کد خبر 1220395
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷
عصبانیت اسرائیلی‌ها

یک روزنامه منطقه‌ای عرب زبان نوشت، ضربات مقاومت فلسطین به اسرائیل، اقتدار منطقه‌ای ایران را نشان داد.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: 

روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت: ضربات اخیر مقاومت فلسطین به اسرائیل نشان داد که ایران تا چه اندازه در افزایش قدرت گروه‌های مقاومت در منطقه موفق عمل کرده است. در همین زمینه روجر بویس در روزنامه انگلیسی خاطر نشان می‌کند: اسرائیل‌اشتباه کرد و در همان دامی افتاد که خود آن را به وجود آورده بود و موشک‌ها به طور غیرمنتظره از نوار غزه به سوی اسرائیل (سرزمین‌های‌اشغالی) شلیک شدند. همچنین اعتراضات در سراسر کرانه باختری شعله‌ور گردید و از یک انتفاضه جدید سخن به میان آمد و بر اساس یک پیش‌بینی واقعی «معامله قرن» «دونالد ترامپ» قبل از شکوفا شدن نابود خواهد شد.

مقاومت فلسطین چند هزار موشک را به سوی شهرهای مختلف از جمله تل آویو شلیک کرد و فضایی از رعب و وحشت ایجاد کرد... ویدیویی در سطح گسترده منتشر شد. این ویدئو یک مرد فلسطینی را نشان می‌دهد که در هنگام شلیک موشک‌های مقاومت از غزه به سوی سرزمین‌های‌اشغالی فریاد می‌کشد، «یا لثارات سلیمانی»، «یا لثارات قاسم» و «بسم الله قاصم الجبارین». انتشار این ویدئو باعث شد تا پرونده موشک‌های موجود در اختیار دو جنبش حماس و جهاد اسلامی و نقش ایران در این پرونده بار دیگر در مطبوعات اسرائیل مطرح شود.

روزنامه «جروزالم پست» گزارشی در ارتباط با زرادخانه موشکی جنبش مقاومت اسلامی حماس و تشکیلات جهاد اسلامی در فلسطین منتشر کرد و نوشت: ارزیابی سازمان اطلاعات اسرائیل نشان می‌دهد که حماس ده‌ها نوع موشک با برد بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ کیلومتر در اختیار دارد که می‌توانند بخش اعظم اسرائیل را پوشش دهند و جهاد اسلامی نیز تعداد اندکی موشک‌های «براق ۱۰۰ » را در اختیار دارد که برد آنها بیش از ۱۰۰ کیلومتر است. حماس همچنین صدها موشک در اختیار دارد که برد آنها بین ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر است و می‌توانند سه هدف مهم یعنی تل‌آویو و شهرهای در مسیر آن و فرودگاه «بن گوریون» و بیت المقدس را مورد هدف قرار دهند. جهاد اسلامی نیز تعداد اندکی موشک «براق ۷۰ » با برد مشابه در اختیار دارد. بر اساس ارزیابی نهادهای اطلاعاتی اسرائیل، انبارهای موشکی حماس دربردارنده ۵ تا ۶ هزار موشک کوتاه برد است.

برای مراکز تصمیم‌گیری اسرائیل، نقش ایران در پیشبرد توان همپیمانان منطقه‌اش در زمینه ساخت و پیشبرد سامانه‌های موشکی آشکاراست. «عاموس هرئیل» در روزنامه «هاآرتص» یادآور شد، ایران به پیشرفت نمایانی در پیشبرد صنایع تسلیحاتی خود و ساخت راکت‌ها و موشک‌های دقیق و بالستیک و پهپاد دست یافته است.

هرئیل افزود: نهادهای اطلاعاتی اسرائیل هم‌اکنون شاهد خیزش قابل توجهی در توان ایران در زمینه‌های گوناگون هستند. وی همچنین به یگان ۳۴۰ متعلق به نیروهای سپاه قدس‌اشاره کرد که در زمینه بحث و بررسی و پیشبرد خدمات ارائه شده به تمامی گروه‌های مسلح همپیمان تهران مشغول فعالیت است. رهبران ایران در نظر دارند که هر یک از این گروه‌ها بتوانند در کشور خود در زمینه تولید مواد مورد نیاز خویش به خوکفایی برسند به گونه‌ای که دیگر نیازی به ارسال سلاح نداشته باشند، زیرا چنین توانی در کمتر قابل شناسایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    54 2
    اسرائیل از صبوری ایران در سوریه و خویشتن داری سوریه بسیار جری شده بود و ترور دانشمند ایران رو کلید زد و چند نفتکش و کشتی ایران رو مورد اصابت قرار داد که ایران هم در جواب چند کشتی اسرائیل رو زد و چند اتش سوزی در اسرائیل و ضربات خرد کننده ایران توسط فلسطین به اسرائیل همه موجب شد اسرائیل از پر رویی دست برداره ظاهرا برای حفظ هژمونی خودش حملاتی به غزه میکنه ولی خیلی ترسیده
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      29 9
      جری شدن اسرائیل از خویشتنداری سپاه در سوربه نبود. از وادادگی دولتمردان غربزده ایران بود
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      1 1
      السلام و رحمت الله.به یاد ۱۹ فرشته نگهبان جهنم که در قران و فرقان عظیم و مجید و کریم آمده که اِنتظار صهیونیستها را میکشند اِنشاءالله......
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      2 0
      تو اون 8 سال که اون همه دانشمندای هسته ایتونو زدن هم از وادادگی این دولت بود؟
  • رضا IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    46 2
    اين روزها قيافه اون جونور خونخوار نتانياهو ديدنى بود . بى وجدان با اينكه كلى ضربه كارى خورده بود ظاهر شو حفظ كرده بود و ميخواست اينو بگه كه من هنوز زنده ام ! بايد يكى بهش بگه بدبخت ! خبر ندارى ، خيلى وقته تاريخ مصرفت تموم شده بايد گورتو گم كنى !
  • محمدایوب IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    72 6
    الان علی مطهری وبرجامیان میگن چرا فلسطین موشک زد برجام خراب سد
    • عبدالله مومن IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      29 1
      الان اسقاطیل و تمام پوشک های او . عزادار اند. هههههههههه
    • محمد IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      4 15
      شما ا کشتن آدم با هر دین ومذهبی لذت می برید پس کمی تفکر کنید 300 خانوار غزه عزادار شد خوشحالی داره متاسفم
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      15 0
      اول شهید راه حق کشته نیست دوم در مقابل زورگو باید ایستاد نه مثل بعضی ها دو دست خود را بالا برد ولبخند مشکلی نیست زد.سوم شما چه سرو سری یا اسرائیل داری زمانی که خود فلسطینی ها هم از شکست اسرائیل شادمان هستند شما تلاش داری همه را متهم جلوه بدی
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      8 0
      ادامه پاسخ 8:20 که گفته"شما ا کشتن آدم با هر دین ومذهبی لذت می برید پس کمی تفکر کنید 300 خانوار غزه عزادار شد خوشحالی داره متاسفم" باید ادبیات شما بنحوی باشد که ضمن اظهارهمدردی با مردم مظلوم غزه، به جنایت صهیونیستها در به شهادت رساندن کودکان و زنان اشاره کنید و به عزت و مقاومت مردان فلسطینی در مقابل این جنایتها هم افتخار کنیم نه طوری طرح کنید که باعث جری شدن جایتکاران در ادامه جنایات آنها گردد!!!
  • پیروزه IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    52 6
    گور اسراییل پس کنه شده انشاالله
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    16 4
    شیخ نشینان خلیج فارس باعث سقوط مزدوران صهیونیست شده اند. باطرز تفکر درستی که در قبال مزدوران صهیونیستها انجام داده اند.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    16 2
    الحق که عنوان ولی امر مسلمین جهان برازنده رهبر عزیزمان است . یاشااااااااااااااسین رهبر، حامی مظلومان بی کس
  • کارشناس سیاسی IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    6 0
    باید موشک و راکتی ساخت تا ابتدا سامانه موشکی موسوم به گنبد آهنین را نابود کند بعد با آرپیجی هم میتوان بسوی سرزمینهای اشغالی شلیک کرد اینهمه هزینه و موشک بیجهت شلیک شد اما مورد اصابت سامانه ضد موشک صهیونیستها قرار گرفت؟
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    4 0
    شناسایی محل انبارهای مزدوران صهیونیست که اکثرا در کشتی های لب دریا مستقر هستند. ومحلی را که این مزدوران به دفاع آهنین نام گذاری کرده اند هر چه زودتر نابود کرد. دقت فرمایید در هر نقطه که تردد مزدوران زیاد باشد.مورد حمله موشکها قرار دهید.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    21 5
    مرگ بر اسرائیل
  • آرش IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    12 0
    مرگ بر اسراعیل
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    11 0
    ایران قوی
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    15 1
    فان حزب الله هم الغالبون،انامن المجرمین منتقمون
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    9 0
    هر جا دست حمایت ایران و سپاه مقتدرش و در راس ان رهبری بوده ان گروه پیروز شده به تحقیق
  • حسین IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    6 13
    شاید اسرائیل قصد دارد هر چند وقت یکبار جنگی به راه بیندازد تا هم گنبد آهنین را تست کند و هم از حجم موشکهای انبار شده حماس بکاهد.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      5 0
      مگه دیونه هستن که این همه ضرر ببینند و بعد یه کم سود. تازه خیلی کارهای دیگه ای هم هست مهمی تونن برای این مواردی که گفتین انجام بدن که بهتره. مرگ بر اسرائیل و نوچه هایش درود بر رهبری
    • DE ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
      3 0
      پس راه خیلی احمقانه ای را برای این منظور انتخاب کرده و امنیت و حفظ یهودیان را که بزرگرین خطر قرمز خودش بوده زیر پا گذاشته است. حالا دیگر هیچ یهودی اگر بتواند نمی خواهد در اسراییل بماند.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
      0 0
      عجب ناخواسته به این اشاره کردید که خداوند دشمنان ما رو از احمق ها قرار داد حق پیروز شود حتی اگر کشته شود خونبهای شهید خود خداست حرف بزرگی است
  • محمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    7 0
    اسرائیل را خدا خوار و ذلیل کرد و البته خوار و ذلیل کردن اسرائیل بخشی از انتقام خون شهید سردار سلیمانی است. روحش شاد، مقامش عالی و راهش پررهرو باد!
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 0
    السلام و رحمت الله.به یاد ۱۹ فرشته نگهبان جهنم که در قران و فرقان عظیم و مجید و کریم آمده که اِنتظار صهیونیستها را میکشند اِنشاءالله......
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    0 0
    هر موقع کشوری مقابل حملات اسرائیل کوتاه آمد این رژیم شرور جری تر شد ایران وعده انتقام سنگین را به شرارت های رژیم صهیونیستی داد و این وعده را عملی کرد حالا باد غپغپ مقامات رژیم اشغال گر از صدمه به نطنز و ترور دانشمند ایرانی خالی شده است
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 0
    قدس نزدیکیم...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس