افزایش دامنه اعتراض‌

رسانه‌های صهیونیستی از افزایش اعتراض جوامع عرب ساکن فلسطین اشغالی به جنایات تازه صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های صهیونیستی شنبه شب به وقت تهران از افزایش دامنه اعتراض‌ها به جنایات نیروهای این رژیم در شرق قدس اشغالی خبر دادند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» اعتراض‌ها به واکنش نیروهای رژیم اسرائیل به تنش‌های شب گذشته شدت گرفته واینک جوامع مختلف اعراب در سراسر فلسطین اشغالی دست به تظاهرات زده‌اند. معترضان حمایت خود را از قربانیان حوادث روزهای گذشته نشان می‌دهند و برخی مسیرهای منتهی به شمال فلسطین اشغالی را مسدود کرده و در تردد مشکلاتی ایجاد شده است.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز در این زمینه نوشت که نظامیان اشغالگر چند اتوبوس حامل اعراب نمازگزار را که عازم مسجد الاقصی بودند، متوقف کردند. به دنبال این حادثه اعرابی که عازم اجرای فریضه نماز بودند، شروع به  تظاهرات گسترده‌ای کردند.

صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله «باب العامود» شامگاه جمعه به صحنه حملات مجدد نظامیان صهیونیست به فلسطینیان تبدیل شد. هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حملات شامگاه جمعه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود دستکم ۲۰۵ نفرزخمیشدند که ۸۸ نفر آنها به بیمارستان منتقل شدند.

حملات وحشیانه جمعه شب رژیم صهیونیستی به فلسطینیان با حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی آغاز شد و سپس به باب العامود کشیده شد. نظامیان صهیونیست روز جمعه این منطقه را مسدود کرده و اجازه ورود فلسطینی‌ها به آن را ندادند.

منطقه «باب العامود» واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اتفاقات جمعه شب قدس گفت: «سکوت در برابر اتفاقات قدس ممکن نیست و دشمن باید هر لحظه منتظر پاسخ ما باشد.»

او در ادامه از فلسطینی‌ها خواست خود را به مسجد الاقصی برسانند و تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان (که اسرائیل برنامه یورش به مسجد الاقصی را دارد) آنجا را ترک نکنند. النخاله گفت: «از هر فلسطینی که می‌تواند خودش را به مسجد الاقصی برساند می‌خواهیم این کار را انجام دهد و تا روز۲۸ رمضان آنجا را ترک نکنند.»

مساجد قدس هم بسیج عمومی اهالی شهر در نزدیک‌ترین نقطه به مسجد الاقصی برای شکستن محاصره مسجد الاقصی و نمازگزاران در آنجا را خواستار شدند.

اما جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای در واکنش به اتفاقات شامگاه جمعه مسجد الاقصی گفت: «آنچه رژیم اشغالگر بر سر نمازگزاران مسجد الاقصی آورده است نشان می‌دهد که جنگ صهیونیست‌ها علیه اهالی قدس و آزادی عبادت است

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسیحماسدر غزه هم درباره پیامدهای حمله نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی تماس تلفنی گرفته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس