کد خبر 1207832
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
زاخارووا: رفتار خود غربی‌ها تهاجمی است نه روسیه/ اوکراین به فکر واکسیناسیون مردمش باشد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کشورهای غربی که اقدامات تهاجمی آنها ثابت شده، مسکو را به رفتار تهاجمی متهم می‌کنند، مقامات کی‌یف را از ادامه اقدام نظامی علیه مردم کشورشان بازدارند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» به زبان آلمانی، اعلام کرد که کشورهای غربی که غالباً رفتارهای تهاجمی دارند، اکنون تلاش می‌کنند تا روسیه را کشوری متجاوز و متهاجم جلوه دهند.

بیشتر بخوانید:

پوتین پیشنهاد دیدار با زلنسکی را پذیرفت

زاخارووا در تفسیر اظهارات مقامات رسمی کشورهای غربی درباره اقدامات تحریک آمیز نظامی روسیه گفت: «شرکای غربی ما همیشه مدعی می‌شود که روسیه تهاجمی عمل کرده و همواره اقداماتی متجاوزانه از خود نشان می‌دهد. ولی من به آنها یادآور می‌شوم که کشور ما، چه در دوران اتحاد جماهیر شوروی و چه فدراسیون روسیه، هرگز خاستگاه هیچ جنگی نبوده و جنگ جهانی اول و دوم این نکته را اثبات کرده است. ما هرگز تحریک کننده هیچیک از رویدادهای فاجعه آمیز بین المللی نبوده‌ایم، در حالی‌که این دقیقاً کاری است که کشورهایی که اکنون ما را متهاجم می‌نامند، انجام داده‌اند و شواهد تاریخی چنین اقداماتی را تأیید می‌کند و در اینجا، زمانی برای برشمردن آنها نیست.»

ببینید:

فیلم/ رزمایش نظامی روسیه در کریمه

این دیپلمات روس تأکید کرد که روسیه، مانند هر کشو دیگری، کاملاً حق دارد که در خاک خود مانور نظامی برگزار کند. وی افزود: «مشخص نیست برای چه مانورهای نظامی ما مورد توجه زیادی قرار گرفته است؟ پاسخ من این است: برای اینکه برای سال‌های زیادی غربی‌ها و در وهله نخست، آمریکا و ناتو، در حال گسترش ساختارهای نظامی خود در سراسر جهان هستند و به همین دلیل می‌خواهند روسیه را کشوری متجاوز و غیرقابل پیش بینی جلوه دهند.»

اوکراین به‌جای موقعیت یک کشور هسته‌ای، به فکر واکسیناسیون مردم خود باشد

 ماریا زاخارووا در پاسخ به سئوال دیگری یادآور شد، مقامات اوکراینی به جای اینکه به فکر داشتن وضعیت یک کشور هسته‌ای باشند، بهتر است در فکر سلامت شهروندان کشور خود و تولید واکسنی علیه ویروس کرونا باشند.

وی ادامه داد: «آنچه اوکراین در حال حاضر به آن نیاز دارد، واکسن کروناست و نه تسلیحات هسته‌ای که هدف آنهاست. اکنون واکسیناسیون مورد نیاز مردم این کشور است. مقامات کی‌یف مطمئن باشند که اقدامات آنها برای تحریک در جهت عضویت آنها در ناتو، منجر به ثبات در کشور اوکراین نخواهد شد.»  

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به کشورهای اروپایی توصیه کرد تا مقامات کی‌یف را به سمت خودداری از اظهارات جنگ افروزانه تشویق کنند.

وی گفت: «کشورهای اروپایی درباره چه "واکنش خویشتن دارانه" و "اقدام به سمت حل و فصل اوضاع" مقامات کی‌یف صحبت می‌کنند، در شرایطی که در خطوط مقدم درگیری‌های نظامی در منطقه دونباس، تجهیزات سنگین مستقر شده و هر روزه در مناطق دونتسک و لوگانسک، انفجار مهمات و مین‌های اوکراینی، جان مردم محلی از جمله کودکان را در معرض خطر قرار داده است.»

زاخارووا تأکید کرد که روسیه دیدگاه خاص خود را در خصوص حل و فصل مناقشه نظامی در مناطق شرقی اوکراین دارد، همانطور که آلمان و فرانسه نیز نظراتی در این باره دارند. به گفته وی، طرف روسی بر این عقیده است که کشورهای اروپایی به‌جای حمایت کورکورانه از دولت اوکراین، وقت آن رسیده تا مقامات کی‌یف به سمت خودداری از اظهارات جنگ افروزانه و اجرای تعهدات خویش در چارچوب توافقات مینسک با هدف حل و فصل مناقشه دونباس سوق داده شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    0 3
    راست ميگه. اين اوكراين بود كه منطقه كريمه رو اشغال كرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس