کد خبر 1239418
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
آخرین وضعیت 5 واکسن‌ ایرانی کرونا

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره اولویت وزارت بهداشت در تزریق واکسن کرونا گفت: اولویت ما تزریق دوز دوم واکسن افراد بالای ۷۰ سال است و بعد از آن سراغ جامانده‌ها خواهیم رفت.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به اینکه اولویت وزارت بهداشت تزریق دوز دوم واکسن کرونا است یا سالمندانی که هنوز دوز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند؟ گفت: اولویت ما تزریق دوز دوم واکسن افراد بالای ۷۰ سال است و بعد از آن سراغ جامانده‌ها خواهیم رفت که رقم‌شان حدود ۱۵ درصد است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت ناتمام واکسیناسیون کادر درمان

علیرضا رئیسی درباره علت ازدحام و شلوغی مراکز واکسیناسیون در تهران طی هفته گذشته نیز توضیح داد: وضعیت تزریق واکسن در استان تهران به‌دلیل وجود سه دانشگاه علوم پزشکی با استان‌های دیگر متفاوت است هرچند که حوزه‌های تحت پوشش هر دانشگاهی مشخص است اما چون مناطق تحت پوشش دانشگاه‌ها نزدیک به هم هستند برای همین سالمندان تهرانی سرگردان می‌شوند.

وی افزود: از طرفی راه‌اندازی مراکز تجمیعی مانند ایران‌مال در تهران موجب شد همه به ایران‌مال مراجعه کنند در حالی‌که هر مرکزی تعداد دوز مشخصی واکسن روزانه دریافت می‌کند. برخی مواقع سالمندان دوز اول را در یک دانشگاه زده‌اند و دوز دوم را به مراکز تحت پوشش دانشگاه دیگری مراجعه می‌کنند، اینها موجب برخی ناهماهنگی‌ها شده و از این هفته به بعد وضعیت بهتر خواهد شد.

«کوو برکت» به زودی وارد مرحله تزریق عمومی می‌شود

رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت هم درباره ایجاد برخی بی‌نظمی‌ها در مراکز واکسیناسیون تجمیعی و نارضایتی سالمندان از روند واکسیناسیون گفت: بی‌نظمی در توزیع واکسن وجود ندارد، توزیع واکسن بر اساس دریافتی وزارت بهداشت انجام می‌شود. به‌دلیل برخی بدقولی‌ها حدود سه هفته در توزیع واکسن وقفه افتاد که موجب شد نتوانیم واکسن را در اختیار مراکز تجمیعی قرار دهیم، علاوه بر این برخی نهادها و سازمان‌ها که سالن‌هایی را به‌عنوان مراکز تجمیعی در اختیار ما قرار داده بوند آنها را پس گرفتند ما مجبور شدیم دوباره سراغ مراکز تجمیعی جدید برویم؛در کنار این مسأله همچنین پراکندگی تیم‌های واکسیناتور به روند واکسیناسیون لطمه زد.

جعفرصادق تبریزی در پاسخ به اینکه عده زیادی از سالمندان اعلام می‌کنند پیامکی از سوی وزارت بهداشت به آنها ارسال نمی‌شود، توضیح می‌دهد: اغلب پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت زمان تزریق واکسن را از طریق تماس تلفنی و پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنند اما مردم دیگر توجهی نشان نمی‌دهند. سه هفته وقفه در تأخیر واکسیناسیون اعتماد مردم را سلب کرده، برای همین مراجعه حضوری بدون تماس تلفنی زیاد شده و تیم‌ها نیز کاری از دست‌شان ساخته نیست و نمی‌توانند سالمندان را برگردانند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا واکسن کووبرکت برای تزریق عمومی در کشور توزیع شده؟ گفت: از هفته دیگر واردات واکسن بیشتری خواهیم داشت و امیدواریم از دو هفته دیگر واکسن برکت به تولید بالا برسد. هنوز یک میلیون دوز واکسن کووبرکت به دست ما نرسیده و تنها حدود ۱۰ هزار واکسن کووبرکت برای عوامل انتخابات تزریق شده و برای جمعیت عمومی توزیع نشده است و از این هفته برای جمعیت عمومی داوطلب توزیع خواهد شد. طبق قولی که داده‌اند میزان تولید کووبرکت در مرداد ماه به سه تا پنج میلیون دوز، در شهریور به ۷ تا ۱۰میلیون و از مهر ماه به ۳۰ میلیون دوز در ماه می‌رسد.

منبع: روزنامه ایران

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    چرا با وجود کارایی بالای کووبرکت و امکان تولید بالا ، چرا و به چه دلیل ، واکسیناسیون عمومی را به تعویق می اندازید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا فرصت طلایی تابستان را از دست می دهید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    خا
  • mohamad IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 1
    همش این ماه اون ماه چرا بیخود قول الکی به ملت میدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس