کد خبر 1199723
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳
نون خ

نون خ ۳ با اوج گرفتن در فصل سوم یادآور سریال‌هایی نظیر «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «ترش و شیرین» و ... است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - علت اصلی شکست بسیاری از مجموعه‌های کمدی یا طنزهای دنباله‌دار سال‌های اخیر سیما، اتکای بیشتر از اندازه به شخصیت‌های محوری است. اگر موقعیت سازی در سریالی در ژانر کمدی به عنوان سرفصلی مهم در مقطع نگارش فیلمنامه دستمایه اصلی نباشد، آن اثر به سرنوشت  سریال محتوم و شکست خورده پایتخت در فصل ششم دچار خواهد شد. «نون خ ۳» در موقعیتی در مدار اوج قرار گرفت که خلاقیت مولفان پایتخت  و کلیه کمدی‌سازان سیما به پایان رسیده بود.

 نون خ ۳ با  اوج گرفتن در فصل سوم یادآور سریال‌هایی نظیر «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «ترش و شیرین» و ...  است و در شرایطی کنونی که ارائه کمدی محض، در قالب مجموعه‌های مناسبتی دشوار  است، «نون خ ۳ » بار همه کمدی‌های ساخته نشده را یک تنه بر دوش کشید.  

بیشتر بخوانید:

نون خ شیرین‌تر از سریال پایتخت


 

«نون خ ۳ »؛ اصالتی که مخاطب را جذب می‌کند

 چرا کمدی نون خ در فصل سوم موفق شد؟

«نون خ۳» علاوه بر اتکا به موقعیت محوری و ارائه‌ روایت‌های غیریکنواخت، از شخصیت‌پردازی غافل نشد.   شخصیت پردازی فصل سوم آنقدر دقیق و با جزئیات و در خلال رویدادهای روایی طراحی شد که ساده‌ترین کاراکتر ساکن روستا، در بزنگاه‌های جمعی فردی سریال در مسیر روایت تبدیل به کاراکتری جذاب می‌شد. «سیروس مجرد روستا» که پیکان قدیمی‌اش را همچنان سوار می‌شود  کاراکتر بسیاری فرعی است اما به یکی از شاخصه‌های خنداندن در این سریال تبدیل می‌شود.


در «نون خ۳» عمق پیدا کردن شخصیت‌ها و درآمیختن بسیار مرتب رویدادها، سبب می‌شد تماشاگر مجذوب رفتارهای غیرانسانی‌ها کاراکترها نشود. این سریال دارای این مزیت بود که در پایان هر قسمت شاید مجموعه رویدادها تاثیری در ذائقه مخاطب نداشته باشد اما دیدار با شخصیت‌ها اهمیت پیدا می‌کند.

سریال بر اساس ساختاری مشخص تا نیمی از سریال، تقریبا قسمت هفتم، بر شخصیت‌ها و مسیر روایی مرتبط با آنان  تاکید دارد و از قسمت هفتم موقعیت‌های مختلف مثل یک قطعات یک پازل، دربرگیرنده ساختار روایی سریال است.

در نون خ هر شخصیت برای خود یک جذابیت خاص دارد و تماشاگر در وهله نخست از دیدن شخصیت‌ها لذت می‌برد، اتفاقی که سال‌ها در سریال‌های سیت کامی فرنگی رخ می‌دهد و تماشاگر از تجربه دیدار با شخصیت ها مسرور می‌شود. کما اینکه پایتخت می‌توانست با ادامه تقابل‌های ارسطو و نقی کماکان جذابیت‌های خود را حفظ کند. اما این شخصیت‌ها  آنچنان اصیل هستند که مخاطب تصور می‌کند، هر کدام از آنان نماینده سبک یا یک مشی فرهنگی خاص هستند و شاید بدون شعار، یکی از معدود سریال‌هایی است که به صورت نامحسوسی فرهنگ اسلامی – ایرانی و گاهی فرهنگ مقاومت را تبلیغ می‌کند.

اصالتی که مخاطب را جذب می‌کند


برای مصداق اشاعه فرهنگ مقاومت می‌توان به بخشی از سریال اشاره کرد که نوری (سعید آقاخانی) متوجه می‌شود شوهر خواهرش، کیوان و سلمان (کاظم نوربخش) موفق به یافتن معدن طلا شده‌اند و نوری غصب طلاها را با هر استدلال و اتفاق‌های ناگوار هشت سال اخیر، حق این سه نفر نمی‌داند و به آنان یادآوری می‌کند جوانان رشید و دلاوری خون خود را به این خاک تقدیم کرده‌اند و این طلاها متعلق به همه مردمی ایران است.

اهمیت قومیت و تقویت بنیان خانواده


قومیت در این سریال بسیار مهم است. نوع گفت‌وگوها، برخوردها، لباس‌ها در این سریال زیباست، حتی فقر هم در این سریال از زیبایی بصری خاصی برخودار است، حتی شخصیتی مثل ادریس که ۱۱ فرزند دارد و یارانه ۵۷۵ تومانی‌اش که موتیف (عامل تکرار شونده) برای خنداندن مخاطبان سریال است، بسیار زیباست.


اگر از جنبه تقویت بنیه خانواده این سریال را بررسی کنیم، شخصیت کیوان و فریبرز شاخص می‌شوند. برخلاف موج اصلی سریال‌های شبکه نمایش خانگی، در جهان  داستانی «نون خ» چشم ناپاک وجود ندارد و سرو گوش کسی نمی‌جنبد تا مخاطب را آزار دهد. متاسفانه در سالم‌ترین سریال‌های ایرانی همواره یک چشم ناپاک وجود دارد. سریال آنچنان از زوایه‌ای صحیحی ساخته شده که حتی رقابت کیوان  و فریبرز بر سر ازدواج با شیرین یک مثلث سیاه را نمی‌سازد، حتی مهیار را با همه سبک‌سر بودنش  و شیفتگی او را به روژان(همسرش) نمی‌توان نادیده گرفت.

«نون خ ۳ »؛ اصالتی که مخاطب را جذب می‌کند


نوری الدین نماد یک مرد کامل ایرانی است، از جهات مختلف، مرد بودن، پدربودن، ریاست روستا و این سمبل یک مرد واقعی کرد، فرهنگ غنی کردی را به سراسر ایران تسری می‌دهد؛ در همان چهارچوب روستایی ساده ای که جامعیت و احاطه شخصیتش را نمی‌توان نادیده گرفت. نوری با فرزندان خودش صمیمی برخورد می‌کند و همچنان با این دختران بزرگسال قایم موشک بازی می‌کند. این شیوه رفتار نوری ضمن اینکه مخاطب را می‌خنداند، از تلقی پدر بودن احساس رضایت و امنیت را القا می‌کند و وفاداری نوری به همسر مرحومش به نقطه قوت تمامی فصل های نون خ تبدیل می‌شود. «مردکامل بودن» نوری محدود به خانواده نمی‌شود و او پشت و پناه مردم روستای خودشان است و مردم در مواجه با هر ر بحرانی به نوری پناه می‌آورند.

«نون خ ۳ »؛ اصالتی که مخاطب را جذب می‌کند

ارتباط با خدا، معنویت غنی

ارتباط نوری با خدا در فصل سوم به نهایت هوشمندی در خلق می‌رسد. سال‌هاست که در اغلب سریال‌های تلویزیون موقعیت و پلان‌های نمازخواندن‌های بسیاری نمایش داده می‌شود اما نوری بدون ریاکاری‌های مرسوم، با خدا ارتباط بسیار خوبی برقرار می‌کند و هر لحظه و هر زمان با خدا صحبت می‌کند، آماده بودن او برای مرگ نیز نشات گرفته از این رابطه صمیمی با خداست و یا ذوالجلال و الاکرام  از زبان نوری در مواجه بحران بارها و بارها شنیده می‌شود.


همانطور که اشاره شد، موقعیت خواندن نماز در سریال‌های ایرانی نمایش داده می‌شود، اما الزامات خواندن نماز از مخاطبان پوشیده می‌ماند. در سکانسی خاص، اهالی روستا از نوری طلب انجام رفتار غیرعرفی را دارند اما نوری پاسخ می‌دهد:" من اگر این کار خطا را که از می خواهید انجام دهم فردا چگونه نماز صبح را بخوانم و در مقابل خداوند حاضر شوم "و نماز دلیل خطا نکردن است.

طراحی لباس، نمایش سنت‌های و علقه‌های فرهنگی این خطه تبدیل به شاخصه و تلاش مهیار برای به دنیا آوردن فرزندش در کانادا به وجه تمسخرآمیز اهالی روستا تبدیل می‌شود. سلطانی شخصیت انحرافی سریال نقطه مقابل همدلی اهالی و انجام کارهای جمعی است و اهالی را به سوداگری‌های آنی تشویق می‌کرد.

«نون خ ۳ »؛ اصالتی که مخاطب را جذب می‌کند

کمک‌ها مومنانه و تلاش‌های همدلانه

 سریال طرح مسئله می‌کند، اما از ارائه راهکار امتناع نمی‌کند و در پایان فصل سوم دوباره روی یک مسئله ساده اما ملی مثل همدلی اهالی روستا انگشت می‌گذارد که مردم در شرایط سخت، همدلی  و کمک‌های مومنانه را تقویت می‌کنند و تهیه ویلچر برای یکی نیازمندان روستا توسط اهالی وجه آرامبخش سریال است و  شیوه زیستن در کشاکش سختی‌های اقتصادی، تلقین آرامش نشات گرفته از همدلی مومنانه  اهالی روستا، در ناخودآگاه تماشاگر رسوب می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 2
  • هموطن IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    38 5
    دست عوامل سازنده نون خ درد نکنه. خدا قوتشون بده.امیدوارم صدا و سیما هم از چنین سریالهایی حمایت کنه و باعث تولید بیشتر اونها بشه
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    22 5
    به نظرم باید برای اقوام دیگر ایرانی هم ساخته بشه .مهمترین نکته این سریال با اینکه کمدی بود ،صفات خوبی مثل همدلی و گذشت و فداکاری قوم اصیل ایرانی بود . نکته دیگش نقش مهم بانوان در خوشبختی یک خانواده که ثروتمند هم نبود هست
    • رضا IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      6 5
      آقای آقاخانی خودش اهل بیجار و کرده به کرد بودن خودش افتخار داره شعر ای عزیزم دوبله کنی یادتونه باهاش بزرگگ شدیم و به قول فراستی دغدغه مند هست که اینطوری خوب دراورده،،،، باید افراد دغدغه مند خوش بین و مثبت اندیش آشنا به موضوع سریال منطقه خودشونو بسازند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    15 1
    رقابت عشقی بین سلمان و فریبرز بود نه کیوان و فریبرز...
    • ارشیا IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 2
      سریال پربیننده ای هست و افرین و خداقوت به اقای آقاخانی البته اشتباه اینجا بود ک یکی از بازیگران جذاب و خوب یعنی علی صادقی در قسمت 15 و 16 نبود ک بعضی از مردم رو ناراحت میکنه خود من اگر در ساخت سریال نقش داشتم علی صادقی در طرفی از معدن بود ک توسط آتشنشانان نجات پیدا کردند و جز انهایی بود ک دنبال اقا کاظم و فریبرز افتادند و چیز دیگری رو تغییر نمیدادم
    • بیننده IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 2
      ممنونم از عوامل وتهیه کننده وبخصوص اقای سعید اقا خانی بسیار سریال زیبا وبدون حاشیهای بود .پدر ومادر میانسال من هر شبمنتظر شروع این سریال بودند.سریالی که در اوج سختیهای زندگی فعلی ووجود کرونا خنده رو بر روی لبهای مردم می اورد .سریالی که تمام بازیگرانش ویژگی خاص خودشون رو داشتند .از سلمان سمج گرفته تا ادریس دوستدار خانواده وخود اقاخانی که نمونه مرد کامل وخانواده دوست بود مردی که ستون تکه گاه همه بود.این سریال را هرچه تکراری ببینیم باز هم نکته وحرف تازه در گویش شیرینشون پیدا میکنیم.ممنونمبسیار عالی بود.
  • حامد IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    9 2
    انشاالله خداوند به همه دست اندرکاران این سریال زیبا سلامتی و تندرستي عطا فرماید.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    15 12
    حواشی زیادی در پایان قسمت اخرش ایجاد شد و تیتراژ رقص که واقعا نابجا بود و موجب رنجش آذریهای عزیز رو شد
    • علی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      4 2
      چرا؟
    • احمد IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
      10 82
      حواشی؟ کدوم حواشی؟ هیچ حاشیه ای نداشت و ندارد، در ضمن رقص کردی چه ارتباطی به آذری ها داره؟ انگار باید برای هر چیزی یه حرف و حدیث و موضوعی درست کنید؟ بدون تردید سریال نون خ یکی از بهترین و کم حاشیه ترین سریال هایی بود که در این چند سال اخیر ساخته شده، نشون به اون نشون که رکورد آمار بیننده های سریال پایتخت رو شکست،در حالیکه نصف هزینه های سریال پایتخت هم برای این سریال نشده،
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      4 0
      23:18 تیتراژ سریال اخر و رقص کردی که جلوی کاظم داشی انجام شد خیلی حرفهای پشت پرده داشت مگه کاضم داشی جزود کردستانه که جزو نمادهای کردستان انتخاب شد؟اگه هر کسی به داشته های خودش قانع باشه حاشیه پیش نمیاد
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 9
      چرا بیخودی بین اذری و کرد مشکل درست میکنید خیلی هم رقص زیبایی بود منم یه ترکم و در عین حال فرهنگ مناطق دیگه برام جذاب تره
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 5
      آذری ها که بلدن مثل فیتیله هجوم بیارید و ...
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    9 17
    اصالت؟ چطوره ارسطو برای خواستگاری همسر نقی رو فرستاد برای خواستکاریدر پایتخت دو ولی این پسر چاق در نون خ با اون وقاحت مزاحم اون دختر میشد شد اصالت؟
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
      0 0
      معلوم‌نیست چرا نون خ را با پایتخت مقایسه میکنن عمر پایتخت تمام شد روزی هم نون خ تمام‌میشود اینقدر این دو را مقایسه نکنید
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 1
    عالی بود .
  • زهره ...ت IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 3
    دست تک تک عوامل و بازیگران درد نکنه .واقعا زیبا و دلنشین بود ..من خودم کوردم و به کورد بودنم افتخار میکنم و خیلی خوشحالم که دیگران با فرهنگ ما اشنا میشن ..دمتگرم اقای آقاخانی ....بقول عمو کیوان .دوررررررررود بر شرفت ....🌺🌺🌺🌺🌺
  • حسین حدادیان کردستانی IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    3 2
    واقعأ تحسین برانگیزه بادیدن این سریال به کورد بودن خودم افتخار میکنم سعیدجان واقعأ دستت دردنکنه خسته نباشی...
  • Mehdi IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 86
    من کوردم اما از دید یک مورد حرف نمی‌زنم اما یک سریال چه چیزهایی نیازمنده بلکه چیزهایی میخواد مثل ایالت اون قوم و طنز بالا و خوش فکری بالا و به یاد آوردن بزرگانی چون جن‌گیر جلیلوند و حتی در قسمت یکی مانده به آخر آهنگ استاد و شعر استاد شجریان خوانده شد پس یک سریال می‌تونه هم جنبه ی طنز داشته باشه و هم جنبه ی اجتماعی و هم جنبه ی تفکر داشته باشه اما این وسط تنها چیزی که می مونه اون نقد ها و بررسی مایی هست که داخل سریال بهش رسیدگی میکنند مقق های سینما که نمیگم صد در صد اما نود درصد اون حقایق و نقدها به بار نشسته شده پس با اصول حرف زدن خیلی بهتر و عاقلانه تر از اینه که احساسی و قومی حرف بزنیم ولی قوم آذری به من بگه اون کلاش یا کفش پای کوردها چقدر قدمت داره؟ جوابش اینه که اون کفش اندازه ژ کل ایران و دو برابر اون قدمت داره یعنی ۳۵۰۰ پس هیچی نگین و گوشه ای بشینین و نگاه کنین اصالت ...
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 1
      میشه چند حکومت کرد زبان بزرگ در ایران نام ببرید؟میشه در نقشه های قبل از ملکشاه سلجوقی نام کردستان را روی یک نقشه بما نشان دهید؟ میشه روی نقشه زمان خلفا حدود آذربایجان را مشاهده کنید؟
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      4 0
      خوب چرا مستقیم به اذری ها میگین؟ آیا مشکل قومیت های دیگه فقط با اذری هاست؟
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      3 0
      جناب بهتره بری تاریخچه و قیمت چارق رو سرچ کنی تا بفهمی حرفهای سران پژاک باد هواست انها خوب بلند با تهییج اقوام و برتر خواندن یکی بر دیگری چطور اختلاف بیندازند تاریخ ایران رو با یک کفش مقایسه میکنی؟ میشه بما بگی 800 سال قبل چه کسی روی نقشه اسم کردی داره؟ که تاریخ ایران رو زیر سوال میبری؟
    • ناشناس IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      0 3
      دمت گرم گل گفتی
  • سپیده IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 9
    واقعا دست اقاخانی دردنکنه واقعا لذت می بردیم ازاین فیلم حیف که تمام شد...انشالله نون خ ۴
  • یوسف IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 5
    دوست عزیزی که از رنجیدن آذری زبان ها حرف میزنی: خوب گوش کن نه به شما و نه به هیچ کس دیگه ای اجازه نمیدیم با حرف های تفرقه آمیز اتحاد بین اقوام میهنمون رو از هم بپاشید ما اقوام ایرانی از فارس و تورک و کورد تا عرب و بلوچ و گیلک و...دست در دست هم میزاریم و تمام ما مثل عضوی از یک خانواده برای موفقیت آب و خاکمون تلاش میکنیم و تا آخر با شادی و سرور و افتخار و صلح و برادری زندگی میکنیم. از طرف یک کورد زبان دوستدارتان
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      2 0
      این سخنان خوب را بمن نگو بلکه به تهیه کننده تیتراژ پایانی بگو که مگه در کردستان نماد کم بود اومد و نماد کاظم خان داشی و تکاب رو هم جزو نماد خودش کرد؟بحث مشکل نیست بلکه ما اقوام ایرانی باید به داشته های خودمون راضی باشسیم و به داشته های دیگران احترام بگذاریم وگرنه ترک و کرد مشکلی ندارند با هم برادرند
  • فاطمه FR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 15
    سریال نون خ ۳ عالی بود و سپاس از تمامی کسانی ک با ساخت این سریال باعث شادی مردم شدن. سپاسگزارم
  • کورش IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 12
    واقعا سریال زیبایی بود ایکاش که ادامش هم می‌ساخت.
  • نسیم IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 9
    دست تمامی عوامل سازنده این سریال درد نکنه، فوق العاده بود ، فرهنگ تمامی مردم ایران غنی و ارزشمند است ، آذری، عرب، کرد، بلوچ ، فارس ، بختیاری و ...همه و همه ایرانیان پر اند از همدلی، مهربانی ،محبت و ...برای همینه این سریال به دل نشست البته در کنار موسیقی غنی که در سکانس های مختلف به کار رفت ، که برای اولین بار بود صدای نامداران موسیقی کرد رو از سیمای ملی شنیدیم و این حس خوبی ایجاد کرد ، اقای اقا خانی دس خوش بابا گیان، نماد حمایت ، پدری دلسوز و مسئول ، عالییی بودید همه تون ، عالی.
  • ترنم IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 4
    نون خ هر سه فصلش ی سریال بی نظیره و ی سریال عالیه
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 5
    سریال نون خ خیلی عالی بود دست اقای اقاخانی دردنکنه بابت همچین سریال بی نظیری خداکنه فصل های دیگه ای هم ازش ساخته بشه هرسال.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 5
    بسیار عالی بود دست اقای اقا خانی ودیگر عوامل سریال درد نکنه واقعا خسته نباشن سریالی بسیار اصیل وپر محتوا وخنده دار که باعث میشه ساعتی از غم ها ومشکلاتمون دور باشیم امیدوارم ادامه داشته باشه.
  • ArmitaKURD86 IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 2
    واقعا من عاشق نون‌خ‌ هستم به جرعت میگم بهترین سریالی‌ که‌ تا حالا دیدم فوق العادست هم بازیگراش‌ وهم‌ موضوع فیلمنامه‌ گدست آقای آقاخانی و عوامل این سریال درد نکنه عااااااالی بود هر بژژژژژی آقاخانی گییییان
  • م.و ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 4
    عالیه این سریال مثل پایتخت البته پایتخت قویتره
    • نون خ IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      3 0
      نچ نون خ رکورد پایتخت رو زد حالا تو باز بگو اوت خوبه کوره انگار
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 5
    با این فیلم احساس کردم کل ایران کرد هستن و حس غریبی بهم دست داد
  • مهدی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    4 5
    سه قسمت آخرافتضاح حیف ازسریال پایتخت که اینوجانشینش کردند طنزراتبدیل به غمگین کرده بودداستان واقعاچرت ۳قسمت آخر
    • احمد IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
      5 2
      محض اطلاع جنابعالی سریال نون خ رکورد بیننده های سریال پایتخت رو شکسته و باید بگم که سریال پایتخت بود که چند قسمت آخرش واقعاً افتضاح بود،بدون تردید سریال نون خ از پایتخت عبور کرده،
  • حسنا اشرفی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    2 2
    به نظر من نون خ کلا از پایتخت بهتر عمل کرده
  • DE ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    1 2
    نون خ فوق العادست و با اختلاف بهترین سریال کمدی ایرانه امیدوارم فصل چهارمش همین امسال ساخته شود و در نوروز ۱۴۰۱ پخش بشه
  • سید حسین IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    1 9
    با سلام و احترام خدمت شما بزرگواران وهم میهنان عزیز من یک آذربایجانی با اصالت و.... هستم اتفاقا زمان خدمتم در بین عزیزان کرد زبان و بودم آنقدر محبت می‌کردند که بعد از 30 سال همچنان آن دوران را به خوبی یاد میکنم کرده‌ای عزیز فارس ها ترکها همه هم میهنیم و هیچ توهینی من ندیدم و از آقای سعید آقاخانی کما تشکر را دارم که باعث شد حداقل تو این شرایط که ذهنمان درگیر همه چیز میباشد فارغ و آسوده باشد ممنونم سعیدجان
    • زنده باد ایران بزرگ IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      5 0
      پس شما متوجه نشدی چرا در این سریال استان اذربایجانغربی استان ارومیه خوانده شد و یا تکاب رو با کاظم داشی نماد کردستان انتخاب شد؟ بهتره همه اقوام ایران به داشته های خودشون قانع باشند و به فکر تصاحب هویت و تاریخ دیگران نباشند کردستان خودش بقدر کافی نماد داشت که سازندگان این سریال با این ناشیگری میخوان تخم بذر نفاق بین اقوام رو بکارند درحالیکه ترک و کرد برادرند و قرنهاست با هم همزیستی دارند و همه یک هویت بنام ایران داریم
  • DE ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 3
    در حقیقت دست اندرکاران سریال زحمات فراوانی کشیدند، دستشون درد نکنه! اینجا بحث از ملیت، قوم پرستی وفاشیسم فرهنگی مطرح نیست، بلکه سخن از بکارگیری پتانسیل های موجود جامعه ایران است، که در این شرایط بحرانی نیازمند ایجاد وحفظ همدلی ویکدلی است! که چگونه این اقوام تحت لوای یک ملت بنام ایران، در مشکلات ومصایب پشتیبان هم باشند، که این نقش را سریال به بهترین وجه نشان داده بود! بله هر سریالی کاستی هایی دارد، و تقطه قوت ها! وبزرگ نمودن هرکدام از این دو جنبه برمیگردد به ذهنیت مخاطب، که آیا مخاطب سریال به کدام سمت گرایش دارد! انسان مدار هست وجامع یا نه محدود نگر وقوم پرست! هر قومی در این سرزمین برای خودش ومستقل از دیگران! اصالت دارد! واین اصالت را نباید با تحقیر دیگر اقوام، تنزل داد! بله کوردها بعد از اسلام اولین قومی بودند که در فلات ایران، در برابر حاکمیت اموی ها، به حکومت رسیدند و آن حکومت "شدادیان" نام داشت، برمیگردد به سال ۸۰ الی ۸۹ هجری؛ سپس "حسنویان" و سپس آل بویه که همگی شیعه علوی واز معتزلیان حمایت میکردند که همگی آنان در حفظ فرهنگ قومی خویش بسیار تلاش نمودند.
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
      0 0
      تحت لوای یک امت به نام اسلام نه ایران
  • الهام محمدی راد IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
    0 5
    عرض سلام و خدا قوت به کلیه ی دست اندر کاران مجموعه ی نون خ به خصوص کارگردان محترم جناب آقای سعید آقاخانی.سریال،بسیار جذاب و دلنشین بود؛واقعا لذت بردم و ساده دلی و پاکی در اون موج میزد؛و جالبترین نکته برای من اینه که در این مجموعه،عشق ورزی ملاک های آرمانگرایانه نداره و هر آدمی با تمامی نقاط قوت و ضعفش،شانس دوست داشته شدن رو داره!مسئله ای که متاسفانه در جامعه ی ما در حال ریشه دواندنه،عشق با قید و شرطه؛که این موضوع باعث ایجاد جو رقابت در ملاک های ظاهری شده...و نکته ی دوم،اینکه بعد از تمامی کشمکش ها و اختلافات ،مردم این روستا به راحتی از خطای یکدیگر چشم پوشی می کنند و اشتباهات گذشته رو به یکدیگر یادآور نمیشن...نمومه ی کامل روابط انسانی و الهی رو در این مجموعه دیدم.با آرزوی موففیت و سربلندی برای یکایک تولید کنندگان سریال نون.خ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس