کد خبر 1169103
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۱
ارتباط رژیم غذایی کوتاه مدت کربوهیدرات و بهبود دیابت

یک مطالعه جدید نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ که به مدت ۶ ماه رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می کنند ممکن است در مقایسه با سایر رژیم های توصیه شده، شاهد میزان بهبودی بیشتری باشند.

به گزارش مشرق، محققان اذعان می‌کنند که بیشترین فایده در ۱۲ ماهگی حاصل شد، اما ممکن است رژیم‌های غذایی کوتاه مدت کم کربوهیدرات برای مدیریت دیابت نوع ۲ پرفایده باشد.

دیابت نوع ۲ رایج‌ترین شکل دیابت در سراسر جهان است و رژیم غذایی به عنوان یک بخش اساسی در درمان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

با ویتامین‌های ضد پیری آشنا شوید!

در این مطالعه، تیمی از محققان بین المللی به ارزیابی اثربخشی و ایمنی رژیم‌های کم کربوهیدرات و رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، در مقایسه با رژیم‌های کنترل (عمدتاً کم چرب) پرداختند.

در بزرگسالان با میانگین سنی ۴۷ تا ۶۷ سال مبتلا به دیابت نوع ۲، رژیم غذایی کم کربوهیدرات در قالب دریافت کمتر از ۲۶ درصد کالری روزانه از کربوهیدرات و رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات به عنوان دریافت کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه از کربوهیدرات در مدت حداقل ۱۲ هفته تعریف شد.

نتایج در ۶ و ۱۲ ماهگی گزارش شد و شامل بهبودی دیابت (کاهش سطح قند خون با یا بدون استفاده از داروی دیابت)، کاهش وزن، عوارض جانبی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی شرکت کنندگان بود.

محققان دریافتند که بیماران دارای رژیم غذایی کم کربوهیدرات در مقایسه با بیماران دارای رژیم غذایی کنترل، بدون عوارض جانبی، در مدت ۶ ماه به میزان بالاتری از بهبودی دیابت دست یافتند.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات همچنین باعث افزایش میزان کاهش وزن، کاهش مصرف دارو و غلظت چربی بدن (تری گلیسیرید) در شش ماه شد.

با این حال، بیشتر این مزایا در مدت ۱۲ ماه کاهش یافت، و برخی شواهد نشان می‌دهد که کیفیت زندگی و سطح کلسترول در ۱۲ ماه بدتر شد.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    2 0
    کربوهیدرات میشه سیزمینی برنج و نون خب جایگزین اینا چی هست ؟! ادم سیر شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس