ویژه ها

قبل از آنکه شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت برخی اشخاص را اعلام کند، این طیف اصلاح طلب بود که این افراد را ردصلاحیت کرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای انحرافی» هستند!

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «نامزدهای انحرافی» نوشت: «اصلاح‌طلبان برای اینکه به مردم نزدیک شوند باید بیش از گذشته با خود بی‌رحمانه روبه‌رو شوند و رد صلاحیت‌های شورای نگهبان را دستاویزی برای قربانی‌سازی خود قرار ندهند. این کلیشه‌های فرسوده دیگر کارایی ندارند و بازگشت واقعی به مردم چاره کار است. اگر شورای نگهبان در گذشته نامزدهای نیابتی پیش پای اصلاح‌طلبان می‌گذاشت، این بار گامی فراتر برداشته و با نامزدهای انحرافی درصدد فروپاشی اصلاح‌طلبان است و کشاندن آنها به راهی بدون بازگشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بدیهی است تعبیر نامزدهای انحرافی درصدد تخریب چهره‌هایی نیست که تأیید صلاحیت شده‌اند، بلکه تشریح موضع‌گیری ناگزیر اصلاح‌طلبان در برابر نامزدهایی است که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند و نسبت زیادی با آموزه‌های آنان ندارند».

زیباکلام: ما اصلاح طلبان آش نخوره و دهان سوخته هستیم/ همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای انحرافی» هستند!

اصلاح طلبان با طفره رفتن از توضیح درباره کارنامه دولت روحانی، همچنان شورای نگهبان را آماج حمله قرار داده اند.

این در حالی است که این جریان سیاسی یدطولایی در فیلتر و سانسور دارد. نهاد اجماع ساز اصلاحات(ناسا) در ماههای گذشته اشخاصی همچون علی لاریجانی، علی مطهری و... را در فهرست کاندیداهای خود جای ندادند.

به عبارت دیگر،  قبل از آنکه شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت برخی اشخاص را اعلام کند، این طیف اصلاح طلب بود که این افراد را ردصلاحیت کرد.

اصلاح طلبان پیش از ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری تاکید داشتند که به جهت کارنامه بسیار ضعیف دولت روحانی، افرادی همچون جهانگیری، آخوندی و محمد شریعتمداری به هیچ عنوان قابلیت رأی آوری نداشته و نمی توانند از طرف اصلاح طلبان برای رقابت های ریاست جمهوری حاضر شوند.

این طیف علاوه بر این تاکید داشت که اشخاصی همچون سید حسن خمینی و جواد ظریف هم توانایی اداره قوه مجریه را ندارند.

عارف، پزشکیان، کواکبیان و محمود صادقی نیز به حضور در مجلس دهم شناخته می شوند. همان مجلسی که سلفی حقارت و جشن تولد اینستاگرامی و کمیته رفع حصر و اروپاگردی را در کارنامه خود ثبت کرد. ؛ کارنامه‌ای که موجب شد مجید انصاری سرلیست گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس یازدهم، زیر 70 هزار رأی در تهران را کسب کند.

همچنین  طیف اصلاح طلب در 8 سال گذشته هرگاه درباره کارنامه دولت مورد سوال قرار می گرفت، در پاسخ تاکید می کرد که رئیس جمهور فقط حدود 15 الی 20 درصد اختیارات دارد و صرفا یک تدارکاتچی است و اصلا در جایگاهی نیست که بخواهد کاری انجام دهد.

و اما حالا در مقطع انتخابات، همین طیف اصلاح طلب برای پستی که آن را صرفا یک تدارکاتچی می نامید، اینچنین دست و پا می شکند!

طیف اصلاح طلب اکنون با توهین به نامزدهای اصلاح طلب، آنان را نامزدهای انحرافی می نامد. البته از جماعتی که پیش از این دولت روحانی را «رحم اجاره ای» و شخص رئیس جمهور را کاندیدای اجاره ای می نامید، بیش از این انتظار نیست.

لازم به ذکر است که کلیدواژه «نامزدهای انحرافی» از یکسو ترفندی برای مظلوم نمایی و توجیه شکست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری است.  

**زیباکلام: ما اصلاح طلبان آش نخوره و دهان سوخته هستیم

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «امروز ما آش نخوره و دهان سوخته هستیم یا به عبارتی هم چوب را خوردیم هم پیاز را. در ظاهر ما در انتخابات شرکت کرده‌ایم و در ظاهر نیز آقای روحانی، جمهور برآمده از خاستگاه اصلاح‌طلبی است. این در حالی است که آقای روحانی هیچ گامی در راستای تقویت گفتمان اصلاحات برنداشته است».

زیباکلام در ادامه گفت: «به علاوه اینکه درباره سیاست‌های کلی نظام در جای دیگری تصمیم‌گیری می‌شود و اساسأ رئیس‌جمهور دارای اختیارات بالایی نیست. سوال این عده این است که چرا تصمیمات باید جای دیگری گرفته شود اما هزینه آن را آقای روحانی بپردازد. پس اجازه بدهید رئیس‌جمهور نیز از خودشان باشد».

زیباکلام: ما اصلاح طلبان آش نخوره و دهان سوخته هستیم/ همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای انحرافی» هستند!

زیباکلام تاکید کرده که «ما اصلاح طلبان آش نخوره و دهان سوخته هستیم»!؛ وی پیش از این در اظهارنظری مشابه گفته بود «اصلاح طلبان با روحانی ازدواج ناموفق داشته‌اند»!

چندی پیش یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم در تشریح این رفتار اصلاح طلبان گفته بود: «اصلاح‌طلبان نگاه ابزاری به رئیس جمهور منتخب دارند. از یک طرف او را پس می‌زنند تا هزینه‌ای پرداخت نکنند. از طرف دیگر تأیید می‌کنند و دو دستی به روحانی چسبیده‌اند. دست از سر روحانی برنمی‌دارند مگر مطمئن شوند چیزی به آنها نمی‌ماسد».

وی در ادامه گفته بود: «اصلاح‌طلبان به روحانی مثل ساندیسی نگاه می‌کنند که تا زمانی که آخرین قطره ممکن در او را میک نزنند، لوله ساندیس را از آن بیرون نخواهند کشید.  احتمالاً چند نوبت هم حباب و هوای خالی با طعم آبمیوه باید مکیده شود تا مطمئن شوند که دیگر نمی‌توانند از روحانی استفاده‌ای کنند. بعد همان کاری را که با هاشمی رفسنجانی کردند با او می‌کنند».

 این ادعا در حالی است که طیف اصلاح طلب سهم خود را تمام و کمال از دولت گرفته و اکنون در به وجود آمدن وضع فعلی با دولت شریک است و باید بابت کارنامه دولت به افکار عمومی پاسخگو باشد.

به عبارت دیگر، اصلاح طلبان استاد تمامِ «فرار از مسئولیت» هستند. با اینکه بخش اعظمی از کابینه در اختیار این طیف سیاسی است، اما متاسفانه فعالین این طیف با بی اخلاقی مدعی هستند که در کابینه نقشی ندارند.

** واعظی: در این 2 ماه هم مانند گذشته انتقادها را تحمل می‌کنیم

«محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «اگر بتوانیم گره‌ای از کار این مردم بازکنیم، خواه امروز در دولت باشد و خواه روز دیگر در بیرون از دولت، صریح اعلام می‌کنیم که حاضریم این کار را انجام دهیم؛ یعنی تحریم‌ها را برداریم، موافقتنامه را امضا کنیم، فحشش را هم بخوریم و همان‌طور که ۸ سال گذشته انتقادها را تحمل کردیم، در این دو ماه هم انتقادها را تحمل می‌کنیم».

واعظی در ادامه گفت: «مذاکرات احیای برجام درحالی دارد به نتیجه می‌رسد که دولت دوازدهم از پیامدهای مثبت آن مانند آزادسازی میلیاردها دلار از منابع بلوکه شدن ایران یا عادی شدن فروش نفت و دیگر مبادلات اقتصادی نفعی نمی‌برد و نفع آن تماماً به دولت بعدی می‌رسد. اما آنچه از نظر مردم جالب است، اینکه امروز، برخی چهره‌های سیاسی- انتخاباتی که در ۸ سال گذشته جزو منتقدان جدی و پای کار برجام و مذاکره بودند، امروز از مذاکره دفاع می‌کنند یا درباره برجام، هیچ سخن منفی بر زبان نمی‌آورند».

زیباکلام: ما اصلاح طلبان آش نخوره و دهان سوخته هستیم/ همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای انحرافی» هستند!

محمود واعظی در ماههای گذشته نیز در تمجید از کارنامه دولت روحانی گفته بود «روزی که حجاب مصلحت کنار رفته و برخی ملاحظات بیرونی برطرف شود، روایت تلخ روزهای تحریم و جنگ اقتصادی به سمع و نظر ملت شریف ایران خواهد رسید و من مطمئنم آن روز عظمت کاری که فرزندان ملت در اداره کشور در این شرایط سخت انجام دادند، همگان را به حیرت و تحسین واخواهد داشت».

این ادعای رئیس دفتر رئیس جمهور در حالی است که تنها در یک قلم  میزان بدهی دولت به بانک‌ها در پایان دولت روحانی نسبت به خردادماه سال 92 قریب به 549 درصد و میزان بدهی بخش خصوصی به بانک‌ها هم 471 درصد افزایش یافته است. با وجود این حجم بالای اوراق و تسهیلات، میزان تولید کشور ثابت و حتی نزولی بوده است.

بر همین اساس میزان بدهی دولت به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از 61 هزار میلیارد تومان در خرداد سال 92 (شروع به کار دولت) به 396 هزار میلیارد تومان در اسفندماه سال 99 رسیده است.

و اما آقای واعظی گفته «در این 2 ماه هم مانند گذشته انتقادها را تحمل می‌کنیم»! این ادعا در حالی است که دولت روحانی رکورددار توهین به منتقدان و کارشناسان و صاحبنظران است. بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و ...از جمله توهین هایی است که دولتمردان و به ویژه آقای روحانی خطاب به منتقدان بیان کرده اند.

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در سالهای گذشته مدعی بودند که «هر روز تاخیر در اجرای برجام، 400 میلیارد تومان خسارت در پی دارد»! و بعد مدعی شدند که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است»! و بعد ادعا کردند که «موگرینی گفته:"هر چه تهران بگوید»! و سپس مدعی شدند که «اگر جو بایدن بیاید، در فاصله بسیار کوتاهی، گشایش اقتصادی ایجاد شده و همه مشکلات رفع می شود»! و حالا همین طیف مدعی است که میوه برجام و یا به عبارتی سیب و گلابی های برجام نصیب دولت بعدی خواهد شد.

این اظهارنظر پیش از هر چیز در راستای مصادره موفقیت های دولت بعدی در سیاست خارجی بیان شده است و این اصلا اخلاقی و حرفه ای نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • امیرو IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    16 5
    نوشته بود: همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای انحرافی» هستند! جمله درستش این است: همتی و مهرعلیزاده منحرف هستند!
    • حجت MD ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      8 0
      روحانی و همتی و اصلاطلبها هنوز زوده چه بدبختی بر سر مردم اورده اند باید در اینده گند این 8 سال در بیاید تا معلوم شود روحانی و همتی و اصلاحطلبها چقدر مردم را بیچاره کردند
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      4 0
      به زیباکلام نادان باید گفت شاید به تو به سبب ساده لوح و ابله بودنت آش نداده باشند اما بدان که همفکران تهوع آورت آش را با جایش خورده اند و آب هم رویش!!!!!
  • DE ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    12 4
    بیجاکلام: ما اصلاح طلبان آش را خوره و اونجامون سوخته منظور دهنمون سوخته / همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای منحرفی هستند! ببخشید اشتباه شد همتی و مهرعلیزاده «نامزدهای انحرافی» هستند!
    • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      2 6
      کجا بزرگ شدی؟
    • حجت MD ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
      6 1
      زشت کلام زوده بفهمه که دوستانش چقدر مردم را بدبخت کرده اند
    • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      0 0
      پولهایی که برای زلزله زده ها جمع کرده بود نگه داشته واسه زلزله های بعدی
    • DE ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      0 0
      ۰۰:۵۳ کجا بزرگ شده؟ پشت سرت حیف که نمیتونی برگردی ببینی.
  • SE ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    3 1
    آقای زیبا کلام شما سرتان کلاه رفته که به جیره ملکه بسنده کرده اید و الا دوستانتان میلیارها دلار از رانت و ویژه خواری و دلارخواری و طلاخواری به جیب زده اند
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 1
    میگن شیطان گام به گام جلو میاد،قدم به قدم میاد جلو بعد چند وقت تمام تاریخ ومواضع گذشته رو از یادت میبره،مثل اینکه انقدر از مواضع اصلی دور می شویم که اصولی ها را تندرو می نامیم!!!!
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 3
    آقای زیبا کلام ازشما بعیده که دراین مورد خودت را بااصلاح طلبهای افساد طلب قاطی میکنی
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    9 0
    زیباکلاغ!
  • DE ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    6 0
    ....کلام دوباره ماله کشی کرد! اخه اگه اش نخورده دهن سوخته هستید، پس اینهمه مسئولین ومدیران سازمانی اصلاحاتچی توی کابینه جیکار میکردند؟ حداقل یک دروغی بگو که جاداشته باشه! جک نگو! این خودت نبودی که شب و روز تبلیغات انتخاباتی برای اصلاحاتجی ها میکردی
  • فهیم IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 0
    اقای زیبا کلام لطفا به شعور مردم احترام بگذارید .بنظر می رسد سیاست غرب دیکته شده توسط شما در کشور اجرا می شود و زمینه را برا ی سقوط نرم امادده می کردید ولی مردم هوشیار و اگاه بودند.پایان عمر سیاسی شما توسط مردم اعلام میگردد
  • رضا IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 0
    بنازم زاکانی که دولت همتی را سوزاند. ولی مردم بدانید هر شخصی رییس جمهور شود از هفته آینده نان گران می شود.
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    این 4 نفر از سرو وته یک کرباسندمرد باید هوشیار باشند
  • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    3 0
    زیباکلام غلام حلقه به گوش انگلستان
  • انقلابی و رهرو راه حسین IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 0
    واقعا آقای زاکانی براتون درست گفت پروهای نجومی
  • رضا IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 0
    برو دنبال کارت مکار زشت کلام
  • رضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 0
    آقای بیهوده کلام شما تو روز روشن دروغ میگی گفتی وضعیت اقتصادی خوبه دیگه حرفهات رو کسی توجه نمیکنه یاوه گو
  • یاور IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ما تنها با امید ریشه کنی فساد به آیت الله رئیسی رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • یک ایرانی DE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام بر ابراهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس