درگیری نظامیان صهیونیست با جوانان فلسطینی در نابلس/ حضور ۲۵ هزار نمازگزار فلسطینی در مسجد الاقصی

حمله صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها در کرانه باختری و اقامه نماز ۲۵ هزار فلسطینی درمسجد الاقصی از مهمترین اخبار فلسطین است.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، منابع فلسطینی از زخمی شدن ۵ فلسطینی بعد از ظهر امروز جمعه در نتیجه حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی‌ها در روستای «بیت دجن» در شرق نابلس در کرانه باختری خبر دادند.

این تظاهرات علیه شهرک سازی در این اراضی برگزار شد.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست با گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات حمله ور شدند که پنج نفر زخمی و ده‌ها نفر دیگر هم به علت شلیک گاز اشک آور مصدوم شدند.

روستای بیت دجن هر جمعه شاهد رویارویی فلسطینی‌ها و نظامیان رژیم صهیونیستی است.

درگیر در شهرک «بیتا»

از سوی  دیگر در شهرک «بیتا» در جنوب نابلس در  کرانه باختری هم نظامیان صهیونیست با گلوله‌های جنگی به سوی فلسطینی حمله کردند.

بر اساس گزارش‌های اولیه ۵ فلسطینی در این درگیری‌ها زخمی شدند که حالشان وخیم گزارش شده است.

شهرک «بیتا» از دو ماه قبل شاهد درگیری‌های روزانه میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست است.

تشییع پیگر التمیمی

خانواده شهید «عبدالمطلب الخطیب التمیمی» در بیت المقدس امروز جمعه جنازه فرزندشان را پس از اقامه نماز صبح از مسجد مبارک الاقصی تشییع کردند.

 ارتش رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی در جای جای مسجد مبارک الاقصی به اجرا گذاشته بود.

از سو دیگر «محمد حماده» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که ارتش صهیونیستی به منظور سرپوش گذاشن بر جنایت خود خانواده شهید «الخطیب» را مجبور کرد تا جنازه فرزندشان را در دل تاریکی دفن کنند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول شهادت «عبده یوسف التمیمی» شهروند فلسطینی ساکن قدس در زندان «مسکوبیه» دانست.

این شهروند فلسطینی پس از ضرب و شتم شدید توسط پلیس رژیم صهیونیستی در سلول انفرادی خود در زندان «مسکوبیه» به شهادت رسید.

محمد حماده طی بیانیه‌ای خواستار خیزش فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی و اعلام روز سراسری خشم در پاسخ به شهادت این فلسطینی شد.

حماده تصریح کرد که در برابر این جنایت نباید سکوت کرد و همه باید با مشارکت گسترده در تشییع جنازه التمیمی و خیزش علیه اشغالگران، نشان دهند که ساکنان قدس با وجود تمامی جنایات و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی حاضر به ترک این شهر نیستند و در آن باقی خواهند ماند.

بازداشت ۱۲ فلسطینی

ارتش صهیونیستی با حمله به «طوباس»، «قدس»، «نابلس» و «قلقیلیا» دست به سرکوب فلسطینیان زده و ۱۲ نفر از آنان را بازداشت کرد.

در جریان این حملات درگیری‌هایی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان صورت گرفت که در پی آن یک جوان فلسطینی هدف گلوله اشغالگران صهیونیست قرار گرفت و زخمی شد.

 نظامیان صهیونیست هر روز به شهرها و شهرک‌ها و روستای فلسطینی در کرانه باختری حمله می‌کنند و به خانه‌های فلسطینیان یورش می‌آورند و دارایی‌های آنان را مصادره و فلسطینیان را بازداشت می‌کنند.

حضور ۲۵ هزار فلسطینی در مسجدالاقصی 

منابع فلسطینی اعلام کردند که بیش از ۲۵ هزار فلسطینی در میان تدابیر امنیتی شدید صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی نماز اقامه کردند.

هزاران کودک و زن در نماز جمعه شرکت کردند و از خداوند خواستند که قدس را از لوث صهیونیست‌ها آزاد کند.

اصرار صهیونیست‌ها بر شهرک سازی

یکی از مسئولان  رژیم صهیونیستی گفت: شورای عالی نقشه کشی و ساخت و ساز اداره شهرسازی وابسته به ارتش صهیونیستی طی چند هفته آینده به منظور تصمیم‌گیری و تصویب طرح‌های شهرک سازی جدید در کرانه باختری تشکیل جلسه می‌دهد.

یک رسانه رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به این مطلب، افزود که تشکیل جلسه این شورا منوط به چراغ سبز «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

شورای عالی نقشه کشی و ساخت و ساز اداره شهرسازی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی بالاترین مرجع صهیونیست است که طرح‌های شهرک سازی در کرانه باختری را بررسی و به تصویب می‌رساند.

تداوم اعتراضات به ترور «نزار بنات»

ده‌ها فلسطینی شب گذشته در اعتراض به ترور «نزار بنات» فعال فلسطینی به دست ماموران تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل منزلش تجمع کردند.

تجمع کنندگان با سر دادن شعارهایی ضمن انتقاد شدید از تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکید کردند که خون «نزار» برگردن ماموران سازمان امنیت تشکیلات رام الله است.

مادر «نزار» با ایراد نطقی در جمع تجمع کنندگان بار دیگر بر عهد و پیمان خود در زمینه گرفتن انتقام خون فرزندش تاکید کرد.

در این تجمع «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی که چندی پیش از زندان‌های صهیونیستی آزاد شد، حضور داشت.

عدنان با ایراد نطقی ضمن انتقاد شدید از تشکیلات رام الله، اقدام ماموران این تشکیلات به ترور «نزار بنات» را محکوم کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس