کد خبر 1272745
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
تلاش آمریکا و متحدانش برای بی‌اعتبار کردن واکسن اسپوتنیک روسیه

سخنگوی کاخ کرملین ضمن ابراز تأسف از گزارش پارلمان اروپا درباره روسیه، گفت مسکو در حال بررسی توافق نظامی جدید آمریکا، انگلیس و استرالیا در حوزه هند و اقیانوس آرام است.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (پنجشنبه) به تشکیل معاهده نظامی جدید بین آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

فرانسه: از پشت خنجر خوردیم

پسکوف طی نشست خبری در کرملین، گفت: «مسکو در حال مطالعه اطلاعات مربوط به ایجاد اتحاد بین ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا است و لازم است اهداف آن بهتر درک شود».

بامداد امروز بود که سران کشورهای آمریکا،‌ انگلیس و استرالیا توافقنامه همکاری در حوزه‌های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام کردند.

سفارت چین نیز در واشنگتن در واکنش به توافقنامه سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و استرالیا در منطقه هند و اقیانوس آرام، گفت این توافق نشان‌دهنده ذهنیت جنگ سرد است.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی همچنین ضمن ابراز تأسف از گزارش پارلمان اروپا در مورد روسیه، تصریح کرد: «هیچ صحبتی در مورد نیاز به برقراری گفت‌وگو برای حل مشکلات و اختلافات موجود از طریق ارتباط در سطوح مختلف و کانال‌های مختلف [در تفکر اروپایی‌ها] وجود ندارد».

بروکسل امروز سندی را که توسط «آندریوس کوبیلیوس» نخست وزیر سابق لیتوانی تدوین شده بود، تصویب کرده و خواستار تشدید سیاست‌های سختگیرانه اتحادیه اروپا در قبال مسکو شد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کرملین در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع قرنطینه شدن «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پرداخته و خبر داد که چند دیگر از اطرافیان پوتین در محل کار به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و او حداقل یک هفته در قرنطینه خواهد ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 0
    روسیه و چین هم یک زیردریایی هسته ای به ونوزئولا بدهند عالی میشه .
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      1 0
      دقیقا، شاید هم دوتا دونه به کرهٔ شمالی!! البته یکی دوتا هم به ما بدن که دیگه عالی میشه!!!
  • US ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    روسیه هیچ چاره ای ندارد جز افزایش زرادخانه های هسته ای خو و حتی ساخت زیر دریاییهای اتمی بیشتر .آمریکا و ناتو درصدد ورود به جنگ با چین و روسیه هستند و دارن مرحله به مرحله مقدماتش را باجدب نیرو و تجهیزات فراهم میکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس