کد خبر 1202996
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
از دستگیری سارقان بیت‌المال تا متخلفان سایبری

پلیس پایتخت امروز (دوشنبه)، سارقان پل‌های آهنی، دریچه‌های فاضلاب، منازل و کیف‌قاب‌ها را دستگیر و از متخلفان فضای سایبری اعتراف گرفت.

به گزارش مشرق از پایگاه خبری پلیس، رئیس کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن (ع) روز دوشنبه گفت: در هفته‌های اخیر با اعلام گزارش‌هایی از سرقت پل‌های آهنی در این محدوده، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی تیم عملیات این کلانتری آغاز شد؛ سارق پل‌های آهنی دستگیر و به ۶۰ فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ ایوب صالحی افزود: سارق در حین سرقت پل آهنی یک آپارتمان توسط واحد گشت کلانتری ۱۴۹ رویت شد و با استفاده از یک دستگاه خودرو نیسان اقدام به فرار کرد اما پلیس موفق به دستگیری وی شد و طی اقدامات عملیاتی، مالخر پل‌های آهنی مسروقه را نیز دستگیر کرد که از مخفی‌گاه نامبرده ۴۰ عدد پل کشف شد.

به گفته وی، ارزش تقریبی اموال مکشوفه ۱۲۰ میلیون تومان برآورد می‌شود.

اعتراف به سرقت ۲۵ دریچه فاضلاب

رئیس کلانتری ۱۷۴ قیامدشت اظهار داشت: در هفته‌های اخیر با اعلام گزارش‌هایی از سرقت دریچه‌های فاضلاب در این محدوده، بررسی موضوع به صورت تخصصی از سوی تیم عملیات این کلانتری آغاز و سارق دستگیر شد؛ وی به ۲۵ فقره سرقت دریچه‌های فاضلاب و یک موتورسیکلت اعتراف کرده است.

سرهنگ مصطفی اسکندری با اعلام اینکه سارق در حین فروش دریچه‌های مسروقه شناسایی و دستگیر شد، گفت: در ادامه تحقیقات پلیس، خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و مقادیری از اموال مسروقه از قیبل کابل‌های فشار قوی برق و تعداد زیادی دریچه‌های فاضلاب از جنس برنج به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون تومان در بازرسی از مخفی‌گاه این فرد کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، خطاب به شهروندان خواست تا هرگونه گزارش و اطلاعاتی پیرامون فعالیت افراد سودجو و فرصت‌طلب را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۲ سارق کیف‌قاپ و موبایل‌قاپ

رئیس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر بیان داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی به صورت خشن توسط یک باند سه نفره با استفاده از موتورسیکلت در محدوده تهرانسر و شهرک آزادی، سارقان شناسایی و پس از دستگیری سارقان به ۱۰ فقره سرقت خشن در غرب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ محمود مالمیر تصریح کرد: ماموران با بررسی اظهارات مال‌باختگان و شیوه و شگرد سرقت‌ها و با انجام تحقیقات میدانی گسترده موفق به شناسایی سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار شدند و طی هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه ۲ سارق را در مخفی‌گاهشان دستگیر کردند.

وی با اشاره به کشف پنج گوشی تلفن همراه سرقتی از مخفی‌گاه سارقان و تحویل آنها به مال‌باختگان، بیان داشت: متهمان در تحقیقات فنی صورت گرفته پس از مواجهه با مستندات غیرقابل انکار پلیس چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به ۱۰ فقره سرقت به عنف کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی اعتراف کردند.

به گفته این مقام انتظامی با اعلام اینکه سارقان سابقه‌دار پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و دوباره روانه زندان شدند، گفت: تحقیقات و تلاش پلیس برای دستگیری متهم دیگر این پرونده ادامه دارد.

دستگیری سارق منزل با ۱۰ فقره سرقت

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: به دنبال افزایش سرقت‌های منزل در محدوده تهرانسر، پس از آن که موضوع به طور ویژه در دستور کار کلانتری ۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت، ماموران موفق به دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل شدند که به ۱۰ فقره سرقت در محدوده شهرک آزادی و تهرانسر اعتراف کردند.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای افزود: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات گسترده اطلاعاتی ماموران کلانتری مذکور، ۲ سارق حرفه‌ای هنگامی که داخل یک منزل مسکونی در حال سرقت بودند، شناسایی و پس از تعقیب و گریز گسترده و شلیک چندین گلوله دستگیر و آلات و ادوات سرقت و اموال مسروقه همراه سارقان نیز ضبط شد.

وی بیان داشت: متهمان دستگیر شده که در فقره آخر مقداری زیورآلات و طلا به ارزش حدودی ۱۰۰ میلیون تومان سرقت کرده بودند، به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف نیسان سرقتی در محدوده "غیاثی"

فرمانده یگان امداد فاتب اظهار داشت: یک دستگاه نیسان آبی‌ رنگ سرقتی در محدوده میدان غیاثی، که به صورت نامتعارف در جلوی درب ورودی پارکینگ خانه‌ای پارک شده بود، کشف و بررسی شد.

سرهنگ سلمان آدینه‌وند گفت: پس از استعلام وضعیت خودرو توسط عوامل گشت انتظامی از این خودرو استعلام مشخص شد نیسان آبی دارای سابقه سرقتی است که پس از تنظیم صورتجلسه به عوامل کلانتری ۱۱۴ تحویل شد.

فرمانده یگان امداد از شهروندان خواست تا با مشاهده خودرو یا موتورسیکلتی که مدتی است رها شده و صاحب آنرا نمی شناسند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا پلیس بتواند پس از استعلام در صورت سرقتی بودن و پس از سیر مراحل قانونی، خودرو را به مالک آن تحویل دهد.

کشف ۲۷ دستگاه وسیله نقلیه سرقتی و تحت تعقیب

فرمانده یگان امداد فاتب در تشریح عملکرد واحدهای گشت موتورسوار و خودرویط یگان امداد در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: واحدهای مذکور موفق به کشف ۲۷ دستگاه خودور و موتور مسروقه و ۴۲ دستگاه وسیله نقلیه شدند و آن‌ها را توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.

سرهنگ سلمان آدینه‌وند افزود: یگان امداد تهران بزرگ در مجموع ۱۷ سارق (زورگیر، موبایل‌قاپ، کیف‌قاپ، سارق خودرو و موتور) را به همراه اموال مسروقه دستگیر کرد که برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند؛ همچنین در کنترل و تردد و عابران با در نظر گرفتن پنج شاخصه اصلی مظنونیت اقدام به دستگیری ۳۴ مظنون کرده‌اند که آنان نیز برای سیر مراحل قانونی و بررسی صحت و سقم تحویل دایره قضایی کلانتری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با فروشندگان و توزیع و مصرف کنندگان مواد مخدر نیز مقدار ۴۷۰ گرم انواع مواد مخدر کشف و تحویل مراجع مربوط شد و در این رابطه ۱۰ نفر دستگیر شدند.

کشف بیش از ۲۵ میلیارد ریال خشکبار قاچاق

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فاتب اعلام کرد: به دنبال دریافت خبری مبنی بر تخلیه و دپوی مقادیری خشکبار و لوازم بهداشتی خارجی قاچاق توسط خودروهای سواری تندرو موسوم به شوتی در منطقه کهریزک، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی به محل اعزام شدند.

سرهنگ کارآگاه علی ولی‌پور گودرزی گفت: پس از انجام تحقیقات میدانی مشخص شد پیش از حضور ماموران در محل، خودروهای شوتی کالاهای خود را تخلیه کرده‌اند که در نتیجه با هماهنگی‌های قضائی پلیس وارد انبار شد و مقادیر متنابهی خشکبار و لوازم بهداشتی از جمله صابون کشف کرد.

گودرزی خاطزنشان کرد: پس از تحقیق از متصدی انبار و ارائه نکردن مدارک مثبته گمرکی توسط وی، کالاهای موجود شامل یک تن مویز، یک هزار و ۴۸۵ کیلوگرم مغز بادام، هشت هزار و ۸۸۰ کیلوگرم گردو و مغز گردو و سه هزار و ۵۲۸ عدد صابون محصول کشورهای ازبکستان و آمریکا به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به مقر پلیس امنیت اقتصادی منتقل شد.

اجاره کارت‌های بانکی تبعات قانونی دارد

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی با مراجعه به برخی از اشخاص کم اطلاع از قوانین و مقررات و با جلب رضایت آنان از طریق پرداخت وجوهی ناچیز کارت بانکی آنها را در اختیار می‌گیرند.

گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی با استفاده از مدارک افراد بی‌اطلاع اقدام به افتتاح حساب کرده و با در اختیار گرفتن کارت بانکی مربوطه تمامی مراودات پولی خود را بابت معاملات نامشروع و غیرقانونی مثل قمار و شرط‌بندی به حساب و اسم افتتاح کنندگان حساب انجام می‌دهند.

بر اساس این اطلاعیه، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی شهروندان انجام می‌شود بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضائی قابل قبول نیست.

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون تومانی با جعل نشان «ای نماد»

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کردند و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت‌های فروش تجهیزات پزشکی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند و در پی این گزارشات عاملان ایجاد سایت فروش تجهیزات پزشکی با جعل نشان «ای نماد» شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: مال‌باختگان این پرونده در ادامه اظهارات خود گفتند قصد خرید تجهیزات پزشکی در فضای مجازی را داشتند که با یک سایت فروش برخط (آنلاین) این کالاها با قیمت‌های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشت مواجه شدند و پس از انجام فرآیند خرید و واریز وجه، کالایی دریافت نکردند و متوجه کلاهبرداری شدند.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکیان پرونده،  رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبرداران با ایجاد یک سایت خرید برخط و جعل "ای نماد" اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با به‌کارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گردانندگان این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرمان و تشریفات قضایی هر ۲ متهم که یک زن و شوهر بودند را در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان به ارزش مادی حدود ۵۰۰ میلیون تومان اقرار کردند.

سرهنگ گودرزی اظهار داشت: صفحه‌ای که مجوز دارد، حتماً باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.  همچنین با کلیک کردن بر روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید تا مطمئن شوید که صفحه‌ مشاهده شده، صفحه اصلی مرورگر شما است و یک عکس و تصویر از یک مرورگر نیست.

وی یادآور شد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما درمیان بگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس