کد خبر 1203295
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کلاهبرداری نمایه

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا از دام‌گستری صرافی‌های آنلاین جعلی در راستای فیشینگ و سرقت پول‌های دیجیتال خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، به موضوع صرافی‌های آنلاین جعلی و موضوع کلاهبرداری و سرقت پول‌های دیجیتال پرداخت و اظهار داشت: وسوسه استخراج پول‌های دیجیتال باعث استقبال و دام‌گستری توسط افراد کلاهبردار به واسطه طراحی صرافی‌های آنلاین جعلی، سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی با درگاه‌های جعلی، خرید پول‌های دیجیتال با مبالغ فیشینگ و سرقت پول‌های دیجیتال شده است.

بیشتر بخوانید:

از دستگیری سارقان بیت‌المال تا متخلفان سایبری

وی گفت: افراد سودجو از طریق صرافی‌های آنلاین جعلی به بهانه مبادلات ارزی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند بنابراین افراد دقت داشته باشند که باید نسبت به اصالت صرافی آنلاین مطمئن شوند.

رئیس‌مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مجرمان سایبری با طراحی فروشگاه‌های صوری و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی اقدام به سرقت و ثبت هم زمان داده‌های کارت بانکی و رمز مربوطه کرده و از طریق شگردهای متنوع مبالغ را برداشت می کنند؛ پس لازم است شهروندان دقت لازم را داشته و از اصالت درگاه پرداخت نیز اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس