کد خبر 1346060
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
نامزد انتخابات فرانسه: ناتو مسئول و پوتین مقصر جنگ اوکراین است

نامزد حزب راست افراطی "تسخیر مجدد" در انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه، ناتو را مسئول جنگ در اوکراین دانست.

به گزارش مشرق، اریک زمور که روز دوشنبه به رادیو آرتی‌ال (RTL) دعوت شده بود، تصریح کرد: "مسئولیت [جنگ] مشترک است. به ویژه توسط فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها که توافقات مینسک را اجرا نکردند و به گسترش ناتو ادامه دادند تا آن را در اطراف روسیه به عنوان نوعی محاصره قرار دهند. مقصر پوتین است، مقصر ناتو است که به گسترش خود ادامه داده است".

وی که پیشتر به دلیل مواضع نزدیک و طرفداری از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مورد انتقاد قرار داشت، پس از جنگ میان اوکراین و روسیه، تغییر موضع داد.

این نامزد انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه در مصاحبه امروز خود رئیس جمهور روسیه را یک "دموکرات سلطه‌گر" و "تنها متجاوز" معرفی اما یک وجه تمایز اضافه و تصریح کرد که "تنها پوتین مسئول نیست، او متجاوز و تنها مقصر است و تصمیم گرفت حمله کند و به حاکمیت اوکراین احترام نگذارد؛ اما این بدان معنا نیست که او تنها مسئول است. یک جنگ هرگز یک مقصر ندارد. "

نامزد انتخابات فرانسه: ناتو مسئول و پوتین مقصر جنگ اوکراین است

زمور مخالف پذیرش پناهجویان اوکراینی در فرانسه

زمور همچنین با موضوع استقبال از پناهجویان اوکراینی در خاک فرانسه به عنوان یک فرض، مخالفت کرد و گفت: ترجیح می‌دهد که اوکراینی‌ها به لهستان بروند و به این کشور کمک شود تا از آنها استقبال کند.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، اکنون نزدیک به ۴۰۰ هزار پناهجوی اوکراینی وجود دارد.

زمور در توضیح موضع‌گیری خود نسبت به پناهجویان اوکراینی افزود: من فرانسوی‌ها را می‌فهمم. آنها صمیمانه متاثرند و من با آنها هستم ... اما نه خوب است که مردم [اوکراین] را به این شکل از کشورشان دور کنیم و نه موجب بی‌ثبات شدن فرانسه‌ای شویم که پیشتر تحت تاثیر مهاجرت قرار گرفته است.

وی اینگونه سیاست خود را توجیه کرد که من ترجیح می‌دهم آنها در لهستان باشند زیرا همسایگان آنها هستند و با پایان جنگ آسان‌تر می‌توانند به خانه برگردند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است و همزمان سیل ارسال کمک‌های مالی و انواع تسلیحات از سوی کشورهای اروپایی به اوکراین ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
    0 1
    راست افراطی اروپا کراش عجیبی روی پوتین داره . به نظر میرسه دلیلش اینه که افکار فاشیستی پوتین رو دوست دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس