مدرنا

نیویورک تایمز در خبری اعلام کرد مقام‌های بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا به دلیل موارد زیاد واکنش‌های آلرژیک واکسن مدرنا خواستار متوقف شدن تزریق این واکسن شده‌اند.

 به گزارش مشرق،  پس از ثبت موارد «زیاد» و «غیرعادی»  از واکنش‌های منفی به واکسن کرونای شرکت مدرنا، مقام‌های بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا دستور توقف تزریق این واکسن را صادر کرده‌اند.

براساس داده‌های منتشر شده، از جمله این افراد ۶ کارمند مراقبت‌های بهداشتی  هستند که پس از دریافت واکسن مدرنا در سن دیگو، دچار واکنش‌های شدید آلرژیک شدند.

اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا اعلام کرد: تعداد موارد مربوط به واکنش‌های منفی ناشی از تزریق واکسن کرونای شرکت مدرنا «به طور غیرعادی» رو به افزایش بوده است.

نیویورک تایمز نوشته است: یکی از داوطلبان تنها ۱۵ دقیقه پس از دریافت واکسن دچار واکنش شدید آلرژیک شد.

محققان و کارشناسان ارشد خواستار توقف تزریق این واکسن تا انجام تحقیقات گسترده‌تر شده‌اند.

واکسن «مدرنا» نیز مانند فایزر از فناوری «mRNA» استفاده می‌کند که  برای نخستین بار در جهان مبنای تولید واکسن قرار گرفته است. به همین‌خاطر مختصصان معتقدند می‌بایست این واکسن‌ها دوره تست طولانی‌تر و علمی‌تری را طی می‌کردند.

این در حالی است که واشنگتن‌پست  ماه گذشته به نقل از رییس سازمان غذا و داروی آمریکا نوشت این سازمان تحت‌فشار کاخ سفید مجبور شده است واکسن کرونا را زودتر از زمان‌بندی تعیین شده،‌ تأیید کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    4 2
    غربگداهای ناعزیز، دماغ سوخته میخریم!!!
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    2 2
    اون وقت مینو محرز میگه این واکسن ها هیچ مشکلی ندارند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس