کلاهبرداری میلیاردی با ترفند شارژ ارزان قیمت

داود معظمی گودرزی پایتخت از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کلاهبرداری از طریق ایجاد درگاه‌های جعلی تحت عنوان خرید شارژ با ارزانترین قیمت خبر داد.

به گزارش مشرق، "داود معظمی گودرزی"، بیان داشت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شد برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی اقدام کرده که مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک سایت فروش شارژ تلفن همراه با ارزانترین قیمت مواجه شدم و باتوجه به قیمت ارزان و مناسبت، نسبت به خرید اقدام کرده و وارد صفحه درگاه پرداخت شدم که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی خود با پیام تراکنش ناموفق مواجه شده و بلافاصله ۴۰۰ میلیون ریال که تمام موجودی حساب بنده بود بصورت غیرمجاز برداشت شد و متوجه کلاهبرداری شدم.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی تحقیقات پرونده آغاز شد و افسران سایبری پلیس فتا متوجه شدند فردی با تبلیغات گسترده در فضای مجازی در خصوص شارژ ارزان قبمت اپراتورهای تلفن همراه و ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌نماید، پس از اقدامات تخصصی افراد مورد نظر در فضای سایبر شناسایی شده و اقدامات لازم جهت به دست آمدن هویت آن‌ها انجام شد.

سرهنگ گودرزی عنوان داشت: در مرحله بعدی پرونده، با تلاش کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اطلاعات هویتی متهمین مشخص شد و پس از تشریفات قضایی این شیادان اینترنتی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی خاطر نشان کرد: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت ابتدا هرگونه اتهامی را رد کردند، اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط پلیس ضمن پذیرش بزه انتسابی به کلاهبرداری با ایجاد درگاه جعلی از بیش از ۵۰ نفر از شهروندان حدود مبلغ دو میلیارد ریال اعتراف کردند.

رییس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و ... می‌باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    1 0
    این هم سرقت است و باید دست این اوباش اینترنتی را قطع کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس