حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها با گلوله جنگی در کرانه باختری

حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینی‌ها در کرانه باختری با گلوله جنگی و بمب صوتی و گاز اشک آور و برگزاری باشکوه نماز جمعه در صحن‌های مسجد الاقصی از مهمترین اخبار فلسطین است.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه به راهپیمایی در منطقه «بیت دجن» در شرق نابلس حمله ور شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان رژیم صهیونییستی به شرکت کنندگان در این راهپیمایی با گلوله جنگی و بمب‌های صوتی حمله ور شدند.

نظامیان صهیونیست همچنین به تظاهرات ضد شهرک سازی در منطقه «مسافر یطا» در جنوب «الخلیل» هم یورش بردند.

«راتب الجبور» هماهنگ کننده مقاومت علیه شهرک سازی در شرق «یطا» و جنوب «الخلیل» اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی با گاز اشک آور و بمب های صوتی به سوی فلسطینی ها حمله کرد.

این درحالی است که فلسطینی‌ها در این منطقه در معرض ویرانی از سوی صهیونیست‌ها نماز جمعه را به جا آوردند.

در عین حال، فلسطینیان ساکن کرانه باختری امروز جمعه طبق معمول هر هفته در اعتراض به شهرک سازی رژیم صهیونیستی بر روی اراضی فلسطینی به تطاهرات پرداختند.

فلسطینیان ساکن «رام الله»، «الخلیل» و« نابلس» با برپایی تظاهرات و سر دادن شعارهایی، شهرک سازی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. در جریان این تظاهرات درگیری هایی میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان صورت گرفت.

نیروهای ارتش صهیونیستی به سوی تظاهرات کنندگان گلوله های جنگی و اشک آور و صوتی شلیک کردند که در پی این تجاوزات ده‌ها فلسطینی زخمی و ده‌ها تن دیگر دچار حالت خفگی شدند.

از ریشه کندن درختان میوه به دست شهرک نشینان صهیونیست

خبر دیگر اینکه صهیونیست‌ها دهها درخت میوه را در اراضی «قریوت» در جنوب نابلس از ریشه برکندند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که شهرک نشینان صهیونیست، ۸۴ اصله درخت را برکندند. صهیونیست‌ها همچنین تاسیسات آبی را هم در منطقه مذکور از بین بردند.

برپایی باشکوه نماز جمعه در صحن‌های مسجد الاقصی

هزاران فلسطینی امروز نماز جمعه را در محوطه‌ها و صحن های مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند.

نظامیان صهیونیست از نخستین ساعات بامداد امروز در اماکن مختلف شهر بیت المقدس اشغالی مستقر شده و تدابیر امنیتی شدیدی در آنجا به اجرا گذاشتند.

«شیخ محمد»، خطیب مسجد مبارک الاقصی در جریان ایراد خطبه های نماز جمعه گفت که هیچ مسلمانی حق تعدی و توهین به هیچ مسلمانی را ندارد.

وی با اشاره به ترور اخیر «نزار بنات» معارض سیاسی فلسطینی به دست ماموران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که مجازات عاملان این اقدام تروریستی یک وظیفه شرعی است.

وی خاطرنشان کرد: خون انسان‌های ستمدیده برای ما ارزش والایی دارد، ما هرگز ریخته شدن خون افراد بی گناه را بر نمی‌تابیم.

وی ضمن دعوت نمازگزاران فلسطینی به حق گویی، نسبت به اقدامات خشونت آمیز ابراز تنفر کرد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس