دم خروس فضاسازی اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان بیرون زد

افشاگری ها و رفتارهای اخیر اصلاح طلبان از جمله استعفا، بیش از پیش ثابت کرد که حملات گسترده اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان، صرفا پوششی برای دیده نشدن کارنامه خالی این طیف در مجلس و دولت بوده است.

سرویس سیاست مشرق - دو ماه پس از شکست اصلاح طلبان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، «عبدالواحد موسوی لاری» از شورای سیاستگذاری اصلاحات استعفا داد.

همزمان با این استعفا، انتقادات در میان فعالین اصلاح طلب نسبت به عملکرد «محمدرضا عارف» در شورای سیاستگذاری اصلاحات و فراکسیون امید نیز ابعاد گسترده تری به خود گرفته است.

موسوی لاری، شرایط جسمانی را علت استعفا عنوان کرده است، اما فعالین اصلاح طلب، وضعیت نامطلوب جریان اصلاح طلب را علت اصلی این استعفا بیان کرده اند.

واقعیت تلخ برای اصلاح طلبان

در همین رابطه «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب- ۹ اردیبهشت ۹۹- در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:« استعفای آقای سیدعبدالواحد موسوی‌لاری از عمق به‌سطح آمدن بحرانی بود که از مدت‌ها پیش اصلاح‌طلبان را در خود فرو بروده بود...انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند. افول جریان اصلاح‌طلب از بعد از مجلس دهم و تشکیل فراکسیون امید آغاز شد. انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و نحوه عملکرد آقای روحانی در دولت دومش، روند فروپاشی جریان اصلاحات را سرعت بخشید».

زیباکلام در ادامه نوشت:«متاسفانه لیدر اصلاحات...همچنان امیدوار بود که در انتخابات اسفند ۹۸ بازهم طرفدارانشان به‌پای صندوق بروند. این امید در حالی وجود داشت که بسیاری شواهد و قرائن حکایت از آن می‌کرد که اصلاح‌طلبان‌بدنه‌اجتماعی خود را از دست داده‌اند و نمی‌توانند به‌آسانی بدنه‌اجتماعی یا بخش‌هایی از آن برای شرکت در انتخابات تشویق کنند...همچنان اصلاح‌طلبان با گفتن الفاظ و شعارهای همیشگی، سعی کردند که وقت را بگذرانند. بخش‌هایی از این جریان که امیدوارانه وارد انتخابات اسفندماه گذشته شدند، تتمه حیثیت اجتماعی این جریان را از میان بردند».

صادق زیباکلام در یادداشت مذکور از یک واقعیت تلخ پرده برداشت و تاکید کرد «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند».

مسئله ای که زیباکلام(دو ماه پس از برگزاری انتخابات) به آن اذعان کرده، واقعیتی که رسانه های منتقد دولت در همان ایام انتخابات بارها به آن اشاره کرده بودند.

اصلاح طلبان در آن مقطع با تبلیغات گسترده رسانه ای اینگونه وانمود کردند که کاندیداهای این طیف از سوی شورای نگهبان قلع و قمع شده اند و انتخابات مهندسی شده و نتیجه از قبل مشخص است.

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران چندی پیش در مناظره با «مصطفی تاجزاده»- که در ویژه نامه نوروزی روزنامه سازندگی منتشر شد- درباره فضاسازی اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان دست به افشاگری زد.

کرباسچی گفت:«معتقد نیستم انتخابات مجلس یازدهم مهندسی شده بود. در جلساتی که با همین آقای تاج زاده درباره انتخابات داشتیم دائماً آقایان می گفتند نامزد نداریم، آقای عبدالله نوری گفتند مگر نمی گویید نامزد ندارید، ۱۶۰ حوزه‌ای که معتقدید از الان نمایندگان آن روشن است را روی کاغذ بیاورید تا ببینیم انتخابات مهندسی شده است یا خیر اما آقایان نمی‌توانستند چنین کاری کنند».

وی در ادامه تصریح کرد:«آقای نوری به نوعی از جناح چپ اقرار ضمنی گرفتند مبنی بر اینکه اگر مردم رای نمی دهند به علت نارضایتی از عملکرد اصلاح طلبان است».

دبیر کل حزب کارگزاران در این مناظره با اذعان به ترافیک کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم گفت:«اگر می‌خواستیم همه را در فهرست کارگزاران در تهران بیاوریم باید لیست ۴۵ نفره می‌دادیم».

در زمستان سال گذشته، همزمان با حملات گسترده اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان، «پروانه مافی» نماینده اصلاح طلب مجلس در اظهارنظری قابل تأمل گفت:«این موضوع که اکثر نمایندگان اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند، غلط است و اتفاقاً اکثریت آنها تأیید صلاحیت شده‌اند. اکثر نمایندگان خانم در مجلس نیز تأیید صلاحیت شدند».

اظهارات اخیر زیباکلام، بیش از پیش ثابت کرد که حملات گسترده اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان، صرفا پوششی برای دیده نشدن کارنامه خالی این طیف در مجلس و دولت بوده است.

فقدان کارنامه قابل قبول؛معضل اصلی اصلاح طلبان

اکنون حدود یکسال تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ زمان باقی است. این در حالی است که اصلاح طلبان با معضل کارنامه مواجه هستند. معضلی که می تواند شکست این طیف در انتخابات مجلس را یکبار دیگر در سال ۱۴۰۰ تکرار کند.

کرباسچی در مناظره با تاج زاده،با اشاره به ناکارآمدی نهادهای منتسب به اصلاح‌طلبان گفته بود:«مردم حتماً از شهرداری و شورای شهر تهران، هم به خاطر مسئله آقای نجفی و هم به جهت مدیریت شهری ناراضی هستند و الان هم می توان گفت که در شهرداری اصلاح‌طلبان تقریباً هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. دوچرخه‌سواری دردی از مردم دوا نمی کند».

«فائزه هاشمی» نیز پیش از این گفته بود:«روی صحبت در این بخش، دولت و شورای شهر و شهرداری تهران است…در نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد».

روزنامه اصلاح طلب آرمان نیز چندی پیش نوشته بود:«باید قبول کنیم از سال ۹۲ به بعد که اصلاح‌طلبان مناصب بیشتری را از طریق انتخابات‌ها کسب کردند، ناکارآمدی‌ها و سوءمدیریت‌ها و بی‌توجهی به شاخص‌ها و اصول مدیریت که پیش زمینه و ضرورت توسعه است، مغفول‌تر ماند».

با اظهارات زیباکلام و پیش از آن، اظهارات کرباسچی، دم خروس فضاسازی اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان بیرون زد. این در حالی است که پیش از این، برخی از کاندیداهای ردصلاحیت شده انتخابات، با انکار کارنامه غیرقابل قبول اصلاح طلبان و بدون توجه به وظیفه قانونی و شرعی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها، این نهاد را عامل کاهش مشارکت و نارضایتی مردم جا زده بودند.

در همین رابطه، «علی مطهری» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم- ۳۰ فروردین ۹۹- در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته بود:«آنچه در مجموع از سخنان آقای کدخدایی فهمیده می‌شود همان است که ایشان از رد صلاحیت‌های گسترده و بعضا بی‌حساب و احیانا سیاسی و دستوری که موجب کاهش مشارکت مردم شد، دچار عذاب وجدان شده و اکنون ناخودآگاه وارد هر میدانی مرتبط با انتخابات می‌شود تا خود را بی‌تقصیر جلوه دهد و وجدانش را آرام کند. البته این یک نقطه مثبت است چراکه نشان می‌دهد که هنوز وجدان و فطرت انسانی در او زنده است و زنگارهای ناشی از ظلم‌هایی که به نامزدها شده‌، قلب او را به ‌طور کامل سیاه نکرده است».

مطهری چندی پیش در اظهارنظری عجیب با اشاره به تعطیلی جلسات مجلس به دلیل شیوع ویروس کرونا گفته بود:«از روزی که آقایان جنتی و کدخدایی حدود ۹۰ نماینده مجلس را آن هم بعضأ به خاطر اظهار نظر برخلاف نظر آن ها رد صلاحیت کردند، یک دست الهی مجلس را تعطیل کرد. شاید این علامتی باشد برای این دو که دست از روش غلط خود بردارند».

عذرخواهی از مردم

حمله علی مطهری به شورای نگهبان در حالی است که فعالین اصلاح طلب از جمله زیباکلام، مافی و کرباسچی اذعان کرده اند که اولا اکثریت اصلاح طلبان تایید صلاحیت شده و این طیف با ترافیک کاندیدا مواجه بوده و ثانیا علت شکست اصلاح طلبان علیرغم ترافیک کاندیدا، کارنامه ضعیف این طیف بوده است و ثالثا علت کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم نیز نارضایتی مردم از دولت و مجلس دهم بوده است. دولتی که اکثریت مطلق آن در اختیار اصلاح طلبان است.

«محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم نیز از جمله افرادی بود که در ماههای گذشته بارها به شورای نگهبان حمله کرد و این نهاد را عامل کاهش مشارکت و نارضایتی مردم جا زد.

در سال گذشته پس از التهاب و آشوب در برخی شهرها در ماجرای سهمیه بندی بنزین،محمود صادقی در اقدامی کاسب کارانه، اعلام کرد که قصد استعفا از نمایندگی مجلس را دارد. این بی مسئولیتی در حالی بود که در آن مقطع، نمایندگان باید به وظیفه مهم خود در نظارت بر عملکرد دولت و سوال از دولتمردان عمل کرده و نقاط ضعف طرح مذکور را برطرف می کردند. همچنین نمایندگان می بایست با تشریح مزایای سهمیه بندی بنزین، افکار عمومی را قانع کرده و از التهابات می کاستند.

نکته قابل توجه اینجاست که صادقی که نمایش استعفا به راه انداخته بود در ماههای بعد و در مقطع نام نویسی از کاندیداهای دوره یازدهم مجلس، شتابان خود را به محل ثبت نام رساند!

حال باید دید در شرایطی که دم خروس فضاسازی اصلاح طلبان علیه شورای نگهبان بیرون زده، آیا افرادی همچون علی مطهری و محمود صادقی حاضرند بابت اظهارات خلاف واقع خود از مردم عذرخواهی کنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    96 20
    دولت ناکارآمد هر روز بدتر از دیروز!
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      37 98
      خفه شو بابا کشور رو تحریم بیچاره کرده خود احمدی هم آخراش گفته بود به ته خط رسیدیم .
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      63 27
      دولت و مجلس و شورای شهر ناکارامد زمان احمدی نژاد هم تحریم بودیم ولی هم چرخ سانتریفیوز می چرخید هم چرخ اقتصاد طرفدارای دولت بنفش که اینارو اوردن بالا حالا از همه طلبکارترن این بود نتیجه رای به کدخدا پرست ها حالا بکشیییییییییییییییییییییین
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      59 24
      خودت خفه شو از طرف احمدی نژادم حرف نزن کلنگی!! با اون برجامتون که یه بچه عقب مونده امضاش نمی‌کرد مملکتو قفل کردین حالا طلبکارم هستین؟؟! کلید بدم خدمتتون؟
    • روزبه IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      14 4
      اصلاح طلبان وبال گردن ملت و نظام هستن، جناب زیبا کلام اشاره نمی کنن که چرا بدنه اجتماعی اصلاح طلبان از دست رفته، جنابان اصلاحاتچی هیچ نسبتی میان شعارها و عملکردهای همفکرتان در مناصب قدرت وجود نداره، اگه در راس قوه مجریه باشید که کلا اقتصاد دست شما نیست، اگه در مجلس باشید که مجلس در راس امور نیست، خدا رو شکر برای دولت و مجلسی که این نگاه پوپولیستی بهش دارین رو هم نمی تونید ازش بگذرین، باورها به اصلاحات به خاطر نگاههای عوام فریبانه به مسئله قدرت و جامعه از سوی شما فروپاشیده
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      15 13
      دوست عزیز خودت میگی آخراش ؛دولت آقای روحانی که از سال دوم دولت اولش دیگه برنامه ای نداشت برا همین نزدیک به 46 درصد با اون مخالف بودن و به اون رای ندادن!! باید قبول کنی روحانی هیچ هدفی جز مذاکره با غرب نداشت و صنعت هسته ای کشور رو ده های سال عقب انداخت
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      13 2
      پس چجور زمان احمدی نژاد از الان بهتر بود و چند خدمت هم به مردم شد قبل احمدی نژاد سیب زمینی و پیاز و... میبردن چال میکردن به دست مردم نرسه ، خدا زد تو سرتون که دیگه اینجور رای ندید!
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      23 10
      آخه کیه که ندونه همین اصلاحات باعث و بانی تحریم بودن که بعد برن باهاش مذاکره کنن هسته ای رو تقدیم کنن خب تقدیم کردن چی شد اقتصاد رو به فنا دادن همون احمدی نژاد که کینه دارید ازش کارت سوخت و مسکن مهر و یارانه و سهام عدالت رو نذاشته بود براتون الان با چی سر میکردید
    • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      18 2
      اصلاح طلبان هیچ کارنامه قابل دفاعی ندارن
    • یعقوبی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      3 1
      _
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      ادب مرد ! به زودی دولت اوست
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 0
      خوب اگه تحریم هست و کشور بیچاره است یا آقای روحانی از شرایط آگاهی نداشته یا از تواناهای خود اطلاع نداشته که ادعای کلید و ۱۰۰ روز و برجام دادند
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    21 75
    فضاسازی چیه آخه حرفشون و خواستشون منطقیه
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      11 2
      اصلاح طلب و منطق؟ اجتماع نقضین
    • سید IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      13 0
      هرچه نادان تر، بی کفایت تر و هرچه بی کفایت تر، اصلاح طلب تر و هرچه اصلاح طلب تر، تهوع آورتر!!!!
  • م IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    50 14
    علی مطهری ریزشی این انقلاب است
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      15 12
      این یارو اگر پسر استاد شهید مطهری نبود به درد سپوری هم نمی خورد. شانس آورده که پسر شهید مطهری و هر غلطی میتونه بکنه
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 13
      حتما شما هم رویش این انقلاب...
    • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      6 4
      دقیقا
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 13
      دیدگاهت دقیقا مثل گروه اسلامگرای دو آتیشه فرقان هست ، اونها هم خیلی کله شون داغ بود و قرآن تفسیر میکردند و بخاطر همین شهید مطهری را یک رادیکال می نامیدند و اساسا اگر به سخنرانی های شهید مطهری گوش بفرمایید اون موقع به همان شدتی که گروه فرقان عصبانی میشد ، شما هم خواهید شد ، و‌اگر الان زنده بود شما و یارانتان اونو ترور میکردید در ضمن گروه فرقان پیشانی شان پینه بسته بود بصورت واقعی نه با ابزار و وسیله داغ
    • به IR ۱۰:۳۲ IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 0
      حداقل خوبی گروه فرقان این بود که بلندگوی بی بی سی و رادیو اسراییل در مجلس نبودند.
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    27 22
    علی مطهری و صادقی با یه صلوات در اختیار خودشون
  • DE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    36 14
    این اصلاح طلبان خیلی ضرر زدن . سالهای بعد بیشتر معلوم میشه که چه بلایی برسر این مملکت آوردند . مقصر هم مردمی هستند که اینها را انتخاب کرده اند . دمکراسی که میگن همینه . صبح تا شب من و تو نگاه میکنند و بعد میرن رأی میدن .
    • کامران IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      12 15
      بشین بینیم بابا.ضرروبدبختی رااون احمدی نژادبیسوادواطرافیان دزدش که الان همه یازندان تشریف دارن یادردادگاه منتظرحکم زندان هستند.یک ادم بیسوادوتازه به دوران رسیده باتمام دنیاسرجنگ داشت.45هزاربه مردم دادازاونطرف صدبرابرازجیب ملت بیرون کشید.انقدرجیب ملت راخالی کردکه اخرای کارش میخواست دانشگاه تاسیس کنه تنهایی. احمدی نژادی که میگفت یک خانه کلنگی ویک ماشین ازاون قدیمی ترداره.این ادم بعداز8سال ازکجااورده بودکه دانشگاه تاسیس کنه؟این مشکلات مملکت نتیجه گندی است که اصولگراهازدن.ازسال دیگه هم نه روحانی هست نه اصلاح طلبهاببینین اصولگراهاکه مجلس دولت وقوه قضاییه همه دستشونه برای مردم چکارمیکنن.اگردراول راه نرمش قهرمانانه کردن رفتن سراغ همون برجام وامریکااونوقت چی میگین؟احتمالااون موقع مصلحت کشورومردم اینجوربوده. اینهاهمه تشنگان قدرت هستن نه شیفتگان خدمت ادمین محترم لطفاحذف نکن بخاطراینکه باب میلتون نیست.ظرفیت انتقادداشته باشید
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      13 0
      آقا کامران، اگر این دوستمون باید بره بشینه، شما برو بخواب دیگه که همتون خراب کردین! به داداش فریدون منتظر الحکم هم سلام برسون! از اصلاح طلب ها طرفداری نکن که حماقت خودتو نشون میدی، بعدشم خدا خواست که پتهٔ همتون با این برجام ریخت رو آب و خیالت راحت باشه از نرمش قهرمانانه هم دیگه خبری نیست. اگر احمدی نژاد با همه دنیا سر جنگ داشت، شماها عاشق توسری خوردن از آمریکا و یا پادویی براش هستین ولی خیالتون راحت باشه با مجلس جدید و به امید خدا رئیس جمهور غیر اصلاح طلب ممه رو لولو خواهد برد!!!
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    29 28
    علت اصلى سر درگمى اصلاح طلبان نداشتن غيرت دينى و ملى است و تازمانى كه مجرى دستورات غرب و غربزدگان باشند حال و روزشان بدتر از اين خواهد شد بهتر است به دامان نظام اسلامى برگردند كه اين نظام و رهبرى معظم ان بخشنده اند.
    • IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      10 3
      مرگ بر آمریکا
    • افتخار AU ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      11 3
      بله نبود غیرت ملی و دینی و نبود بصیرت و نبود انصاف
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
    26 18
    این مطلب مشرق نیوز از یک جنبه بسیار مهم بود. بیشتر اصلاح طلبا معتقد بودن و هستن که دلیل رای نیاوردن اونا تو انتخابات اخیر مجلس رد صلاحیت های شورای نگهبان بود ! ولی با این مطلب که به نوعی اعتراف خود اصلاح طلباست باید برن یه گوشه بشینن و منتظر اشتباهات ویرانگر اصولگراها در سالهای آینده بمونن ! ولی خودمونیما مشرقی ها که هر از چند گاهی با اینجور مطالب به خال میزنن واقعا زبل خان تشریف دارن ! اینا حسابی تونستن اصلاح طلبارو بشناسن و دست خالی اونارو خوندن ! واقعا هم اینجوری باید باشه آخه شما اصلاح طلبا چی رو میخواین اصلاح کنین ؟ اگه این نظام نیازی به اصلاح داشته باشه اول باید خود اصلاح طلبارو اصلاح کنه ! جدی میگم اکبر گنجی خودش گفته تو سالهای اول انقلاب جوانانی که تو خیابون ولی عصر تهران پیراهن آستین کوتاه پوشیده بودن رو با شلاق میزده ! یا به پیشونیشون پونیز میچسبونده ! بعد چند سال تو دوره اصلاحات از افراط گری به تفریط گری روی آورد و شد اصلاح طلب ! باور کنین همه کارها و مطالب تند و غیر قانونی اول انقلاب از همین اصلاح طلبان امروزی بود. در اسلام به جوانان تذکر لسانی و مودبانه و امر به معروف و نهی از منکر میدهند نه شلاق زدن بدون حکم قاضی در خیابان و پونیز چسبوندن ! من مطمئنم عامل برخی کارهای افراطی اول انقلاب مثل حرام کردن شطرنج که بعدا توسط امام (ره) آزاد شد یا پیشنهاد انحلال ارتش ! و... فقط و فقط اصلاح طلبان بودن و حالا هم بجای اصلاح خودشون اومدن دم از اصلاح نظام میزنن ! واقعا خجالت داره ! حالا ظرفیت این نظام قدرتمند و مردم سالار دینی رو ببین که اینارو با این پرونده مشعشع هنوز داره تحمل میکنه !
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    13 14
    اشوب طلبان وافساد طلبان باید برند کنار که پته شون را مردم رو آب نندازه !نمیگوییم چه کردند چون کاری نکردند وکارنامه ی سیاهی دارند!باید بگوییم که چه گندی که نزدند؟!از دزدی وناآمنی وبی بندوباری ونآمن کردن کشور وسواستفادی دشمنان ایران ونآمید کردن مردم ولی هرچه زور بزنند باید بدانند مردم دیگه گول این تظاهر،،ودروغ ها و،،وعده وعیدهای پوچ شون نخواهند خورد-فقط از"پا قدم" "شوم شون" وسیاست های غلطشون سردار دلها را ازدست دادیم!ممه را لولو برد تموم شد رفع زحمت بفرماییدهررررررررری
    • خخخ IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      برو بابا بوق بزن خخخ
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    10 2
    ایکه خشکتون نجس سگ از شما وفادارتره میدووید دنبال دریوزگی اروپا و امریکا حرام خورها ی نجس .
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    10 10
    اصلاح طلبهای فاسد باید برن بمیرن اوضاع مملکت رو بحرانی کردن الان هم گیر دادن به شورای نگهبان متعفن های غرب زده باید این حزب و هر کی که تفکر اصلاح طلبی داره کلا نابود بشه چرا باید یک ملت فدای تفکر یه عده اسهال طلب فاسد بشن و هیچ کسی هم پاسخگو نباشه سالهای بعد مشخص میشه که این جماعت فاسد بعد از 8سال چه ضربات جبران ناپذیری به این ملت زدن زخمهایی که زدن به مرور زمان سر باز می‌کنه بعد روحانی هم 8سال دیگه وقفه ایجاد میشه ووقت دارن تا با نیرنگ حقه و کلک دوباره ذهن جوونها رو آماده کنن تا دوباره برگردن باید ریشه این تفکر فاسد وکثیف رو خشکوند که دیگه در سالهای بعد مجال توطعه پیدانکنن
  • CA ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    12 3
    چون این اصلاح طلب ها مغزشون ایراد داره قدرت تحلیل ندارند و هنوز همه چیز رو توی دهه های گذشته می‌بینند!!!! دوزاری های اینها بطور معمولی نمیفته بایستی با مشت بکوبی تو اون قلکشون تا اون دوزاری بره پائین برای امثال صادقی و مطهری بنظرم حتی از پتک بایستی استفاده کرد و اگر چاره ساز نبود از بیل مکانیکی استفاده نمود!!!! واقعا اینها توی توهم زندگی میکنند!!!! اینها حتی فکرش رو هم نمی‌کردند که مردم اینقدر امروز هوشیار بشند و بدونند واقعا ماهیت اصلاح طلبی و تئولیبرایسم چی هست!!!! برای همین تا اینها از توهم خارج بشوند نبایستی اجازه استفاده از تریبون های رسمی رو داد تا فرافکنی کنند. بعد هم که سیفون اینها توی انتخابات بعدی کشیدیم پائین دیگه تریبونی نخواهند داشت و این برای خودشان خوب هست تا از توهم خارج بشند.
  • 555 IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 2
    ما دراین مدت 8سال ازدولت ومجلسی که برای ایرانی آباد کاری کرده باشن ندیدیم جز فقر برای ضعیفان وثروت برای ثروتمندان. اما دوره ی احمدی نژاد واقعلا کار شد الان هم بعضی از پروژها که افتتاح می شه مال زمان احمدی نژاد است آقای رئیسی هم که الان سر کاره الان داره افراد فاسد که دراین دوره خوردن بردند جمع می کنه به نظر شما باید به جماعت ری داد نه.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 7
    ۲۱:۰۶ در جواب اول اینکه خودت خفه شو دوم اینکه درسته که تحریم هست اما 95 درصد این بدبختی مربوط به ناکارامدی دولته حسن روحانیه سوم به توی اجنبی ربطی نداره پفیوز البانی
  • احمد IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 6
    دوران اصلاحات پایان یافت علی برکت الله.
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      2 3
      خخخخ عزیزم
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 7
    اصلاح طلبان همیشه پیروزند این هم توطعه جدید اصولگراهاست
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 0
      01:41 تو اول بر "توطئه" رو درست بنویس بعد بیا نظر بده اصلاح طلب!!!
  • علیرضا عظیمی IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 17
    سلام چرا اصلاح طلب ها پیشگوئی بلدن انتقاد میکنن ازشورای نگهبان ولی بی انصافی نیست از عمل کردشان چه کار مثبتی انجام داده ئند را نمینویسن از کجا میدانی آقای مطهری اگر رئیسی می آمد Fitf را تصویب میکردن اینرا میدانی باعلم غیبت ولی کارهائی که بنفع مردم انجام دادی بلد نیستی گزارش کنی
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 5
    مطهری و صادقی از سالم ترین نمایندگانی بودند نه از رانتی استفاده کرئن و نه در مقابل مسئولین رده بالاتر کرنش و چاپلوسی کردن ار حق و حقوق ملت با شهامت ئفاع کردنئ دیگر مجلس منتحب شورای نگهبان چنین نمایندگانی را بخود نخواهد دید
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 0
      02:09 شما پاشو یه آب بصورت بزن خواب از سرت بپره که هزیون ننویسی!! مشرق دمت گرم تو هم میدونی چیو منتشر کنی که مایهٔ خندهٔ ملت بشه ها!!!
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      البته اقای علی مطهری با تصویب قانونی حق تعلق چاپ از کتاب های شهید مطهری را از ۳۰ سال به ۵۰ سال افزایش داد تا بصورت قانونی بخورد علی برکت ا...
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
      0 0
      اگر سالم بودند چرا با تصویب شفافیت آرا شفافیت مالی نمایندگان مخالفت کردند ؟چون شفافیت مخالف رانت خواری میباشد
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 15
    سلام. شما چقدر با دروغ و گستاخی تحلیل می‌نویسید. مگر این دوره انتخابات مجلس عملا رقابت بین اصولگرایان و اصولگرایان نبود. دست از این نسخه های بیهوده بردارید.
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      4 0
      02:22 این چند وقته اینقدر گفتم آبو بریز اونجا که میسوزه که خسته شدم!!!
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 2
    آقای علی مطهری،از مردم عذرخواهی کن
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    6 2
    اصلاح طلبا خیلی سر و صدا دارن ولی هیچ کاری برای رفع مشکلات مردم انجام نمیدن
  • علی 110 IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 3
    خدا هر چه زودتر دست علی مطهری را رو کند، که معلوم شود چقدر به جامعه ضربه زده است
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    اصلاح طلبان فقط آب به آسیاب دشمن می‌ریزند هیچ خاصیتی برای نظام و انقلاب نداشته و ندارند فقط هزینه برای انقلاب بوجود آورده اند به عقل و وجدان خودشون مراجعه کنند ببیند که دشمن چه حسابی برای آنان باز کرده و چه انتظاری از آنان دارد
  • علی پوراحمد NO ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    اقای مطهری یک طرح را بگویید که شخص شما به مجلس برده باشد برای کم شدن مشکلات مردم . نبود شما بهتر از بودنتان است ..ای کاش اصلاح طلبان در این جلسه حداقل برای ریا هم شده یک قدمی برای مردم گرفتار در کرونا میکردند .
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    چه جالب مطهری میگه از وقتی کروما اومده مجلس تعطیل شده تا مجلس بعدی تشکیل نشه ولی ما میگیم کرونا اومده تا مجلس دهم با این سابقه ی خرابش بیشتر ادامه پیدا نکنه واز این نماینده های فاسد بعید نبود توی سه ماه آخرحضورشون چه قوانین خسارت بار دیگری بخواهند تصویب کنند والبته دولت چه بلاهای دیگری سر این مردم بیاره .کرونا به داد ما رسید تا نماینده های فشلمون امثال صادقی ومطهری و.. بنشینند توویلاهاشون و کمتر ضرر به منافع ملی و ملت بزنند. شورای نگهبان اگه بر انتخابات شورای شهرها هم نظارت داشت الان معاون شهردارتهران ،استاندار خوشگذران برکنارشده گلستان نبود.واین همه فساد اخلاقی و اقتصادی تو شورای شهرها رخ نمی داد.
  • جلیل IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    مشکل بزرگ خود ما مردم هستیم . همین الان مثل طرفدارهای تعصبی استقلال و پرسپولیس به هم ناسزا میگید و به هم می پرید . اصلا" چرا مسائل رو تیمی و حزبی میکنید ؟! چرا دوقطبی یا چند قطبی ؟! از این بستر که ما مردم تولید میکنیم چه کسانی سود میبرند ؟! با حزبی کردن مسائل ، اولین خدمت را به شخص حسن روحانی میکنیم که با آنهمه افتضاح به بار آورده ، بجای محاکمه و پاسخگو کردن او ، دقیقا او را لابلای هزاران شخص دیگر و حزبش ، پنهان و کمرنگش میکنیم . در صورتیکه او محاکمه و مجازات نشود ، بدیهی است که در آینده هر کسی به خود اجازه خواهد داد که با تزویر و فریبکاری، کرسی مسئولیت و خدمتگذاری به مردم را کسب و غصب کند و آنرا تبدیل به کرسی غرور و جاه طلبی و ریاست و دنیا پرستی کند و هر طور که عشقش کشید با مردم رفتار کند و دست آخر هم به ریش همه بخندد . از اینرو ، احساس میشود که باید از تعصبات کور و فرسایشی عبور کرد و پله ای سطح را ارتقاء دهیم و در هر کیش و مسلکی هستیم ، خواهان اجرای عدالت و قطع کردن این روند اشتباه ، جهت عبرت آیندگان و سرافرازی وطن باشیم .
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 0
    آقای مشرق با سلام و عرض ادب حقیر در باره موضوع شورای نگهبان، عرایضی ارسال کردم، جوهر ادعای اصلاح طلبان برای زیر سوال بردن این نهاد سوءاستفاده از اصل برائت برای زیر سوال بردن اصل احراز صلاحیت است، تذکر یک مسئله ولو تکراری ریشه ای قرآنی دارد، بسیاری آموزه های دینی تکرار مکررات است، که متاسفانه رسانه های معاند از این روش استفاده و آن قدر باطلی را تکرار می کنند تا در ذهن مخاطب تبدیل به یک "باور" بدیهی شود. در سیر و سلوک عارفان شیعی نیز یک ذکر یا آیه اربعین در اربعین تکرار میشود، تا مفهوم آن "ملکه"قلب گردد،به خصوص اگر تکرار مطلبی مهم در برابر تکرار مطلبی مهمل باشد تا آن مهمل تکرار میشود، تذکر ولو تکراری مصداق {فذکر آن نفعت ذکرا} به حساب میآید از سویی مخاطبان یک رسانه یا دست کم یک موضوع می تواند تکراری نباشد. هدف حقیر با فهم ضعیف و در وسع قلیل، دفاع از نظام و ارکان کلیدی آن است. در هر حال صلاح ملک خویش،خسروان دانند.
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    آقایان خدارا فراموش کردهاند و فقطبه فکر اشافیگری فساد و باندبازی هستند کسی که به فکر منافع فردی خود وباندش باشد هرگز قدرت فکر کردن به منافع ملی را ندارد . آقایان اصلاح طلب در طول مدت حیاتتان یک مورد دفاع مردانه از منافع ملی دیده نشد .برای یک بار از شما دیده نسد مانند یک خادم برای این ملت عزیز احترام قایل شوید . اصلا برا یک بار حتی در مصیبتها به خورد اجازه ندادید درد دل مردم را بشنوید یک جلیه جرات پیدا نکردید کرسی آزاد انددیشی را دنبال کنید تا بفهمد این تذهبون و خود را اصلاح کنید سد زیر برف کردید و برای یک بار از مواضع به حق جمهوری اسلامی در برابر دشمن شجاعانه دفاع نکردید و........آری همه اینها نتیجه دنیا پرستی ومنیت و حب جاه و مقام است . اگر شما همه دارایی خود را از صفر تا صد بفروشید ودر راه انقلاب و ملت هزینه گنید باز هم نمتوانید یک صدم خیانتهای شما آقا زادها یتان را پاسخگو باشید . ولی تا دیر نشده توبه کنید تا به سرنوشت .......
  • جمالب IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 6
    همه مردم میدانند که نمایندگان واقعی و غیر فرمایشی در مجلس همین اقایان صادقی و مطهری و امثال این بزرگان هستند . بقیه مطیع وفرمانبردار دستورات هستند. محمود صادقی در تاریخ مجالس ایران خواهد ماند. درود بر این ابر مرد مجلس .
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 2
    نه اصلاح طلب نه اصول گرا چشمهایتان باز کنید کجا دارین سیر میکنید خودتون گول نزنید
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    الحمدلله با اراده الهی بی ریشه های فتنه گر هر روز رسواتر رسواتر میشوند خداوندا هزاران بار شکر ترا که شرشان را به خودشان برگشت داد ی
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 2
    یک زرد برادر شغاله
  • Farzaneh IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    من اهل حزب و جناح نیستم ولی خدایی چهره های سرشناس اصلاح طلب نظام بد نام کردن با پاگذاشتن رو قشر ضعیف ک محافظان اصلی انقلابند. اصولگراها هم ک بیشترشان فقط میخورن از بیت المال و ریا کارانه عمل میکنن ..بماند ک پرژه نفوذ تو اصلاح طلبا .ب خوبی جواب گرفته
  • مهدی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 1
    همه شان عکسهای خائنین، خدا لعنتشان کند
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    4 0
    این ادمهایی که عکس شان را اینجا انداختید حیا را قورت داده اند . شکمهایشان از پول بیت المال پر شده دیگر نه دنبال حق هستند نه حق را می فهمند علیه شورای نگهیان که سهل است اگر لازم باشد کعبه را هم به منجنیق می بندند که چهار روزی بتوانند سر در اخور بیت المال کنند .
  • منصف IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 7
    اصلاح طلب واصولگرا ۲روی یک سکه اند اگر رییسی هم می امد وضع همین بود چون مدیریت کشور مشکل دارد تنها فرق این دو گروه اصلاح طلبان به غیر از بی عرضگی وطن فروش هم هستند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    5 0
    اصلا طرفدارای روحانی اینجا چه غلطی می‌کنند برید تو همون خراب شده آفتابه نیوز نظر بزارید.
  • کارشناس IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 3
    چرا شورای نگهبان جلوی واردات خودرو را گرفت میخوان از کدام تولید حمایت کنند شاید گران شدن خودرو برای اقایان سود دارد
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 0
      با کدام ارز خودرو وارد می کنید ولی ارز برای دارو ندارید؟
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 0
      اول باید قدرت خرید مردم بره بالا بعد واردات خودرو انجام بشه، با اقتصاد داغون خودرو خارجی نمیشه خرید اینا آخرش به اختلاف طبقاتی بیشتر منجر میشه ... شما یا پول داری یا توهم میزنی!
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      1 0
      فعلا که شما از جیب مردم کاسبی میکنید با این دولت تون.
  • عطاالله امینی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    اگر نظر شما مبنی براینکه اصلاح طلبان درسال98متوجه ریزش ارای سبدخود شدند خیلی از شرایط داخلی بی اطلاعند چون حتی در دورافتاده ترین مناطق هم مردم2459 متوجه این فاصله شده بودند در این مقاله بیشتر سعی کردید برای کوبیدن مطهری وصادقی به نظرات چند تن از مدعیان سردمداری اصلاحات استناد کنید
  • FR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    1 0
    از سنگ پا انتظار نرمش دارید ؟آنهم از نوع سبز وبنفش ....
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    سلام این دایره فهم حالا به نظره خودت هچیی هستی... کرونا چی است بد نسل به پیمانش میدم بگو.. ....شیره انگور است.... اگر گرفتیش ..به دانشگاه شما یک یک میدم..
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    سلام خو در ایمان که نددرید جانط در عذاب است....این هم شیره انگور...
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 1
    سلام خو درکل ایمان که ندارید جانط در عذاب است....این هم شیره انگور..... برای رفع کرونا...
  • محمدایوب IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    2 1
    نیازی به عذر خواهی ندارد تاریخ مصرف آنها گذشت خصوصا مطهری نان نام پدرش را خورد مانند فائزه هاشمی که چندصباحی ازنا م پدرش ترک تازی میکرد بعد که ازاواستفاده کردند باوجود اینکه پدرش زنده بود ودرحال شنا دراستخرفرح دیگر تاریخش تمام شد حال باتوجه به اینکه مطهری حامی اصلیش یعنی لاریجانی هم درمیان مردم جایگاهی ندارد این دیگرهیچ فائزه گفته بود رفته رفسنجان درباغ پسته کارکند مطهری هم باید برود روستایشان درخراسان خربزه بکارد
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
      0 0
      احسنت
  • کامران IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    3 0
    آخه اصلاح طلب جماعت از رو میره؟همین روحانی همه گندی زد آخرش نگفت اختیارات ندارم!آق ساده‌اییا...طرف رک نگاه کرد تو چش دختره گفت قرص ضد بارداری دارم برات بعد میاد عذر خواهی کنه؟؟؟اگه این اصلاح طلبا رو نداشتیم بخدا الان کسی نمی گفت چرا پیشرفت نکردیم...
  • سیدمحمد فاطمی نیا NL ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبی یک مرام ومانیفست است و هرگز نخواهد مرد،شما حرف چه کسانی را ملاک قرار میدهی؟ کرباسچی و زیبا کلام، از کی تا حالا کرباسچی همان دزد معروف و زیبا کلام آن مردک لائیک اصلاح طلب بوده اند؟ در ثانی اصلاح طلبان را شورای نگهبان با زور و ناحق از گردونه خارج کرد،ولی ایا اگر کسی یا افرادی با ظلم سرکوب شدند این حقانیت رقیبشان است؟ خیر هرگز چنین نیست.
  • NL ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    اولا" که علی مطهری حرف زدن هم بلد نیست از بس بیسواد هست ثانیا" فائزه هاشمی رفسنجانی چقدر قیافه ی زشت و بیخودی داره؟ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران .خخخخخخخ
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    صد البته که اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی خود را از دست دادن. اما اینکه خیال میکنید این ریزش به صندوق اطولگرا و شما واریز شده زهی خیال باطل.
  • امان الله IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    اصول گراواصلاح طلب دوروی یک سکه ودرانتخابات دی ۹۸ ملت با رای ندادن این قضیه رو ثابت کردند حالا هی طرفین به همدیگه شلیک کنید که مقصرشما بودید
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    عزیزان مگه نمیدونید دولت و مجلس که با رای مستقیم مردم میاد سرکار هیچکاره اند. و بی اختیار فقط اینا رو گذاشتن ناکارمدی کشور بندازن گردن اینا و ی عده عوام فششون بدن اصول گرایان همه سرشون ب پایین این اصلاح طلبها هستند که به بعضی مسائل اعتراض میکنند و حرات نشون میدن
  • پوریا IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    آقایان اصلاح طلب آمریکایی وانگلیسی تجربه تلخ برجام و پسابرجام کافی نیست.!!!!بریدبمیریدتاجامانده و الابایدجسدتان راسوزاندخایین به دین وملت!!!
  • محمدپناهی IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    چرااینقدجانبدارانه خبرمیدین مگه مطهری وصادقی راشورانگهبان ردنکردپس به چه دلیل بایدعذرخواهی کنندثانیااصلاشورای نگهبان باردصلاحیت علی مطهری که همه سیاسیون پاکی وصداقتش راقبول دارن وپسرشهیدبزرگوارانقلاب هم هست کلاماهیتش رازیرسوال برد
  • بختیار IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    تو هم دلت خوشه،فالم و آدم میدونن شوزای نگهبان تماما راستی هستن و جهت اطلاع شما بگم ک مطهری و صادقی تنها کسانی بودن ک لیاقت نمایندگی ملت را داشتن و دارند،
  • GB ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    از اول انقلاب ۸۰ در صد از نمایندگان مجلس سواد دانش بینش سیاست در حد نمایندگی مجلس را نداشتند گیرم آدم خوبی هم بودند این خودش یک فاجعه بزرگ برای کشور بود و هست نمایندگان باید از نخبه ها که دکترا دارند کاندید بشوند اول یک امتحان سخت در رابطه با مسائل سیاسی اقتصادی فرهنگی اجتماعی وغیره از آنها در دانشگاه گرفته شود هر کس قبول شد حق کاندید شدن را داشته باشد
  • سید منصور IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
    0 0
    سلام این بی خاصیت های اصلاح طلب منتظر پایان کار مجلس هستند تا زود خودشان را به آنطرف آب برسانند و مرغ و پلو آنها را بخورند و به ریش ملت بیچاره بخندند .......
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    سلفی حقارت رو هیچوقت یادمون نمیره
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    2 0
    اصلاح طلبان باید از مردم عذرخواهی کنن
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    مرگ بر فتنه گر، چه در حصر چه در قصر
  • IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    سلام قند هورمون ستیج جنگ کربن.. ایتها حیف شدن .. شما هم به زندگی شما برسید.
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    این خانمها و اقایان از عذر خواهی معذورند باید از انگلیس اجازه بگیرند اینها نوکرند ارباب چراغ خاموش میاید اینا کاره ای نیستند .فقط برای ملت شاخ شونه میکشند بعد هم در خامشی مرگ بسر میبرند
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    1 0
    اون عکسا دور میزی جمع شدن از اون مریز چوبی کمترم چون باری را تحمل کرده ماییه تنگ اوست طی این هشت سال درس خیانت.کوش کرد
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    محمود صادقی وعلی مطهری بیشتر از جمله اصلاح طلبانی هستند که منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی وشخصی ایشان ارجحیت بر منافع ملی میهنی دینیشان دارد ضربه اصلی به اصلاح طلبان را خودشان به خودشان وارد کردند مردم قادرند ببینند وقتی مردم کارنامه منفی ایشان را میبینند و میتوانند درک کنند که اینها بیشتراز اینکه نماینده مردم باشند هوچی های هستند که منافعشان وادارشان میکند ازهمدیگر دفاع کنند و دفاع از خواست عمومی مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد بیشتر اصلاح طلبان با کارنامه ضعیفی که دارند درصدد اغتشاش و اشوب کشیدن جامعه فقط برای رسیدن به هدف قبیله ای شخصی خود میباشند و لی مردم آرامش را بیشتر ترجیح میدهند ودوست دارند امنیتشان تضمین باشد
  • سالاری هادی IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    این گند پوشانی ها و مثلا مچگیری ها تا کجا میتواند ادامه یابد ؟؟ تاکی باید ناظر لجن پراکنی این بادمجان دور قاپ چین های هر دو جناح باشیم .. این روال بیش از پیش به انقلاب و روحیه مردم رنج دیده لطمه میزند و خدای ناکرده پشیمانی بزرگ ببار خواهد آورد و البته این حرمت شکنی ها از سال ۸۴ آغاز شد و خدا لعنت کند مروجین دروغ و حرمت شکنان را .....
  • علیرضا IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۸
    0 0
    یکی پیدا نمیشه این روساکت کنه... من باورم نمیشه فرزند مطهری باشه اینقدربا آبروی پدرش بازی نکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس