سوریه

کارشناسان امور نظامی بین‌المللی با اشاره به دفع حملات هوایی رژیم صهیونیستی از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه به پیشرفت چشمگیر پدافند هوایی سوریه که صهیونیست‌ها را غافلگیر کرده است.

به گزارش مشرق، شخصیت‌های نظامی بین المللی و عربی از عملکرد سامانه دفاع هوایی سوریه در دفع حملات رژیم صهیونیستی تمجید کردند به طوری که پدافند سوریه بخش اعظم موشک‌ها را در هوا منهدم کردند و دوربین‌های سوری هم این را ثبت کرد و در شبکه‌های اجتماعی به نمایش گذاشتند.

این شخصیت‌ها این توان پدافند هوایی سوریه در دفع حملات رژیم صهیونیستی را نشانه قدرت و بیداری نیروهای ارتش سوریه و تجارب جنگی که در اختیار دارند، قلمداد کردند.

«کنستانتین اسیفکوف» کارشناس امور نظامی مرکز علوم توپخانه و موشکی نیروهای مسلح روسیه در گفتگو با سانا گفت: پدافند هوایی ارتش سوریه با کفایت تمام حمله موشکی اسرائیل به حومه دمشق را دفع کرد و توان عالی خود را برای درهم شکستن هر حمله به اراضی سوریه و واردن کردن خسارات سنگین که دشمن در صورت حمله گسترده توان تحمل آنرا ندارد، نشان داد.

وی افزود: سامانه دفاع هوایی سوریه بسیار خوب عمل می‌کنند و عملکرد خود را ارتقا داده و نه تنها توان دفع حملات اسرائیل بلکه دفع حملات موشکی از سوی دیگر کشورها را هم دارند.

از سوی دیگر «محمد الشهاوی» از مقامات نظامی عالی رتبه مصری که هم اکنون هم مشاور دانشکده نظامی مصر است، گفت: ساقط کردن اهداف از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه نشان از قدرت و بیداری نیروهای مسلح سوریه دارد.

وی تاکید کرد: ارتش سوریه توان جنگی بالایی دارد که آنرا قادر به دفع همه حملات می‌کند.

سرتیپ «امین حطیط» کارشناس امور نظامی و راهبردی لبنانی هم گفت: موفقیت سامانه دفاع هوایی سوریه در دفع 85 درصد از موشک‌های اسرائیل در هر حمله سبب می‌شود که این حملات نتواند به اهداف خود برسد.

وی افزود: این عملکرد سامانه دفاع هوایی سوریه مرحله جدیدی را رقم زده که اسرائیل را شگفت زده کرده است.

حطیط تاکید کرد: عملکرد پدافند سوریه برگه راهبردی که رژیم صهیونیستی به دنبال حفظ و تقویت آن است را از دستش خارج می‌کند زیرا این رژیم طی ده سال گذشته از جنگ سوریه استراتژی دخالت برنامه ریزی شده در میدان به منظور اثبات حضور و نابودی توان دفاع به ویژه سامانه دفاع هوایی سوریه و بالا بردن روحیه تروریست‌ها را در پیش گرفته است تا بر عملیات ارتش سوریه در جنگ با تروریسم و پاکسازی اراضی سوریه تاثیر بگذارد.

این کارشناس امور نظامی لبنانی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر آن اسرائیل به دنبال ممانعت از بهره برداری سوریه از پیروزی‌هایش و بازگشت زندگی عادی به سوریه است. از این رو بر دامنه حملات خود هر بار که پیروزی در سوریه در میادین جنگ رخ می‌دهد، می‌افزاید.

حطیط گفت: سوریه موفق به ارتقای سامانه دفاع هوایی خود به شکل فعال شد و موفقیت چشمگیری در این زمینه داشته است و جنگنده اف 16 را در سال 2018 ساقط کرد که سبب شد که حریم هوایی سوریه به روی جنگنده‌های اسرائیلی بسته شود وامروز هم سامانه خود را ارتقا داده و آسمان سوریه را در برابر حملات موشکی اسرائیل بسته است و این برگه دخالت را از اسرائیل گرفته است.

سرتیپ بازنشسته «محمد عباس» هم اعلام کرد: دفع حمله هوایی رژیم صهیونیستی از سوی سامانه دفاع هوایی سوریه که هر بار شاهد آن هستیم نشان از توان بالای این سامانه برای هدف قرار دادن اهداف هوایی دارد و این واکنشی برق آسا به این حملات دارد.

وی افزود: حملات اسرائیل تحرکاتی شکست خورده است.

«سمیر ابوصالح» کارشناس امور اسرائیل هم تاکید کرد: حملات اسرائیل در روابط میان کشورها و ملت‌های محور مقاوم تاثیری نداشته است و شاهد واکنش مردمی و رسمی به نفع محور مقاومت هستیم.

پدافند هوایی ارتش سوریه سه‌شنبه شب به وقت محلی، موشک‌های رژیم صهیونیستی را که از فراز سرزمین‌های اشغالی به مناطق جنوبی دمشق شلیک شده بود، را رهگیری و دفع کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    18 0
    چرا فیلمش را نذاشتین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس