ویژه ها

افراطیون اصلاح طلب بجای تمجید از مردم به جهت حضور در انتخابات و ارائه طرح و برنامه برای پیشرفت کشور،مدعی هستند که با تغییر دولت ها هیچ پیشرفتی در کشور حاصل نخواهد شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

** عبدی: تنها یک امید داریم و آن هم «برجام» است

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «چند نکته برای شنبه» نوشت:«کشور تاکنون توانسته است که با هر زحمت و رنجی بوده، تحریم‌ها را تحمل کند، منظور از تحمل تحریم، تامین اصلی‌ترین مایحتاج مردم شامل آب، نان، غذا، دارو و حدی از اشتغال و درآمد و پرداخت حقوق‌ها است. هر کس که رییس‌جمهور می‌شود، نباید درباره امکان تداوم این فرآیند، خوش‌خیال باشد. پس از آمدن او، نه ‌تنها مشکلات کم نخواهد شد، بلکه بیشتر هم می‌شود حتی تامین همین نیازهای اولیه نیز با بحران جدی مواجه خواهد شد».

عبدی در ادامه نوشت:«با آغاز جابه‌جایی مدیریتی و تغییرات دولت، حتی اگر فرض کنیم که گروه کارآمدتری به دولت بیایند که متاسفانه چنین نیز نخواهد شد، فرصت‌های زیادی را خواهد گرفت که حل مشکلات را به تاخیر می‌اندازد. تنها یک امید برای عبور موقت از این وضع وجود دارد و آن به نتیجه رسیدن مذاکرات برجامی است».

عبدی: تنها یک امید داریم و آن هم «برجام» است/ صوفی: دولت آینده با جهان ستیز نکند

«مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «و اینک احیاء برجام» نوشت:«حالا که در اثر مذاکرات وین، تحریم‌ها هم رفع می‌شوند، باید خوشحال باشیم که سایه سنگین تنگی معیشت از سر مردم کنار خواهد رفت. در اثر بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها مبالغ زیادی از پول‌های ایران به کشور بازخواهد گشت، فروش نفت از سر گرفته خواهد شد، مبادلات بانکی به حالت عادی بازخواهد گشت و بسیاری از محدودیت‌ها برطرف خواهند شد. این رویدادها قطعاً در آرام شدن اقتصاد کشور و ثبات قیمت پول ملی تأثیرگذار خواهند بود و بر معیشت مردم تأثیر مثبت خواهند گذاشت».

مهاجری در ادامه نوشت:«اینکه امروز چه کسی از صندوق رأی سر درمی‌آورد و رئیس‌جمهور سیزدهم ایران می‌شود فی‌نفسه مهم نیست، آنچه مهم است اینست که مدیر اجرائی کشور که از ۱۴ مرداد یعنی حدود یک ماه و نیم دیگر مسئولیت دولت را برعهده خواهد گرفت، تصمیم بگیرد بنای ساخته شده برجام را که حالا مرمت شده، حفظ کند و با سیاست‌های معقول و منطقی کاری کند که راه‌های تنفسی باز شده اقتصاد کشور در اثر مذاکرات وین، همچنان باز بمانند و بار دیگر مسدود نشوند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان نوشت:«رئیس‌جمهور جدید اگر فرد هوشمندی باشد، زیر بار وسوسه‌های برجام‌ستیزان و کاسبان تحریم‌ نخواهد رفت و برای باز نگهداشتن مجاری تنفسی کشور در بخش اقتصادی و باز کردن مجاری تنفسی سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد».

عبدی: تنها یک امید داریم و آن هم «برجام» است/ صوفی: دولت آینده با جهان ستیز نکند

یکی از دلایل اصلی وضع موجود اقتصادی، چیدن تمام تخم مرغها توسط دولت در سبد برجام بود. متاسفانه دولت آقای روحانی تمام ظرفیت های کشور را معطوف به برجام کرد و این رویکرد خسارت بار به کاهش ارزش پول ملی و کوچک شدن سفره مردم منجر شد.

در این میان، اصلاح طلبان و به خصوص طیف تندروی اصلاح طلب نقش ویژه ای در این وضع داشته و به عبارتی، از بانیان اصلی وضع موجود است.

طیف تندروی اصلاح طلب در سالهای اخیر با کلیدواژه «کاسبان تحریم»، منتقدان سیاست خارجی دولت روحانی را آماج توهین و تهمت قرار دادند، اما اتفاقا برعکس این فضاسازی ها، این افراطیون اصلاح طلب هستند که به معنای واقعی کلمه، کاسبان تحریم، بوده و هستند؛ چرا؟

به این دلیل که علیرغم اظهارات فنی و دقیق کارشناسان و صاحبنظران مبنی بر اینکه تحریم ها نهایتا 20 الی 30 درصد در ایجاد وضع موجود دخیل است، با اینحال این طیف همچنان با پاشیدن بذر ناامیدی در میان افکارعمومی، ریشه تمام مسکلات را تحریم معرفی می کند.

این آدرس غلط و این رویکرد تأمل برانگیز، علاوه بر تشویش اذهان عمومی، دشمن را نیز به تشدید تحریم ها و تیزکردن چاقوی تحریم تشویق و ترغیب می کند.  

افراطیون اصلاح طلب بجای تمجید از مردم به جهت حضور در انتخابات و ارائه طرح و برنامه برای پیشرفت کشور و اعتماد به جوانان و متخصصان و بهره مندی از توان عظیم داخلی، به یأس آفرینی مشغول بوده و مدعی هستند که با تغییر دولت ها هیچ پیشرفتی در کشور حاصل نخواهد شد.

واقعیت این است که افراطیون اصلاح طلب نه برنامه ای برای اداره کشور دارند و نه کارنامه قابل قبولی برای عرضه به افکارعمومی.

** صوفی: دولت آینده با جهان ستیز نکند

«علی صوفی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«بدون تنش زدایی نمی‌توان پیشرفت کرد و مسلما نمی‌توان انتظار توسعه بدون جلب سرمایه‌گذاری خارجی داشت. تمامی این موارد به یکدیگر ارتباط دارد و باید از سوی دولت آینده همه این موارد پیگیری شوند. امروز جذب سرمایه‌گذاری مستلزم رفع موانع است. امروز fatf به عنوان یکی از موانع جدی در عرصه مالی و بانکی شناخته می شود، بنابراین باید هرچه سریع تر تصویب شود... این یک مجموعه است که دولت باید با هوشمندی به همه آنها عمل کند تا نتیجه آن در سفره مردم مشخص شود. امروز مردم ناراضی هستند و با صندوق آرا قهر هستند و به آینده امید ندارند. دولت باید این وضعیت را تغییر دهد».

صوفی در ادامه گفت:«امروز اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی به حداقل رسیده و با بهبود وضع معیشت می‌توان امیدوار بود تا این عرصه متحول شود. امروز شاخص فلاکت بسیار بد است و باید اقدامی انجام شود تا ما این گونه شاهد تنگدستی در میان مردم نباشیم. مردم به وعده‌ها گوش نمی‌دهند و صحبت‌ها را توجه نمی‌کنند بلکه به سفره خود نگاه می‌کنند و هرچه پربارتر باشد آن گاه متوجه می‌شوند که وضعیت کشور بهتر شده است یا خیر».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد:«امروز مردم در معیشت با مشکل اساسی مواجه هستند و دولت آتی باید به این عرصه به صورت جدی رسیدگی کند. مشکل اقتصادی و معیشتی امروز ریشه در مسائل دیگری دارد که یکی از آنها معضلات کشور در عرصه سیاست خارجی است. امروز تعامل با جهان و دیپلماسی در راستای حل مشکلات کشور باید به صورت ویژه در دستور کار دولت آینده قرار گیرد. توجه به این موارد اجتناب ناپذیر است و قطعا بدون بهره جستن از ظرفیت‌های جهانی نمی‌توانیم گامی پیش ببریم. نمی‌توان بدون رفع تحریم‌ها انتظار بهبود وضع اقتصادی و معیشتی جامعه را داشت. نمی‌توان انتظار داشت که تحریم‌ها برداشته شود بدون اینکه اقدامی انجام دهیم یا دیپلماسی فعال داشته باشیم...دولت آینده با جهان ستیز نکند».

عبدی: تنها یک امید داریم و آن هم «برجام» است/ صوفی: دولت آینده با جهان ستیز نکند

در 8 سال اخیر دولت روحانی رویکرد به اصطلاح تنش زدایی با جهان را پیش گرفت. این رویکرد بر پایه بهانه زدایی از آمریکا و تروئیکای اروپا (انگلیس،فرانسه، آلمان) بنا نهاده شد.

حامیان رویکرد به اصطلاح تنش زدایی، همواره تاکید داشتند که باید با بهانه زدایی، دست طرف مقابل را خالی کرده و با این اقدام، سفره مردم را بزرگ کنیم.

این رویکرد در پرونده هسته ای اجرا شد. در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد، تعداد قابل توجهی از سانتریفیوژها از کار افتاد، غنی سازی 20 درصد- با قابلیت های مختلف پزشکی و علمی- متوقف شد و ذخیره اورانیوم غنی شده کشور به خارج منتقل شد.

اما این اقدامات وسیع نه تنها به بهانه هسته ای خاتمه نداد، بلکه دشمن را در بهانه گیری درباره دیگر مولفه های قدرت کشورمان تشویق و ترغیب کرد.

همانطور که منتقدان دلسوز تاکید داشتند، آمریکا و تروئیکای اروپایی در گام بعدی، دائمی کردن محدودیت های برجامی و تعمیم توافق هسته ای به حوزه های دیگر و از جمله حوزه موشکی و منطقه ای را مطالبه کردند.

این در حالی بود که علیرغم اینکه «هسته ای رفت» ولیکن «تحریم ها ماند» و چه بسا سنگین تر و گسترده تر شد. یعنی تحریم ها ماند و بیشتر شد و در ضمن، بهانه ها نیز تکثیر شدند.

بنابراین با توجه به تجربه عبرت آموز برجام، باید رویکرد تهدید زدایی جایگزین رویکرد به اصطلاح تنش زدایی شود. یعنی با بکارگیری سه اصل «عزت،حکمت و مصلحت» و اجرای دیپلماسی مقتدرانه، مولفه های قدرت را حفظ و از زیاده خواهی و زورگویی طرف مقابل جلوگیری کنیم.

این به هیچ عنوان به معنای ستیز با جهان نیست؛ بلکه به معنای پایان امتیازدهی یکطرفه به آمریکا و تروئیکای اروپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    12 2
    ملت روز جمعه تک تک اصلاح طلبا رو ..... حالا همه تون برید از رو برجام و اف ای تی اف و غیره ۲ تا کپی بگیرید، جلو ایینه هم بذارید تا هی براتون زیادتر شه، هی زیادتر شه.
  • DE ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    عبدی: تنها یک امید داریم و آن هم «برجام» است که طرفین نتوانند با هم توافق کنند و ما برای 4 سال مهمات حمله به دولت رییسی را داشته باشیم تا همزمان با کارشکنی ما 4 سال دولت را مشغول کنیم وباز خودمون بیایم سر کار/ صوفی: دولت آینده با جهان یه تیز نکند دو تیز نکند سه تیز نکند چار تیز نکند پنج تیز نکند کلا چیزی را تیز نکند تا ما 4 سال دیگه بیایم خودمون همه چیز را باز تیز کنیم.
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 1
    منظورتون از جهان کدخدا تون میباشد درسته؟؟؟
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    33 0
    تنها امید مومن امید به فضل و عنایت خداوند متعال است و بس.
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      4 0
      مگه عبدی مومنه
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      8 0
      عبدی خجالت کشید بگوید تنها یک امید داریم و آن هم کدخدا است! ناچار به هدیه کدخدا که همان برجام است اشاره می کند! منظور صوفی هم از ستیز با جهان، همان مخالفت ایران با کدخدا و چند دولت بی اراده اروپایی و عرب جنوب خلیج فارس است!!!
    • حجت MD ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      6 0
      امید شیاطین به شیطان بزرگ است
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      3 0
      دوست عزیز این جماعت کعبه آمالشون غربه .پس بی دلیل نیست که بجای امید بستن به خالق یکتا دل در گرو لطف حضرت بایدن دارند.گوساله پرستای مدرن.
    • حسین IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      3 0
      تنها یه امید داریم اون هم خداست اینو بکن تو سرت عبدی احمق
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    اقای عبدی اگه مسلمان بودیو ایمان داشتی امیدت بخدا بود .نه بکدخدا=فرعون زمان
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    10 0
    سکوت کن و بمیر عبدی امید ما به الله است
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    واقعااین اصلاح طلبان مخ ..خوردن درمدتیکه امریکاازبرجام خارج نشده بودچه گلی برسراقتصادایران زدند.جزیه مشت حرف مفت ازطرف دولتمردان وحامیان انها
  • SE ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 0
    وادادگی و مماشت در برابر تضییع حقوق ایران معنایش ستیز نکردن نیست بلکه توهم و امید واهی به توبه گرگ خونخوار است
  • مقدس IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    یه مشت مفت خور وراج ، وطن فروشی تعطیل تمام شد زودتر تشریف ببرید زباله دان تاریخ یه مشت سبک مغز فریبکار شارلاتان
  • mojtaba SE ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    8 0
    امیدت رو به خدا و جمهوری دل رحم و اخلاقی اسلامی فراموش نکن که حتی احساس گناه از خداش و احساس شرم از شهدای به خون خفته ایران هم نمیکنه که امثال ...ی بی ارزشی مثل تو رو حداقل یک بار اعدام کنه,چون حقتون 1000 بار اعدام است.,خوب جائی شانس اوردی که این امیدت اعدام داره به جرم خیانت به کشور ایران و سرنوشت آیندگان ایران..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
  • IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    سلام چرا من از مسیح مهاجری خوشم نمیاد چون آخوند است نه چون خودمم مثل او لباس روحانیت می پوشم ولی خودم فکرمی کنم به خاطر خودباختگی او به غرب است
  • محمدایوب IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    جناب عبدی ای خاک بر سر تو اصلاح طلب که تنها امیدت برجام است شما غربگدایان نه دین دارید ونه امید به خدا. ومادرتان هم اگر فقط امیدشان به پدرتان بود شما راهم نداشتند. وصوفی. اصلاحات مرد. 32,سال کشور دست شما غربگدایان بود چه غلطی کردید. واین 8سال که رییس حقوقدان وزیر زبان دنیا دان تعامل با دنیا داشتید چه غلطی کردی. جز ارمغان نکبت و ذلت. قرارگاه مرغ. خجالت بکشید حداقل خفه خون بگیرید. وطن فروش
  • يحيا IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    عباس عبدي از روزي که پا به دنياي خاکي گذاشته اميدش ديدن دَم کدخداست؛ اما متاسفانه کدخدايي که آنها نوکري اش را مي کنند، جز دُم چيزي ندارد و تاکنون هم دست کم از زمان مصدق تا کنون چيزي جز دُم نشان نداده.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    فقط امیدت(تعلیق،پلمپ وبتن کردن پیشرفتهای غنی سازی،کلاهک وبالستیک..‌)رفع تحریم برای ارزان شدن نفت واف ای تی اف هست
  • سید IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    تنها امید امثال عبدی، شیطان بزرگ است
  • محمد SE ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    6 0
    آقایان افساد طلب!!!! لطفا تا مدتی دهانشون رو ببندند هشت سال وعده وفریب و توجیه ناکارآمدی دولتی ضعیف و وابسته به اجانب در کارنامه شماست لطفا مدتی خفه خون بگیرید بگذارید دولت جدید کارش را شروع بکند و مردم هم آرامش داشته باشند.
  • امین IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    7 0
    از شنیدن صحبتهای بیخودشون داره حالم بهم میخوره! آخه چقدر درک از مسایل باید کم باشه که هر چرندی رو به زبون میارن. هشت سال هر امتیازی خواستین دادین. هشت سال های قبلی هم امتیاز داده بودین. بهتون چی دادن؟
  • DE ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    خاک عالم بر سراین اصلاحاتچی ها که شیطانی ترین کار عالم یعنی ایه یاس خوندن روفقط بلدند. ریشه این ایه یاس خوندنشون ناتوانی و ضعف وجودی خودشون هست. مومن ایه یاس نمیخونه . بلکه هر روز براش تولدی تازه است تا کارها و ایده های نو روتحقق ببخشه. مردم از ایه یاس خوندن شما واقعا کلافه و خسته شدند! حالا که که قدرت رو باختید و نتونستید کاری انجام بدید ، عاقلانه است شکست رو بپذیرید و بفکر رفع اشکالات و نواقص تلنبار شده درونی خودتون باشید. از این حرافی های بدون محتوا وتکراری شما هیچی ازتوش درنمیاد.چون مردم وقت برای این بازی ها رو ندارند و دارند برای کار وفعالیت و خلاقیت وجهش اماده میشن. تمام تزهاتون سیاسیت خارجی شما درچند دهه در عمل با شکست روبرو شد و نتیجه و ثمره ای نداشت ! وقت آزمون شما تموم شدو با انتخاب فعلی اقای رئیسی ومردم همه کاره اند. پس بهتره سکوت کنید و با احترام به قانون و حق مردم بذارید اقای رئیسی کارشو رو انجام بده.
  • 1 IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    امید فقط خدا نترس بابا فقط خدا
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    ببینید ((((در اثر مذاکرات وین، تحریم‌ها هم رفع می‌شوند، باید خوشحال باشیم که سایه سنگین تنگی معیشت از سر مردم کنار خواهد رفت. در اثر بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها مبالغ زیادی از پول‌های ایران به کشور بازخواهد گشت، فروش نفت از سر گرفته خواهد شد، مبادلات بانکی به حالت عادی بازخواهد گشت و بسیاری از محدودیت‌ها برطرف خواهند شد. این رویدادها قطعاً در آرام شدن اقتصاد کشور و ثبات قیمت پول ملی تأثیرگذار خواهند بود و بر معیشت مردم تأثیر مثبت خواهند گذاشت».))))عجب پررویی هستند این افساد طلبا یعنی هشت سال فرصت کم بود برای این کارا ؟؟؟؟؟؟؟ چرا انجام ندادید ؟؟؟شروعشون با دولت گذشته بود و پایانشون را هم می خوان وصل کنند به دولت آینده خدایا ما را از شر این قوم راحت کن
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    باید به این عباس عبدی به اصطلاح نظریه پرداز افساداتی گفت، دوره این نظریه های غربگدایانه تموم شده، انتخابات اخیر با این نتایج معنی دار با درصد رای کاندیدای مورد وثوق شما در این شرایط کرونایی و با این سیل هجمه و تبلیغات مخرب رسانه ای و تحریم شمنان و معاندین داخلی و خارجی و عملکرد مشعشع و درخشان روحانی و اذنابش با عقبه فکری و حمایتی شما منورالفکران، کاملا نشون داد که دیگه باید برید دنبال کارتون و بذارید دولت جدید کارشو بکنه، فقط برید ....
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    عبدی چند ساله داری حرف میزنی؟ خسته نشدی خداوکیل؟ عقب مونده. :/
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 5
    با افتخار به دکتر رییسی رای دادم ولی مشرق جان تعامل با دنیا و احیای برجام لازم هست خصوصا برجام توانست ترامپ را در شورای امنیت منزوی کند
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      2 0
      برجام اقتصاد کشور را قفل کرد و خسارت محض بود.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 0
      امیدوارم توی دوره رییسی صنعت فضایی و هسته ای دوباره پیشرفت کنه.روحانی که همشو تخته کرد
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    آقای عبدی، به خاطر همین امید اشتباه خدا بهتون کمک نکرد اون از دلار اونم مذاکرات شکست خورده اون از تحریم های چند برابر اون از وضعیت مسکن و اشتغال و بنزین و بورس چه خیری برای مردم تونستید بیارید؟ ای کاش عبرت می گرفتید
  • ناصرامینی PL ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    درپاسخ به جناب عبدی که گفتندتنهاامیدمان برجامه میخواهم عرض کنم به سراب امیدبستید،امیداول ماخداست،وتوکل باو.بعدازخدانقطه اتکای مابه ملت شریف وانقلابی وهمیشه حاضردرصحنه وبازکنندهای قفل وکلیدهایی که دشمنان ومعاندان ومنافقان وقاسطین ومارقین وناکثین وقاعدین وساکتین برپیشرفت وآبادانی وحرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی واهداف متعالی آن میاندازند،جناب عبدی درطول مسیرحرکت این ملت موانع بسیاری همچون جنگ۸ساله وماجراهای گروهکهاووووراایجادکردند،تلاش کردندبابی تدبیری ملت راناامیدازراهی که درپیش گرفته بکنند،برای این انتخابات امثال شماودوستان داخلی وخارجی ووووچقدرآتش تهیه عدم حضورریختید،وچه پاسخی ازملت گرفتید؟بخودبیایید
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    5 0
    کاش امیدت بخدا بود امیدتون فقط به کدخدا بود که مملکت رو به اینجا رسوندین
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 2
    اگر رئیسی می تواند بدون مواد اولیه و درآمد حاصل از فروش نفت درآمد ناخالص ملی را افزایش دهد معجزه کند بسم الله
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    برای غربگدایان تا برجام ۱۰۰۰ امید واهی وجود دارد !!!!!
  • saed IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    تیره دلان اصلاح طلب زبانشان تیرگیهای درونشان را نشان می دهد و بس
  • امیرو IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    بعد از اعلام نتایج رای گیری سوزش اصلاح طلبها شروع شده. ان شاءالله این شروع نابودی آنها برای همیشه باشد.
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    سلام به امید برجام بمانید وبمیرید
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    شما باند خیانتکاران تنها امیدتان به برجام است تا حسابهای بانکی در خارجتان که پول خیانت به خون رزمندگان اسلام است آزاد شود. بزودی باید تکلیفتان روشن شود.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    ان شاء الله خدا این امید رو هم ازت بگیره این برجام بی فرجام که مثل خودت بی خاصیت و بلکه مضر است
  • DE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    1 0
    من گفتم صد روزه چنان رونق اقتصادی میدهیم که به یارانه بگید زکی. البته منظور من صد روز آخر ۸ سال بود و روقولم واستادم صد روز قبل از اتمام دولتم گفتم دولت جدید میاد رونق اقصادی میده دیگه آخرهاشه.
  • یاور انقلاب IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    3 0
    اقای صوفی با توکل به خدا شما تصویب اف ای تی اف را بگور خواهید برد . اقای مهاجری بیاد ضرب المثل شتر در خواب بیند پنبه دانه ...... افتادم چرا اینقدر اصلاحاتی های ما ذلیل هستند ، بابا 8 سال دنبال امریکا و کشور های اروپائی موس موس کردید چه شد ؟ ترا خدا دست از سر ملت بردارید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس