روسیه: پدافند هوایی سوریه ۷ موشک اسرائیل را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی سوریه موفق به سرنگونی ۷ فروند موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش سوریه دوشنبه شب گذشته موفق شده است ۷ موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را ساقط کند.

"فادیم کولیت" معاون مدیر مرکز آشتی روسیه گفت که ۴ جنگنده اف ۱۶ اسرائیل ساعت ۲۳:۳۹ دقیقه دوشنبه نوزدهم جولای وارد حریم هوایی سوریه بر فراز منطقه التنف که تحت کنترل نظامیان آمریکایی است شدند.

وی گفت که جنگنده‌های اسرائیلی ۸ موشک به جنوب شرق شهر حلب شلیک کردند که ۷ موشک با سامانه‌های ضد موشکی روسیه که در اختیار نیروی هوایی سوریه بود ساقط شد.

این مقام روس اظهار داشت که یکی از موشک‌ها به مرکز پژوهش‌ها در شهر السفیره در حومه حلب اصابت کرد.

پیش از این وزارت خارجه سوریه اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی در ساعت ۲۳:۳۷ شب گذشته در راستای سیاست‌های هدفمند و مبتنی بر «تروریسم دولتی» و ارائه کمک مستمر به گروه‌های تروریستی مسلح و نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت اقدام به حمله هوایی به اراضی سوریه در منطقه «السفیره» واقع در جنوب شرق حلب کرد.

وزارت خارجه سوریه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در استان حلب را محکوم کرد و آن را نشانه ورشکستی این رژیم و شکست طرح‌های آن دانست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پری مجرد 44 ساله IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    3 5
    دمت گرم روسیه جان
  • آرش کمانگیر IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    8 1
    به نام خدا. سلام . اینکه سوریه به جای سرنگون کردن هواپیماهای صهیونیستها صرفا به مقابله با موشکهای پرتاب شده از آنها میپردازد واقعا جای سوال دارد.
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 4
      چرا پایگاه های نیروی هوایی اسرائیلو با موشک نمیزنه عجیبه
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 4
      احتمالا دارن سلاحهای پدافندیشونو تست میکنن نمی‌خوان حمله ها زود تموم بشه وگرنه من دلیل دیگه ای به نظرم نمیرسه !!! دوستان دیگه نظری ندارن؟؟!
    • مهدی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      4 0
      چون که نمیخاد خاکش بیشتر از این به توبره کشیده بشه
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      3 1
      نه توانایی شو داره نه جراتشو اسرائیل به خاطر روسیه ملاحظه می کنه وگرنه یه پدافند سالم نمی ذاشت
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 7
    اگه یکی از این موشک ها به غزه بخوره فردای همان روز اسرائیل صد موشک دست ساز از حماس دریافت می‌کنه این در حالیست که حماس خیلی کم امکانات تر از سوریه هستش ولی اسرائیل از ترس پاسخ کوبنده ی حماس کاری با غزه نداره کاش یه کم سوریه از غزه یاد بگیره با رهگیری موشک‌های اسرائیل که کار جلو نمیره !!!
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    5 1
    چرا اسد نمیزنه؟؟؟!!!! چون بزدل هست. فقط بلده با بمب شیمیایی و بشکه ای مردمشو بکشه. جلوی اسرائیل قدقد کنه مثل شوهر خواهرش غزل رو میخونه. تازه اونو مخالفا زدن. به اسرائیل باشه با ماهواره رفیقتون رو میزنه. اسد هم دنبال دردسر نیست فقط میخواد تا آخر عمر بخوره و مردمشو بکشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس