صدها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست آسیب دیدند - کراپ‌شده

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که دستکم 408 فلسطینی روز جمعه در حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات ضد شهرک سازی در جنوب نابلس در کرانه باختری آسیب دیدند.

به گزارش مشرق، حمله نظامیان صهیونیست به شهروندان فلسطینی در منطقه جبل صبیح شهرک بیتا در جنوب نابلس با آسیب دیدن بیش از چهارصد فلسطینی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، «احمد جبریل» رئیس مرکز اورژانس در هلال احمر فلسطین گفت: نظامیان اشغالگر به سمت جوانان فلسطینی گلوله واقعی یا پلاستیکی و همچنین گاز اشک آور و بمب‌های صوتی شلیک کردند.

وی افزود: در نتیجه این حملات دستکم سه نفر بر اثر اصابت گلوله واقعی زخمی شدند و ۶۹ نفر دیگر هم به ضرب گلوله پلاستیکی آسیب دیدند. ۲۴۵ نفر هم بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند. ۴۹ نفر بر اثر سقوط از صخره‌های آن منطقه، ۲۳ نفر بر اثر آتش سوزی و ۱۳ نفر بر اثر شلیک بمب گازی آسیب دیدند.

در منطقه اوصرین در جنوب شرق نابلس نیز پنج شهروند فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست بر اثر استنشاق گاز اشک آور آسیب دیدند.

نظامیان اشغالگر مانع برپایی نماز جمعه امروز در ارتفاعات بیتا شدند و به سمت نمازگزاران گلوله‌های واقعی یا پلاستیکی شلیک می‌کردند.

نظامیان صهیونیست چند روزی است با استفاده از گلوله‌ها و گاز اشک آور به تظاهرات فلسطینیان علیه ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در شهرک بیتای نابلس کرانه باختری اشغالی یورش برده و با آنها درگیر می شوند.

 صدها فلسطینی طی چند شب گذشته در جنوب نابلس در اعتراض به ساخت شهرک‌های صهیونیستی جدید در بیتا  با انجام خشم شبانه در «جبل صبیح» اعلام کردند که اجازه نمی‌دهند اشغالگران از اراضی این منطقه برای شهرک‌سازی استفاده کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس