زبیگینو برژینسکی مشاور اسبق دولت آمریکا گفت که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران، این کشور ما را در افغانستان، عراق و عربستان در تیررس خود می‌بیند و به ما حمله خواهد کرد.

به گزارش مشرق، زبیگینو برژینسکی مشاور اسبق دولت آمریکا در گفتگو با شبکه سی بی اس گفت: مهم‌ترین مسئله در آینده نزدیک مسئله ایران است و ما باید برای جلوگیری از جنگ، هر آنچه در توان داریم انجام دهیم و به دنبال راه‌های جلوگیری از جنگ باشیم؛ راه‌هایی که هوشمندانه و سازنده باشد.
وی افزود: اما جنگ پیامدهای غیر قابل پیش‌بینی را در پی خواهد داشت و جنگ با ایران کل این منطقه از جهان را به آتش خواهد کشید؛ موضوعی که ما سعی در خلاصی از آن داریم.

برژینسکی در پاسخ به  سوال تبعات حمله اسرائیل به ایران گفت: ما باید قبل از اینکه اسراییل دست به حمله بزنند، کاری انجام دهیم و برای آنها مشخص سازیم چنین حمله‌ای برای ایالات متحده به شدت زیان‌آور است. آمریکا حامی اصلی اسراییل به شمار می‌رود؛ [از این‌رو، چنین حمله‌ای] به شدت به زیان ما خواهد بود، چرا که ایران ما را در افغانستان، در عراق و حتی در سوریه و شمال و شمال شرقی و یا تمام عربستان سعودی در تیررس خود می‌بیند و به ما حمله خواهد کرد. پیامدهای اقتصادی و سیاسی چنین جنگی برای ما فاجعه‌بار خواهد بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • موسوی ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    0 0
    پاینده باد ایران قدرتمند
  • medy ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    0 0
    live iran
  • ذبیحیان فدیم ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    0 0
    چو ایران نباشد تن من مباد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس