تجام

واکسن کووید مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان (mRNA) که همچون قوای نظامی به سرتاسر دنیا ارسال شده است، واکسن نیست.

سرویس جهان مشرق - گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای به قلم ماکیا فریدمن از اعضای اندیشکده مرکز پژوهش‌های جهانی‌شدن و مؤلف کتاب «سرطان: دروغ‌ها، حقایق، و راهکارها» نوشت:

این یک واکسن نیست. واکسن کووید مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان (mRNA) که همچون قوای نظامی به سرتاسر دنیا ارسال شده است، واکسن نیست. تکرار می‌کنم: این یک واکسن نیست. شاید بسیاری چیزها باشد، اما واکسن نیست. ما باید چشمان خود را بر روی این حقیقت بگشاییم که همه‌گیری توطئه‌آمیز بیماری کووید ابعاد تکنوکراتیک و ترابشری نظم نوین جهانی را بقدری شتاب بخشیده که مردم برای دریافت «دارویی» صف می‌کشند که خود یک ابزار شیمیایی، یک سیستم‌عامل، یک پاتوژن ترکیبی، و یک ابزار شیمیایی تولید پاتوژن است. واکسن جدید کووید یک گونه کاملاً جدید از فناوری است و بطور بالقوه حتی خطرناک‌تر از یک واکسن سمی معمولی است. ما در این مقاله بطور مفصل به ماهیت این واکسن مبتنی بر mRNA می‌پردازیم.


مخاطبان گرامی، محتوا و ادعاهای مطرح‌شده در این گزارش، صرفاً جهت تحلیل و بررسی رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی منتشر شده است و ادعاها و القائات احتمالی این مطالب هرگز مورد تأیید مشرق نیست.


واکسن کووید مبتنی بر mRNA بسیار خطرناک است / واکسن‌های مدرنا و فایزر باعث ایجاد پاتوژن و بیماری می‌شوند

آنچه مدرنا و فایزر عرضه کرده‌اند را نمی‌توان واکسن نامید

دکتر دیوید مارتین و دکتر جودی میکوویتس در یک گفتگوی ویدئویی برملا ساختند که چرا واکسن مبتنی بر mRNA یک واکسن نیست. دکتر دیوید مارتین به برخی نکات بسیار مهم اشاره می‌کند درباره اینکه نمی‌توان آنچه مدرنا و فایزر عرضه کرده‌اند را واکسن نامید، زیرا این محصول چه به لحاظ پزشکی و چه به لحاظ حقوقی یک واکسن نیست:

«این یک واکسن نیست... از این عبارت استفاده شده تا این محصول از معافیت‌های مرتبط با سلامت عمومی بهره‌مند شود... این یک آران‌ای پیام‌رسان است که به سلول تزریق می‌شود. این یک واکسن نیست! واکسن‌ها معمولاً... تحت قوانین سلامت عمومی... طبق استانداردهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و اداره غذا و دارو... از یک تعریف حقوقی برخوردارند... و یک واکسن مشخصاً باید موجب ایجاد ایمنی در درون بدن فرد دریافت‌کننده شود و در عین حال مانع انتقال ویروس شود... آنها به اندازه کافی به وضوح گفته‌اند که رشته mRNA که به سلول تزریق می‌شود، قرار نیست مانع انتقال ویروس شود. این یک شیوه درمانی است. اما اگر به عنوان شیوه درمانی مطرح می‌شد، توجه مسئولان سلامت عمومی را به خود جلب نمی‌کرد. زیرا در آن صورت مردم می‌پرسیدند: «چه شیوه‌های درمانی دیگر موجود هستند؟»

واکسن کووید مبتنی بر mRNA بسیار خطرناک است / واکسن‌های مدرنا و فایزر باعث ایجاد پاتوژن و بیماری می‌شوند

واکسن فایزر و مدرنا باعث ایجاد پاتوژن می‌شوند

مرکز پژوهش‌های جهانی‌شدن در ادامه می‌نویسد: استفاده از واژه واکسن غیرمنصفانه است... زیرا چنین چیزی به بحث علنی و آزاد در این باره لطمه می‌زند... مدرنا به‌عنوان یک شرکت فعال در حوزه شیمی‌درمانی برای بیماران سرطانی راه‌اندازی شد، نه اینکه واکسن سارس تولید کند ... اگر ما بیاییم بگوییم که قصد داریم یک شیوه شیمیایی پیشگیری از سرطان ارائه کنیم آنهم به مردمی که سرطان ندارند، همه به ما خواهند خندید، زیرا این ایده احمقانه‌ای است. دقیقاً چنین چیزی در خصوص واکسن کووید اتفاق افتاده است! این یک ابزار مکانیکی است که در قالب یک بسته بسیار کوچک فناوری ارائه شده و در بدن انسان تعبیه می‌شود تا سلول‌ها را فعال سازد و آنها را به محل تولید پاتوژن تبدیل کند.

تنها دلیل استفاده از عبارت [واکسن] در حقیقت سوءاستفاده از پرونده سال ۱۹۵۰ جیکوبسن است که از زمان نگارش آن به بعد به صورت تحریف‌آمیز جلوه داده شده است. اگر با خودمان رو راست باشیم، محصول را همانگونه که هست نام‌گذاری می‌کردیم: یک ابزار پاتوژن شیمیایی که قرار است فرآیند تولید پاتوژن شیمیایی را در درون سلول فعال‌سازی کند. این یک ابزار پزشکی است، نه یک دارو، زیرا با تعریفی که مرکز دستگاه‌ها و سلامت رادیولوژی (CDRH) از ابزار ارائه کرده است، همخوانی دارد.

واکسن کووید مبتنی بر mRNA بسیار خطرناک است / واکسن‌های مدرنا و فایزر باعث ایجاد پاتوژن و بیماری می‌شوند

واکسن مدرنا و فایزر برای بیمار کردن ساخته شده است

این ابزار برای بیمار کردن شما ساخته شده است... ۸۰ درصد کسانی که در معرض این ویروس ادعایی [سارس ـ کووید ۲] قرار گرفته‌اند، هیچگونه علائمی ندارند... ۸۰ درصد کسانی که این محصول به بدنشان تزریق می‌شود، یک عارضه جانبی بالینی را تجربه می‌کنند. یک ماده شیمیایی به بدنتان تزریق می‌شود تا موجب بیماری شود، نه اینکه یک واکنش ایمنی ـ انتقالی به وجود بیاورد. به عبارت دیگر، هیچ چیز این محصول مانع انتقال چیزی نمی‌شود. این محصول در واقع شما را بیمار می‌کند و این سلول‌های خودتان است که بیمارتان می‌کند».

جودی میکوویتس ویروس‌شناس آمریکایی نیز در این باره می‌گوید:

«این یک پاتوژن ترکیبی است. آنها عملاً این بخش پاتوژنی از ویروس را به تک تک سلول‌های بدن تزریق می‌کنند... این امر عملاً می‌تواند بطور مستقیم موجب ابتلا به فلج چندگانه، بیماری لوگریگ، آلزایمر شود... این امر می‌تواند روند ابتلا به سرطان را شتاب دهد.»

واکسن کووید مبتنی بر mRNA بسیار خطرناک است / واکسن‌های مدرنا و فایزر باعث ایجاد پاتوژن و بیماری می‌شوند

سیستم‌عامل واکسن مبتنی بر mRNA موسوم به «نرم‌افزار حیات». عکس: مدرنا

مدرنا می‌گوید واکسن کووید یک سیستم‌عامل است

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: واکسن کووید مبتنی بر mRNA یک سیستم‌عامل است که می‌تواند دی‌ان‌ای شما را برنامه‌ریزی کند و بنابراین شما را در قالب یک طرح کلی برنامه‌ریزی کند. آیا چنین چیزی اغراق‌آمیز است؟ به هیچوجه. مدرنا در وب‌سایت خود گفته است که پلتفرم فناوری mRNA آنها «نرم‌افزار حیات» است و «بسیار شبیه یک سیستم‌عامل موجود بر روی رایانه عمل می‌کند.» عبارت زیر دقیقاً در وب‌سایت آنها آمده است:

«این به گونه‌ای طراحی شده که با برنامه‌های مختلف قابل اجرا باشد. در مورد محصول ما، «برنامه» یا «اپلیکیشن» داروی mRNA ماست ــ توالی mRNA بی‌همتایی که یک پروتئین را کدگذاری می‌کند.»

واکسن کووید مبتنی بر mRNA بسیار خطرناک است / واکسن‌های مدرنا و فایزر باعث ایجاد پاتوژن و بیماری می‌شوند

ابزارهایی برای دستکاری ژنتیک انسان

یک نکته مهم اینکه، باید بدانیم و به دیگران نیز بگوییم که واکسن کووید مبتنی بر mRNA یک واکسن نیست. دلیلش فقط این نیست که واکسن نامیدن آن موجب می‌شود تا شرکت‌های بزرگ دارویی در برابر هرگونه غرامت مصونیت یابند، بلکه همه دلایل پیش‌گفته در این میان مطرح هستند. این ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را به صورت اساسی و بنیادی در معرض برنامه‌نویسی مجدد قرار دهند. اینها واکسن نیستند، اینها دارو نیستند، و به باور من، اینها شیوه درمانی یا علاج بیماری نیستند. علیرغم ترسناک بودن این نام‌ها، اما من آنها را چیزی فراتر از ابزارهای شیمیایی، سیستم‌های عامل، پاتوژن‌های ترکیبی، و ابزارهای تولید پاتوژن می‌نامم. این عبارات خودشان روشنگرانه و به اندازه کافی وحشتناک هستند. من آنها را ابزارهایی می‌نامم که ژنتیک شما را برای همیشه دگرگون می‌سازند.

گلوبال ریسرچ در پایان می‌نویسد: این یک آینده ناگوار است، اما تغییرناپذیر نیست. من کاملاً با مک‌داول هم‌عقیده‌ام که اگر بتوانیم به موقع از خواب بیدار شویم و عوض شویم، مجبور نیستیم چنین چیزی را به‌عنوان آینده خویش بپذیریم یا چنین زمان‌بندی دردناکی را تجربه کنیم. با این حال، ما باید ابتدا بپذیریم که این همان مسیر احتمالی است که در آن قرار داریم. چه خوشمان بیاید چه نیاید، مسیر کنونی ما همین است. با این حال، این آینده از قبل برنامه‌ریزی شده یک امر مقدر نیست. امید می‌رود که این به مثابه زنگ خطر برای همگان باشد تا سخت‌تر تلاش کنند و تا هنوز وقت هست، این مأموریت تاریک و شوم را متوقف سازند.


منابع

https://www.globalresearch.ca/mrna-covid-vaccine-not-vaccine/5734464

https://thefreedomarticles.com/10-things-to-know-experimental-covid-vaccines

https://www.bitchute.com/video/6LYagqLH5SGa

https://www.modernatx.com/mrna-technology/mrna-platform-enabling-drug-discovery-development

http://www.aevamagazine.co.uk/timpsila-strong-medicine-for-a-tech-no-logic-age—alison-mcdowell.html

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 35
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    77 28
    پاینده رهبر ایران که اولین نفر بود که بطور رسمی علیه واکسن شیطان بزرگ اعلام موضع کرد.
    • سید عبدالله قریشی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      40 19
      روشنگری رهبر عزیزمان نه تنها برای ما ایرانی ها راه درست را نشان داد بلکه برای کل جامعه جهانی تلنگری بود که در مورد آن بازنگری شود . مطمئن باشید اگر اتخاذ این تصمیم قاطعانه رهبری نبود اکنون حتی در سطح جوامع دیگر جهانی هم شاهد اینگونه مقالات و مقاومت در برابر این سلاح بیولوژیک نبودیم . جانم فدای رهبر
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    37 11
    خدا خیرت بده ... باز این سلبریتی‌ها شروع کردن هشتگ واکسن کرونا (آمریکایی) بخرید! راه انداختن
    • خاله م . افشار IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      25 9
      تو را به خدا واکسن فایزر بزنید ... نزنید جیره و مواجب ما قطع میشود باید بریم توالت شوری!
    • Bndboy IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      8 23
      ما هم تابع دستور رهبریم و می دونیم که رهبر عزیزمون بهتر از هر کسی از ذات غربی ها آگاهه ولی دوست عزیز هشتگی که راه افتاده هیچ اشاره ای به واکسن آمریکایی نداره و گفته شده واکسنی که تایید شده رو بخرید زیاد دنبال جو سازی نباشیم
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    24 13
    مدرنا و فایزر به مرور زمان اثرات منفی شان بیشتر مشخص می شود
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    24 8
    کاملا درسته این واکسن ها خیلی خطرناک و ناشناخته ن باید مراقب واردات واکسن توسط غربگراها بود عقل سلیم هم قبول نمیکنه به واکسنی با این تکنولوژی که برای اولین بار به طور گسترده درحال توزیعه اعتماد کرد
  • US ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    12 41
    هشدار به همه کسانیکه میخواهند این واکسن را بزنند: اگر از این واکسن استفاده کنید به احتمال یک در ده ملیون به سرنوشت مهرداد میناوند دچار خواهید شد!
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      15 10
      خفه شو.
    • قریشی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      24 8
      هشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدار به همه امریکائی ها، امریکا پرستان و سایر کسانیکه زیر پرچم نحس امریکا قامت راست می کنند ... نابودی حکومت شیطانی صهیونیست ها که در پشت نقاب حاکمان امریـــــــکائی، اســـــــــرائیلی، انـــــــــگلیسی و آل ســــــــعودی ها پنهان شده اند رو به نابودی است. تخریب ابهت امریکا از خاورمیانه و با دستان قدرتمند ایران آغاز شده و تا انتهای انهدام کاخ حاکمانش از حرکت باز نمی ایستد
    • DE ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      18 8
      حالا چرا مثلا با واکسن چینی بد هستید با آنکه خیلی موفقتر بوده با تلفات کمتر؟
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      6 4
      خفه
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    6 10
    طبق اعلام وزیر بهداشت یکی از واکسن‌های ساخت داخل مشابه واکسن فایزر هستش، پس بهتره بیش از این برای این نوع واکسن هزینه نکنید.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    14 3
    خرید و تزریقش برای غربگداها و افسادطلبان بسیار هم خوب و واجب است
    • قریشی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      10 2
      اتفاقا باید برای ایندسته اجباری باشد ... مثلا من که مسلمانم از آب زمزم بعنوان تبرک استفاده می کنم برای اینها که قبله هایشان رو به کاخ سفید و اسرائیل و کاخ واتیکان است حتما باید روزی دو نوبت از آن استفاده کنند
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    18 38
    فقط فایزر میزنیم
    • قریشی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      18 5
      شما نگران نباش، صحبت ما در مورد انسانهایی است که شرافتشان را پای میز معامله نمی آورند ... بزن که برای شما مشکلی ندارد
    • معصومه سادات IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      13 5
      آفرین لطفا برو فایزر بزن یه جماعتی رو از دست خودت راحت کن!
    • از استرالیا AU ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      13 0
      من اگر جای مسئولین ایران در زمینه کرونا ویرس بودم، ایرانیانی که داخل ایران تبلیغ فایزر میکنند رو دعوت میکردم و اسمشان را می نوشتم و سپس می خواستم که فایزر را به تعداد این مبلغان فایزر وارد ایران شود و بهشان تزریق میکردم حتی اگر از تبلغیشان اظهار ندامت میکردن. و آنها را کاملا در قرنظینه قرار میدادم تا آزمایش بیشتری باشند برای گرفتن نتیجه فایزری که از نظر علمی و عملی واکسن نیست.
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      5 0
      شما زهر مار بزنید اثر بیشتری داره
    • قریشی IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      6 0
      یاد عمر از دست رفته بخیر، پری جان یادته پارسال می نوشتی پری 42 ساله! یه سال دیگه هم گذشت ...
  • DE ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    25 4
    باید به همونایی که واردش می کنند تزریق بشه نه مردم
    • قریشی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      11 2
      اصلا قرار نیست وارد بشه! مگه امام خامنه ای ممنوعیت واردات رو اعلام نکردند؟
  • مهرناز IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    12 2
    یک پرشگ ایرانی متخصص ویروس شناسی خارج از کشور مقاله را ارائه کرد " مبتنی بر اینکه ویروس کرونا منتشرشده در کره زمین " یک ویروس دستکاری شده ژنتیک بسیار هوشمند از دوحیوان خفاش ومورچه خوار است " مانند ویروس خفاش خرطوم دارد در داخل سلول نفوذ می کند " مانند ویروس مورچه خوار قدرت چسبندگی دارد " تا کنون کدهای بسیاری از تغییر رفتار این ویروس دیده شده است " معلوم نیست متخصصین امریکائی صیهونیستی چه خوابی برای تغییر ژنتیک انسان ها با دوشرکت فایزر ومدرنا " با نام واکسن کرونا برای بشریت دیده اند.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      14 25
      بهتره به جای اینکه دغدغه آمریکا واسراییل را داشته باشی نگران چین باشی که این ویروس را درست کرد که اقتصاد دنیا بخوابد ولی اقتصاد خودش رشد کند. وگرنه اسرائیل وامریکا خودشان دارن این واکسن را می زنند مشرق لطفا این کامنت را ابزار
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    7 2
    مسؤلین قضائی خواهشاً ساکت نشینید شما در مقابل سلامتی مردم مسؤول هستید کسانی را که می‌خواهند این واکسن‌ها را وارد کشور کنند محاکمه و مجازات کنید کمترین مجازات برای این افراد یقیناً اعدام است درود به رهبر عزیز انقلاب که هشدار دادند ولی هنوز خائنین در تحرک هستند تا واکسن‌های خارجی را وارد کشور کنند
  • محمد IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    6 2
    سلام این واکسنها را وارد کنید و به دوستداران آن تزریق کنید شاید که رستگار شوند
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    2 11
    اینکه واکسن فایزر نخریم خب یک تصمیم در سطح کشور. کشورهای دیگه ی هم انتخاب های متفاوتی داشتن. اما دوستی که این متن رو ترجمه کردند حتمن توجه دارند که نویسینده بیشتر نویسنده صفحه های زرد. از مشرق انتظار متن های با استنادهای قوی تر داریم. صفحه مورد استفاده در مقابل منابع دیگه که نتایج این روش پیشگیری رو بررسی کردند خیلی قابل استناد نیست. عنوان انتخاب شده بیشتر تلاش نویسنده برای توضیح اینکه این یک واکسن به روش های متداول نیست بلکه روشی جدید برای پیشگیری است که مشرق نیست انعکاس داده است در متن. احترام با نظام جکمرانی کشور خیلی اهمیت داره و قطعن همه ی ما به تصمیم ها احترام می ذاریم.
    • بینام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      4 0
      سلام در دنیا رقابت شدید برای فروش واکسن راه افتاده دقیقا حرف شما درسته پژوهشگران هم در این بازار هستند انجه مهمه انتخاب یک واکسن خوب برای مردم هست پایه همه ی واکسن های ساخته شده در دنیا تقریبا یکی هست حتی روس و چین بنابراین بحث ها بیشتر کیفیت و بدست آوردن سهم بازار هست
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      3 0
      با نظر شما کاملا مخالفم. کاملا در اشتباه هستید. یا با رسانه آشنا نیستید یا تفاوت یک سایت زرد با یک رسانه آلترناتیو رو نمیدونید. یا شاید هم میدونید و هدف دیگری دارید.
  • ایرانی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    10 3
    تشکر از مشرق بابت این روشنگری.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    10 4
    ای جانم بفدای مقام عظمای ولایت چه زود تشخیص دادند وچه به موقع ملت بزرگ ایران را از این مخمصه نجات دادند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    9 22
    این دروغهای مشمئز کننده رو تموم کنید
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
      5 2
      خاک بر سرت
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    7 0
    از واکسن خطرناکتر شیاطین زمینی هستند که به خاطر حفظ قدرت همه کاری میکنن .
  • US ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    4 0
    برخی برای هم قپی زیاد آمدن و به قضایا آب کردن ولی در شرایطی هم باید احتیاط کرد به خاطر رشد اشکال مختلف تروریسم!
  • SG ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    5 2
    بله فقط واکسن چینی و روسیو البته کوبایی اگه روی ایرانیا جواب داد خوبن.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    5 4
    فقط واکسنهای ایرانی روسی و چینی خوبه......!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    4 2
    فرقی نداره واکسن مال کدام کشور هست امریکا .چین یا ايران دولتها برای پر کردن جیب خودشون هزارتا دروغ میگن هیچ ماست بندی نمیگه ماست من بده
  • ناشناس IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    2 0
    ممنون مشرق
  • CA ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    11 0
    هدف از محلول‌های mRNA فایزر و مدرنا در واقع یک برنامه گسترده تغییر ژنتیک انسانی هست. در واقع برنامه اصلاح ژنتیک هیتلر در دستور کار هست! حتی داروهای شرکت های مذکور بیشترشان با لابی توسط سازمان دارو ام یکا تصویب شده اند و هر چند وقت یکبار میبینیم که بعلت عوارض شدید داروهای شرکت فایزر فراخوانده میشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس