کد خبر 1169104
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲
تاثیر تغییر ساعت وعده غذایی در پیشگیری از دیابت

در یک مطالعه جدید ابتکاری، محققان به بررسی این موضوع می پردازند که آیا تغییر زمان وعده غذایی در روز می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، محققان دانشگاه ساری انگلستان قصد دارند در طی یک مطالعه ۱۰ هفته‌ای، ۵۱ شرکت کننده در سنین ۱۸ تا ۶۵ سال را که در معرض ریسک بالا / متوسط / کم ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند را به سه گروه تقسیم کنند. از گروه اول در قالب گروه کنترل، خواسته می‌شود که تغییری در عادات غذایی خود ایجاد نکنند. گروه دوم ملزم به محدود کردن زمان غذا خوردن در طول روز به ساعت ۷ صبح تا ۳ بعدازظهر خواهند بود. و گروه سوم زمان غذا خوردن خود را به ۱۲ ظهر تا ۸ شب محدود می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تستوسترون می‌تواند از دیابت پیشگیری نماید

شرکت کنندگان به طور منظم در واحد تحقیقات بالینی ساری برای کنترل فشار خون، اندازه دور کمر و ران و تهیه نمونه خون و ادرار حضور خواهند یافت.

دانشمند ارشد این مطالعه، دکتر «دنیس رابرتسون»، در این باره می‌گوید: «دیابت نوع ۲ یک مشکل رو به افزایش است که می‌تواند احتمال بروز مشکلات جدی در چشم، قلب و سیستم عصبی ما را افزایش دهد

به گفته وی، «ابتکارات بهداشت عمومی اغلب با تمرکز بر پیشگیری انجام می‌شود، اما موفقیت محدودی داشته است. ما باید روش‌های مختلفی را در پیشگیری از این بیماری اتخاذ کنیم. یک راه حل ساده برای این امر می‌تواند تغییر زمان صرف وعده‌های غذایی باشد که فاکتورهای پرخطر مرتبط با ابتلاء به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد.»

محققان معتقدند تغییر زمان وعده‌های غذایی، مانند کاهش وزن، برای سلامت مفید است. آنها امیدوارند که تغذیه با محدودیت زمانی ممکن است به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند دیابت نوع ۲، کمک کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    خوب نتیجه چی شد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    هیچی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس