واکسن فایزر - نمایه

کمپانی آمریکایی فایزر که اولین واکسن کووید-۱۹ را تولید کرد، سال ۱۹۹۶ یکی از داروهایش را روی کودکان نیجریه‌ای آزمایش کرد و منجر به فوت چندین نفر از آن‌ها شد.

سرویس جهان مشرق - رهبر انقلاب در سخنرانی روز گذشته خود (۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۹) نکاتی را درباره واکسن کووید-۱۹ خاطرنشان کردند؛ از جمله تأکید بر حمایت از واکسن ایرانی و ممنوعیت واردات واکسن از آمریکا و انگلیس [۱] . واکسنی که در حال حاضر در تمام دنیا خبرساز شده، واکسن آمریکایی-آلمانی «فایزر-بیوان‌تک» است که عموماً به «واکسن فایزر» شهرت پیدا کرده است. مشرق پیش از این گزارشی درباره تخلفات فایزر و سابقه این کمپانی آمریکایی در تبلیغات دروغ درباره محصولاتش و حاوی توضیحات مختصری درباره نحوه عملکرد واکسن این کمپانی منتشر کرده است که می‌توانید آن را از این‌جا بخوانید.

واردات واکسن از آمریکا، انگلیس و فرانسه ممنوع است [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› آیا می‌توان به واکسن کرونای «فایزر» اعتماد کرد؟

›› این آمپول را بزنید مهمان «ماه عسل» می‌شوید!

›› تمام آن‌چه که باید درباره HPV بدانید... و «یاسمن اشکی» به شما نگفت

 مشرق همچنین طی یک مجموعه مصاحبه با کارشناسان بین‌المللی ابعاد سیاسی-اجتماعی-بین‌المللی ویروس کرونا را بررسی کرده است که این مصاحبه‌ها را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

دست واشینگتن به خون مردم ایران آلوده است

پشت پرده «رویداد ۲۰۱»؛ آیا غول‌های داروسازی آمریکا در شیوع کرونا نقش دارند؟

کرونا یک بحران ساختگی است

ایران نباید از آمریکا کمک‌های پزشکی دریافت کند

کرونا می‌تواند زمینه‌ساز جهان چندقطبی باشد

آمریکایی‌ها امیدی به کنترل کرونا توسط ترامپ ندارند

هدف تحریم‌های واشینگتن ملت ایران است

در گزارش پیش رو به بهانه صحبت‌های رهبر انقلاب بخش دیگری از پشت پرده واکسن فایزر و فعالیت‌های این غول داروسازی آمریکایی را مرور خواهیم کرد. آن‌چه در ادامه می‌خوانید خلاصه گزارشی تحت عنوان «واکسن آزمایشی کووید-۱۹ فایزر؛ آن‌چه به شما نمی‌گویند [۲] » به قلم «جانی ودمور» خبرنگار پژوهشی وِلزی است.


لازم به ذکر است که مشرق صرفاً جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های محافل رسانه‌ای غربی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.


فناوری درمانی با بودجه‌ی «دارپا»؛ «پیام‌رسان آران‌ای» چیست؟

جنگ اطلاعاتی بر سر واکسن وارد فاز جدیدی شده است و رسانه‌های جریان اصلی مانند کرکس دارند بالای سر ما دور می‌زنند تا بر سر هر گزارشی که [ایمنی یا تأثیرگذاری این واکسن‌ها را زیر سؤال ببرد] فرود بیایند، به آن برچسب بزنند، و آن را به عنوان «اطلاعات غلط» رد کنند. به‌زودی قوانینی در پارلمان‌های سراسر جهان وضع خواهد شد [۳] که هر کس را که دچار «سوءبرداشت در ملأعام» درباره هر بخشی از فرآیندهای پیچیده‌ی بیولوژیکیِ مربوط به فناوری‌های جدید و تجربیِ ساخت واکسن کووید-۱۹ شود، مجرم معرفی خواهند کرد.

«جیمز هنری فتزر» کارشناس آمریکایی: رسانه‌های جریان اصلی در آمریکا درباره ویروس کرونا اغراق می‌کنند (جزئیات بیش‌تر[دانلود]

به طور خاص، به نظر می‌رسد موفقیتِ برنامه‌ی آزمایشیِ واکسیناسیون عمومی با واکسن‌های ام‌آراِن‌اِی [۴] [mRNA یا پیام‌رسان آراِن‌اِی] مبتنی بر ناتوانی عموم مردم از بیان موثرِ نگرانی‌ها و مخالفت‌هایشان است. رسانه‌های جریان اصلی اگرچه به محض این‌که کسی درباره نحوه کار واکسن‌های ام‌آران‌ای اشتباه می‌کند، اشتباه او را افشا می‌کنند، اما اطلاعات دیگری درباره این واکسن، به جز همان خط رسانه‌ای رسمی دولت‌هایشان، ارائه نمی‌دهند؛ دولت‌هایی که می‌خواهند روشی را آزمایش کنند که قبلاً هرگز [برای استفاده روی انسان] مجوز دریافت نکرده است. [واکسن فایزر نیز فرآیندهای عادی تأییدیه واکسن را طی نکرده، بلکه صرفاً «مجوز اضطراری» از دولت آمریکا دریافت کرده است.]

بسیاری از کمپانی‌های دارویی‌ای که درباره واکسن‌های ویروس کرونا تحقیق می‌کنند، از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنند. با استفاده از مقداری ویروس، سیستم ایمنی بدن شما را ملایم و آهسته آلوده می‌کنند و به بدن شما زمان لازم را می‌دهند تا به طور طبیعی خود را مقابل آن بیماری مقاوم کند. اما تولید این نوع واکسن‌ها فرآیندی آهسته و طاقت‌فرساست. این در حالی است که پیشتازان کنونی در رقابت برای واکسیناسیون گسترده جهانی علیه کووید-۱۹، کمپانی‌های دارویی‌ای هستند که از روش کاملاً جدیدی استفاده می‌کنند که قبلاً هرگز آزمایش نشده است.

عجله ترامپ برای خروج آمریکا از قرنطینه به‌رغم تلفات انسانی کرونا؛ آیا اعلام زودهنگام واکسن نیز می‌تواند اهداف سیاسی داشته باشد؟  [دانلود]

«ناتان واردی» نویسنده مجله آمریکایی فوربس، در ویدیویی تحت عنوان «چرا فایزر دارد روی یک درمان اثبات‌نشده برای کووید-۱۹ قمار می‌کند؟ [۵] »، می‌گوید: «[فایزر] می‌خواهد سلول‌های بدن شما را هک کند تا تبدیل به «کارخانه‌های تولید دارو» بشوند. با این حال، واردی اذعان می‌کند: «مشکل این رویکرد این است که تا کنون هرگز محصولی با استفاده از ام‌آران‌ای مجوز دریافت نکرده است.» تحقیقات علمی مختلف در زمینه کاربردهای درمانی بالقوه با استفاده از ام‌آران‌ای هنوز در مراحل ابتدایی هستند، اما این روش پیشاپیش راه‌حلی بالقوه برای درمان سرطان و بیماری‌های عفونی، جایگزینی پروتئین، و ژن‌درمانی تحسین شده است.  

ماه ژانویه سال ۲۰۲۰، پیشتاز اصلی در زمینه ام‌آران‌ای، شرکت دارویی «مُدِرنا» بود [واکسن کووید-۱۹ این کمپانی اکنون دومین واکسن تأییدشده در آمریکاست]، اما با شیوع کووید-۱۹ کمپانی‌های بزرگ دیگر نیز روی این روش تمرکز کردند. مدرنا طی چندین سال گذشته به لطف بودجه‌ای که عمدتاً توسط «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی» (DARPA) پنتاگون و «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» [جزئیات بیش‌تر] تأمین شده بود، توانست در این حوزه پیشتاز شود. با این حال، در حال حاضر فایزر، یک غول داروسازی آمریکایی دیگر، به لطف همکاری با یک شرکت کوچک آلمانی به نام بیوان‌تک، در حوزه ام‌آران‌ای از مدرنا سبقت گرفته است. اما در این مسابقه برای «نجات بشریت» مطمئناً پرتگاه‌هایی هم وجود دارد؛ به‌ویژه وقتی می‌خواهید فناوری‌های درمانی کاملاً جدید را برای استفاده عمومی عرضه کنید. آیا فایزر در این مسابقه جهانی برای پایان دادن به همه‌گیری کنونی، زنگ پایان را به صدا درآورده، یا اتفاقاً دارد جهان را به سوی فاجعه‌ای با ابعاد نجومی پیش می‌برد؟

توضیحات «سندر هیکس» پژوهشگر آمریکایی،  درباره «رویداد ۲۰۱» و نقش احتمالی غول‌های دارویی آمریکا (و «بنیاد بیل و ملیندا گیتس») در شیوع کرونا (جزئیات بیش‌تر[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› قمار کرونایی ترامپ و «خون سیاه» در رگ‌های اقتصاد آمریکا

 

درباره واکسن‌های مختلف کووید-۱۹ بیش‌تر بدانید

واکسن ایرانی «کُووایران برکت» ساخت شرکت داروسازی «شفا» با استفاده از روش ویروس غیرفعال‌شده تولید شده است. در این روش روش سنتی تولید واکسن‌ علیه بیماری‌های ویروسی معمولاً از ویروس ضعیف یا کشته شده آن برای تحریک سیستم ایمنی بدن انسان استفاده می‌شود. سپس وقتی بدن برای دفعه بعدی با آن ویروس خاص مواجه می‌شود، پادتن (آنتی‌بادی) خاصی تولید می‌کند، درست شبیه نحوه ایمن‌سازی بدن در مقابل بیماری فلج اطفال. شرکت‌های داروسازی «سینوفارم» و «سینوواک» چین نیز که پیش‌تر واکسن‌های کووید-۱۹ را به بازار عرضه کرده‌اند، از روشی مشابه شرکت شفا استفاده کرده‌اند. واکسن روسی کرونا نیز که با نام «اسپوتنیک» به بازار عرضه شده از روش بُردارهای ویروسی استفاده می‌کند که مکانیسم کارآمدی برای انتقال ژنوم ویروس به داخل سلول‌های آلوده محسوب می‌شود.

واکسن آمریکایی-آلمانی فایزر-بیون‌تک و واکسن آمریکایی مدرنا با استفاده از فناوری جدید پیام‌رسان آراِن‌اِی تولید شده‌اند [۶] که سرعت تولید واکسن و کارآیی آن با استفاده از این روش، بیش‌تر از شیوه سنتی است؛ چنان‌که برخی متخصصان معتقدند فارغ از سرعت ساخت، کارآیی واکسن‌های سنتی به سطح ۹۵ و ۹۴/۱ درصدی واکسن‌های فایزر و مدرنا نمی‌رسد. برای ساخت واکسن‌های پیام‌رسان آراِن‌اِی نیازی به ویروس نیست (اگرچه مقدار کمی از ویروس برای تعیین توالی ژنوم و آزمایش واکسن استفاده می‌شود)، بلکه بخشی از رمز ژنتیکی ویروس پس از تزریق واکسن، به داخل سلول‌های بدن راه پیدا می‌کند و پروتئین شاخکی ویروس را تولید و به سیستم ایمنی ارائه می‌دهد و باعث تولید پادتن و سلول‌های ایمنی تی برای مبارزه با بیماری می‌شود. البته پس از فعال شدن سیستم ایمنی بدن، پروتئین شاخکی ویروس و پیام‌رسان آراِن‌اِی از بین می‌روند ولی پادتن‌ تولیدشده برای محافظت آتی در بدن باقی می‌ماند [۷] .

ایران در حال کار همزمان روی چندین واکسن برای کووید-۱۹ است (+)

تولید واکسن داخلی کووید-۱۹ نباید انکار شود [دانلود]

استفاده فایزر از کودکان نیجریه‌ای به جای موش‌های آزمایشگاهی

مقاله‌های علمی، اطلاعات اولیه‌ی کافی را برای درک چگونگی کار واکسن‌های ام‌آران‌ای در اختیار ما گذاشته‌اند. با این حال، آن‌چه که هنوز نمی‌دانیم، و نمی‌توانیم بدانیم، تبعات استفاده از این واکسن‌ها در طولانی‌مدت است. این روش درمان تا کنون هرگز مجوز یا تأییدیه دریافت نکرده است؛ مگر برای استفاده در آزمایش‌های بالینی کوچک. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز هرگز آزمایش بالینی یک داروی مبتنی بر ام‌آران‌ای را تأیید نکرده است، چراکه استفاده از این روش با سؤالات و احتمالات ناشناس اخلاقی بی‌شماری مواجه است.

«ای. مایکل جونز» نویسنده آمریکایی: ایران نباید از آمریکا کمک‌های پزشکی دریافت کند (جزئیات بیش‌تر[دانلود]

در حالت خوش‌بینانه، استفاده از روش ام‌آران‌ای می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین جهش‌های فناوری در تاریخ بشر و درمانی بالقوه برای تقریباً هر بیماریِ انسانی قابل‌تصوری روی این کره زمین است: سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت، زوال عقل، آلزایمر، و هر بیماری دیگری که در نتیجه نقص در دی‌ان‌ای به وجود می‌آید. در حالت بدبینانه، دریافت‌کنندگان واکسن فایزر ممکن است به سرنوشت قربانیان این کمپانی در جریان آزمایش روی کودکان نیجریه‌ای در اواخر دهه ۱۹۹۰ دچار شوند: فلج یا مرگ.

فایزر سال ۱۹۹۶ به بهانه شیوع شدید وبا، سرخک و مننژیت در شمال نیجریه، آزمایش‌های مخفیانه‌ای را در «کانو» دومین شهر بزرگ این کشور، آغاز کرد تا آنتی‌بیوتیک جدیدش یعنی «تروان» («تروافلوکساسین») را آزمایش کند [۸] . فایزر داروی آزمایشی‌اش را روی دویست کودک بین یک تا سیزده‌ساله [۹] امتحان کرد. والدین این کودکان تصور می‌کردند کودکانشان قرار است داروی استاندارد مننژیت را دریافت کنند، اما متخصصان فایزر در واقع دو گروهِ کنترل را تشکیل داده بودند. به نیمی از کودکان داروی آزمایشی تروان داده شد و به صد نفرِ دیگر دوز کاهش‌یافته‌ای از داروی معادل تروان برای درمان مننژیت. استفاده از دوز پایین‌تر به این خاطر بود که برای اهداف بازاریابی و رقابتی، نتایج آزمایش را به طور مصنوعی به سود تروان تغییر بدهند.

«جودی ایوانز» فعال آمریکایی: دست آمریکا به خون مردم ایران آلوده است (جزئیات بیش‌تر[دانلود]

سال ۲۰۰۲، گروهی از کودکان نیجریه‌ای و سرپرستان قانونی آن‌ها در دادگاه منطقه‌ای آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک از فایزر شکایت کردند [۱۰] . طبق ادعای شاکیان و اسناد دادگاه، پنج نفر از کودکانی که تروان دریافت کرده بودند و شش نفر از کودکانی که فایزر دوز کمی از داروی مننژیت را به آن‌ها داده بود، در نتیجه‌ی این اقدامات فایزر جان خود را از دست دادند؛ شمار دیگری از این کودکان نیز دچار فلج، ناشنوایی و نابینایی شده‌اند. این در حالی است که، به گفته منابع نیجریه‌ای، تعداد واقعی کودکانی که در نتیجه آزمایش‌های فایزر فوت کرده‌اند، بیش از پنجاه نفر بوده است.

فایزر باید پنج روز پس از آغاز آزمایش‌هایش، نمونه خون کودکان را بررسی می‌کرد تا در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری، آن‌ها را با دوز کامل داروی اصلی مننژیت درمان کند. با این حال، تیم پزشکی فایزر این کار را نکردند، بلکه منتظر ماندند تا علائم جبران‌ناپذیر تزریق دارو به صورت فیزیکی آشکار شوند؛ و تازه آن موقع بود که اقدام به درمان کودکانی کردند که نادانسته داروی آزمایشی فایزر را مصرف کرده بودند. فایزر پس از این‌که فهمید موجب فوت یا فلج شدن این کودکان شده است، کاری را کرد که هر غول داروسازی دیگری انجام می‌داد: به‌سرعت صحنه جنایت را ترک کرد و ارزیابی بیماران را نیز متوقف کرد. این کمپانی آمریکایی، ده سال هرگونه مسئولیتی در این فاجعه را انکار و حتی از خود دفاع [۱۱] کرد، اما نهایتاً با شاکیان به توافق رسید تا در ازای پرداخت ۷۵ میلیون دلار، پرونده مختومه شود؛ مشروط به این‌که مسئول اقداماتی شناخته نشود که انجام داده بود [۱۲] .

[این پرونده صرفاً یکی از موارد در فهرست بلندبالای پرونده‌هایی است که به دلایل مختلف علیه فایزر تشکیل شده است و در بسیاری از آن‌ها محصولات این غول داروسازی آمریکایی منجر به مرگ ده‌ها یا حتی صدها انسان‌ها شده‌اند. برخی از این موارد را می‌توانید (در منابع انگلیسی‌زبان) از این‌جا، این‌جا، این‌جا، این‌جا، این‌جا، این‌جا، این‌جا، این‌جا و این‌جا بخوانید.]

«آناس مصطفی» (راست) یکی از قربانیان آزمایش فایزر در نیجریه، در سال ۲۰۰۷؛ آناس که سال ۱۹۹۶، وقتی داروی فایزر را مصرف کرد، تنها سه سال داشت، همچنان از آسیب مغزی رنج می‌برد (+)

«فردوسی ماداکی» (جلوی تصویر) در آغوش مادرش «آبو ماداکی» در سال ۲۰۰۷؛ «فردوسی» که در این تصویر ۱۱ سال دارد و سال ۱۹۹۶، وقتی تیم پزشکی فایزر داروی آزمایشی به او دادند، تنها یک سال داشت، همچنان از ناتوانی فیزیکی و آسیب مغزی رنج می‌برد (+)

«مادلین آلبرایت»  وزیر خارجه سابق آمریکا: ما معتقدیم کشتن نیم میلیون کودک عراقی برای تأمین منافع آمریکا ارزشش را دارد [دانلود]

دارویی علیه همه بیماری‌ها یا بیماری‌ای علیه همه داروها؟

با وجود آن‌چه که گفته شد، شاید حتی فلج و مرگ شماری از انسان‌ها هم بدترین سناریوی قابل‌تصور درباره فناوری ام‌آران‌ای نباشد. چنان‌که گفته شد، پتانسیل این فناوری تقریباً نامحدود است. اگر واکسن‌های کووید-۱۹ مبتنی بر این فناوری موفق شوند رویه‌ی «ویرایش ژنی» برای اهداف دارویی را عادی‌سازی کنند، آن‌وقت فشارها برای تداوم این رویه به روش‌های دیگر و با اهداف دیگر نیز افزایش پیدا خواهد کرد. استفاده از این فناوری برای کاربردهای زیبایی، پزشکی و نظامی (از ایجاد پوست شب‌تاب گرفته تا سلاح‌های بیولوژیکی که حتی به تصور ما هم خطور نمی‌کند) دور از ذهن نیست. به همین دلیل هم هست که افراد پشت این فناوری تمایلی به صحبت درباره قابلیت‌های بالقوه ام‌آران‌ای ندارند؛ چون این فناوری اولین گام واقعی ما به سوی ترابشریت [استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای تغییر در هوش و فیزیولوژی بشر] است [۱۳] .

مردم باید از زدن واکسن‌های کووید-۱۹ مبتنی بر ام‌آران‌ای خودداری کنند تا زمانی که کمپانی‌های تولیدکننده آن‌ها بتوانند عوارض جانبی این واکسن‌ها در بلندمدت را به اطلاع مردم برسانند. به عبارت دیگر، نباید به هیچ‌کس اجازه بدهید هیچ چیزی وارد بدن شما بکند، مگر این‌که بتواند به شما بگوید آیا این کار برای شما پیامدهای بلندمدتی هم دارد یا نه. این یک اصل بدیهی در حفاظت از خود به شمار می‌رود، که اهمیتش از خطر هر ویروسی بالاتر است؛ به‌ویژه ویروسی که اثبات شده فقط کمی از آنفلوانزای رایج مرگ‌بارتر است.

واکنش اولیه ترامپ به شیوع کرونا: اذعان به آمار بالای مرگ‌ومیر در آمریکا در اثر آنفلوانزا،  برای کوچک‌نمایی بحران کنونی [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› چند هزار آمریکایی هر سال بر اثر آنفلوانزا کشته می‌شوند؟

در انتها، یک نکته‌ی دیگر هم وجود دارد که تبلیغ‌کنندگان واکسن‌های ام‌آران‌ای روی آن تأکید دارند، اما اتفاقاً استدلالی علیه خود این واکسن‌هاست. عموماً واکسن‌ها برای آن‌که مؤثر باشند، باید به بیش‌ترین تعداد ممکن از یک جمعیت داده شوند. در طول تاریخ، واکسیناسیون عمومی برای دستیابی به «ایمنی گله‌ای» مصنوعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس در میان افراد آسیب‌پذیر در جامعه استفاده شده است. این در حالی است که فناوری ام‌آران‌ای اساساً متفاوت است و استفاده از آن به این معناست که واکسیناسیون عمومی دیگر ضرورتی ندارد.

به گفته حامیان واکسن‌های ام‌آران‌ای، دلیل اصلی مؤثرتر بودن این واکسن‌ها نسبت به فناوری‌های قبلی واکسیناسیون، این است که واکسن‌های ام‌آران‌ای دقیقاً روی بخش تولید پروتئین در چرخه زندگی طبیعی دی‌ان‌ای شما تأثیر می‌گذارند و به این ترتیب واکنش سیستم ایمنی بدن شما هنگام مواجهه با یک ویروس خاص را تقویت می‌کنند؛ و همین مسئله در مقیاس جامعه نیز صدق می‌کند [یعنی تزریق واکسن به همه مردم می‌تواند منجر به تقویت جامعه در مقابل شیوع ویروس شود]. اما نکته این‌جاست: از آن‌جایی که اکثر افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند بدون علامت هستند [۱۴] ، زدن واکسن‌های تقویت‌کننده سیستم ایمنی به آن‌ها اقدام غیرمنطقی‌ای است.

بزرگ‌ترین دروغی که حامیان واکسن‌های کووید-۱۹ مبتنی بر ام‌آران‌ای دارند به مردم دنیا می‌گویند این است که همه مردم باید این واکسن‌ها را دریافت کنند (+)

به عبارت دیگر، اگر واکسن ام‌آران‌ای به افراد کمک می‌کند واکنش قوی‌تری مقابل ویروس کرونا داشته باشند، هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که همه افراد جامعه [که اکثر آن‌ها پیشاپیش مقابل این ویروس قوی هستند] مجبور به دریافت این واکسن شوند. فقط افرادی باید این نوع واکسن‌ها را دریافت کنند که با خطر شدید مقابل ویروس کرونا مواجه هستند؛ دقیقاً مانند دریافت دارو. کسی که اچ‌آی‌وی ندارد، داروی اچ‌آی‌وی مصرف نمی‌کند؛ هیچ‌کس داروی سرطان مصرف نمی‌کند، مگر این‌که سرطان داشته باشد. و به همین ترتیب، هیچ‌کس نیازی به تغییر ژن‌هایش ندارد، مگر این‌که به دلایل خاصی شخصاً نیاز به انجام این کار داشته باشد. بزرگ‌ترین دروغی که دارد به مردم دنیا گفته می‌شود این است که همه مردم باید واکسن‌های ام‌آران‌ای را دریافت کنند؛ در حالی که اتفاقاً دقیقاً همان فناوری‌ای که مستأصلانه می‌خواهند آن را ترویج کنند، جامعه را از واکسیناسیون عمومی بی‌نیاز می‌کند.

در همین‌باره بخوانید:

›› دزدی فروشگاه‌ها از مردم و دزدی مردم از بیمارستان‌ها/ کرونا چگونه چهره پشت ماسک غرب را افشا کرد؟

 


[۱] بیانات در سخنرانی تلویزیونی در سالروز قیام ۱۹ دی لینک

[۲] Pfizer’s Experimental Covid-۱۹ Vaccine—What You’re Not Being Told Link

[۳] Coronavirus vaccine: Labour calls for emergency censorship laws for anti-vax content Link

[۴] واکسن ام‌آران‌ای لینک

[۵] Why Pfizer Is Betting Big On An Unproven Treatment For Covid-۱۹ Link

[۶] واکسن‌های مدرنا و فایزر-بیون‌تک چه تفاوتی با هم دارند عوارض آنها چیست؟ لینک

[۷] واکسن ایرانی کرونا چه شباهتی به واکسن‌های چینی و چه تفاوتی با واکسن‌های آمریکایی دارد؟ لینک

[۸] Secret report surfaces showing that Pfizer was at fault in Nigerian drug tests Link

[۹] Abdullahi v. Pfizer, Inc. Link

[۱۰] Pfizer pays out to Nigerian families of meningitis drug trial victims Link

[۱۱] Trovan, Kano State Civil Case - Statement of Defense Link

[۱۲] Pfizer Settles Drug Testing Case With Nigerian State for $۷۵ Million Link

[۱۳] Transhumanism Link

[۱۴] Coronavirus disease ۲۰۱۹ (COVID-۱۹): Situation Report – ۴۶ Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    19 3
    این شرکت حضور زیادی تو بازار داروی ایران داره بالاخره دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      14 37
      به نظرم لامپ ها رو خاموش کنید برق هم قطع کنید اونم مال دشمن بزرگ آمریکاست!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      6 5
      امکان نداره مسئولین از واکسن داخلی یا روسی و چینی بزنند . به دلیل جهش واکسن همه آنها فقط 4 ماه ایمنی می دهد. تازه واکسن چینی 73 عارضه ثبت شده دارد
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      6 4
      امریکا هم باید بره تمام اسلحه هاشو بریزه دور چون باروت مال چینی‌ها ست!!! ولی جدای از این مطالب من یکی که از بوی دود این غربگداها که نقشه شون در مورد این واکسن نقش بر آب شد خیلی حال میکنم، ادامه بدین!! خخخخخخ
    • کارگر IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      6 4
      واکسن فایزر بر اساس RNA بسیار خطرناک است. ممکن است مانند قرص تالیدومید منجر به کودکان معلول شود. مدیر یهودی فایزر به راحتی میتواند دو نوع واکسن تولید کند یکی برای اسرائیل و دیگری برای ایران که با دستکاری آن را به مهلک ترین سم به جان مردم بیندازد بعد هم بگوید تقصیر ایرانیهاست که همه شان ژن مرغوب نداشتند ! آن خانمی هم که واکسن ایرانی تزریق کرد نمیتواند مبنای اعتماد مردم باشد زیرا باید صبر کرد تا عوارض و یا اثر بخشی آن طی مدت طولانی نمایان شود. ضمنا از کجا معلوم آنچه جلوی دوربین تزریق شده آب مقطر بوده نه واکسن ! مسئولین آنقدر دروغ گفتند که باور ادعاهایشان سخت است. واکسنی که ژنها را تغییر ندهد و از ویروس ضعیف شده کرونا ساخته شده باشد عوارض کمتری خواهد داشت حالا ساخت چین ، هند و ایران باشد یا انگلیس و آمریکا. نباید در این موارد جو گیر شد و عجله کرد.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    5 2
    وبسایت دپارتمان عدالتِ ایالات متحده؛ شرکت فایزر بزرگترین متخلف سیستم درمان و سلامت در آمریکا طبق سند منتشر شده در وبسایت "دپارتمان عدالتِ ایالات متحده"، شرکت فایزر تا امروز در آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین متخلفِ تاریخِ سیستم درمان و سلامت معرفی و ۲/۳ میلیارد دلار بابت فریبکاری جریمه شده است.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    22 17
    جمع کنید این توهمات را
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      12 4
      مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا: "۳۱۵۰ نفر پس از مردم بعد از دریافت واکسن کووید ۱۹ فلج شده و قادر به انجام فعالیت‌های عادی روزانه نیستند! ان شاالله واکسن به شماهم تزریق بشود تا از توهم خارج بشید
    • پونه IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      4 2
      کسی رو که خودشو به خواب زده نمیشه ، بیدار کرد
    • BE ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      8 4
      توهم کسی داره که غرب گداست -- فکر میکنه اونا بهتر فکر میکند و از ما بهترونند ... و و -- تمامی داستان کرنا یک فشار دجیتال برای کنترل انسانها و ثروت آنهاست ...بقیه شعر است! مخصوصاً واکسن...
    • پری مجرد 43ساله IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      1 1
      خفه شو زالوصفت
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    4 2
    میاورید، یه چندتا تلفات که داد پس میفرستادید؛ دهن این حرف حساب نفهم های داخلی هم بسته میشد. به جهنم که میمردن، حداقل میفهمیدن که شخصیتشون مهمتر از موش آزمایشگاهی شدنه، اونم از طرف یه شرکتی که .. لااله الاالله، برای ما ژست آدم های علمی رو هم میگیرن، ای خداااااا، قوم بنی اسرائیل از این جماعت ظاهرالسلام که حتی ظاهرشون هم اسلامی نیست بهتر بود. ولی خیال کردید، ما موسی نیستیم کم بیاریم! اونقدر مسیر درست رو میریم که شمام ریلتون بیوفته جا ریل ما...!
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    11 8
    خداوند حفظ کند رهبر معظم مان را . واقعا ذکاوت و اقدام بموقع ایشان بسیار منشا اثر خیر بوده . همین ده سال گذشته با آغاز بهار باصطلاح عربی و شورش ها در سوریه . که بعد از گسترش در سوریه بعراق هم سرایت کرد . حضور بموقع نیروی مستشاری سپاه قدس بفرماندهی مرد میدان سپهبد شهید سردار دلها حاج قاسم سلیمانی . میشود گفت اصلی ترین عامل شکست طرح های دشمنان مسلمان و مردم منطقه در زمانیکه همه شواهد ازتسلط تروریست ها از جمله داعش بر سوریه حکایت میکرد . چون امکانات و لجستیک فراوان . همراه با استقبال از تروریست ها از مبادی متعدد ورودی برخی از کشورهای همسایه و همکاری برخی از گروه ها و حتی نظامیان حکایت از عزم جدی استکبار و همپالگی ها برای اجرای نقشه های خود که بعنوان درد زایمان خاورمیانه از آن نام برده شده بود ( رایس آمریکائی) . داشت . که بحمدالله با حضور و پایمردی نیروهای محور مقاومت تیر دشمنان بسنگ خورد و مضمحل شدند . اگر چه برخی کانون های چند ده نفره در اراضی آلوده سوریه و عراق تحت نظرو بوسیله آمریکا هنوز حرکاتی هم اکنون در این دو کشور انجام میدهند . اما آن هیمنه بمدد خداوند فرو پاشید . در این موضوع حساس کرونا و درمان و واکسن که چیز غریبی بنظر میرسد و هنوز هیچکس متقن دلیلی بر طبیعی یا تصنعی وجود ویروس را رد یا صحه نگذاشته . و در زمانیکه پیشینه عملکرد شرکتهای معظم داروئی مبنی بر ایجاد برخی از ویروس و بیماری ها از جمله در افریقا( ابولا . ایدز و غیره) و تهیه و توزیع دارو بقصد تسلط و منفعت طلبی بر خیلی ها روشن است . بهتر میبود در این وادی حساس که با سلامت و صحت جسمی و روانی مردم مرتبط است در کنار تبادلات فرضیه و راهکار و مقالات . با دید مشکوک و حساسیت بالا که به همین شرکت های تولیدی که اغلبشان ریشه در صهییونیزم جهانی دارند و مقصودشان هویداست نگریسته شود و با افرادیکه در این موارد مانند کرونا دارای اندیشه دیگری هستند و راهکارهای به نتیجه رسیده علمی آنها توجه شود . که نشود در دام و گردابی بی انتها فرو رویم که بیرون آمدنش نشدنی و یا بسیار سخت و هزینه بر ( انسانی و مالی) است . از خدا خواستارم در داخل کشور در عرصه های مختلف همانند حاج قاسم عزیزمان توانمند و با ذکاوت و هشیار و بسیار کوشا و خستگی ناپذیر فراوان داشته باشیم تا نظرات رهبر بزرگوارمان را به سر منزل مقصود ایشان برسانند . انشاءالله
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    14 11
    مشرق افتادی دنبال ماله کشی ...
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      4 6
      آره، تو بپا مثل.... زیر مالهٔ مشرق گیر نکنی صاف بشی یانکی!!
  • سعید IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    3 0
    خخخخ چه طنز تلخی ، اون خانوم امریکایی ( دستکم به اصطلاح ) مدافع حقوق بشر می فرمایید ما ایرانی هایی را به کنگره میبریم تا نشان دهیم تحریم ها دارند مردم ایران را نابود می کند نه دولت ، تا جلوی تحریم ها را بگیریم . خب مسئله اینجاست که آن سناتورها هم دقیقا می خواهند که مردم ایران نابود شوند و دولت و حکومت ایران بهانه است ، گرچه وقتی مردمی نباشد خب حکومت و دولتی هم نخواهد بود و این کار این خانوم بیشتر به مثابه گزارش عملکرد دادن به سناتورها می ماند که ببینند تا چه حد به اهدافشان رسیده اند . حالا اینکه این خانوم به واقع فعال حقوق بشری است یا اینکه نقش اصلیش همان گزارش تهیه کن مجلس سناست بماند .
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    10 10
    بنظر من زیاد کار جالبی نیست این شرکت و بکوبید، بالاخره اونجا یه شرکت خصوصیه و یه سری دانشمند و پزشک تو این مدت زحمت کشیدن و تلاش کردن که به خاطر نجات مردم واکسن درست کنن. هیچ کاری هم بدون عیب و ایراد نیست. اونا هم ممکنه اشتباهاتی داشته باشن ولی اقدامات مثبت هم داشتن.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      10 3
      راست میگی؟ تو دیگه خیلی نایس هستی، مورچه گازت بگیره الهی!! به دوستهای یانکی تم بگو تحریم دارو رو برای بیمارهای پروانه ای و سرطانی و... بردارن تا ذجر کش نشن، جناب نایس!!!
    • سعید IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      5 1
      دانشمند ؟!! پزشک ؟!! یعنی اون افرادی که بمب اتمی را اختراع کردند هم باید جزو همینایی که شما فرمودین حساب کنیم ؟! یعنی هر کسی که یه مدرک دانشگاهی میگیره خیرخواه بشریته ؟! اونایی که بمب های شیمیایی را ساختن چی ؟! مورد دیگه اینکه اشتباه ممکنه رخ بده ولی اگه نیت خیر پشت کار باشه به اشتباهش اقرار می کنه نه اینکه از زیر بار مسئولیتش فرار کنه و کتمان کنه...بعد هم اینکه اینجور شرکتها شدیدا تابع قوانین نظام سرمایه داری هستن و کسب پول و منفعت براشون در اولویته و اگر هم چیزی تولید کنن که به درد جوامع بخوره برای کسب سود خودشه نه اینکه غصه بشر را خورده باشن و برای همین نمیتونن منتی به گردن کسی بگذارند. متاسفانه همین نگرششون هم باعث میشه خیلی مواقع به بیراهه بروند و طبق قانون هدف وسیله را توجیه میکنه عمل کنند . .... اینقدر نگرش سطحی به همه چیز نداشته باشیم .
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      6 1
      یه سرچ کنی ،میبینی در امریکا ،صنعت دارو وتجارت دارو جزو بالاترین درامدسازیهاست.درست مثل صنعت سلاح سازی خصوصیشون،اینها هم برای ایجاد بازار برای کالای بهداشتی ،اول مریضی ایجاد میکنند ،بعد بهت دارو میفروشند.اون تصویر معصومانه پزشکی که برای خدمت !تلاش میکند ،مال قرنهای قبله.
    • پونه IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      7 1
      راست میگه بابا این همه بیچاره ها زحمت میکشند مردم رو عقیم و ناقص الخلقه کنن چرا زحماتشون رو نادید میگیرین چرا نون این بنده خداها رو سنگ میکنین
  • شایان IE ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    6 2
    چرا همه این اخبار از دیروز درز کرده؟ شما خودتون هیچ تحقیق انجام نمیدید؟ چرا زودتر اینارو نمیگفتین؟
    • سعید IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      7 5
      از دیروز نیست جانم ، شما مطالعه ات کمه تقصیر را گردن دیگران ننداز . اگه همین خبر را هم درست می خواندی میدیدی که چقدر لینک از اخبار روزهای خیلی پیش ، راجب این موضوع که در همین خبرگزاری منتشر شده در داخل متن این خبر گنجانده شده .
    • GB ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      6 1
      همین مشرق 10 تا مقاله دربارش قبلا نوشته. لینکای اول این مقاله رو چک کند چند موردش هست
  • ایرانی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    5 7
    خدایا شکر - از شر واکسن فایزر و استرا زنکا انگلیسی راحت شدیم. واکسن کوبایی - چینی و روسی به مراتب کم خطر تر از واکسنهای آمریکایی و انگلیسی هستند. البته واکسن ایرانی هم کیفیت بسیار بالایی داد.
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    1 1
    شرکت های داروسازی بیشرین بودجه شرکت را به بخش فروش می دهند. چون این بخش باید با دادن پورسانت به پزشکان و هدایای بسیار گران بها حتی در حد ویلا والماس و000 به مدیران بهداشت باید سود شرکت را با فروش دارو های خود محقق نمایند. لذا این شرکت ها با تمام قدرت از هر روش و راه کاری برای پیشگیری از بیماری و کاهش مصرف دارو واکسن و لوازم پزشکی خود جلوگیری می کنند. مثلا اگر التهاب مزمن را با اموزش همگانی کاهش بدهیم مردم دنیا 1- کمتر دچار بیماری های غیر واگیر دار می شوند. در نتیجه خیلی از داروها واعمال جراحی های بسیار سخت و گران قیمت مانند قلب باز و تعویض زانو و0000 نیاز نخواهد بود. 2- انسان بدون التهاب مزمن خیلی مقاوم تر در برابر بیماری های عفونی هم می شود.لذا اگر به مردم اموزش بدهیم که بجای گشتن برای رستوران های خوب به ورزش روی بیاورند وبجای خوردن گردش کنند و ضمن درمان علامتی بیماری های غیر واگیر دار خود التهاب مزمن خود را هم درمان نمایند. نیاز خیلی کمتری به دارو و واکسن و0000 خواهد بود. یعنی مردم بجای رفتن به مطب ها داروخانه و بیمارستان بیشتر در پارک ها و کنار دریا و جنگل خواهند بود
  • GB ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    6 1
    چرا درباره مافیای واردات دارو به ایران صحبت نمیکنید ؟ فعالیتشون این روزا واضحه در رسانه ها. مافیای دارویی ایران دست تیم نمازی و تریتا پارسی بوده و اون شبکه هنوز وجود داره و در دولت هم که نفوذ بسیار زیاد. نایاک با انتخاب جو بایدن دوباره فعالیتش رو در کشور توسط رسانه هاش شروع کرده. شرکت های وابسته به نایاک کاسب اصلی تحریم ها و واردات دارو در کشور هستند. نمازی رو گرفتید اما شبکش همچنان داره کار میکنه چون رییسش تریتا پارسی هنوز داره ول میچرخه
  • ایرانی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    3 0
    به نظر میاد جبهه مافیایی واردکنندگان داروهای تاریخ گذشته - الوده به ایدز و واکسن های فایزر و استرازنکا - دقیقا همین امروز - همزمان با ممنوع شدن واردات داروهای بنجل آمریکایی و انگلیسی حسابی اعصابشان بهم ریخته.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    2 0
    اگر فایزر ک با بودجه مثلا پنتاگون ساخته شده بده واکسن ایرانی هم با پول ...
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    2 1
    آدم عاقل بین بنز و پراید بی‌ام‌و را انتخاب میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس