کد خبر 1267251
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
پدافند سوریه ۲۱ موشک اسرائیل را در حمله اخیر ساقط کرد

مرکز روسی آشتی در سوریه از رهگیری و انهدام ۲۱ موشک از مجموع ۲۴ موشکی که جنگنده های صهیونیست بامداد جمعه به خاک سوریه شلیک کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از العالم، مرکز روسی آشتی در سوریه روز جمعه از انهدام ۲۱ موشک از مجموع ۲۴ موشکی که جنگنده‌های صهیونیست بامداد جمعه به سوریه شلیک کرده بودند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، وادیم کولیت معاون رئیس این مرکز در نشستی خبری گفت: تقریباً در ساعت ۰۱:۳۰ بامداد سوم سپتامبر ۴ جنگنده اف -۱۵ اسرائیل از داخل حریم هوایی لبنان اقدام به شلیک ۲۴ موشک به سمت اهدافی در خاک سوریه کردند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی شبه نظامیان قسد از تکرار تجربه افغانستان و خروج آمریکا

وی در عین حال افزود که پدافند هوایی سوریه با استفاده از سامانه‌های پدافندی ۲۱ موشک از این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد.

گفتنی است که خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد جمعه گزارش داد که پدافندهای هوایی این کشور موشک‌های متخاصم را بر فراز دمشق، پایتخت سوریه هدف قرار دادند.

ناظران در شبکه‌های اجتماعی همچنین گزارش دادند که دقایقی پیش از آغاز شلیک پدافندهای هوایی سوریه صدای یک هواپیمای جت شنیده شده است و گمان می‌رود این موشک‌ها از یک هواپیمای اسرائیلی شلیک شده‌اند.

افزون بر این، تشدید درگیری‌ها از جمله حمله‌های راکتی نیز در حوالی استان درعا گزارش شده است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۱ با آغاز جنگ داخلی در سوریه پیوسته به مواضعی در داخل خاک این کشور حمله کرده است. دوشنبه گذشته نیز یک پژوهشگر مستقل با اشاره به پرواز مکرر هواپیمای جاسوسی و جدید نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر و همچنین پرواز پهپادها بر فراز لبنان و احضار ناگهانی خلبانان اسرائیلی خاطرنشان کرد که حمله رژیم صهیونیستی به سوریه در روزهای آتی «بسیار محتمل است».

همچنین در رسانه‌های اجتماعی گزارش‌هایی مبنی بر شنیده شدن صدای چند انفجار بزرگ در مرکز فلسطین اشغالی منتشر شده است که برخی گمانه‌ها حاکی از آن است که این صداهای انفجار مربوط به موشک‌های ضدهوایی سوریه است که هواپیمای اسرائیلی را رهگیری کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    اون سه تا که خورده زمین اصلی بودن، بقیه شون سیاهی لشگر بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس