ویژه ها

عباس عبدی به خاطره گویی از حس شعف فتنه گران در سال ۸۸ پرداخته است.گویا لگدمال کردن رای مردم و شورش علیه جمهوریت و اسلامیت و گرادادن به دشمن برای تشدید تحریم ها علیه مردم ایران برای وی هیجان انگیز است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**اگر مذاکره نکنیم، ناقوس مرگ به صدا در می‌آید

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «آیا آژانس ناقوس مرگ را به صدا درمی آورد؟» نوشت: «واقعیت این است که برجام به‌طور مشهود در حال از هم پاشیدن است، خصوصا اینکه وجود آن بیش از همه مشروط بر بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در ایران است که ادعا می‌شود جمهوری اسلامی از آن امتناع می‌ورزد.امتناع مداوم از سوی تهران به‌طور طبیعی سوءظن‌هایی را برای ایجاد کدورت برمی‌انگیزد که می‌تواند به‌راحتی منجر به اتهام نقض توافق با آژانس انرژی اتمی شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «جمعه گذشته برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۲ آژانس با هماهنگی ایالات‌متحده و اروپایی‌ها قطعنامه مهمی مبنی بر فراخوانی ایران به همکاری صادر کرد. در حال حاضر این قطعنامه فقط جنبه نمادین دارد اما می‌تواند راه را برای ارایه دادخواست به شورای امنیت هموار سازد. مسلما امریکا از سیاسی کردن این موضوع ابایی ندارد. دولت ترامپ علنا به دنبال استفاده از همه ابزارها برای ادامه اعمال فشار حداکثر بر ایران است».

اعتماد در ادامه نوشت: «اگرچه ایران از حمایت دو قدرت بزرگروسیه و چین و نظر مساعد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که همواره به دنبال راه‌حل مثبت است برخوردار می‌باشد، با این وجود دست به بازی خطرناکی زده و به نظر می‌رسد که باید درس‌هایی که از اختلافات قبلی خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اوایل دهه ۲۰۰۰ گرفته را به یاد بیاورد، زمانی که کشور درگیر تحریم‌های وحشتناک اقتصادی و سیاسی و انزوا در صحنه بین‌المللی بود به صورتی که عواقب آن هنوز هم امروز احساس می‌شود و تهران چاره‌ای جز بازگشت به میز مذاکره برای شکستن بن‌بست دیپلماتیک نداشت».

این روزنامه اصلاح طلب در پایان نوشت: «حال که کشور از یک‌سو درگیر مدیریت بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ و از سوی دیگر با مشکلات عظیم اقتصادی روبه‌رو است، بهتر آن است که اختلافات داخلی بر سر این موضوع کنار گذاشته شود و راهکاری سنجیده و متناسب برای تعامل با دنیا و نهادهای بین‌المللی مربوطه در راستای عزت ملی، منافع کشور و بهبود وضع معیشتی و اقتصادی مردم اتخاذ گردد».

مقامات ارشد دولت روحانی و فعالین اصلاح طلب در سالهای گذشته با اشاره به اینکه «زبان دنیا را بلدند» و «می دانند با دنیا چگونه صحبت کنند»، بارها بر ۲ مسئله تاکید داشتند. یکی اینکه دولت های بعدی در آمریکا به هیچ عنوان نمی توانند از برجام خارج شوند؛ دیگر اینکه میوه های برجام(سیب و گلابی برجام) در سالهای ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ و...به بار خواهد نشست.

دولت روحانی به واسطه برجام، تمام ظرفیت های خود را به وزارت خارجه خلاصه کرد. وزارت امور خارجه نیز به گونه ای عمل کرد که کارشناسان و صاحبنظران، این وزارتخانه را «وزارت امور برجام» نامیدند.

ستاد برجام به گونه ای درباره دستاوردهای برجام تبلیغ کرد که عده ای از مردم پس از امضای توافق در تابستان ۹۴ در خیابان های تهران به جشن و پایکوبی پرداختند. مردم حاضر در خیابان، در یک دست اسکناس یک دلاری گرفته بودند و در دست دیگر اسکناس ۱۰۰۰ و پانصد تومانی، به این خیال که به واسطه برجام، هر دلار ۱۰۰۰ تومان خواهد شد.

دولت روحانی به واسطه برجام، در قلب راکتور اراک بتن ریخت و بخش قابل توجهی از سانتریفیوژها را از کار انداخت و در ادامه بخش اعظم اورانیوم غنی شده را نیز به خارج از کشور منتقل کرد.

دولتمردان اعلام کردند که به واسطه برجام فتح الفتوحی عظیم رخ خواهد داد و آنچنان رونقی ایجاد می شود که هیچکس دیگر نیازی به یارانه نقدی نخواهد داشت. سرمایه خارجی به کشور سرازیر شده و مشکل بیکاری، رکود، گرانی و حتی مشکل آب خوردن مردم نیز در پسابرجام رفع می شود.

روزها و ماهها و سالها گذشت. نه در دوره اوبامای دموکراتِ مودب! و باهوش! از برجام آبی گرم شد و نه در دوره ترامپِ جمهوری خواه دیوانه و مزاحم.

دلار از ۳ هزارتومان تا ۲۰ هزارتومان افزایش یافت(بیش از ۶ برابر)؛ به همین نسب ارزش پول ملی کشورمان کاهش یافت. پراید ۲۰ میلیونی تا ۹۰ میلیون افزایش یافت. سکه ۱ میلیونی در پسابرجام، به ۸ میلیون رسید.

به عبارت دیگر، به واسطه مذاکره و توافق با آمریکا و تروئیکای اروپایی، علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته ای، تحریم ها افزایش یافت و ارزش پولی ملی کشورمان نیز کاهش یافت.

بنابراین وضع فعلی اقتصادی نتیجه و محصول برجام است. نتیجه و محصول مذاکره و توافق و اعتماد به آمریکا. با اینحال فعالین اصلاح طلب با فرافکنی، میوه مذاکره با آمریکا را نتیجه عدم مذاکره جا می زنند.

یکی از علت های اصلی وضع موجود اقتصادی، دیپلماسی منفعلانه دولت روحانی در مقابل آمریکا و تروئیکای اروپایی است. با اینحال طیف اصلاح طلب همچنان نسخه ذلت پیچیده و با ترساندن مردم، مذاکره از موضع ضعف و حقارت با ناقضان برجام را راه حل بهبود اوضاع معرفی می کند.

**محسن هاشمی: اصلاح طلبان در شهرداری حتی یک کیلومتر مترو هم نساختند

«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «تصور بر این بود که با تغییرات در دولت و شهرداری و همسویی دو طرف اختلافات برطرف و مشکلات حمل‌ونقلی تهران حل می‌شود؛ اما این اتفاق رخ نداد و شاهد کمترین اقدامات و تغییرات در دو طرف بودیم! به نظر شما چرا این همسویی نتیجه‌ای برای مردم تهران نداشت؟» گفت: «شاید بخشی از مشکل در نداشتن جسارت و پیگیری و اولویت‌بندی در مدیریت شهری بود».

هاشمی در ادامه گفت: «شما مسئله توسعه مترو را در نظر بگیرید. دستگاه‌های حفار مدرنی که برای کندن تونل‌های مترو و ساخت سازه تونل در دوره گذشته از سوی خودم تأمین و به کشور وارد شده بود، الان سه سال است که بی‌کار افتاده و در این سه سال حتی یک کیلومتر مترو در تهران ساخته نشده است؛ درحالی‌که اصولا ساخت تونل مترو بسیار کم‌هزینه است و مشکل مالی یا اجرائی ندارد و می‌توان اعتبار آن را از طریق بودجه غیرنقد تأمین کرد. اگر این دستگاه‌ها در سه سال گذشته فعالیت می‌کردند، الان سه خط جدید مترو داشتیم یا در حوزه تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌ها هم با وجود آنکه هزینه سنگینی نداشت و قرار بود ماهانه یک ایستگاه مترو افتتاح شود، متوسط هر سه ماه یک بار هم شاهد افتتاح ایستگاه مترو نیستیم».

رئیس شورای شهر اصلاح طلب تهران در ادامه گفت: «برخی از اعضای شورا و کارشناسان نیز همین نظر را دارند که از فرصت حضور شهردار تهران در هیئت دولت در این دوره استفاده مناسبی نشده و در واقع برنامه‌ای برای آن نداشته‌ایم...در مجموع فکر می‌کنم مدیریت شهری در این دوره در حوزه حمل‌ونقل موفق عمل نکرده است».

محسن هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تمایلش به حضوردر پست شهرداری تهرات گفت: «اگر از نظر عافیت‌طلبی و درامان‌بودن از انتقادات و هزینه‌ها نگاه کنیم، شاید از نظر شخصی به نفع من شد که در مسئولیت اجرائی مدیریت شهری قرار نگرفتم؛ اما اگر از بُعد انتظارات مردم و ظرفیت‌ها نگاه کنیم، علاقه زیادی داشتم که دست‌کم در چند اولویت این دوره بتواند کارنامه مقبولی به مردم ارائه دهد؛ به‌ویژه در چهار حوزه حمل‌ونقل عمومی، پسماند، نوسازی بافت‌های فرسوده و آسیب‌های اجتماعی، چه من شهردار می‌شدم و چه فرد دیگری، باید در این حوزه‌ها تحول انجام می‌شد و در این فرصت باقی‌مانده باید انجام بگیرد».

قالیباف از روزی که صندلی شهرداری تهران را ترک کرده تا امروز مورد هجمه گسترده از سوی اصلاح طلبان قرار دارد. علت کاملا مشخص است؛ کارنامه قالیباف در مدیریت شهری درخشان است و اصلاح طلبانِ «شلوغ کار» و «بی عمل» حتی به گرد پای وی نیز نمی رسند.

نشان به آن نشان که امروز و در شرایطی که قریب به سه سال از آغاز به کار شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب در تهران سپری شده است، رئیس شورای شهر تهران اعتراف می کند که حتی یک کیلومتر مترو هم در این مدت ساخته نشده است.

شورای شهر اصلاح طلب تهران نزد کارشناسان به شورای «اسم و فامیل» مشهور شده است. شورای شهری که انتخاب «محمد علی نجفی» به عنوان شهردار تهران را در کارنامه خود دارد، همان شخصی که یکی از شعارهایش «تبدیل کردن تهران به شهری امن و آرام برای زنان بود» اما...

اکنون پیروز حناچی- سومین شهردار اصلاح طلب در سه سال اخیر- در خیابان بهشت مستقر است. شهرداری که جز دوچرخه سواری جلوی دوربین و افتتاح طرح های در آستانه تکمیل دوران قالیباف، کار دیگری انجام نداده است.

**خاطره گویی عباس عبدی از حس شعف فتنه گران در سال ۸۸

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که متهم فروش اطلاعات به بیگانگان در دولت اصلاحات است(و به همین دلیل به حبس نیز محکوم شده بود) و پیش از این تز خروج از حاکمیت را نیز مطرح کرده بود، در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «در مقایسه میان اصلاحات و انقلاب، می‌توان گفت که روند اصلاحات کُند، آرام و تدریجی است، اما از آن طرف انقلاب و براندازی، سریع است و جذابیت‌های خود را دارد. در جریان ۸۸ به هیچ وجه در خیابان نرفتم، نه به این خاطر که می‌ترسیدم، بلکه وقتی چیزی را قبول ندارم انجام نمی‌دهم. بعضی از همسن و سال‌های من یا بزرگترها را که می‌دیدم، حس می‌کردم به سال ۵۷ برگشته‌اند و آن حس را دارند. هنوز هم وقتی از جریان ۸۸ صحبت می‌کنند، آن حس شعف را دارند. درباره انقلاب هم همین حس را دارند. این یک حس عجیب و غریب است که شاید به لحاظ شخصی خوب باشد و چه بسا در مقاطعی برای نوعی پوست اندازی برای کشورها لازم هم هست».

عبدی در مصاحبه با ارگان رسانه ای دولت، از احساس شعف فتنه گران در سال ۸۸ سخن گفته است. این در حالی است که فتنه ۸۸ حداقل ۸ ماه کشور را درگیر آشوب و التهاب کرد و مردم را با مشکلات متعدد روبرو کرد.

فتنه ۸۸ دشمن را در فشار بر ایران تشویق و ترغیب کرد و به همین دلیل در سالگرد فتنه ۸۸(خرداد ۸۹) قطعنامه ضدایرانی ۱۹۲۹ صادر شد.

مقامات آمریکایی از جمله هیلاری کلینتون وزیر خارجه دولت اوباما، صراحتا اعلام کرد که این قطعنامه برای کمک به پروژه فتنه ۸۸ در ایران طراحی و تصویب شده است.

گویا لگدمال کردن رای مردم و شورش علیه جمهوریت و اسلامیت و گرادادن به دشمن برای تشدید تحریم ها علیه مردم ایران برای آقای عبدی هیجان برانگیز و خوشحال کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 30
    جنگ جنک تا پیروزی ختم شد به قبول قطع نامه و در حال حاضر که میگویند ما با هیچ کس مذاکره نمیکنیم بالاخره پای میز مینشینند
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      3 23
      پرزیدنت ترامپ به فکر خیر و صلاح مردم ایران است. اگه مذاکره کنیم، دلار میشه هزارتومان
    • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      4 22
      نرمش پهلوانانه نزدیک است . ان شالله که دقیقا جلوی دفتر مشرق سفارت آمریکا را هم افتتاح کنیم .
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      31 2
      بعد از تجربه نتیجه مذاکرات خسارت محض برجام و شهادت ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی بدستور مستقیم ریاست جمهوری آمریکا فقط خائنین و وطن فروشها از مذاکره حرف میزنند
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      19 1
      شما هرچی میخوای بگو اسلاحاتچی، ما که داریم پرچم ها و بقیهٔ وسایل حسینیهٔ کشور دوست و برادر کالیفرنیا رو آماده میکنیم!!! از کشورهای مینسوتا، اورگون و... هم درخواست داریم ولی اگه هر 50 تاشون بخوان باید کنترات بدیم چینیا، واقعا نمیرسیم!!!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      9 1
      من نمیدونم دفتر مشرق کجاست ولی دمتون گرم ایندفعه سمت شرق تهران سفارت بزنین که نزدیک خونهٔ ما باشه که با بروبکس میخوایم بیایم دوباره فتحش کنیم زیاد دور نباشه. در ضمن چند طبقه هم بسازین که بشه از پشت بومش اون یانکی هارو پرت کرد تو حیاط گلوله مصرف نشه، ممنون!!!!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      7 1
      اصلاح طلبان تهوع آور برای بقای سیاسی و اجتماعی قبیله شان به طور ترحم برانگیزی احتیاج به مذاکره با غرب و به خصوص آمریکا و روابط پنهانی با نهادهای وابسته به صهیونیست ها در آن کشور دارند! به گونه ای که اگر چنین زمینه ای برایشان مقدور نشود دچار آسم سیاسی و خفگی ناشی از آن خواهند شد!
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      0 0
      دو زار بده آش به همین خیال باش اگر جرات دارین مذاکره کنید
    • مهدی IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 0
      مذاکره کنید تا حق مردم رو بگیرید
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    23 1
    یک کیلومتر مترو بخوره تو سرتون ، تو این 7 سال حتی یک دونه آجر بالای آجر گذاشتین که مسکن سر از بحران وحشتناک فعلی درنیاره ؟ هان حیف نونهای اصلاح طلب ؟
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    22 2
    اخه شما مشرقی ها چقدر بی عقل هستید که از عبدی مطلب نقل میکنید. عباس عبدی یک ادم بی شخصیت بی معنای ، بی اعتقاد حرفت مفت زن اصلا لیافت این که انسان به او فکر بکند را ندارد . شما اخورش پر کنید فردا جور دگیر حرف می زند از بدبختی پلشتی الان خودش به در و دیوار می کوبد . من اصلا هیچ موقع برای حرف های او ارزش قائل نبودم چون هرچی بخونی فقط بوی عفونت و کثافت از او بلند می شود .
    • محمد IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 1
      حرف مفت نزن وقتی نمیشناسی طرفو عضو هیئت دانشجویان مسلمان پیرو خط امام وی فارغ‌التحصیل رشته مهندسی پلیمر از دانشگاه امیرکبیر تهران است و از رهبران دانشجویان حمله‌کننده به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ و عضو شورای سردبیری و ....
  • پ IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    6 0
    دفعه قبل هم گفتم خواندن تاریخ یادآوری تاریخ یک قسمت بزرگ از مشکلات حل میکنه البته با زبان ساده و عوام پسندانه باور کنید مردم تشنه خردمند شدن هستن خیلی تغییر کردن مثلا همین مذاکره یک قسمت بزرگ از ملت که مخالف هم بودن آگاه شدن حتی اگر در زبان مخالف باشن در باطن پذیرفتن همه چیز البته مشکلات زیاد شده مردم مارگیده شدن ولی شما میتونید با ساخت چند تا برنامه مذاکره بی طرفانه به چالش بکشونید
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 21
    کشته مرده ی تحریف واقیعتتم مشرق
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    22 2
    تنها هنر افسادطبان فتنه گری برعلیه مردم به نفع اربابانشون آمریکا و اسرائیل و سعودی است ولاغیر
  • سینا مهدوی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    15 1
    از نظر اصلاح طلبان قالیباف هیچ کاری برای تهران نکرد و فقط پول بیت المال رو هدر داد من سوالم از روز نامه هاي زنجیره ای شون اینه در طول این سه سال گذشته عملکرد شورا جز تغییر نام خیابان ها چی بود دیگه انتخابات شوراها که زیر نظر شورای نگهبان نیست و بهانه رد صلاحیت هم ندارید
  • خسارت محض IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    11 1
    نتیجه برجام شون دلار 20000 تومانی و سکه 8 میلیونی و پراید 100 میلیونی و تورم 500 درصدی شد بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
      6 0
      حتی ممنوعیت رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را حذف کردند
  • مسعود IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    10 0
    شهردار تهران منتخب شورای شهر است محسن هاشمی باید در مورد تعطیلی پروژه های عمرانی در 3 سال گذشته پاسخگو باشد نه منتقد !
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    9 1
    تنها فایده برجام نافرجام این بود که به مذاکرات بی حاصل و خسارت بار و فرسایشی 12 ساله بین ایران و غرب پایان داد.
  • ترکمنچای IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    10 1
    اصلاح طلبان ابتدا خسارات برجام را تسویه نمایند بعدا"در مورد مذاکره مجدد بحث می کنیم !
  • درس عبرت برجام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    11 1
    دلار 21 هزار تومانی و سکه 8/5 میلیونی و گوشت 130 هزار تومانی و برنج 25 هزار تومانی همان گلابی موعود برجام است .
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    11 1
    من هم موافقم، ناقوس مرگ به صدا در خواهد آمد اما برای اصلاحطلبها، غربگدا های داخلی و پورسانت بگیران بوئینگ و ایرباس و در مجموع کاسبان برجام!! دیر و زود داره، سوخت و سوز نداره!!!!
  • حیدر صالح IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 0
    با مذاکره نکردن ناقوس مرگ فساد را به صدا در آوریم
  • DE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    7 0
    دقت کرده باشید این روزنامه های زنجیره ای از طرف مقامات اروپایی و آمریکایی مقاله میزنند.مثلا همین مقاله روزنامه اعتماد ایران رو متهم میکنه که چرا بخاطر نقض برجام از طرف آمریکا و تحریم کردنش تعهداتش رو کم کرده!نوشته ایران دست به بازی خطرناکی زده! این مقالات رو آمریکاییها و اروپایی ها سفارش نمیدن؟!برجامی که اصلاح طلبها به مردم تحمیل کردند و غربیها نقضش کردند چرا باید مذاکره کرد و اینبار مولفه های اقتدارمون رو تحویلشون داد؟چرا باید این روزنامه های زنجیره ای و اصلاح طلبها بلندگوی ترامپ و اروپا داخل ایران باشند؟
  • DE ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    مذاکره ننگ اور و ذلت اور که ازش ابی برای مردم ایران گرم نشه بخوره تو سرشیفتگان غرب گدا ! چند تا از این شیفتگان اصلاحاتی رو با ایرانیان زندانی در امریکا معاوضه بشه این باز میشه یک چیزی.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    محسن هاشمی خودش نان اصلاح طلبان را می خورد که رئیس شورای شهر تهران است چطور شده که الان اصلاح طلبان بی خاصیت در نظرش کار نکرده اند
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    اصلاح طلبان فقط بلدن حاشیه درست بکنن و سر مردم رو گرم کنن، اما اگر در عمل و واقعیت به قضایا بنگریم میشود قیمت دلار و مسکن و .... که جز خرابکاری چیزی نمیبینیم
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 4
    بابا مذاکره کنید دیگه ملت کباب شدند
    • سینا مهدوی IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      3 0
      خداوکیلی یه نگاه به قیافه ترامپ و پمپئو بکن ببین این ها حتی ارزش نشستن دور یک میز رو دارن یا نه بعدش واقعا آدم باید خیلی احمق باشه که فکر کنه با کشوری که حتی دارو رو تحریم کرده و به مردن مردم ایران در کرونا به عنوان دستاورد فشار حداکثری نگاه میکنه بتونه به توافق برسه تنها اصرار ترامپ برای مذاکره برای بدست آوردن رای فعالان ضد جنگ در آمریکاست دقیقا مثل رفتاری که با کره شمالی انجام داد فکر نکن مذاکره برای ایران نان و آب میشه خیر شما به این فکر کن که ایران با ترامپ توافق کرد و ترامپ رای آورد بعدش مثل توافق با کره شمالی بزنه زیرش اون وقت دیگه دلار میره بالای پنجاه هزار و نون خشکم گیر نمیاد مقاومت هزینه داره ولی هزینه ش از سازش کمتره این رو دارم به عنوان کسی میگم که چند ساله بیکارم و هنوز نتونستم یک درآمد اولیه داشته باشم پس فکر نکن شکم سیره از روی شکم سیری حرف میزنم پدر خودم کارگر روزمزد با حقوق 60 70 تومنیه
  • Yousef.123 IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    طلبکار علی شدند آنان که ابوموسی اشعری را انتخاب کردند . تاریخ تکرار شد . ننگ بر اهل کوفه و کفی صفتان
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    21 0
    مذاکره مجدد با خیانتکار و عهد شکن!!! یاد داستان خری که مغز نداشت افتادیم
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    2 0
    چپ ها معیشت و امنیت کشور رو گذاشتن تو آزمون و خطا! میگن بریم مذاکره شاید خوب شد!! احمق ها!!!
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    3 0
    تو رو جون هر کی دوست داری اخبار و حرف های این چپ ها رو انتشار نده آدم بیرون روی میگیره!
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    با توجه به اینکه با شاهکار روحانی ما دیگه وجه المصالحه ای به غیر از توان دفاعی کشور نداریم مذاکره بعدی مذاکره بر سر موجودیت ایران خواهد بود که برای همچین مذاکره ای باید از روی جنازه مارد بشن که بعیده! پس زیاد به خودتون فشار نیارید!
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    5 0
    ببینید خود چپ ها هم میدونن مذاکره ای در کار نیست ولی با طرح همچین مسائلی در سال آخر دولت روحانی میخوان همه ضعف ها و تقصیر ها ی دولت رو بندازن گردن مجلس و نظام. که ایهاالناس دیدید ما گفتیم بریم مذاکره ولی "نذاشتن". تکیه کلام همیشه گیشون پس از گند زدن هر باره! اینا رو ما دیگه باهاشون زندگی کردیم دیگه
  • مهدی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    اقا جوووووووووون من اگه اصلاح طلبها نبودندالآن مقصر کی بود !
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    4 0
    ای پشگل گرا ها مغزشون پوسیده
  • حسین IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 0
    مردم که خیری از مسئولین خودمون ندیدن بهتره مذاکره کنیم شاید غریبه ها بتونن یه فکری برامون کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس