صهیونیست ها ۱۰ هزار واحد مسکونی در کرانه باختری می سازند

رژیم صهیونیستی در تلاش برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی و شهرک سازی در منطقه قلندیا در قدس شرقی است.

به گزارش مشرق به نقل از کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل، مقامات رژیم صهیونیستی در تلاش برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی جدید و شهرک سازی در منطقه قلندیا در قدس شرقی هستند.

در همین ارتباط گزارش شده است که شهرداری اسرائیلی در قدس در حال توسعه ۱۰ هزار واحد مسکونی در فرودگاه متروکه عطروت است، هرچند جزئیات بیشتری درباره مراحل کنونی طرح شهرک سازی ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید:

تهدیدات کاغذی؛ رئیس تشکیلاتی که همه از او فرار می‌کنند

فرودگاه بین‌المللی قدس مشهور به عطروت تا سال ۱۹۶۷ یک فرودگاه فعال در کرانه باختری بود، اما پس از اشغال کرانه باختری از سال ۱۹۶۷، این فرودگاه برای چند پرواز داخلی محدود مورد استفاده قرار گرفت و سرانجام در سال ۲۰۰۰ برای همیشه تعطیل شد و حال برنامه ساخت شهرک جدید و واحدهای مسکونی در بخشی از زمین‌های فرودگاه مذکور دنبال می‌شود.

همچنین قرار است برخی از شهرک‌های فلسطینی نشین در فرودگاه و حاشیه آن نیز تخریب شود تا زمینه استقرار ده‌ها هزار صهیونیست دیگر در کرانه باختری فلسطین فراهم شود.

بیشتر بخوانید:

تداوم تنش‌ها در کرانه باختری با بازداشت ۷ کودک فلسطینی

پیش از این، کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» اعلام کرده بود که قصد دارد شهرک سازی ها در اراضی اشغالی را تشدید کند و به همین منظور طرحی را برای ساخت ۵۱۰ واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان در بیت لحم واقع در کرانه باختری به تصویب رسانده بود.

پیشتر کابینه بنت به شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی وعده داده بود که هر ۳ ماه یک بار مجوز جدیدی برای شهرک سازی ها به آنها اعطا کند. «ایلیت شاکید» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی نیز ضمن تأیید این خبر، اعلام کرده بود: اعضای کابینه با اعطای مجوزهای ساخت و ساز مذکور موافقت کرده‌اند.

گفتنی است، از زمان روی کار آمدن نفتالی بنت در سوم تیرماه، شهرک سازی ها در اراضی اشغالی بیش از پیش گسترش یافته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس