کابینه امنیتی اسرائیل

منابع خبری از لغو نشست ویژه کابینه امنیتی صهونیست‌ها پس از حمله راکتی به شهر بندری حیفا خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری غروب چهارشنبه از لغو برگزاری نشست کابینه رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی خبر دادند.

منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که نشست  ویژه کابینه امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر  رژیم اسرائیل برای بررسی آخرین وضعیت درگیری با نیروهای مقاومت، به دلیل شلیک راکت از لبنان به سمت شهر بندری «حیفا» لغو شد.

برخی منابع خبری، عصر چهارشنبه از شلیک چند راکت از خاک لبنان به سمت اراضی اشغالی در شمال فلسطین خبر دادند. شبکه «الجزیره» در این خصوص گزارش داد که آژیرهای خطر در جلیل غربی و خلیج حیفا فعال شده است. شبکه لبنانی «ان‌بی‌ان» خبر داد که چند را راکت از منطقه «صدیقین» در جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی در شمال فلسطین شلیک شده است.

همزمان با این گزارش، منابع عبری‌زبان نیز تأیید کردند که راکت‌ها از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. منابع صهیونیستی تعداد راکت‌ها را سه یا چهار فروند گزارش کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای ضمن تأیید گزارش‌های یادشده، مدعی شد که چهار راکت از خاک لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده که پدافند هوایی این رژیم یک فروند را رهگیری کرده، یک راکت در فضای باز و دو راکت دیگر در دریا سقوط کرده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که همزمان با آغاز درگیری‌ها میان گروه‌های مقاومت در نوار غزه و رژیم صهیونیستی، برخی گروه‌های فلسطینی مستقر در جنوب لبنان دو بار به سمت اراضی اشغالی شمال فلسطین راکت شلیک کرده‌اند.

یک خبرگزاری غربی چهارشنبه در تحلیلی در زمینه قدرت شلیک نیروهای مقاومت در نبرد با قوای اشغالگر صهیونیست نوشت، حماس می‌تواند در درگیری مداوم خود با رژیم اسرائیل  بر برخورداری از شمار زیادی موشک و سلاح‌های دیگر حساب باز کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» تحلیلگران می‌گویند حماس در قیاس با درگیری‌های گذشته قادر به شلیک راکت و موشک بسیار بیشتر به سمت مواضع رژیم صهیونیستی به نسبت نبرد گذشته در غزه است. گروه مقاومت حماس با وجود نزدیک به ۱۵ سال محاصره از سوی  رژیم اسرائیل در غزه، با تعدد حملات خود  به تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی، صهیونیست‌ها  را  غافلگیر کرده است. حماس برای اولین بار از «موشک عیاش» استفاده کرد که برد آن ۲۵۰ کیلومتر است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس