طرح تحریم‌های آمریکا علیه مسکو تحریک‌آمیز و بی‌نتیجه است

سفیر روسیه در آمریکا امروز در واکنش به طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس سنای آمریکا در خصوص وضع تحریم هایی علیه کشورش تصریح کرد: طرح تحریم‌های آمریکا علیه مسکو تحریک‌آمیز و بی‌نتیجه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در سخنانی تصریح کرد که طرح تحریم های فلج کننده که توسط قانونگذاران آمریکایی علیه کشورش تهیه شده است، تحریک‌آمیز و بی‌نتیجه است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در آمریکا در این باره گفت: ترسی از تحریم و ها و محدودیت ها نداریم. تصمیم جدید کنگره آمریکا برای اعمال محدودیت های ضدروسی و تحریم های شخصی علیه مقامات عالی کشور، تحریک آمیز و ناامیدکننده است.

«آناتولی آنتونوف» در ادامه تاکید کرد که مسکو هیچ نیت تهاجمی نسبت به اوکراین ندارد و ادعاهای مطرح نتیجه تخیل بیمار محافل داخلی ضدروسی و محصول اختلال روانی آنهاست.

وی اضافه کرد: پشت خواسته قانونگذاران برای مجازات روسیه، تلاشی برای تأثیرگذاری بر ما در پس زمینه مذاکرات جاری درباره امنیت اروپا وجود دارد.

گفتنی است که نمایندگان مجلس سنای آمریکا پیشنهاد کردند که در صورت تشدید اوضاع در اطراف اوکراین، تحریم‌هایی علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و مقامات ارشد این کشور اعمال شود.

طبق این پیش نویس باید تحریم‌هایی علیه رئیس جمهور روسیه، نخست وزیر، وزیر امور خارجه، وزیر دفاع، رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهان نیروهای مسلح اعمال شود.

در این پیش نویس همچنین آمده است که باید ٥٠٠ میلیون دلار به عنوان کمک‌های اضطراری اضافی به اوکراین اختصاص یابد.

کی یف و شرکای غربی آن ادعا می‌کنند که مسکو در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین است! مسکو بارها این اتهامات را رد کرده و گفته است که با توجه به افزایش فعالیت نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه، اقداماتش کاملاً دفاعی بوده و تاکید کرده که این حق را دارد تا نیروهای نظامی خود را در قلمرو این کشور و در راستای منافع امنیت ملی خود جابجا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۳
    1 0
    روسیه باید در کوبا و نیکاراگوئه و ... موشک و هواپیما مستقر نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس