صالحی امیری

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باور داریم مرداد ماه کاروان ایران کام ملت را شاد می‌کند و شاهد درخشش قهرمانان خواهیم بود. با سجادی و معاونانش صحبت کردم و همه ظرفیت‌ها و امکانات در دهکده آماده است.

به گزارش مشرق، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه مراسم بدرقه ورزشکاران المپیکی برای حضور در المپیک توکیو، اظهار داشت: آنچه تا امروز اتفاق افتاد محصول تلاش چند ساله همه فدراسیون‌های ما و قهرمانان در سراسر کشور بود. شرایط المپیک در این دوره ویژه است و کرونا سختی‌های زیادی را در این یک سال و چند ماه به ما تحمیل کرده است.

وی تاکید کرد: اما قهرمانان در عرصه‌های مختلف با تلاش حداکثر از این بحران عبور کردند و امروز ما و ملت شاهد بدرقه کاروان به توکیو خواهند بود. در همین شرایط سخت فدراسیون‌ها ۶۸ سهمیه کسب کردند که ۶۶ نفر به توکیو اعزام می‌شوند و دو سهمیه به دلیل مشکلاتی که پیش آمد اعزام نمی‌شوند. در مجموع وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و وزارت ارشاد و مجموعه نظام و در راس آن رسانه‌ها کمک کردند تا این کاروان با کمترین دغدغه در توکیو حاضر شود.

صالحی‌امیری افزود: ما باور داریم مرداد ماه کاروان ایران کام ملت را شاد می‌کند و شاهد درخشش قهرمانان خواهیم بود. با سجادی و معاونانش صحبت کردم و همه ظرفیت‌ها و امکانات در دهکده آماده است و طی همین هفته اکثر کاروان اعزام خواهد شد و اول مرداد افتتاحیه برگزار می‌شود.

وی درخصوص ارزیابی از مدال‌آوری ورزشکاران گفت: آنچه وظیفه ما بود حمایت حداکثری از فدراسیون‌ها و قهرمانان بود و مشوق‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی انجام شد. پرداخت ماهیانه ۵ میلیون تومان و در مجموع ۹۰ میلیون تومان به همه کسانی که کسب سهمیه کردند انجام شد به همه فدراسیون‌ها در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان و امسال در ۴ ماه اول سال ۵۰ میلیارد تومان کمک کردیم و این یعنی ما امسال در فصل اول سال و ماه اول تابستان کمک زیادی انجام دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: بودجه‌های ارزی یک میلیون یورو را با حمایت دولت و سازمان برنامه و بودجه تامین کردیم و امروز کاروان بدون دغدغه و کمترین اضطراب عازم توکیو خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: پاداش‌ها همان مشوق ‌ها است و پاداش پای سکو را از دلار به یورو تغییر دادیم. میزان پاداش ۱۰ هزار، ۵ هزار و ۳۵۰۰ یورو به ترتیب برای مدال‌های طلا، نقره و برنز است. همین پاداش را با ضریب ۷۰ درصد برای کادر فنی و مربیان تعریف کردیم. بعد از بازگشت وزارت ورزش پاداش ریالی خواهد دارد. این دوره میزان حمایت نسبت به قبل حداقل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس