کد خبر 1206428
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
رئیس جمهور اوکراین برای دیدار با پوتین اعلام آمادگی کرد

رئیس جمهور اوکراین از آمادگی خود برای دیدار با همتای روس خود در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رئیس جمهور اوکراین از آمادگی خود برای دیدار با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین خبر داد.

«ولادیمیر زلنسکی» در ویدئویی که شامگاه سه شنبه در پایگاه ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده است، خطاب به پوتین گفت: به شما پیشنهاد می کنم تا در هر نقطه ای از دونباس لازم باشد با یکدیگر دیدار کنیم.

بیشتر بخوانید:

اوکراین چگونه هواپیمای مسافربری مالزی را سرنگون کرد

گفتنی است که مقامات کی‌یف نسبت به آرایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز مشترک دو کشور و همچنین تشدید خشونتها در امتداد خطوط تماسی که نیروهای اوکراینی را از جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در دونباس جدا می‌کند، ابراز نگرانی کرده‌اند؛ اما کرملین تهدیدآمیز بودن حضور نیروهای خود را رد می‌کند و در عین حال می‌گوید که آنها تا زمانی که لازم باشد، در منطقه می‌مانند.

این در حالی است که رئیس جمهور اوکراین اخیراً با ارسال پیامی برای «ینس استولتنبرگ»، خواستار تسریع عضویت کشورش در ناتو شد.

«ولادیمیر زلنسکی» با ارسال پیامی توییتری به دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) توصیه کرد که برنامه عضویت کشورش در این ائتلاف را تسریع کند.

رئیس جمهور اوکراین در این پیام توییتری خطاب به «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نوشت که کشورش به اصلاحات دفاعی درخواست شده توسط این ائتلاف متعهد شده تا با برنامه عضویت کی‌یف موافقت شود.

در ادامه این پیامی توییتری در این خصوص آمده است: اما اصلاحات به تنهایی جلوی روسیه را نخواهد گرفت. ناتو تنها راه پایان دادن به جنگ در دونباس است. عضویت اوکراین در ناتو پیام واقعی به روسیه خواهد بود.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده بود که تحرکات نظامی مرزی کشورش تهدیدی برای اوکراین محسوب نمی‌شود.

مسکو پیشتر نیز با ابراز نگرانی بابت اقدامات تحریک آمیز کی‌یف که به تشدید تنش با جدایی طلبان در شرق اوکراین منجر شده است؛ تاکید کرد که افزایش حضور نظامی در مرز با کشور همسایه ماهیت دفاعی دارد و تهدیدی برای هیچکس نیست.

این در حالی است که ناتو هم موضعی جانبدارانه در قبال مسائل اوکراین دارد حال آنکه مسکو هشدار داد حضور نظامی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی را در اوکراین برنمی تابد.

پیشتر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم گفته بود: هرگونه تلاش جدید برای به راه انداختن جنگ در منطقه «دونباس» ممکن است به نابودی اوکراین ختم شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ش. AE ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    4 0
    با این همه رجز خوانی آمریکا و ناتو و اوکراین جا زدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس