کد خبر 1266693
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
کرملین: کمک نظامی آمریکا به اوکراین، اقدامی بسیار خطرناک است

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به دیدار روسای جمهور آمریکا و اوکراین در کاخ سفید هشدار داد، کمک‌ نظامی واشنگتن به کی‌یف اقدامی بسیار خطرناک است.

به گزارش مشرق، وعده رئیس‌جمهور آمریکا به همتای اوکراینی درباره ارائه بسته کمک امنیتی ۶۰ میلیون دلاری، واکنش سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه را به دنبال داشت.

«جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه برای اولین‌بار با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود در کاخ سفید دیدار و رایزنی کرد.

واکنش کرملین به کمک نظامی آمریکا به اوکراین

او در این دیدار با تاکید بر اینکه «ایالات متحده همچنان به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در برابر تجاوز روسیه متعهد است»، پیشنهاد بسته کمک امنیتی به ارزش ۶۰ میلیون دلار را به زلنسکی داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) درباره این کمک نظامی آمریکا به اوکراین هشدار داد و آن را اقدامی بسیار خطرناک خواند.

واکنش کرملین به کمک نظامی آمریکا به اوکراین

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین

«دیمیتری پسکوف» گفت: «ما به برنامه‌های آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین توجه کرده‌ایم. ما فکر می‌کنیم که (این برنامه‌ها) ممکن است دلیلی برای اقدامات غیرقابل پیش‌بینی اوکراین مثلا تلاش برای حل مناقشه بین اوکراینی‌ها در جنوب شرقی (این کشور) با توسل به زور باشد. این بسیار خطرناک است».

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه همچنین درباره این موضوع که آمریکا در جریان سفر رئیس‌جمهور اوکراین اشاره‌ای به توافقات میسنک نکرده است، ابراز نگرانی کرد.

وی که روز پنجشنبه (امروز) در حاشیه نشست «مجمع اقتصادی شرقی» صحبت می‌کرد، گفت: «ما هیچ توصیه واشنگتن به زلنسکی در مورد اجرای توافقات مینسک را ندیده و نشنیده‌ایم. حتی یک کلمه در این باره وجود نداشته است».

دیمیتری پسکوف دوستی آمریکا و اوکراین علیه روسیه را «موضوعی تاسف‌آور» خواند و درباره ضدیت واشنگتن و کی‌یف علیه مسکو هشدار داد.

سخنگوی کرملین افزود: «به طور کلی، می‌توان گفت که ما قطعاً به این نکته توجه داشتیم که مساله روسیه در دستور کار مذاکرات آمریکا و اوکراین قرار داشت. متأسفانه بیشتر در زمینه منفی ... به بیان ساده، موضوع دوستی اوکراین و آمریکا علیه روسیه است. بنابراین آنها خواهان حفظ دوستی‌شان برای خودشان نیستند بلکه (این دوستی) فقط علیه روسیه است. این چیزی جز پشیمانی ایجاد نمی‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 2
    اوکراین یک کشور مستقل هست هیچ ربطی به روس های وحشی نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس