پدافند هوایی سوریه

ارتش روسیه اعلام کرد که تمام موشکهای پرتاب شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی به سمت استان حمص سوریه توسط سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه ساقط شدند.

به گزارش مشرق، به نقل از راشاتودی، ارتش روسیه اعلام کرد که همه ۴ فروند موشکی که جنگنده‌های اسرائیلی بامداد پنج شنبه به سمت استان حمص در سوریه شلیک کردند، توسط سامانه‌های پدافند هوایی ساخت روسیه موسوم به «باک» (Buk) ساقط شدند.

گفتنی است که ساعت یک و یازده دقیقه بامداد پنج شنبه به وقت محلی دو فروند جت جنگنده اف -۱۶ اسرائیلی موشک‌های هدایت شونده‌ای را از طریق حریم هوایی لبنان به سمت استان حمص سوریه شلیک کردند.

در همین ارتباط، مرکز روسی «آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تمام چهار موشک توسط یگان‌های فعال پدافند هوایی سوریه که از سامانه‌های Buk-M۲E ساخت روسیه استفاده می‌کنند، منهدم شدند».

گفتنی است، عکس‌ها و تصاویر ویدئویی این عملیات رهگیری در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذارده شدند.

شایان ذکر است که این دومین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه طی هفته جاری است. روز سه شنبه نیز چهار فروند جت جنگنده اسرائیلی هشت موشک را به سمت استان حلب در سوریه شلیک کردند که یکی از این موشک‌ها به یک پژوهشکده در شهر سفیرا اصابت کرد.

در این حمله نیز هفت فروند از هشت فروند موشک شلیک شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی توسط یگان‌های پدافند هوایی سوریه و با استفاده از سامانه‌های Buk-M۲E و Pantsir-S سرنگون شدند.

گفته می‌شود که در حمله هوایی روز سه شنبه جت‌های جنگنده اسرائیلی از طریق مرز اردن که تحت کنترل ارتش ایالات متحده قرار دارد، به حریم هوایی سوریه نفوذ کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • LB ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 7
    روسیه هم تبلیغات میکنه برای خودش. به سه جا حمله شد. همه رو نتونستند بزنند. قطعا فرودگاه القصیر هدف قرار گرفت که از تصاویر ماهواره ای مشخصه
  • ناصر IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    6 0
    چرا سوریه به اسرائیل موشک شلیک نمیکند یعنی تا این حد میترسد اگه یک بار تلافی کند اسرائیل دیگه غلطی نخواهد کرد
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      1 4
      اون وقت روز اخر بشار اسده
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
      2 0
      فقط فقط فقط یک دلیل دارد عزیز دل برادر عدد 1111 صبر کن بزودی میفهمی انشاله
  • حسن IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    2 0
    باسلام چرا سوریه یک بار هم که شده جوابشون نمیده.
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
      1 1
      با چی جواب بده ؟ ... کشور جنگ زده و خراب شده توسط آمریکا و عربهای خائن و البته مردم جاهل
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 1
    اگر سوریه میخواهد با امن شود ،یک موشک به اسرائیل شلیک کند،مگر ما در قرآن نمیخوانیم که جواب بینی با بینی جواب ،گوش با گوش ...هر چه موشک داره بزنه، اسرائیل بی غیرت ،اسرائیل غیرت نداره،داره حمایت میکنه از همجنس بازان،بزن نترس.حیف .
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 1
    چرت میگه در حد لالیگا. این buk مزخرفترینه. اون اس ۳۰۰ اش که نتونست تو قره باغ کاری بکنه این که دیگه buk هست. اگر اینا پدافند به درد بخور داشتن و اسرائیل هزار بار کرده و به قول اسد همه رو زدن تا حالا اثری از اون پدافند باقی نمیذاشتن.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    میگن چرا اسد نمیزنه چون یه بزدل به تمام معناست و اسد حریف مردم خودش هم نیست چه برسه بخواد با اسرائیل بجنگه. سال ۲۰۰۷ هم زدن اون موقع هم میترسید.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    هر وقت همه جنگنده ها را ساقط کردین حرف بزنید کلا کشورهای عربی در مقابل اسرائیل نفسشون بالا نمیاد فرقی هم نمی کنه 2653
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    3 0
    بايد هواپيما رو ساقط كرد تا درس عبرت براي اسرئيل باشه در ضمن ان شاله جبهه مقاومت بوقتش ابتدا جولان و بعدهم تل آويو خواهد رفت
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    اسراییل برای امتحان موشکهایش آنها را روزانه به تاسیسات وپایگاهای سوریه میزند بدون هیچ واکنش سوریه و ایران وروسیه
  • حسین IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    1 0
    اسراییل برا مقابله با پدافند سوریه. باید یا از بلندی های جولان یا حریم هوایی لبنان استفاده کند. زیرا این مناطق ارتفاعات بسیار خفن و باگی هستش که جنگنده ها در ارتفاع پایین به راحتی موشک پراکنی میکنند. بهترین پدافند برا سوریه همین بوک است. ایران هم نمونه بومی بوک را در اختیار دارد ( سامانه مرصاد ) چون بسیار چابوک است و در ارتفاعات پست بسیار خوب عمل میکنه. اسراییل جرعت رودررو شدن با سامانه های سوریه را ندارد.به همین دلیل از مناطق باگ و از فاصله ایمن استفاده میکنه تا جنگنده هاشون تو تیررس سامانه نباشند. اگر لبنان بتواند در این مناطق سامانه پدافندی مستقر کند دیگر اسراییل نمیتواند از حریم هوایی لبنان برا حمله به سوریه استفاده کنه . و البته همین مناطق میتواند نقطه ضعف اسراییل هم باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس