ویژه ها

چرا هرگاه ایران در مسیر بی اثرکردن تحریم ها قدم می گذارد، داد و فریاد عده ای در داخل بلند می شود!؟ به نظر شما لقب «کاسبان تحریم» زیبنده این جماعت نیست؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** عبدی: مشکل برجام این بود که ناقص بود

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دولت اصلاحات به اتهام فروش اطلاعات به بیگانگان به ۸ سال زندان محکوم شد در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «توافق با چین یا هر کشور دیگری مستلزم وارد شدن در بازی بین‌المللی است. اگر اشتباهی که در برجام رخ داد را در اینجا هم تکرار کنیم، به همان میزان و بیشتر متضرر می‌شویم. معنادار نبود که بخواهیم، فقط مساله هسته‌ای را از طریق دیپلماسی حل کنیم و سایر مسائل فراموش شود.   نتیجه همین وضعیتی می‌شود که می‌بینیم».

عبدی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «همچنین بدون حضور در FATF آنان با ما همکاری نخواهند کرد. اصولا با کشوری همکاری راهبردی می‌کنند که در مسیر نظام بین‌المللی باشد...شرط لازم این همکاری ورود نسبی به ساختار نظام بین‌الملل است، اگر این را نمی‌خواهید یا نمی‌پذیرید، وارد همکاری راهبردی با چین نشوید که فقط اتلاف وقت است. شرط لازم این نیز احیای برجام است».

عبدی: مشکل برجام این بود که ناقص بود/ آخوندی: اگر دولت روحانی نبود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود

مشکل طیف غربگرا این است که هیچ شناختی از معادلات بین الملل ندارد و با ابتدایی ترین اصول سیاست خارجی نیز بیگانه است.

عباس عبدی که پیش از این «الگوی پیشرفت ایران» را «خیالی» نامیده بود، مدعی است که ایران باید «نظم بین المللی» را بپذیرد. «نظم بین المللی» از نگاه طیف غربگرا، پذیرش بی چون و چرای خوی غارتگری و زورگویی آمریکاست. به همین خاطر است که عبدی در یادداشت مذکور تاکید می کند که مشکل برجام این است که ناقص بوده و همه مسائل را پوشش نداده است.

این دقیقا تکرار اظهارات ترامپ و پمپئو و البته تکرار اظهارات بایدن و بیلنکن است. آمریکا می گوید ایران حق ندارد برای دفاع از خود از قدرت موشکی برخوردار باشد، ایران حق ندارد که با داعش و دیگر گروهک های تکفیری تروریستی بجنگد و آنان را کیلومترها دورتر از خاک خود زمین گیر کند، ایران حق ندارد داروی بیماران خاص و از جمله داروی کودکان ایرانی را از طریق دانش هسته ای تأمین کند و...

این همان نظم بین المللی است که عباس عبدی و دیگر همفکران وی با حسرت از آن یاد می کنند.

در حال حاضر سند همکاری ایران و چین، مقامات آمریکایی را عصبی و پریشان کرده است. رسانه های غربی اذعان کرده اند که این سند همکاری، ضربه سختی به تحریم های ضدایرانی وارد کرده و مانعی جدی در مسیر باج خواهی های آمریکا از ایران ایجاد خواهد کرد.

سوال اینجاست، چرا هرگاه ایران در مسیر بی اثرکردن تحریم ها قدم می گذارد، داد و فریاد عده ای در داخل بلند می شود!؟ به نظر شما لقب «کاسبان تحریم» زیبنده این جماعت نیست؟

** آخوندی: اگر دولت روحانی نبود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود

«علی ربیعی» سخنگوی دولت و وزیر استیضاح شده «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «عده‌ای دوگانه‌ای تازه اما بی‌معنا میان خنثی کردن تحریم و رفع تحریم را به فضای گفت‌وگوی سیاسی جامعه سرایت داده‌اند و توجه نداشتند که نه تنها این دوگانه هیچ نسبتی با واقعیت‌های اداره کشور ندارد بلکه دولت در چهار سال گذشته با در پیش گرفتن هر دو جنبه فوق از هیچ تلاشی برای تسهیل معیشت مردم فروگذار نکرده است».

ربیعی در ادامه نوشت: «مسأله بعد تثبیت بازار و تلاش برای کاهش اثر تحریم‌ها بر زندگی مردم است. در این جا به اطلاع مردم می‌رسانم که نه تنها دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها بخصوص در مورد کالاهای اساسی تا پایان کار خود نخواهد داشت بلکه برای کاهش قیمت‌های کاذب برنامه نظارتی سختگیرانه‌تری را در دستور کار خود دارد».

همچنین «عباس آخوندی»  از اعضای ارشد ستاد میرحسین موسوی در سال 88  و وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی در مصاحبه با «خبرآنلاین» در پاسخ به این سوال که «به این دولت رأی دادیم پس چه شد؟» گفت: «خیلی چیزها شد. خیلی اتفاقات مثبت افتاد. من ناراحتی از دولت آقای روحانی را می‌فهمم. ولی، آن طرف هم حواسمان باشد ما ذیل فصل ۷ منشور سازمان ملل بودیم. سایه جنگ روی سر این مملکت بود. یعنی ما سال ۹۲ را یادمان نرود. اگر روند سال ۹۲ ادامه پیدا کرده بود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود. ما دچار انواع منازعات فراوان بودیم یعنی وضعمان به مراتب بدتر از این بود».

آخوندی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «سالوس‌گری پدر این مملکت را درآورده است. من دنبال لاکچری بودن و این حرف‌ها نیستم، چون در نهایت باید همانی باشید که هستید. برای من مهم نیست که پول‌دار باشم یا نباشم ولی فقیر هم نیستم، الحمدالله یک زندگی طبقه متوسط را دارم و آدم متوسطی هستم ولی به نظر من این حرف‌ها(که می گویند آدم پولداری هستی) همه اش انحراف است».

عبدی: مشکل برجام این بود که ناقص بود/ آخوندی: اگر دولت روحانی نبود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود

در حال حاضر وضعیت موجود اقتصادی، مردم را گلایه مند کرده و مردم با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی دست به گریبان هستند. در این میان، اظهاراتی همچون «اگر دولت روحانی نبود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود» و «دولت از هیچ تلاشی برای تسهیل معیشت مردم فروگذار نکرده» چیزی جز توهین به شعور مردم نیست.

مقامات ارشد دولت روحانی از وعده «چرخش همزمان چرخ سانتریفیوژها و چرخ کارخانه ها» و «ایجاد آنچنان رونق اقتصادی که دیگر هیچکس به پول یارانه نیاز نداشته باشد» و «افزایش ارزش پول ملی» و...رسیده اند به اینکه «اگر ما نبودیم، ایران را قحطی فرا گرفته بود»!

روحانی در خرداد 92 در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری گفته بود: «مشکل در عدم مشورت، خودشیفتگی، عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور ‌و بی‌ثباتی‌هاست...کشوری که در حساس‌ترین نقطه جهان قرار گرفته و دارای موقعیت ژئوپولوتیک و ژئواستراتژیک در منطقه است، درارای شاهراه شمال به جنوب است، دومین منبع گاز و نفت جهان است، مردم ما چرا در مشکلات معیشتی باشند؟ مشکل کجاست؟ مشکل از مدیریت آغاز می شود. مشکل از تصمیمات فردی شروع می شود، مشکل از عدم مشورت آغاز می شود».

روحانی در ادامه گفته بود: «اگر امروز مشکلات اقتصادی داریم و اگر امروز گرانی و بیکاری وجود دارد، اگر امروز فساد اداری وجود دارد و اگر امروز ضربه بر اخلاق و فرهنگ در جامعه ما مشاهده می‌شود و اگر امروز روابط ما با جهان با مشکلات فراوان توأم است، همه و همه به خاطر این است که یک دولت کارآمد و یک مدیریت درست در تدبیر صحیح در کار انجام نگرفته است».

** ریشه مشکلات اقتصادی، داخلی است

روزنامه آرمان در مطلبی با طرح این پرسش که «برخی ریشه مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه را در بیرون از مرزها جست‌وجو می‌کنند. آیا در واقع چنین است؟ » در ادامه نوشت: «ریشه اتفاقات اخیر صددرصد داخلی بوده و مسائل ناچیزی وجود دارد که به عامل بیرونی ارتباط داشته باشد. برخی از مسئولان ریشه اصلی نابسامانی‌های اخیر را به خارج از کشور نسبت می‌دهند. این دیدگاه به منزله آن است که مسئولان در داخل کشور هیچ کاره‌اند و برخی در بیرون از مرزها برای کشور تصمیم‌گیری می‌کنند. این دیدگاه به صورت کلی اشتباه است. در سال‌های اخیر قیمت دلار در کشور همواره با نوسان مواجه‌ بوده است. آیا دلیل این مساله را باید در خارج از مرزها جست‌وجو کرد؟ خیر. دلیل این مساله سیاست‌های اقتصادی اشتباهی است که مسئولان در پیش گرفته‌اند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «واقعیت این است که تورم در کشور در سال گذشته تاکنون 35 درصد افزایش پیدا کرده و اغلب کالاهای مورد نیاز مردم تا سه برابر گران‌تر شده است. در شرایط کنونی اغلب کارگران در وضعیت نامناسب اقتصادی زندگی می‌کنند و بسیاری از مغازه‌داران با رکود مشتری مواجه هستند. از سوی دیگر بیکاری روز به روز در جامعه در حال افزایش است».

عبدی: مشکل برجام این بود که ناقص بود/ آخوندی: اگر دولت روحانی نبود، الان قحطی تمام ایران را گرفته بود

چندی پیش  «بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی حامی دولت با انتقاد از ادعای فعالین اصلاح طلب در حواله دادن تمامی مشکلات اقتصادی به تحریم ها، گفت: «اگر به بحران به وجود آمده در بورس توجه کنیم این بحران بیش از آنکه به سیاست خارجی ارتباط داشته باشد به ندانم‌کاری و نداشتن مدیریت کافی مدیران ارتباط پیدا می‌کندساختن مسکن و آزادراه‌ها در کشور که متأثر از تحریم‌ها نیست». بنابر تاکید کارشناسان، 70 الی 80 درصد مشکلات کشور ناشی از سوءمدیریت در دولت است.

بر همین اساس مواردی همچون دلار 4200 تومانی، تاکید وزیر مسکن بر اینکه «افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکن برای مردم نساختیم»، تاکید وزیر نفت مبنی بر اینکه نباید پالایشگاه بسازیم و باید واردکننده بنزین باشیم و پرواز قیمت مرغ و تخم مرغ و روغن و برنج و لوازم خانگی و...هیچ ربطی به تحریم ها ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    22 2
    عباس اخوندی در پست وزیر مسکن و شهرسازی صورت گرفت و الان قحطی منزل و سقف بالاسر را مردم با گوشت و پوست خودشان حس میکنند این از اولین افرادی هست که حتما باید محاکمه بشود تمام هیکل را کبر و غرور فرا گرفته
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      7 2
      با مدیریت اصلاح طلبان در 8 سال گذشته مملکت به سمت فقر رفت و سفره های مردم کوچک شد.
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      12 2
      مدیران دست پرورده هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند.
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    14 1
    اگر شماها نبودین الان داشتیم از تبات اقتصادی بعد از سال91 حرف می زدیم
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      9 1
      به قول جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود.
  • رضا IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    16 2
    تو واربابت خودتون مصیبت وقحطی هستین.بله شما (قحطی ومصیبت)سراسر مملکت رو پر کردین.وای به حال شما از حوادث اینده
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    15 3
    اگر این دولت نبود الان ایران گلستان بود
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      1 6
      زرشک:)
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      0 0
      زرشک رو حداقل بزارین بخوریم، زرشک پلو بی پلو بی مرغ
    • سجاد IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
      2 1
      امثال این زرشک هستن که باعث رای آوردن جماعت بنفش پیرو خطوط باطل قبل شدن جایی که فقط کاسه به دست خدمت به غرب بودن و هستن!
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    11 1
    اصلا شما خیلی خوبین اقای اخوندی. فقط شما و روحانی بودین که ما رو از منجلاب این سالها نجات دادین و واقعا بهتر از شما به وجود نیومده. صف خرید مرغ و روغن و صف فروش سهام هر روزه در بورس ، قیمت سر به فلک کشیده مسکن، رشد چند برابری دلار و خیلی چیزای دیگه از برکات وجود شماست که ما باید تا ابد سپاسگذارتون باشیم که با مدیریت قویتون چنین مصیبت هایی رو بار کشور کردین که نمی دونیم از کدوم صف در بیایم به کدو صف وارد شیم
  • SE ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    4 1
    خود جان کری در کنگره صریحا گفت مجبور بودیم برجام امضا کنیم چون تحریمها در حال شکسته شدن بود. در خرداد سال 92 روزی 1.5 میلیون بشکه نفت صد دلاری می فروختیم و با ایجاد مرکز مبادلات ارزی ترمز دلار را هم کشیده بودیم طوری که زمان تحلیف روحانی دلار دوباره 2900 تومان شده بود. یا خبر ندارید توانستیم تحریم بزنین را بشکنیم و یا با ایران کد و شبنم قاچاق را بشدت کاهش دهیم. بله. همه این دستاوردها توسط همین باند آقای آخوندی بر باد رفت. تازه مدعی هم هست. پس صد رحمت به حاکمیت نظامی.
  • چند سالتونه جناب وزیر ؟ IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    17 2
    اگر روحانی نبود قیمت دلار هزار تومن میشد چون کسی دست به کاسه معطل برجام نمیشد . متاسفانه با آمدن روحانی و وعده دروع برجامی ، توقف کشور و افزایش قیمت دلار به ۲۵ هزار تومان اتفاق افتاد . مسکن مهر به اتمام میرسید و طرح های مسکن سازی جدید راه اندازی میشد و خرید و اجاره مسکن برای جوانان ممون میشد ولی با وجود امثال شما الان غیر ممکن شده . با وجود امثال شما که ساخت حتی یک آپارتمان هم در کارنامه ندارید این بلا سر مردم آمد . ظاهرا یادتان رفته چه کردید و ضعف حافظه دارید . جناب وزیر چند سالتونه ؟
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      10 1
      برجام تو اندیشکده های غرب پخت و پز شده بود، نقص نداشت. نقص مربوط به عقل شما اصلاح طلبا بود( در حالت خوشبینانه). # سرطان اصلاحات
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      10 2
      پرویی این اصلاحطلبا رو هیچ بنی بشری ندارن
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      5 0
      گروهی تهوع آور که گمان می کردند دنیا منتظر و مشتاق روی کار آمدنشان در ایران است و باز توهّم برشان داشته بود که زبان دنیا را بلدند و می دانند چگونه باید برای ارباب خودشان را لوس کنند، ابتدا با کرنش در مقابل کدخدا به دوستان واقعی این کشور در دنیا مانند بولیوی و ونزوئلا و کوبا و نیکاراگوآ پشت کردند و پس از آن که از کدخدا و نوچه هایش تودهنی خوردند تازه متوجه شدند که فهم زبان دنیا با چهارتا مقاله صهیونی پسند در روزی نامه های شان فرق می کند و اگر کمی دیگر دیر بجنبند ایران میانمار خواهد شد، به ناچار دوباره رو به همان ونزوئلایی آوردند که در تبلیغات شان می گفتند اگر ما روی کار نیاییم ایران ونزوئلا می شود!
    • ایرانی GB ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
      7 1
      واقعا" آقای امید دانا شخصیت این مثلا" اصلاح طلبها رو بدرست توصیف کرد زمانیکه ایشون گفت : اصلاح طلبها بشدت وقیح هستند ! ... در دریدگی و بی شرم و حیا بودن , اصلاح طلب جماعت لنگه ندارند !!
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    12 0
    آخوندی خاک بر سرت!!!
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    8 0
    وااای آخوندی، واقعا ازت ممنونم که ما رو از قحطی نجات دادی، من که هر وقت می بینمت ...
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    8 1
    یاد دوران احمدی نزاد به خیر با این که در لیست سیاه بودیم کار بانکی حتی با امریکا هم انجام می شد تا این که تحریم آمریکا امد حالا جناب عبدی هی آدرس غلط بده و همه را احمق فرض کن
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    9 0
    آخوندی یک جور حرف میزنی که الان مثلا قحطی نیست به خاطر مرغ و تخم و مرغ خجالت بکشید ،همه این دولت فقط برامون بدبختی بود امیدوارم به زودی این دولت محاکمه بشه بخاطر کم کاریهاش
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    10 0
    منتظر محاکمه این اخوندی هستیم
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    11 0
    این آخوندی چرا محاکمه نمیشه ؟؟‌ فقط پارسال هزارو پانصد میلیارد پول از بورس رفت
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    9 0
    عباس آخوندی : اگر دولت روحانی نبود پسر من ۵۰۰ میلیارد تومن پول مفت گیرش نمی اومد.
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    4 0
    گند زدین به مملکت حالا میگید اگه روحانی نبود قحطی ا افتاده بود به مملکت کی گفته بود برید مذاکره بکنید هر بلایی بوده از همین مذاکره بوده دیگه قحطی چجوری میشه مگه
  • DE ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    6 0
    آخوندی: اگر دولت روحانی نبود،الان قحطی تمام ایران را گرفته بود . این را واقعا راس میگه . ما از روحانی متشکریم که با مشغول کردن آخوندی با پست وزیری سر کاری او را مشغول کرد وگرنه آخوندی با رفقا و باندش و با همپالگپیهایش الان چنان بیت المال را به تاراج برده بودند و دزدیهای نجومی کرده بودند که حتما قحطی میامد. خود آخوندی از طاعون و وبا و کرونا بدتره.
  • عباس IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    8 0
    جناب آخوندی اگه حرف نزنی نمیگن لالی! پس لطف کن و دیگه در افشانی نکن بابا جوری حرف میزنه که انگاری ملت باید دست و پاهاشونم ببوسند بخاطر گندهایی که زدن
  • محمدایوب IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    کدام سایه جنگ نامرد اگر جنگ میشد فرز آمریکا با متحدینش حمله می کردند چند خانه ویران میشد تو با گرونی 700درصدی مسکن همه راخانه خراب کردی جنگ میشد اجناس گران میشد وکمیاب الان طرف هرجنسی میری 500درصد600درصد گرون شده وبرای مرغ قرارگاه جنگی راه انداختند.
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    6 0
    بله ناقص بود چون موشکها و منطقه را ندادن بره ،،گر چه. اونجا یکخوردهبیشتر دیکته کرده بودند الان موشک هم نداشتیم ،،،، اونوقت اسمش میشید. موش برجام
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    کاش حرفهای ... چاپ میکردی مشرق جون!!!تا ازجماعت پررو حسابی پذیرایی میکردیم،آخه کسی که تامرز قحطی بره چیزی برای ازدست دادن نداره!!!!!!!!!!!!
  • سید فروزان CH ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    آقای اخوندی مملکت قحطلی بشود یا نشود از کلفتی گردنت و درازی زبانت و ثروت باد آورده‌اند ، ذره‌ای کم نخواهد شد
  • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    حضرات اصلاح طلب اگه دولت روحانی و شما نبودید و به جاتون جوانان انقلابی واقعی سر کار بودند وضع این نبود که ملت برا ۲تا مرغ نصف روز تو صف بایستند لطفاً صندلی های ریاست را ول کنید و راه را برای جوانان باز کنید(البته نه آقازاده ها )
  • ناصر GB ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    انگار مردم حالشون خیلی خوبه مردم از گشنگی دارن میمیرن انقدم خدایش رهبر ایران و سپاه نبود شما گند میزدین به کشور..فکر میکنین زرنگین و مردم نمیفهمن شما چه بی لیاقتای هستین
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    این آقای عبدی تصور کرده مشکلات ما با آمریکا یکی دو تاست. اگر بخواهید مطابق میل آمریکا رفتار کنید باید اسرائیل را هم به رسمیت بشناسید. تمام قوانین اسلام را هم از سیاست دور بیندازید. تازه اگر به همین‌ها اکتفا کنند و کار را به تعطیلی کارخانه‌ها و نیروگاه‌های تولید برق به بهانه‌ی گاز گلخانه‌ای و تجزیه‌ی کشور و غارت منابع نکشانند.
  • صدر IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    4 0
    قحطی تفکر خطرناک شماست جناب آقای اخوندی
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    آخوندی با این اراجیف ثابت کردکاسب قحطی است وقحطی نشده داره بانامش کاسبی ومنفعت طلبی میکنه!
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    4 0
    آره آقای آخوندی ! آقای روحانی اومد پشت میز نشست به مدیرانی مثل شما هم حقوقهای نجومی داد تا مردم از گرسنگی تلف نشوند !
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    3 0
    برای من یکی ثابت شده برخی از کسانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند مثل آقای عبدی و اصغرزاده مشمول میزان حال فعلی افراد است هم نبودند یعنی این نیست که در آن موقع مثلا انقلابی بودند که این کار را کردند و حال امروزشان تغییر کرده ! نه اینها از همان روز اول هم به خاطر عشق به آمریکا از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند !
  • Ms312 IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    2 1
    بابا یکی برا این آخوندی بلیط بگیره بره همون امریکا و دیگه برنگرده. اینا با این حرفاشون نمک به زخم مردم میپاشن
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    آخوندی توهم زده راستی این کی محاکمه میشه
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    2 0
    ظاهرا حماقت حد و اندازه ای ندارد!!!؟؟/
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    اگر نظام افراد نالایق چون آخوندی را که با فروش فقط ویلا هایشان مشکل یک شهر حل می شد محاکمه و اموالشان را مصادره می کرد الان وفور نعمت بود و علت تمام مشکلات اینان هستند که با وجود مواهب خدادادی مردم را از قحطی می ترسانند
  • SE ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    این اصلاح طلبان خائن اوایل انقلاب با چه حیله و مکر شیطانی توانستند خود را انقلابی جا بزنند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    1 0
    قحطی بود بهتر بود چون قحطی همه را فرا می گیرد نه فقط غیرثروتمندان را.... کاش ظلم بالسویه بود ... نه وزرای 1000 میلیاردی و مردم توی مشکل معیشت.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    0 0
    اقای اخوندی درست میگه و علت نرمش قهرمانانه همان بود که در اواحر دولت مموتی وضعیت ایران انچنان رو به وخامت رفته بود که چاره ای جز پذیرش برجام نبود
  • زمانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    3 0
    آه ملت شهیدپروربدرقه راهتان ای ...
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    3 0
    اخوندی به ان شرفی که نداری .
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
    2 0
    اگر محاکمه می شد اینقور زبونش دراز نبود یه مشت چرت وپرت ورفهای مزخرف سرهم کند
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    0 0
    اگر دولت روحانی نبود مردم آنقدر بیچاره نبودند
  • مهدی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
    0 0
    روحانی در هر مصاحبه برجام را فتح الفتوح جامع و کاملترین قرارداد میدانست این پادوها چیزی برای گفتن ندارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس