لغو قراردادهای گازی بلند مدت اروپا با روسیه، اشتباهی بزرگ بود

رئیس جمهور روسیه با انتقاد از لغو قراردادهای بلند مدت گازی میان اروپا و مسکو، این اقدام طرف اروپایی را اشتباهی بزرگ دانست.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با انتقاد از سیاست اروپایی ها در خصوص کاهش حجم قراردادهای بلند مدت گازی گفت که بروکسل با کاهش سهم معاملات بلندمدت در تجارت گاز طبیعی و حرکت به بازار محلی که قیمتها در آنجا به بالاترین حد خود رسیده، اشتباهی بزرگ مرتکب شده است.

بر اساس این گزارش، پوتین در خصوص این اقدام اروپا گفت: عملکرد شرکای اروپایی ما بار دیگر ثابت کرد که آنها مرتکب اشتباه شده اند.

وی افزود: ما با ترکیب قبلی کمیسیون اروپا صحبت کردیم. تمام فعالیت های آن مبتنی بر حذف تدریجی قراردادهای به اصطلاح بلند مدت (گازی) بود. هدف آنها، حرکت به سمت تامین گاز از منابع محلی بود و امروز آشکار شده که این اقدام یک اشتباه بزرگ بوده است.

گفته می شود این سخنان پوتین در پاسخ یه اقدام برخی کشورهای اروپایی برای لغو فازهای مختلف قراردادهای گازی بعضاً ۲۵ ساله خود با شرکت «گازپروم» روسیه بوده است.

پوتین همچنین تأکید کرد که روسیه همواره منبع قابل اعتماد انرژی برای اروپا بوده و ممکن است صادرات گاز روسیه به اروپا در سال جاری، به بالاترین حد خود برسد؛ چراکه به گفته وی، مسکو در حال افزایش عرضه گاز، از جمله از طریق اوکراین برای مقابله با مساله بحران انرژی و اثجاد ثبات در بازار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    ناراحت نباشین جناب پوتین، انگار اروپایی‌ها هم اصلاحطلب دارن که به جای استفاده از عقل نصفه نیمهٔ خودشون به توصیه های اربابهای یانکی شون گوش میدن، الان باید گازو دوبله سوبله بهشون بفروشی تا آدم بشن!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس