پرچم اوکراین نمایه

سخنگوی کرملین گفت روسیه با آن قسمت از بیانیه مشترک آمریکا و آلمان که ادعا می‌کند مسکو قصد فشار بر اوکراین را دارد، مخالف است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد مسکو اتهامات موجود در توافق نامه آلمان و آمریکا درباره استفاده روسیه از انرژی به عنوان سلاح علیه اوکراین را رد می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین به خبرنگاران گفت: متن بیانیه مشترک آمریکا و آلمان شامل مواردی است که ما نمی‌توانیم با آن‌ها موافقت کنیم. همچنین مواردی را هم شامل می شود که ما از آن‌ها استقبال می‌کنیم.

او افزود: روسیه با آن قسمت از بیانیه مشترک آمریکا و آلمان مخالف است که ادعا می‌کند مسکو  قصد دارد از انرژی به عنوان سلاحی برای فشار علیه اوکراین سود ببرد.

پسکوف اظهار کرد: در متن این توافقنامه از فشار و تجاوز روسیه بر اوکراین و فراتر از آن گفته شده که ما آن را قاطعانه رد می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه کرملین بیانیه آمریکا و آلمان درباره پروژه نورد استریم ۲ را از نزدیک مطالعه کرد، گفت: هیچ گونه تجاوزی از سوی روسیه نه در اوکراین و نه فراتر از آن رخ نداده است. روسیه هیچ وقت مرتکب فشار و تجاوز  علیه کشورها نشده است.

سخنگوی کرملین  یادآور شد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان محتوای این بیانیه را به اطلاع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه رسانده است. 

آناتولی آنتونوف، سفر روسیه در آمریکا در این باره گفت: تلاش برای نشان دادن روسیه به عنوان بازیگری متجاوز در امور اوکراین «تهدیدی بی اساس و بی فایده» است.

روز گذشته، کاخ کرملین در گزارشی با اشاره به مکالمه تلفنی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از رضایت دو طرف درباره تکمیل پروژه خط لوله گازی نورداستریم ۲ خبر داد.

دولت آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مساله مربوط به انرژی از جمله انتقال گاز از طریق اوکراین و همچنین خط لوله گازی نورد استریم ۲ از جمله مباحث این مکالمه تلفنی بود.»

مقامات واشنگتن در دیدار اخیر خود با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و پس از به توافق رسیدن این دو کشور بر سر خط لوله "نورد استریم ۲ " حالا مدعی شده‌اند اگر مسکو بخواهد از سوخت به عنوان سلاح خود در اقدام علیه اوکراین استفاده کند باید منتظر تحریم‌های شدید آمریکا و اتحادیه اروپا باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اراز اراز CA ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۱
    0 3
    ایا توجه دارید نوع و طرز حرف زدن پسکوف چقدر فرق کرده؟ دیگر با انگشت حرف نمی زند و چقدر ارام و مثل ادم های با حیا و خجلاتی حرف می زند. این تاثیر رزمایش ۳۲ کشور ناتو در کنار گوش روسیه در دریای سیاه است که ترکیه در فراهم شدن این شرایط نقش موثری بازی کرد.
    • CA ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      ناتو هیچ پ... نیست یک سازمان تروریستی که به کشورهای دیگه لشگر کشی نظامی می‌کنه و اشغالگری انجام میده و از تروریسم حمایت می‌کنه در جهت اهداف لیبرالی. یا بهتر دین لیبرالیسم عوامل نفوذی در رسانه ها داره تا تفکرات مردم رو نسبت به تروریسم و فاشیسم دین لیبرالیسم مثبت کنه. این سازمان تروریستی توسط کشورهای مستقل مطمئنا از ریشه قطع خواهد شد
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      برو جمعش کن یانکی، روزاتون به شماره افتاده خودتونم میدونین!! نه که الان چند هفته هست اون بایدن مردنی و بقیتون مثل بچه های تنبیه شده خفه خون گرفتین و گنده تر از دهنشون حرف نمیزنن!!! پاس‌های امریکاییتونو آماده کنین این دفعه که دستمال توالت کم اومد به درد میخوره،. خخخخخ!!!!
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      0 0
      شرمنده یا جاهلی یا ..... عاخه بنده خدا عالم و آدم میدونن روسها قابل پیش‌بینی نیستن و بشدت ناسیونالیست​، امان از وقتی که بخوان بکاری رو انجام بدن. جنگ با گرجستان یادته، کریمه رو خاطرت هست چجوری مثل آب خوردن ضمیمه خودشون کردن. پس ناتو خصوصا آمریکا دقیقا حولسشون هست پا رو دم روسها ندارن و اوکراین بسیار احمق است که در زمین ناتو بازی میکند. ناگفته نماند در دهه اخیر روسها خیلی موذیتر شدن....!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس