کد خبر 1171925
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
حسین مرعشی

حسین مرعشی در واکشن به اظهارات روحانی گفت: کم‌لطفی‌های دولت نسبت به متحدان خود کم نبوده و اینگونه نبوده که حامیان دولت، یکطرفه دولت را ترک کرده باشند.

به گزارش مشرق، شاید دیگر بر کسی پوشیده نمانده که یکی از استراتژی‌های اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش رو فاصله گرفتن از دولت مستقر است. دولتی که با حمایت‌ها و تَکرارهای سران اصلاحات رأی آورد و 8 سال مسئولیت اجرایی کشور را بر عهده داشت.

«دولت تدبیر و امید دنبال این هست که آن چنان رونق اقتصادی ایجاد بکند و آن چنان مردم را از لحاظ درآمد سرشار بتوانند در اختیارشان قرار بگیرد اصلا به این چهل و پنج هزار تومان خودشان نیاز نداشته باشند»، «خوب است که سانتریفیوژها بچرخند، اما مهم است که چرخ کشور هم بچرخد، و چرخ صنعت هم بچرخد»، «مردم در همان 2 ماه اول دولت تدبیر و امید آثار کارهای انجام‌شده را می‌بینند. برای از پیشِ‌روی برداشتن مشکلات اقتصادی برنامه یک‌ماهه، 3ماهه، یک‌ساله و 4ساله در نظر گرفته‌ایم» از جمله وعده‌هایی است که روحانی برای تحقق آنها اتفاقا از یکی دیگر از وعده‌هایش که تشکیل دولت فراجناحی بود نیز عبور و کابینه‌ای اصلاح‌طلب تشکیل داد.

اما حضور چهره‌های اصلاح‌طلبی چون اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور و عباس آخوندی، محمدرضا نعمت‌زاده، رضا اردکانیان، محمد شریعتمداری، محمود حجتی، بیژن نامدار زنگنه، ربیعی، شمخانی، معصومه ابتکار که جزء کابینه دو دوره صدارت روحانی بودند نتوانست وعده‌هایی که روحانی داده بود را محقق کند.

همین عدم توفیق دولت در تحقق وعده‌ها باعث شد تا روز به روز و با نزدیک شدن به انتخابات آهنگ فاصله گرفتن اصلاح‌طلبان از دولت سریعتر شود.

البته افرادی چون کواکبیان بارها تصریح کرده‌اند که اصلاحات چوب حمایت از روحانی را می‌خورد. اما اکثر اصلاح طلبان تلاش دارند خود را از کارنامه روحانی مبری کنند.

حالا روحانی که به نظر در این پازل ایفای نقش می‌کند روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت طی سخنانی با اشاره به فشارهای خارجی که طی سال‌های اخیر به دولت تحمیل شد، گفت: «آمریکا فشار حداکثری را انتخاب کرد. توقع ما این بود که همه دوستان سیاسی ما هم حمایت حداکثری از دولت را انتخاب می‌کردند. بعضی‌ها این کار را کردند خدا خیرشان بدهد و بعضی‌ها هم نکردند و این در تاریخ زندگی آنها خواهد ماند که در روزهایی که در میدان جنگ بودیم و در برابر یک آدم کثیف و مستبد ایستادگی کردیم، تنها هم بودیم، به جای اینکه ما را یاری و کمک کنند زبان دیگری را انتخاب کردند که نمی‌خواهم راجع به آن زبان توضیح بدهم، زبان خوبی نبود.»

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگو با ایلنا هم پاس گل روحانی را جواب داده و گفته: به هر حال کم‌لطفی‌های دولت نسبت به متحدان خود کم نبوده و اینگونه نبوده که حامیان دولت، یکطرفه دولت را ترک کرده باشند. وقتی دولت اشتباهات بزرگی را مرتکب می‌شود و دوستان خود را تنها می‌گذارد، طبیعی است که تنها می‌ماند و این اجتناب ناپذیر است.

مرعشی در ادامه گفته: پاسخی که من می‌توانم از ناحیه دوستان‌مان به آقای روحانی بدهم، خیلی کوتاه است و می‌توانم بگویم که؛ «چه خوش بی‌ مهربانی هر دو سر بی/که یکسر مهربانی دردسر بی».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس