ویژه ها

آقای همتی بدون شک نماینده جریان لیبرالی و سرمایه داری در انتخابات ریاست جمهوری است. اظهارات وی دقیقا تکرار اظهارات آخوندی و روحانی و نعمت زاده و زنگنه و نجفی و...است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

********

**ابتکار: مشکلات تقصیر سیل و زلزله و ترامپ است

«معصومه ابتکار» فعال سیاسی اصلاح طلب و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده که فرزندش ساکن آمریکا است، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «در شرایطی متفاوت در سپهر سیاسی ایران هستیم. چند دوره انتخابات داریم که حضور مردم در آنها بسیار تعیین کننده بوده است. شاید مهم‌ترین انتخابات‌ها در سال‌های ۷۶، ۸۰، ۹۲ و ۹۶ رخ داد که مشارکت مردم بسیار بالا بود و جوانان و زنان هم سهم بزرگی در آن انتخابات‌ داشتند. در سال ۹۶ سهم زنان در انتخاب رئیس جمهوری حتی بیش از مردان بود و از آن زمان تا کنون تردیدهای زیادی برای همه پیش آمده، از طرفی سعی شده القا شود که انتخاب ما انتخاب درستی نبوده است تا جایی که هشتگ «ما پشیمانیم» ۳ ماه پس از انتخابات ۹۶ به راه افتاد و بعد از آن هم وقایع متعددی به وقوع پیوست که هدف ناامیدسازی مردم بود تا به هر شکلی اثبات شود که اشتباه کرده‌اند».

ابتکار در ادامه نوشت: «اخبار نادرست و فیک و تلاش برای مدیریت افکار عمومی از طریق دروغ تأثیرات زیادی در پی داشت. حوادث زیادی هم مانند سیل و زلزله به دولت تحمیل شد، با این همه تورم یک رقمی شده بود و سالانه ۷۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شد. برجام امیدهای زیادی را ایجاد کرد و فضای اجتماعی سیاسی خوبی، هرچند با وجود کاستی‌ها ایجاد شد. فرصت‌های خوبی برای کشور به وجود آمد تا اینکه با روی کار آمدن ترامپ و خروج از برجام و تحریم‌های پی در پی و جنگ اقتصادی که هدف آن هم ناامید کردن مردم بود، کشور دچار مشکلات عدیده شد».

همتی: قرار نیست مثل کره شمالی برای آحاد مردم خانه بسازیم/ ابتکار: مشکلات تقصیر سیل و زلزله و ترامپ است

خانم ابتکار در این اظهارنظر، اینگونه القاء کرده که دولت روحانی دچار بدشانسی شده و مشکلات نه به دلیل سوءمدیریت در دولت، بلکه ناشی از عواملی همچون سیل و زلزله و دولت ترامپ بوده است!

سوال اینجاست که آیا تصمیم غلط و غیرکارشناسی «دلار ۴۲۰۰ تومانی» هم تقصیر سیل و زلزله و ترامپ بود!؟ آیا فساد صندوق ذخیره فرهنگیان تقصیر سیل و زلزله بود!؟

آیا محکومیت حسین فریدون، مهدی جهانگیری، مهدی آخوندی، هادی رضوی، شبنم نعمت زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان هلال احمر و...تقصیر سیل و زلزله و دولت ترامپ بود!؟

آیا اجرای غلط طرح سهمیه بندی بنزین توسط دولت و اظهارنظر تأمل برانگیز آقای روحانی مبنی بر اینکه صبح جمعه تازه متوجه افزایش قیمت بنزین شده است، تقصیر سیل و زلزله بود؟

آیا حقوق های نجومی در دولت روحانی تقصیر سیل و زلزله و دولت ترامپ بود!؟ آیا اینکه وزیر مسکن به خانه نساختن برای مردم افتخار می کرد و وزیر نفت می گفت به ساخت پالایشگاه اعتقادی ندارم و وزیر بهداشت با لحنی تحقیرآمیز و توهین آمیز گفت «خودت بمال» و وزیر کشاورزی با ادبیاتی توهین آمیز به یک کشاورز گفت «سبوس بخور» و رئیس سازمان محیط زیست گفت «دعا کنید باد بیاید تا مشکل آلودگی حل شود» و...تقصیر سیل و زلزله است!؟

خانم ابتکار لطفا برای فهم و شعور مردم کمی احترام قائل شوید.

** همتی: قرار نیست مثل کره شمالی برای آحاد مردم خانه بسازیم

«عبدالناصر همتی» رئیس سابق بانک مرکزی در دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه دنیای اقتصاد گفت: « وزارت مسکن سیاستگذار بخش مسکن است که باید برنامه‌های کمک به افزایش تولید مسکن توسط مردم را دنبال کند و نباید وارد پروژه‌های ساخت و... بشود. منابع وزارت مسکن باید از طریق بانک‌ها در اختیار مردم قرار بگیرد و مردم هم با ضمانت‌هایی که از سوی دولت فراهم خواهد شد، خواهند توانست با آرامش به تامین مالی مسکن خود اقدام کنند».

همتی افزود: «این همان مسیری است که دنیا رفته است. هیچ جای دنیا، به‌جز شاید شوروی سابق و کره‌شمالی فعلی، دولت برای آحاد مردم خانه نساخته است. اصلا دخالت مستقیم دولت در ساخت مسکن موفق نبوده، آپارتمان‌های بدقواره اروپای شرقی را ببینید! مردم ما می‌خواهند بسیار بهتر زندگی کنند و ما کمک خواهیم کرد که این اتفاق بیفتد».

رئیس سابق بانک مرکزی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی (مانند کاهش نرخ بیکاری و عوارض آن، کاهش فقر و نابرابری، رفع معضل بزرگ مسکن، جلوگیری از تخریب محیط‌زیست و ...) نیاز به رشدهای بالای پایدار است. اما رشدهای بالای پایدار مستلزم رفع تحریم‌ها و تبعیت از ضوابط و مقررات مبادلات مالی و بانکی بین‌المللی است».

همتی: قرار نیست مثل کره شمالی برای آحاد مردم خانه بسازیم/ ابتکار: مشکلات تقصیر سیل و زلزله و ترامپ است

آقای همتی بدون شک نماینده جریان لیبرالی و سرمایه داری در انتخابات ریاست جمهوری است. اظهارات وی دقیقا تکرار اظهارات آخوندی و روحانی و نعمت زاده و زنگنه و نجفی و...است.

آخوندی- وزیر راه و شهرسازی مستعفی در دولت روحانی- در مراسم تودیع خود گفته بود: «حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است،   این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد».

حالا همتی دقیقا با همان ادبیات می گوید «هیچ جای دنیا، به‌جز شاید شوروی سابق و کره‌شمالی فعلی، دولت برای آحاد مردم خانه نساخته است». این اظهارنظر تأمل برانگیز در حالی است که دولت بر طبق قانون موظف است که سالیانه یک میلیون واحد مسکونی برای مردم بسازد.

همتی نماینده جریانی است که نه تنها هیچ نسبتی با طبقات محروم و متوسط جامعه ندارد بلکه با سیاست های سرمایه داری از جمله سیاست «اقتصاد آزاد» در پی له کردن اقشار ضعیف جامعه و فربه کردن طبقه مرفه و ثروتمند است.

این طیف همان جماعتی است که از یکسو مدیران نجومی بگیر را «ذخائر نظام» می نامد و از سوی دیگر با توصیف مسکن مهر تحت عنوان «طرح مزخرف» به خانوارهای ساکن در این واحدهای مسکونی توهین کرده و آنان را تحقیر می کند.

همتی در مصاحبه مذکور دقیقا همانند دولت روحانی، تمام امور کشور را به تحریم ها گره زده است. این در حالی است که متخصصان و صاحبنظران به دفعات تاکید کرده اند که تحریم ها نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در ایجاد مشکلات سهیم است و ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت است.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته، همتی با انتشار یک توئیت، کشاورزان را مورد توهین و تحقیر قرار داد. این توئیت که با یک گاف هم همراه بود، با انتقاد گسترده افکارعمومی مواجه شد.  

همتی: قرار نیست مثل کره شمالی برای آحاد مردم خانه بسازیم/ ابتکار: مشکلات تقصیر سیل و زلزله و ترامپ است

** روزنامه حامی دولت: برخی کاندیداها از بانیان شکست برجام هستند!

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی با عنوان «آنچه ناگفته ماند» نوشت: « تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری خود از بانیان شکست برجام و برقراری تحریم‌ها بوده‌اند و تا امروز برای جلوگیری از حل مشکلات اقتصادی کشور از توان و جایگاه خود استفاده کرده‌اند. اینان، هموارکنندگان راه برای کاسبان تحریم بوده‌اند و به همین دلیل اصولاً از عوامل وضع تحریم‌ها سخنی نمی‌گویند و تا می‌توانند از عوارض منفی تحریم‌ها برای کسب رای سوءاستفاده می‌کنند. این افراد نه‌تنها نمی‌توانند مشکل کشور را حل کنند بلکه بیش از گذشته به آن دامن خواهند زد».

همتی: قرار نیست مثل کره شمالی برای آحاد مردم خانه بسازیم/ ابتکار: مشکلات تقصیر سیل و زلزله و ترامپ است

اصلاح طلبان بارها از کلیدواژه «کاسبان تحریم» علیه منتقدان دولت روحانی استفاده کرده اند. در مناظره های انتخابات ریاست جمهوری نیز همتی از این کلیدواژه علیه کاندیداهای طیف مقابل استفاده کرد.

اما برخلاف این ادعا، اتفاقا این طیف تندروی اصلاح طلب است که مصداق تام و تمام «کاسبان تحریم» است. افراطیون اصلاح طلب در سال ۸۸ با دروغ تقلب و ایجاد آشوب و التهاب خیابانی، قطعنامه ۱۹۲۹ را به مردم کشورمان تحمیل کردند.

علاوه بر این در دولت روحانی و به عبارت دقیق تر در «دولتِ اصلاح طلبان» برجام امضاء شد و نه تنها به کاهش تحریم منجر نشد، بلکه دامنه تحریم های ضدایرانی را نیز گسترده تر کرد.

برجام توافقی بسیار ضعیف بود که شکست خورد؛ چرا؟ به این دلیل که آقای ظریف در اوج مذاکرات و دقیقا در مقطع امتیازگیری در اظهارنظری عجیب گفت «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است»! و آقای عراقچی در اظهاری تأمل برانگیز گفت «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است»! و در اظهارنظری دیگر گفت «برجام نقض شده است اما هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم»!

برجام شکست خورد، چرا؟ به این دلیل که دولت به ۲۸ شرط ابلاغی در اجرای توافق هسته ای عمل نکرد و آقای روحانی تاکید کرد که «آمریکا قول داده است که به تعهداتش عمل کند»! و «رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب! و باهوش! دیده ام»!

کاسبی تحریم یعنی سنگ اندازی در مسیر اجرای قانون مجلس یازدهم تحت عنوان «اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها»؛ کاسبان تحریم آن کسانی هستند که می گویند تا بر توان موشکی و قدرت منطقه ای کشورمان چوب حراج نزنیم، نمی توانیم انتظار لغو تحریم داشته باشیم.

بانیان شکست برجام، کسانی هستند که با وعده لغو تحریم ها، در قلب راکتور هسته ای بتن ریختند و سپس به صورت عجولانه و پیش دستانه تعهدات را انجام دادند و در زنگ حساب گفتند، هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود و از برجام انتظار اقتصادی نداشته باشید، چرا که ما در برجام «پیروزی اخلاقی» به دست آوردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 76
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    84 75
    خوش به جال مردم کره شمالی که هیچ دغدغه مسکن ندارند و دولت به همه آنها خانه رایگان می دهد.
    • دانشمند IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      4 23
      درخواست ۲۱۰ نماینده منتخب مردم از نامزدهای جریان انقلاب برای انصراف به‌نفع "رئیسی" . انصراف به نفع رئیسی احترام به مردم و دموکراسی است . در نظر سنجی های #ایسپا و #ایران_پل و #دانشگاه_مریلند رئیسی با فاصله زیاد اوله . هفته نامه نیوزویک نیویورک_ آمریکا از احتمال بالای پیروزی رئیسی سخن گفته . برای دیدن نظر سنجی های انتخابات ۱۴۰۰ می توانید به ویکیپیدیای نظر سنجی های انتخابات ۱۴۰۰ مراجعه کنین‌‌... .
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      19 40
      اگه هرچی آمریکا و اروپا داشته باشه حتی زهرمار باشه اینا میگن اخ جون همونو بدین ما عقلشون اینقدررتعطیله
    • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      20 18
      همتی: اما قرار هست مثل رئیس جمهور و نخست وزیر قبلی کره جنوبی با تبانی جیب های خود را از پول مردم پرکنیم و ثروت کشور را بالا بکشیم و ایران را دو دستی تقدیم کدخدایمان کنیم!
    • بنده خدا IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      6 1
      سیاست گذار بهره های بالا و بهره های مرکب از وام گیرندگان که باعث ورشکستگی بسیاری از تولید کنندگان و کارآفرینان عرصه سازندگی و خودکفائی میشد چه کسانی جز مدیران بانکی بودند؟ حال هم رئیسشان میگوید وام بدهید به مردم خودشان بسازند تا در صورت ناتوانی در پرداخت با دادن وام های مرکب دوباره خانه های ایشان را به نفع بانک ها مصادره کنند!!!
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      15 3
      کره شمالی دولت مردانی مثل روحانی و همتی و آخوندی ندارند
    • NL ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      8 3
      این جماعت متاسفانه همون غرب رو هم درست نمیشناسند و یک تصویر توهمی از غرب دارند. خود دولت آمریکا پرچمدار پروژه های خانه سازی برای مردم بوده و هست.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      6 2
      رأی من در امتداد خون شهیدانیست که برای راه خدا و سربلند ماندن کشور و پرچم ایرانم از جان گذشتند.«امروز، قرارگاه حسین‌بن‌علی(ع) ایران است/ اگر جمهوری اسلامی آسیب ببیند، بیت‌الله‌الحرام و قرآن آسیب خواهد دید/ مردم عزیز ایران فشار دشمنان، شما را دچار تفرقه نکند/ در مسائل سیاسی، ولایت فقیه را بر سایر امور ترجیح دهید»قسمتهایی از وصیتنامه شهید سپهبد سلیمانی
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    با همتی تا 1404
    • روح الله IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      19 24
      تو دیگه خودتو ضایع نکن با این حرف کلیشه ای و خانمان سوزِ با فلانی تا فلان سال! دوره این شعارهای سخیف تموم شد رفت
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      14 59
      تا 1404 همتی میل بفرمایید. چون ملت ایران می خواهن همه همتی کنند و به انقلاب رای دهند.
    • IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      16 9
      بدون خانه وشغل با گرانی و فقر و وعده توخالی رفع تحریم و گره زدن همه مشکلات به خارج از کشور
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      19 19
      همتی ؛ روحانی دیگر است / رای به او فاجعه ای بدتر است
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      1 2
      ملت اینها رو استفراغ کردن تو میخوای بخوریشون. خدا شفات بده
    • بی نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      1 1
      امصال تو روحانی رو با شعار "با روحانی تا 1400" آوردن حالا هم از این چرت و پرتا تف می دن که با همتی تا 1404
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    اگر توو کره شمالی برای همه مردم خونه میسازن باید جای خوبی باشه، من دلم کره شمالی میخواد.
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 5
      وای خدا این دیگه کین. حتما رای هم میدی
  • گشتاسب IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    28 4
    حرفهاش شبیه هوچیگرها و شارلاتانهاست .این عرضه اداره یه گاو داری رو فکر کنم نداشته باشه بیاد بنزین میشه ده هزارتومان .چهل سال زیر دست این و اون بوده مفت خوری کرده است ریاست تو بانک مرکزی شکست خورده است .
  • جوان IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    40 2
    اصولا قرار نیست بسازید مثل وزیر محترم روحانی که میگفت افتخار میکنم مسکن مهر نساختم (البته ایراد های وارد بر طرح مسکن مهر قابل چشم پوشی نیست اما کلیات طرح اشتباه نبوده است و نیست)
  • مسعود IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    55 5
    با روحانی و همتی روند ونزوئلا شدن ایران تسهیل شد.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    46 5
    چقدر حرفهای همتی شبیه مزخرفات آخوندی است ، نه به دولت سوم روحانی
  • حیدر صالح IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    22 3
    دولت همتی فریدونی دو دست دارد یک دست بلند برای گرفتن از مردم و به همه جا می رسد و دست کوتاه برای بخشیدن اموال فقط به دوره وری ها می رسد. هر گونه اعتراض یعنی کره شمالی
  • محمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    25 2
    همین جریان خاص انقلاب کرده و توی منافق اومدی رئیس بانک مرکزیش شدی و اینهمه خسارت زدی
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    37 7
    همتی کره شمالی عزت وشرف دارند وزندگی شرافتمندانه دارند که شما غربپرستان ندارید
    • ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      11 14
      همچنین برای گرفتن سهمیه ... صف نمی ایستند و هر هفته قیمتش گرانتر نمی شود
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    29 1
    اقای همتی شماخانه خرابمون نکن خانه ساختن پیشگش
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    13 1
    ساخت خانه 75 متری الان 600تومن هزینه ساخت به دلیل دلالی و افزایش قیمت محصولات ناشی از ان میخواهد و خرید مستقیم از کارخانه برای مردم ساده ممکن نیست. وام که 100 تومنه فقط شیر الات و سرامیک و لوله و میلگرد میشه
  • ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    28 1
    خوبه خودش اگه یک کمی کرم بصورتش بماله و رنگ موی مشکی بزنه کپی برابر اصل با شی پینگ و کیم جونگ اون میشه.
  • علی رهبر IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    12 3
    به نظرم رای به آقای رئیسی بهترین گزینه حال حاضر میباشد
    • سیدمحمد IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      3 12
      درود بر همتی و درود بر دولت اصلاحات
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      4 2
      ۱۱:۵۳ این آرزو به دلت میمونه و نمیتونید ادامه بدید
  • علی رهبر IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    14 1
    آقای همتی مرام کره شمالی از شما لیبرالها محترمتر است شما برای خودتان ساخته اید کره شمالی برای مردمش ،،ولی روی سنگ قزوینی دارید چرا شهامت ندارید بگوئید که ما لیبرال ضعیف کش هستیم ،،،
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    16 1
    مردک مفت خور همین کار رو کردید که الان دررشهری مثل شیراز خونه برای اجاره نشینی پیدا نمیشه خرید هم که دیگه بماند
  • حسین IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    12 1
    همین عقاید رو داشتید که هشت سال گند زدید به مملکت تا ۴ ، ۵ سال پیش با ۲۰۰ میلیون دو تا خونه می شد خرید الان یه آلونک تو دونقوز آباد سفلی هم نمیشه با ۲۰۰ میلیون اجاره کرد!!! نه به دولت سوم روحانی
  • DE ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    7 1
    قرار هم نبود که مردم مثل کره شمالی حسرت مرغ و برنج داشته باشند ....
  • DE ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    9 1
    حرفهای اقای اخوندی رو تکرار میکنه.گرانی وکمبود مسکن یکی از مهمترین مشکلات واولویت مردم هستش که باید در دو سه ساله اینده حل بشه. اگر این مشکل مهم مردم رو نمی خوای رفع کنی اصلا کاندید شدنت به چه درد میخوره؟
  • 23 IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    8 1
    من به همتی رای نمیدم چون داغون متکبره
  • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 1
    به من رای بدین تا کاری نکنم و شما بیشتر به این وضع عادت کنید تا1404 با کدخدا
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    انبوه سازی قیمت مصالح را به یک سوم تک سازی کاهش می دهد. شما از جلو در کارخانه کالا عنده بخری قیمتش نصف تک فروشی هست
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    9 1
    مالزی و کره جنوبی هم ساختند کره شمالی تو سرت بخور مردک نفوذی
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    13 3
    رای من سید ابراهیم رئیسی
  • طوبی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    6 1
    مردک پست فطرت دیگه جامعه ی مطلوب از نظر ایشون باید اینجوریه که کنار ساکنان پنت هوس ها و خانه های چند هزار متری و محله هایی مثل باستی هیلز، بالاخره بی خانمانی و حلبی آباد نشینی هم باید باشه دیگه زشته همه خونه داشته باشن بالاخره دارا و ندار باید فرق کنن با هم
  • ا.ب.پ IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    6 1
    در تمام انتخاباتی که برگذار شده سال نودو شش اگاهانه ترین انتخاب بود چهار سال دولت را دیده بودند نا کارامدی اشرافی گری رانت واستقرار اصحاب فتنه پیروی از شیطان ودوری از خدا فریبوگناهی بود که مردم به ان تن دادند اهمان اول گرفتار زلزله وسیل وانواع بلایا از جمله.جزامی که خود بر گذیده بودند البته ابتکار بلای خود ودوستانش را عنوان نکرده سه دهه مشکلات را دوری ودشمنی از شیطان می دانستند وحالا برای رفع مشکلات به مذاکره وکمکم رابطه باشیطان رو اوردند وشد انچه امروز مردم تاوان این دوری از خدا وروی اوری به کدخدا را می دهند.خدا کند کهعبرت گرفته واز فتنه گران کدخدا پرستان ومفسدین روی برگر دانده وشرکای شیطان را دور بریزند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    7 1
    عرضه ى كره م شمالى رو نداريد كره ى شمالى و ضعيتش از ما بهتره چند نفر تلفات كرونا داده چند تا مفسد اقتصادى و خائن و وطن فروش داره؟خجالت بكشيد مشكل ما آمريكا و انگليس نيست مشكل ما فساد و خيانت و دروغ و وطن فروشى خود خواهى همين مصرف آب و برق و..ببينيد همه مون مقصريم و تاوان اشتباهاتمون رو ميديم تا هوشيار نشيم و از خواب خرگوشى بيدار نشيم همينه دزد ها رو بايد پيدا و اعدامشون كنيم همين
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 1
    دلار بکن 3000 همه مشکلات خود به خود حل میشه
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    8 1
    تو بساز.مثل کره شمالی بساز ، فقط بساز و وراجی نکن
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    ابتکار هم مثل مرحوم هاشمی فقط وقتی که نتیجه انتخابات به نفعش باشه اون رو پرشور و مردمی می دونه چون در سالهای 76و 80 و 92 و 96طیف متبوع او رای آورد پس انتخابات خیلی نایس و مردمی بوده ولی نفس گیرترین جدال انتخاباتی تاریخ جمهوری اسلامی در سال 84 که به مرحله دوم رسید و مشارکت 63 درصدی داشت و انتخابات 88 که با مشارکت 85 درصدی بالاترین نرخ مشارکت مردمی را داشت و البته دوستان سیاسی خانم ابتکار با فتنه انگیزی شرورانه شیرینی این انتخابات پرشور را در کام دوستداران نظام و انقلاب زهر هلاهل کردند ، چون طیف سیاسی مقابل توانست اعتماد عموم رای دهندگان را به خود جلب کند در این فهرست نمی گنجد . خلاصه علمای علم روانشناسی باید سالها در مورد خلقیات اصلاح طلبان به تحقیق و تفحص بپردازند تا شاید افق های نوینی در این علم برای بشر گشوده شود
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 1
    ببند دهان را شازده !
  • رضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    8 1
    کره شمالی اگر کوچکترین اختلاس شود حکمش اعدام است نه اینجا که اومدی ماست مالی کنی ارز ۴۲۰۰تومانی تومانی و وام هزاران میلیاردی رو به کیا دادید
  • حسین IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 1
    آقای همتی دو کلمه .......
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    کی گفته برای مردم خانه بسازید اولا عرضه اش را ندارید دوما کره شمالی که شما دست کم گرفتید ... بر ... شرف داره البته توکه ... مردم می خواهند شما خانه خرابشان نکنید با ایجاد تورد 70 درصد و اختلاس بیت المال
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 1
    و نیز قرار نیست مثل عربستان سعودی مردم را بی مسکن واگذاریم
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    9 1
    آقای همتی دید ارباب رعیتی داره. اینا خطرناکن. از دید این آقا بقیه مردم باید بمیرن.
  • DE ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    اون رفیقت هم خیلی حرف از توسعه اقتصادی زد ولی بعد از 8 سال مردم را فقیرتر و بدبختر کرد. شما چه بلایی سر ارز و طلا اوردی که حالا می خواهی سر مردم و کشور بیاوری شما نه از اقتصاد حالیت نه سواد درست حسابی داری. فقط پارتی داشتی. در ضمن گرسنگی نکشیده ای. کرایه خونه نداشته ای چون تو ویلایی نجومی زندگی کرده ای و میکنی. بشین تو خونه کمک همسرخودت سبزی پاک کن تو خوانداری بهش کمک کن اینطوری هم به ایران خدمت می کنی هم بخودت
    • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      3 0
      .......بشین تو خونه کمک همسرخودت سبزی پاک کن تو خوانداری بهش کمک .....فقط یادت باشه اونهاییکه سرشون سرخه تربچه هستند سر سفیدها پیازچه اونها هم که انتخابات را تحریم کردن شاهی هستند.تره تیزک هم همون اصلاح طلبهان که تیزه بزی در میکنند بجای موضعگیری جلوی دشمن.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    جناب رئیس اسبق بانک مرکزی :امیدواریم که در اینده بسیار نزدیک شما را در دادگاه با ان پیراهن آبی رنگ راه راه به اتهام هدر دادن اموال مردم در بازار بورس در برابر قاضی دادگاه ببینیم.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      0 0
      الهیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی آمین !
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    6 1
    با این رشد جمعیت ایران ودنیا واحتیاجات....هرچی تولید مسکن،کار اشتغال وخدمات زیربنایی ...حتی چندبرابری داشته باشیم،بازهم کمه
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای همتی بداند فارغ از اینکه دولت خانه بسازد یا خود مردم، نکته وجود دارد از قدیم گفته اند سواره از پیاده خبر ندارد و آدم سیر از گرسنه ، لذا قطعا شما آدمی نیستی که بخواهی درد مردم را درک کنی و کاری برایشان انجام بدهی، از شعارهای پوشالی و انشا هایی که همسرت برایت دیکته می کرد هم کاملا مشخص است که هیچ نمی دانی و اگر تو طبیب بودی .......مدیریت جنابعالی در بانک مرکزی را هم دیدیم
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    آقای همتی اگه اهل عمل هستی و مردم را تشویق به زیر میز زدن مینمایی، قبلا باید در زمان صدارت بر بانک مرکزی زیر میز می زدی، نزدیک سه سال با دولت همکاری نمودی، اگر روحانی اقتصاد را توجه نمی کرد .. باید آن موقع زیر میز می زدی
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 2
    رای میدم بخاطر ایران عزیزم و بخاطر شهدا و امید به شفاعتشون انشاءالله
  • علیرضا IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 1
    اهن داریم.سیمان داریم.مس داریم.به اقای همتی بگویید اینها را چه به تحریم؟خودتی لیبرال کثیف.
  • رضا IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    3 0
    همتی بودجه ایران ارثیه بابای کسی نیست که سر از خود براش تصمیم بگیره و ارز ۴۲۰۰تومانی رو به نااهلان بدند با وامهای هزاران میلیاردی بعد بقیه مردم در فقر جدل کنند منتظر اجرای عدالت هستیم
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 0
    چرا در هنگام امضا برجام از پنج بعلاوه یک امضا رسمی تضمینی نگرفتی تا اگه کشوری زد زیرش بر اساس آن تضمین بتوانید حقوق خود را بگیرید و الان زمین و زمان و ناکارآمد خود را به گردن ترامپ بیندازید
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    یکی ازخائنان به کشور این ابتکاراست.اگردربرجام بادقت ومحکم مذاکره میکردندوکاری میکردندترامپ نتواند خارج شود.بالاخره بلدنبووید
  • رضا IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    تو نمیخواد خونه برا کسی بسازی رای نمیاوری که فعلا تکلیف ارزای ۴۲۰۰تومانی مشخص بشه تا بعد یکی رو تو ده راه نمی دادند سراغ خونه‌کد خدا رو‌ میگرفت
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    1 0
    شماها دزدید و... ، شما دزد می سازید نه خانه برای مردم.
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    فقط یک ضد انقلاب و ضد مردم میتونه اینجوری حرف بزنه. برو عمو !کسی هم بات رای نمیده!
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    حتما باید کارتون خوابشون بکنید
  • DE ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    1 0
    همتی قرار نیست مثل کره شمالی برای آحاد مردم خانه بسازه فقط قراره برای خودش و رفقا و دادچ ها و آقا زائده ها خانه بسازه / ابتکار: مشکلات تقصیر سیل و زلزله و ترامپ است خدا ریشه هر سه شون رو بکنه لعنتی ها از قبل هم اطلاع نمیدهند
  • بی نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    1 0
    از نظر خانوم ابتکار ، سال ۸۴ و ۸۸ چون اصلاح طلب ها رای نیاوردن ، انتخابات پر شور نبوده! واقعا این جماعت چقدر بی سواد هستن!!! حتی اعداد رو هم نمی تونن درست ببینن و بخونن سال ۸۸ طبق آمار همین سایت بالاترین درصد مشارکت رو داره!!!
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    قراره از آحاد مردم پول بگیرین آقای همتی؟!
  • شبتاب BY ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • شبتاب BY ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ابتکار یهودی هست. بظاهر ادعای مسلمان بودن داره
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس