کد خبر 1241031
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
واکسن کرونا نمایه واکسن نمایه

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق واکسن‌های سینوفارم و آسترازنکا به مادران شیرده خبر داد.

به گزارش مشرق، خیاط زاده رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار و شیرده اظهار کرد: هنوز واکسنی برای تزریق به مادران باردار وجود ندارد و تنها در شرایطی که وضعیت مادر باردار خطرناک باشد و بعد از بررسی و طرح موضوع در کمیته مربوطه واکسن به مادر باردار تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نکات تغذیه‌ای قبل و بعد از واکسیناسیون کرونا

او در خصوص واکسیناسیون مادران شیرده نیز گفت: برای مادران شیرده همچنان از واکسن آسترازنکا و سینوفارم استفاده می‌شود که البته ایمنی واکسن سینوفارم نسبت به سایر واکسن‌ها زیاد بوده و عوارض نسبتا کمتری نیز دارد.

او در خصوص واکسن‌های موجود در مراکز بهداشت جهت واکسیناسیون افراد خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا مشکلاتی در تامین واکسن دز اول وجود دارد و تمامی واکسن‌های موجود مربوط به دز دوم است که برای حل این مشکل در هفته جاری واکسن‌های دز اول مجددا وارد استان آذربایجان شرقی می شود و طبق روال گذشته امر واکسیناسیون افراد پیگیری خواهد شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان در رابطه با تعداد نفراتی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: براساس آمار سامانه‌ سیب تاکنون ۲۰۹ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز (کل استان به غیر از سراب و مراغه) دز اول واکسن را دریافت کرده اند که تقریبا به ۴۱ درصد از این تعداد واکسن دز دوم نیز تزریق شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس