کد خبر 1226228
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
ادامه تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست در مناطق فلسطینی/ شهادت جوان فلسطینی در رام‌الله

درحالی که تجاوزات نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان همچنان ادامه دارد، شب گذشته یک جوان ۳۴ ساله فلسطینی در رام‌الله به شهادت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از فلسطین الیوم، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه با یورش به چندین روستا در شرق استان نابلس در کرانه باختری دست به بازداشت گسترده فلسطینیان زدند.

در جریان درگیری میان نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها در ورودی روستای عزموط چندین جوان فلسطینی با گلوله های لاستیکی نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

منابع محلی گزارش دادند که نظامیان اشغالگر به چندین خانه در شمال شرق منطقه سالم یورش برده و شماری از فلسطینیان را بازداشت کردند.

از سوی دیگر شب گذشته صدها شهرک نشین صهیونیست به منطقه کفل حارس در کرانه باختری یورش برده و با انجام رفتارهای تحریک آمیز در بقاع متبرکه اسلامی تحت حمایت نظامیان صهیونیست با فلسطینیان درگیر شدند.

همچنین روز گذشته نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به تجاوزات خود علیه فلسطینیان و مقدسات و املاک آنها در رام الله ادامه دادند.

دیروز چهارشنبه وزارت بهداشت فلسطین از شهادت فادی وشحه، جوان فلسطینی 34 ساله که دو هفته قبل در جریان اعتراضات فلسطینیان علیه رژیم صهیونیستی در اطراف شهر رام الله در اثر اصابت گلوله نظامیان صهیونیست از ناحیه سر مجروح شده بود خبر داده و اعلام کردند تلاش های کادر پزشکی برای نجات وی فایده نداشت.

همچنین شاهدان عینی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست صبح امروز به طرز وحشیانه‌ای به غیر نظامیان فلسطینی در روستاهای کرانه باختری یورش برده و با شلیک گلوله های لاستیکی و پخش گاز اشک آور موجب زخمی شدن چند تن از آنها شدند.

همچنین 61 شهرک نشین صهیونیست با یورش به مسجد الاقصی شروع به انجام اقدامات تحریک آمیز در این مکان مقدس کردند.

پیشتر گروه‌ های مقاومت فلسطین به نظامیان و شهرک‌ نشینان رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه تعرض مجدد به مسجدالاقصی هشدار داده بودند.

گروه‌های مقاومت اعلام کرده‌اند که همچون نبرد شمشیر قدس، از این پس نیز ندای مقدسات را برای هدف قرار دادن مواضع تل آویو، لبیک خواهند گفت.

این درحالی است که جنبش حماس برای روز خشم فلسطینیان در روز جمعه (فردا) فراخوان داده و خواستار برگزاری راهپیمایی‌هایی در همه نقاط تماس و قطع جاده‌ها و مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست که برای انجمن توطئه‌ای تحت نظارت رژیم اشغالگر صهیونیستی برنامه‌ریزی می‌کنند، شد.

حماس یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را یک تلاش ناامیدکننده برای جلوگیری از رسوایی حکومت رژیم اشغالگر دانست و تاکید کرد که این یورش‌ها با مقاومت و تقابل بیشتر از جانب فلسطینی‌ها مواجه خواهد شد.

تنش‌ میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان از هفتم ماه مه و به دنبال تلاش برای اخراج برخی خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های‌شان در محله شیخ جراح قدس شرقی آغاز شد.

این تنش‌ها طی روزهای بعد به تظاهرات گسترده در قدس شرقی و نوار غزه منجر شد و یک درگیری گسترده میان صهیونیست‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین به وجود آمد که 12 روز طول کشیده و در نهایت با ناکامی رژیم اسرائیل در تحقق اهداف خود، با آتش‌بس به پایان رسید.

در جریان تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه، 254 فلسطینی از جمله 66 کودک و 39 زن شهید و 1948 نفر زخمی شدند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس