کد خبر 1258164
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
کرملین: پوتین با مرکل در مسکو دیدار می کند

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه از برنامه سفر آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به مسکو و دیدار وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در هفته آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز ۲۰ ماه اوت (روز جمعه هفته آینده) برای انجام دیدار کاری و گفت و گو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر می کند. 

انتظار می رود در این دیدار موضوعات دستور کار همکاری‌های دوجانبه روسیه و آلمان در عرصه های مختلف و نیز برخی مسائل مهم بین المللی و منطقه ای مطرح و بررسی شود. 

رسانه های روسی پیشتر به نقل از استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان به برنامه سفر مرکل به روسیه و اوکراین اشاره کرده بودند.

آخرین بار پوتین و مرکل در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ در مسکو دیدار کردند. پس از آن سران دو کشور چند بار گفت و گوی تلفنی کردند که آخرین مورد ۲۱ ماه جولای سال جاری بود. 

در ماه مارس نیز گفت وگوی مجازی سه جانبه سران روسیه، آلمان و فرانسه برگزار شد و سران سه کشور درخصوص موضوعات مهم همکاریهای دوجانبه و مسائل بین المللی گفت و گو کردند.

روسیه و آلمان روابط گسترده دارند و آلمان شریک تجاری مهم روسیه در اروپا است که سالانه دهها میلیارد دلار مبادلات بازرگانی با این کشور دارد.

بخش عمده صادرات روسیه به آلمان را نفت و گاز تشکیل می دهد و این کشور اروپایی نیز ماشین الات صنعتی و خودرو و کالاهای با فناوریهای پیشرفته به روسیه صادر می کند.

روسیه و آلمان در برخی مسائل بین المللی با یکدیگر همکاری می کنند ازجمله دو کشور عضو گروه ۱+۴ درباره برجام برای حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای ایران هستند.

دو کشور همچنین در طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ که در حال تکمیل است و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد و گاز روسیه را به المان منتقل می کنند، مشارکت می کنند.

باوجود همکاریهای گسترده، روابط روسیه و آلمان از سال ۲۰۱۴ با روی کار امدن دولت غرب گرا در اوکراین پرتنش شده و برلین در تحریم های غرب علیه مسکو شرکت می کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس