عربستان شرایط حج امسال را اعلام کرد

وزارت ارشاد یمن تاکید کرد که رژیم آل سعود در چارچوب نقش آشکار خود در خدمت به پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی زائران خارجی را برای دومین سال متوالی از حج ممنوع کرد.

به گزارش مشرق، وزارت ارشاد و امور حج یمن اقدام رژیم آل سعود در ممانعت از انجام فریضه حج توسط اتباع مسلمان دیگر کشورها را محکوم و تقبیح کرد.

به گزارش کانال تلگرامی شبکه المسیره، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: تصمیم رژیم آل سعود، اقدامی نظام‌مند در چارچوب نقش آشکاری است که این رژیم در خدمت به پروژه آمریکا و رژیم صهیونیستی پیاده می‌کند.

وزارت ارشاد یمن گفت: بهتر بود رژیم آل سعود به جای اینکه حج را ممنوع کند، برنامه‌ها و تدابیر درست و صحیحی را برای حضور زائران خارجی اتخاذ می‌کرد.

در این بیانیه آمده است: کسانی از ممنوعیت حج نفع می‌برند، دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکا و اسرائیل هستند که حج را خطری بزرگ برای خودشان می‌دانند، زیرا حج کنگره اسلامی جهانی برای تقویت وحدت امت اسلامی است.

وزارت ارشاد یمن از ملت‌ها و آزادگان جهان اسلام خواست  این اقدام خودسرانه رژیم آل سعود را محکوم کنند، چرا که سکوت در برابر آن جرمی است که نباید از آن گذشت.

در پایان این بیانیه آمده است: ما از کشورهای اسلامی می‌خواهیم این اقدام را محکوم کرده و دست رژیم آل سعود را از مقدسات اسلامی و مدیریت امور حج و عمره کوتاه کنند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی دیروز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مناسک حج سال ۱۴۴۲ هجری قمری ( ۲۰۲۱) فقط با حضور ۶۰ هزار از شهروندان و افراد مقیم در این کشور برگزار خواهد شد.

این در حالی است که نیمه اسفندماه سال گذشته پس از ماه‌ها  انتظار کشورهای اسلامی برای تعیین تکلیف حج تمتع، یکی از رسانه‌های عربی به نقل از وزیر بهداشت سعودی از لزوم تزریق واکسن برای تشرف مسلمانان دیگر کشورها به این فریضه گفته بود.

حج تمتع سال گذشته نیز با توجه به شیوع کرونا فقط برای افراد ساکن عربستان برگزار شد. البته سعودی‌ها یک ماه پس از شیوع کرونا از کشورهای اسلامی خواستند برای تشرف به سرزمین وحی برنامه‌ریزی نکنند و پس از این اظهارنظر برخی کشورها با تداوم کرونا از حضور در حج تمتع انصراف دادند تا اینکه در نهایت چند روز قبل از آغاز عملیات حج تمتع، عربستان از نپذیرفتن زائر خارجی برای انجام مناسک حج خبر داد و در نهایت حج سال ۹۹ برای حدود ۱۰ هزار ساکن عربستان صورت گرفت.

در همین حال رئیس دفتر اوقاف صعده به شبکه المسیره گفت: ائتلاف سعودی از شش سال پیش تاکنون بیش از ۳۰۳ مسجد در استان صعده را بمباران کرده است.

وی افزود: مساجدی که ائتلاف سعودی به طور کلی در استان صعده تخریب کرده است به ۵۹ مسجد می‌رسد، علاوه بر ۲۴۴ مسجد دیگر که به طور جزیی تخریب شدند.

رئیس دفتر اوقاف صعده گفت: ائتلاف سعودی به طور عمدی ساختمان دفتر اوقاف صعده را تخریب کرد

او ادامه داد: ائتلاف سعودی مساجد زیادی را در شهرهای مرزی یمن بمباران کرده است و با ادامه حملات متجاوزان امکان آمدن مهندسان و کارگران برای بازسازی آنجا وجود ندارد.

رئیس دفتر اوقاف صعده تاکید کرد: حملات جنون آمیز ائتلاف سعودی به مکان‌های عبادی بدون اینکه قداست و منزلت دینی آنجا را در نظر بگیرد، نشانه جدا شدن آن از ارزش‌های دینی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس