وزیران

«سرگئی لاوروف» و «وانگ یی» وزیران خارجه روسیه و چین در تاشکند دیدار کرده و درباره برجام، اوضاع افغانستان و مسائل مربوط به سازمان همکاری شانگهای گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، لاوروف و وانگ یی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس «آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای، چالش ها و امکانات» در تاشکند پایتخت ازبکستان دیدار کردند.

دو طرف آهنگ توسعه روابط روسیه و چین را مثبت خوانده و خاطرنشان کردند که روابط دوجانبه دو کشور از همکاریهای بین دولتی در عرصه های نظامی و سیاسی دوره جنگ سرد فراتر رفته است.  

وزیران خارجه روسیه و چین نتایج اجلاس اخیر وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای که در دو روز اخیر در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد را مثبت ارزیابی کردند.  

لاوروف و وانگ یی بر نقش کلیدی سازمان همکاری شانگهای برای تحکیم امنیت و تامین شرایط توسعه اقتصادی منطقه اوراسیا تاکید و به افزایش وجهه و اعتبار این سازمان در عرصه بین المللی اشاره کردند.

دو طرف بر عزم خود برای کمک به توسعه سازمان همکاری شانگهای تاکید کردند.  

وزرای خارجه روسیه و چین درباره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی ازجمله امنیت اطلاعاتی بین المللی و وضعیت منطقه ای آسیای مرکزی و منطقه خاور دور و اقیانوس آرام گفت و گو کردند.

وضعیت پیرامون برجام و همکاری دو کشور در این عرصه از موضوعات دیگر مورد بحث بین لاوروف و وانگ یی بود.  

دو طرف به تفصیل درباره اوضاع افغانستان گفت و گو کرده و بر عزم متقابل برای کمک به حل و فصل اوضاع این کشور از طریق گروه تماس سازمان همکاری شانگهای- افغانستان تاکید کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس