رونمایی بی‌بی‌سی از اوج خرافه‌پرستی در لندن/ «کلاغ‌دار اعظم» حافظ تاج و تخت سلطنتی!

اینکه دربار ملکه انگلیس «کلاغ‌دار اعظم» دارد، یعنی بخشی از مالیات مردم ‌این ‌کشور صرف حقوق کلاغ‌دار و امکانات نگهداری از چند کلاغ به دلیل یک ‌خرافه پوچ می‌شود!

به گزارش مشرق، روز گذشته حساب اینستاگرامی بی‌بی‌سی فارسی در مطلبی نوشت: «مرلینا»، ملکه کلاغ‌های برج لندن و یکی از ۶ کلاغی که همیشه در این برج نگهداری می‌شود، مدتی است که ناپدید شده و احتمالا مرده است. مطابق افسانه‌های انگلیسی، همیشه باید حداقل ۶ کلاغ در برج لندن نگهداری شود و اگر این کلاغ‌ها برج لندن را ترک کنند، موجب ناآرامی کشور و سقوط تاج و تخت بریتانیا خواهد شد.

در ادامه این مطلب آمده است: کریستوفر اسکیف، کلاغ‌دار اعظم برج لندن در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی در مورد خبر ناپدید شدن مرلینا که به ملکه‌ کلاغ‌های برج مشهور است، گفته: «مرلینا پرنده‌ای آزاد و رها است و قبلا هم خیلی وقت‌ها از محوطه برج خارج شده. ما با هم دوستیم و مرلینا معمولا بعد از مدتی پیش‌مان برمی‌گردد، ولی این بار برنگشته. به همین خاطر احتمال می‌دهم که دیگر در این دنیا نباشد.»

در پایان این مطلب آمده است: البته کلاغ‌دار اعظم برج لندن به همه اطمینان داده که با وجود مرگ مرلینا، همچنان ۶ کلاغ ساکن برج هستند چون همیشه برای محکم‌کاری یکی دو کلاغ اضافی هم در برج نگهداری می‌شوند.

اینکه دربار ملکه انگلیس «کلاغ‌دار اعظم» دارد، یعنی بخشی از مالیات مردم ‌این ‌کشور صرف حقوق کلاغ‌دار و امکانات نگهداری از چند کلاغ به دلیل یک ‌خرافه پوچ می‌شود!

این حجم از اعتقاد به خرافات نزد حاکمان بریتانیا و انتشار چنین گزارشی در بی‌بی‌سی فارسی در حالی است که تمسخر و حمله به اعتقادات دیگران به ویژه طیف‌های مذهبی و متهم کردن آنان به خرافه‌گرایی و خرافه‌پرستی، همواره جزء اصول ثابت این شبکه بوده است.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شیرازm IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    13 1
    چقدر ادم بدبخت وحقیرباشه ک حرف یمشت مزدور وبی هویت و کسانی ک وطن خودشون رومیفروشن حرف ایناراگوش بده و براش مهم باشه.. کسی ک خودشوفروخته کامل وناموس و وطنش ازیادبرده ایاعقل سلیم باورمیکنه ایناحرفشون راست باشه؟؟ خاک توسرخودفروش عوامل بی بی سی واینترنشنال وهابی کفتارصفت.. تهوع زاست هرکی اعتمادداره به اینابیمار و عقب موندست چون بضررخاک. وطن وناموسه
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      7 0
      تعدای از مسئولین ارشد اجرائی فعلی که با تدبیر و امید ! اقتصاد و فرهنگ مملکت رو به این روز انداختند تربیت شده همین کلاغ بازها هستند
  • تنبل IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 1
    یه مقام دیوانی دیگر هم دارند به نام : بز دار سلطنتی. با لباس شمایل رسمی، قلاده یه بز سفید را گرفته دستش، اینور اون ور رژه میره.
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    16 1
    این شغل کلاغ دار اعظم برازنده زیباکلام است
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
      3 1
      خب کلا روشنفکرا کلاغای رزروند برای حفظ تاج و تخت بریتانیای خبیث . با وجود اینا یخورده این کلاغ بازیها از مفهوم خرافه در میاد به مصادیقی در واقعیت نزدیک میشه
  • حسین IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    7 1
    انگلیسیها بدلیل داشتن سابقه خیلی زیاد تو جادو و جادوگری به این چیزها اعتقاد دارند و اصولا به اصطلاح جادوگر هم زیاد دارن- مهمترین کتابهای انگلیسی هم درهمین مورده (هری پاتر و ...)
  • سعید IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    بابات بمیره پیر خرفت
  • CH ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    روح مرلینا شاد باشه! مرلینا کلاغ خوبی بود. سیاه منقار بزرگ با صدار قار حی حیف
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    1 1
    خواهشا شما از خرافه پرستی چیزی نگوئید.
  • CH ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    شاید مرلینا قالب پنیری دیده و به دهن گرفته و زود پریده.
  • سرباز IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    3 1
    کسانی که دین رو کنار میذارن ناچارن به خرافه رو بیارن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس