سلطانی فر

وزیر ورزش و جوانان گفت: کاروان المپیک ایران با بیشترین سهمیه در طول تاریخ خود راهی توکیو می شود.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مراسم بدرقه کاروان ایران به بازی‌های المپیک توکیو، اظهارداشت: شمارش معکوس چند روزی است شروع شده و از چند روز دیگر آوردگاه نخبه‌ترین ورزشکاران جهان در توکیو آغاز خواهد شد خوشبختانه کاروان ایران با بیشترین سهمیه در طول تاریخ حضور خود در المپیک توکیو شرکت خواهد کرد.

وزیر ورزش و جوانان افزود: امسال با تدابیری که اندیشیده و امکاناتی که فراهم شد بهترین امکانات، اعزام‌ها و مسابقات را داشتیم و توانستیم با کسب ۶۸ سهمیه که ۶۶ نفر اعزام می‌شوند، بیشترین سهمیه را بگیریم. برای نخستین بار در دو رشته تیمی والیبال و بسکتبال سهمیه المپیک را کسب کردیم، امیدوارم ورزشکاران ما با مراحل مختلف آماده‌سازی و اردوهایی که بوده، بتوانند با آمادگی کامل راهی المپیک شوند.

سلطانی فر با اشاره به همگرایی خوبی که در دو سه سال گذشته در فراهم کردن امکانات بین وزارت و کمیته ملی المپیک وجود داشته، گفت: این همگرایی بین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی هم بود، امیدوارم همانطور که در دو سه سال گذشته کار را جلو بردیم در روزهای آینده همین حمایت و هماهنگی را خواهیم داشت. تلاش ما این بود از هر جهت خیال ورزشکاران را راحت کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سال قبل که قرار بود المپیک توکیو برگزار شود ما به این موضوع فکر کردیم که یک سال کمک معیشتی داشته باشیم. به همین دلیل دوازده ماه ماهی ۵ میلیون تومان کمک هزینه در نظر گرفتیم. با تعویق المپیک ما چند ماه دیگر به این کمک هزینه اضافه کردیم. در طول یکی دو هفته گذشته همراه با رئیس کمیته ملی المپیک به اردوهای رشته های مختلف سر زدیم و از نزدیک با بچه‌ها صحبت کردیم که خوشبختانه رضایت عمومی حاصل بود. پاداش ۳۰ میلیونی هم برای ورزشکاران که سالها عمر و آرامش خود را برای کسب سهمیه گذاشته ‌اند، در نظر گرفتیم.

وی افزود: مردم بدانند المپیک آوردگاهی مهم است اینگونه نیست که هر کسی نیت و اراده کرد به المپیک برود. ما بارها گفته‌ایم ۲۰۰ کشور عضو فدراسیون جهانی والیبال هستند اما ۱۲ تیم برتر که ما هم جزو آنها هستیم به المپیک می‌روند. در رشته‌های دیگر هم همین طور است. قهرمانان ما تلاش ویژه‌ای داشتند، همه فدراسیون‌ها، مربیان، قهرمانان و رسانه‌ها همدل بودند شرایط خوب فراهم شود. حتما دعای خیر مردم هم همراه ورزشکاران خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس