ویژه ها

مردم از جماعتی گلایه‌مندند که حدود ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی و تقنینی حضور داشته ولیکن توان و استعداد جوانان عزیز کشورمان را در حد قرمه‌سبزی و آبگوشت بزباش می‌بینند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** حجتی کرمانی: اوضاع نابسامان امروزی محصول انقلاب اسلامی است

«محمد جواد حجتی کرمانی» عضو سابق مجلس خبرگان که در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان در سال ۹۸  رد صلاحیت شد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «از اسلام تا مسلمانی، از انقلاب تا انقلابی گری» نوشت: «پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب...باید پاسخگوی نسل نوجوی پرسشگر پرخاشگر باشیم که شما مسوول اوضاع نابسامان امروزی ما بوده‌اید و هستید و خود من مانده‌ام که به این سوال عام و تمام چه پاسخی بدهم؟ و از این‌رو است که این قلم ماه‌هاست از رفقای بازمانده و خشک شده و افسرده شده؛ و نیز نگارنده اکنون محصور در خانه به خاطر پرهیز از ابتلا به کرونا - دل و دماغی ندارد که حتی قلمی بر کاغذی بکشد و درددلی از خامه بر نامه‌ ریزد - و می‌دانم همدردان گوشه‌نشین و زبان در کام مانده بسیاری هستند که حال و حوصله گفتن و نوشتن ندارند».

حجتی کرمانی در ادامه نوشت:"راستگرایان" به اصطلاح انقلابی، مرا متهم به گرایش لیبرالی و غیرانقلابی می‌کنند و "جوجه‌های تازه از تخم در آمده"، به من و امثال من "پرواز" یاد می‌دهند».

حجتی کرمانی در این یادداشت با ادبیاتی توهین آمیز، جوانان انقلابی را «جوجه های تازه از تخم درآمده»! توصیف کرده و در ادامه، جوانان عزیز کشورمان را «نسل نوجوی پرخاشگر»! نامیده است.

وی در یادداشت مذکور، مدعی شده است که جوانان اوضاع نابسامان امروزی را نتیجه انقلاب می دانند و وی نیز پاسخی برای این سوال ندارد!

رهبر معظم انقلاب- ۲۷ بهمن ۹۵- فرمودند: «دشمن سعی میکند -البتّه آب در هاون میکوبد- انقلاب را ناکارآمد نشان بدهد؛ خب، ما نابسامانی داریم؛ کجای دنیا و کدام کشور همه‌ی مسائلش تامّ‌وتمام درست شده و حل شده است؟ نابسامانی‌ها همه‌جا وجود دارد، ما هم داریم -حالا من اشاره خواهم کرد- از آنها صرف‌نظر هم نمیکنیم؛ نابسامانی بلاشک هست امّا دشمن سعی میکند در قبال این نابسامانی‌ها پیشرفتهای انقلاب را ندیده بگیرد... مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند...ایستادگی مردم در مقابل دشمنِ کمین‌کرده‌ی برای بلعیدن ایران یک حرف است...امّا توقّعات آنها از ما مسئولین یک حرف دیگر است».

ایشان همچنین- ۲۹ بهمن ۹۶- با اشاره به راهپیمایی پرشور و متفاوت مردم در ۲۲ بهمن فرمودند: «چنین حضور مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی آن‌هم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد...البته مردم به برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند و ما کاملاً از انتقادها، گلایه‌ها و شکوه‌های آنها مطلع هستیم اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم اینگونه در دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند».

ایشان در بیانات مذکور، حضور خردمندانه مردم را ناشی از وجود «آگاهی انقلابی» و «کمال سیاسی» در ملت و توانایی آنها در تفکیک «نظام انقلابیِ امت و امامت» با «تشکیلات دیوانسالاری کشور» دانستند و تاکید کردند: «نه فقط از دولت و قوه قضائیه و مجلس، بلکه ممکن است فردی از شخص حقیر نیز انتقاد داشته باشد اما انتقاد هیچ منافاتی با ایستادگی پای نظام اسلامی و انقلابیِ برآمده از پایداری ملت و فداکاری صدها هزار شهید ندارد و به همین علت، مردم با همه وجود از این انقلاب دفاع می‌کنند».

مردم عزیز و فهیم کشورمان «گله مندند»؛ از اینکه وزیری که وظیفه اش ساخت مسکن برای مردم است؛ به «خانه نساختن برای مردم» افتخار می کند! از اینکه برخی مدیران ارشد دولتی بدون توجه به انتقادات فنی و دقیق کارشناسان و صاحبنظران، سیاستگذاری غلط «دلار ۴۲۰۰ تومانی» را اجرا کردند.

مردم «گله مندند» از اینکه پیش از این، برخی نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، بجای تلاش برای رفع مشکلات مردم، درگیر سلفی حقارت و کمیته رفع حصر بودند.

مردم گله مندند از اینکه حدود هفت سال و نیم است که کشور معطل مذاکره و توافق با آمریکاست و هنوز برخی از حامیان دولت، وعده رسیدن سیب و گلابی های برجام در آینده را می دهند.

مردم از جماعتی گلایه مندند که حدود ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی و تقنینی حضور داشته ولیکن توان و استعداد جوانان عزیز کشورمان را در حد قرمه سبزی و آبگوشت بزباش می بینند و خودکفایی را مزخرف قلمداد می کنند و از مدیران نجومی بگیر حمایت می کنند و با مدیریت جهادی بیگانه هستند.

** محسن هاشمی:انکار هولوکاست هیچ آورده‌ای برای ما نداشت

«محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «تنش‌زایی در روابط خارجی و انکار مسئله هولوکاست که هیچ آورده‌ای برای ما نداشت و فقط به اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی کمک کرد...درحال‌حاضر فضای کشور و مشکلات به اندازه‌ای است که ما امکان حذف و دفع را نداریم و باید از همه ظرفیت‌ها و کاندیداها(برای انتخابات ۱۴۰۰) استفاده کرد».

هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اصلاح‌طلبان در مقطع فعلی به دلیل شرایط خاص کشور، تحریم‌های بی‌سابقه، ناکارآمدی پیش‌آمده در عملکرد دولت و عدم واقع‌گرایی و عمل‌گرایی در مدیریت شهری، با ریزش در بدنه اجتماعی مواجه شده‌اند و این احتمال موفقیت آنها را کاهش داده است؛ اما یک جریان ریشه‌دار سیاسی فقط در زمانی که برنده است وارد رقابت نمی‌شود، بلکه سعی می‌کند حضور خود را در صحنه تحت هر شرایطی حفظ کند. به نظرم در انتخابات آینده نیز اصلاح‌طلبان به سمت حضور در صحنه تمایل خواهند داشت».

محسن هاشمی در این مصاحبه ادعا کرده است که «انکار هولوکاست هیچ آورده ای برای ما نداشت»!؛ این موضعگیری در حالی است که هولوکاست یک دروغ بزرگ تاریخی است و اسناد فراوان و غیرقابل انکاری از ساختگی بودن این افسانه صهیونیستی حکایت می‌کندنگرانی آمیخته به وحشت غرب از تحقیق و بررسی درباره هولوکاست گویاترین دلیل بر جعلی بودن آن است و اگر اینگونه نبود و بررسی ماجرا بر صحت وقوع هولوکاست گواهی می‌داد، سردمداران غرب و صهیونیست‌ها نه فقط از بررسی و تحقیق درباره آن وحشتی نداشتند، بلکه همگان را به انجام این تحقیق و بررسی دعوت و ترغیب هم می‌کردند.

هاشمی تاکید کرده است که تنش زایی در روابط خارجی هیچ آورده ای برای ما نداشته است. به دلایل مختلف، این اظهارنظر اصلا صحیح نیست. اما سوال اینجاست که آیا سیاست تنش زدایی در دولت آقای روحانی، برای ایران دستاورد داشته است!؟

چرا آقای محسن هاشمی و همفکران وی هیچگاه حاضر نیستند که به سوالات درباره نتایج رویکرد تنش زدایی با غرب در دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی پاسخ بگویند!؟  

اقدام توهین آمیز سفرای اروپایی در ترک تهران در دولت آقای هاشمی رفسنجانی، توافق سعدآباد و محور شرارت خواندن ایران در دولت خاتمی و برجام در دولت روحانی، مصادیق روشنی از رویکرد منفعلانه تحت عنوان «تنش زدایی با غرب» است.

هاشمی در مصاحبه مذکور صراحتا بر کارنامه ضعیف دولت و شورای شهر و شهرداری اصلاح طلب تهران اذعان کرده اما متاسفانه اصلاح طلبان هیچگاه حاضر نیستند که درباره عملکرد خود به صورت شفاف به افکارعمومی پاسخگو باشند.

** آقای ترکان؛ در کدام دوره، ایران را «محور شرارت» نامیدند؟

«اکبر ترکان» مشاور سابق روحانی در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «۸ سال دوره اصلاحات را می‌توان دوران مدارا نام برد. یادمان هست که در پایان دوره ریاست‌جمهوری آقای ‌هاشمی با حوادثی چون میکونوس روبه‌رو شدیم که نتیجه آن خروج بسیاری از سفرای اروپایی از ایران بود. در ابتدای دوره آقای خاتمی...خارج‌شدگان از ایران، بار دیگر به کشور دعوت شدند و شرایط عادی شد. خاتمی هم سیاست تنش‌زدایی را اتخاذ و فضای بین‌المللی درباره ایران تغییر کرد و همکاری ما با کشورهای خارجی را  توسعه داد. از آن دوره بود که شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند».

ترکان در این یادداشت از سیاست خارجی دولت اصلاحات تمجید کرده است. «محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات در یکی از سفرهای خود به آمریکا در نشست خبری حاشیه اجلاس هزاره سران کشورهای عضو سازمان ملل گفته بود: «سیاست تنش‌زدایی جمهوری اسلامی ایران شامل همه کشورها می‌شود و ما به هیچ وجه از دشمنی و تشدید دشمنی‌ها استقبال نمی‌کنیم و در حال حاضر روابط بین‌ ملت ایران و آمریکا مثبت است».

اما نکته قابل تأمل اینجاست که سیاست «تنش زدایی» و شعار «گفت و گوی تمدن ها» در دولت خاتمی، هیچگاه به رفع تنش منجر نشد. رئیس جمهور آمریکا در همان مقطع،  ایران را «محور شرارت» نامید و اروپایی‌ها نیز در گفت‌وگوهای به اصطلاح انتقادی، مواضع سخت‌تری نسبت به ایران اتخاذ کردند.

در دولت اصلاحات، توافق سعدآباد میان ایران و کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان امضاء شد ولیکن این توافق نه تنها هیچ دستاوردی برای کشور نداشت، بلکه خسارت بار و زیان آور بود.

به فاصله چند روز پس از توافق سعدآباد، رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام-۱۱ آبان ۸۲- فرمودند: «اگر قرار باشد دشمنان یا مراکز قدرت، فزون‌خواهی کنند و سنگر به سنگر جلو بیایند و ما هم عقب‌نشینی کنیم، این می‌شود تسلیم، که به‌هیچ‌وجه درست نیست و اجازه‌ چنین کاری هم داده نخواهد شد».

«علی باقری» معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی و معاون فعلی امور بین الملل قوه قضاییه چندی پیش گفته بود: «در طول مذاکرات هسته‌ای در دولت اصلاحات، طرف ایرانی در اقدامی تحقیرآمیز به طرف اروپایی گفته بود "اجازه بدهید یکی دو سانتریفیوژ در دانشگاه، داخل محفظه شیشه‌ای بگذاریم تا کسی دست به آن نزند. که دانشجویانی که آن‌جا هستند بدانند سانتریفیوژ که می‌گویند، چه‌شکلی است"! اما طرف اروپایی در کمال وقاحت گفته بود که "نمی‌توانیم چنین اجازه‌ای بدهیم".».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • DE ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    43 3
    محسن هاشمی: انکار هولوکاست هیچ آورده‌ای برای ما نداشت واقعا عجب بیسوادیست این جوجه فکلی .احمدینژاد گفت من معلم هستم شاگردان از من میپرسند هولوکاست راست است یا دروغ حالا این سئوال را من از شما میکنم اگر هلوکاست دروغ است تا کی میخواهید با دروغ مردم دنیا را مشغول کنید و اگر راست است آلمان این کار را کرده چرا باید 14 میلیون فلسطینی جریمه شوند و سرزمین خود را از دست بدهند و آواره شوند چرا خسارت آ« را از آلمان نمیگیرید؟ بچه برو کمی مطالعه کن همش که نمیشه خاطره تعریف کرد./ حجتی کرمانی: اوضاع نابسامان امروزی محصول انقلاب اسلامی است که با غربگدایان و کارگزانتی ها و اصلاحطلبان مماشات کرد و آنها را شدیدا به سزای اعمالشان نرساند.
    • جریان پدرخوانده IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      18 1
      محسن هاشمی: انکار هولوکاست هیچ آورده‌ای برای ما نداشت!!!آقای هاشمی خانواده شما که در تمام اغتشاشات، فروش اسناد مملکت، کرسنت و ده ها مورد دیگر همواره دست برتر رو داشته چرا این حرفها را میزنید!!! برای ملت ایران چیزی نداشت جز درس عبرت اما برای خانواده شما که داشت و دارد؟ شما که راهتان را ... راه پول درآوردنتان را بر اساس شیوه بزرگان قوم صهیونیست قرار دادید... در کاخ های مجلل زندگی می کنید برای اسکی به کشورهای شمال اروپا سفر می کنید...
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      21 0
      محسن هاشمی که تخصصش مترو بوده، به اذعان خودش یه کیلومتر تونل هم نساخته! حالا این آقازاده صحبت از تاثیر انکار هولوکاست بر روابط خارجی آشفته میکنه!! این مسئله مثل همون کلیشه ی تاثیر مرگ بر آمریکا گفتن مردم بر خصومت بین آمریکا و ایرانه! اصلاحطلبان چه ستادی-بایدنی و چه کارگزارانی همه و همه استاد تقلیل مسائل بخصوص مسائل خارجی به خاله بازی هستند!
    • SE ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      22 1
      فریب دروغ را نخوردن و نپذیرفتن دروغ با انکار حقیت تفاوت دارد. واقعا که بیسوادی. آقازاده محسن تقصیر نداری چون در کاخ غصبی زندگی کرده ای شده‌ای همجنس ربع پهلوی.
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      21 1
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن و این بدلیل بی تدبیری این دولت هاست.
    • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      16 1
      خسارت محض برجام هیچ آورده ای برای کشور و مردم ایران نداشت.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      14 1
      گلابی های برجام: خونه متری 50 میلیون، پراید 120 میلیون، گوشت کیلویی 150 هزار ، طلا گرمی 1200000 تومان، تخم مرغ دونه ای 1700 تومن علی برکت الله
    • علی پوراحمد IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      10 0
      یاد خطبه نماز جمعه ای افتادم که آقای هاشمی میگفتند انحراف فرزندان به خاطر نان حرامی است که والدینشان به آنها داده و تمام این دشمنی‌ها با حق و حقیقت و احکام و حدود الهی به خاطر لقمه های حرامی است که از کودکی خورده اند . عالم بی عمل به که ماند به زنبور بی عسل و زنبور بی عسل یک‌دزد واقعی است .
  • AU ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    27 1
    انکار هولوکاست نفت رو برد به قیمت تاریخی ۱۳۰ دلار حافظه تون خوب نیست خخخ
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      18 3
      اولاً جناب حجتی کرمانی ضمن آن که می خواهم احترامتان به خصوص در لباس روحانیت حفظ کنم اما تأکید شما در به اصطلاح اسلام شناس بودنتان و تعریف تلویحی از خودتان را حتی علامه های حوزه مثل مرحوم طباطبائی و مصباح را برای خویش قائل نبوده اند! ثانیاً جناب آقا زاده محسن خان هاشمی اگر از آن دستاوردها منظورتان است، خوب هم هولوکاست را تأیید بفرمایید و هم مظلومیت صهیون ها را در تصرف و اشغال فلسطین و ضمناً رزمندگان فلسطینی را هم تروریست بنامید تا دستاورد برایتان فوج فوج برسد!!!!
    • حسن IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      20 2
      چه جمله جالبی اقای هاشمی گفتند اتفاقا این جمله ذات واقعی اینارو نشون میده، اقای هاشمی مگه برای گفتن واقعیت باید انتظار دستاورد داشته باشیم طرف فکر کرده همه مثل خودش و هم حزبی هاش برای رسیدن به قدرت هم شده دروغ میگن که براشون دستاورد داشته باشه
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      12 0
      آفرین بر شما انکار هولوکاست باعث شد برای 6 میلیون نفر سرپناه ساخته بشه .هسته ای رونق بگیره. ایران رتبه اول تولید علم رو در دنیا کسب کنه ...........چه روزگاری بود.........ولی سحر نزدیک است . ان مرد که هولوکاست را انکار میکرد ایشالله به زودی می اید
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    26 2
    محسن هاشمی:انکار هولوکاست هیچ آورده‌ای برای ما نداشت".یعنی خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!.به عبارت ساده تر، هر دروغی که دیگران گفتند ما باید تایید کنیم !.آقای هاشمی آنها با اصل نظام مشکل دارند نه با این چیزها!.
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      20 1
      با آمدن بایدن خیلی ها دارن نقاب ها رو کنار میزنند و چهره واقعی خودشان رو نشان می دهند
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      18 2
      این رویه ای که امثال محسن خان تبلیغ می کنن دیپلماسی بادکنکیه ! که بالاخره هم می ترکه!
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    11 1
    هلوکاستی که وسیله ی مظلوم نمایی شقی ترین و پست ترین رژیم روی زمین و منتهی به اشغال فلسطین و کشتن بیگناهان بشه، قبول کردنش میشه ظلم به بشریت و انسانیت.داستان تخیلی هلوکاست
    • کامبیز روشن IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      6 14
      حرف مفت نزن و چرند نگو هولو کاست بر مبنای تواریخ مشهور رخ داده است.پس مطالعه کن بعد افاضه کن.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      12 4
      هلوکاست افسانه صهیونیست های کودک کش برای غصب فلسطین و بعد از آن رسیدن به توهم اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات است
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      8 0
      اگر اینقدر مطمئنن که واقعیت نقل شده چرا باید با هر کسی که کوچکترین نقد بر اتفاقات هولوکاست داره تا اینحد شدید برخورد کنن ؟ تاریخ زور و تهدید و سو استفاده یک تاریخ زرده . چه خوشتان بیاد یا نیاد
  • RU ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    12 0
    برای یک انسان دنیا پرست نماز خواندن هم ظاهرا هیچ دستاوردی ندارد. اما هر روز 5 بار باید انجامش دهیم. مبارزه با طاغوت جهانی صهونیسم وظیفه شرعی ما است و هر گونه کوتاهی در در این زمینه - به بهانه آنکه دستاوردی ندارد- نشانه پذیرش ولایت شیطان است و انکار الله است. بگذریم که کسی هولوکاست را انکار نکرد. دو سال پرسیدیم که اربابهای شما را برانگیخت
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    16 0
    هاشمی خشت کج اقتصادی ورانت را تو سط فرزندان واطرافیان خود گذاشت واخرش عا قبت به خیر نشد
  • DE ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    8 1
    بر حجتی کرمانی
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      5 1
      بیش باد
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    16 1
    مشکلات الان معلول انتخاب است نه انقلاب. انتخاب افرادی مرعوب به غرب همچون جنابعالی
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 2
      احسنت
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    16 1
    البته كه نفع و سود خاندان هاشمي در مراوده با خاندان ال سعود و سرهنگ قذافي بيشتر بر اورده ميشود!!
  • abbas IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    16 0
    با درود . آقای محسن هاشمی همانند ابویشان با راکفلر ها معاشرت دارند و این سخنان از این جهت می باشد .
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    14 1
    این یارو محسن هاشمی حسابی از ذخایر مورد نظر نتانیاهو هست
  • CA ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    9 0
    اجازه بدید بایدن ببینیم اصلا می‌تونه در مسند ریاست جمهوری بنشینه و آمریکا به آشوب کشیده نشه بعد شما اصلاح طلب لیبرال صدا کلفت کن و از نظام خرج کن که البته اون موقع با مردم طرف خواهید بود
  • مهدی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    10 0
    آقای هاشمی همه این بدبختهای ما آورده پدر است.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    14 0
    البته منظور ایشان این است که ٨ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد برای ایشان و خانواده محترم اورده ای نداشته!!!! و سالهای سختی بر ایشان گذشته بر خلاف ٣٢ سال دیگر و دوره های درخشان دیگر
  • سیدعلی IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    14 0
    آقای هاشمی آیا هلوکاست بیش از یک دروغ بزرگ است؟ اگر هست، که هست چرا ما نباید این دروغ افشا و حامیان آنرا رسوا کنیم؟ آورده ما اقتدار ماست که بعضی مدعیان خط امام و اصلاح طلبی آنرا درک نمی کنند
  • چاه کن همیشه ته چاه است IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    12 2
    «محمد جواد حجتی کرمانی» عضو سابق مجلس خبرگان که 98 رد صلاحیت شد گفته «پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب...باید پاسخگوی نسل نوجوی پرسشگر پرخاشگر باشیم که شما مسوول اوضاع نابسامان امروزی ما بوده‌اید و هستید و خود من مانده‌ام که به این سوال عام و تمام چه پاسخی بدهم؟ مسلما این سوال فرزندان شما از شماست و سوال درستی هم پرسیده اند!! چرا که ما ملت ایران خود را فرزندان روح الله خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و نایب خلفش سید علی آقا خامنه ای می دانیم و مبرا از هر گونه پرخاشگری می باشیم البته در برابر خودی اما شما و طیف شما برعکس در رابطه با خودی عصیان کردید، پرخاشگری کردید.. اما در مقابل دشمن بزدلانه رفتار کردید عجز نشان دادید...به جیب مردم ایران رحم نکردید.. حیثیت ملت و مملکت را به باد دادید...؟؟؟؟ اما فرزندان روح الله با شجاعت تمام در مقابل دشمن ایستادند و می ایستند و در برابر خودی رئوف و مهربانند که می توان به گروه های جهادی اشاره نمود و.....و.. و هزاران ایثار دیگر که در راس آنها باید به شهدای مدافع حرم اشاره نمود
  • سید فروزان CH ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش نه پسر آقای هاشمی ، مردم از خانواده شما بیزارند ، مردم اگر نبود صبر انقلابی و مقام رهبری ، شما و کل خانواده‌ات را محاکمه انقلابی میکردند ، جمع کنید بساطتان را تشریف ببرید لندن ، همگی اقامت آنجا را دارید و به اندازه کافی مال در بانک‌ها سریعتر بروید که ۱۴۰۰ ، دوران جمع کردن بساط غربگدایان خواهد بود
  • رحمت عیدی IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    آقای هاشمی کدام ما؟ مای مردم و نظام یا مای شما و دارو دسته رفقای غرب پرستتان که همیشه در راس قدرت بودند و بودید؟ خب اصل انکار هولوکاست توسط شما که محل تشکیک است اما تایید ظاهری و انکار باطنی انقلاب و نظام و ولایت فقیه توسط شما که خیلی آورده داشته برایتان نونِ در روغن و آب گوارا
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    10 0
    جناب آقای محسن هاشمی، الحق که شما سرمایه اید... سرمایه اید برای اسراییل
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      دقیقا همینطوره
  • گرگ زاده IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 0
    آقای حجتی اگر منظورتان از نسل پرخاشگر، جوانانی است که با لقمه حرام بزرگ شده اند کاملا درست است و سوالاتشان بجا!...که این قبیل جوانان را هم فقط می توان در دامن و مکتب شما پیدا کرد.. شما بزرگوار و همکیشانتان بزرگترین مجاهدتها را در تربیت این نسلی که از آنها به عنوان پرخاشگر یاد نمودید ایفا کردید و با لقمه هایی که برای ایشان فراهم نمودید راهی جز پرخاشگری و عصیان برایشان باقی نگذاشتید ...گندم از گندم بروید جو ز جو
  • ابراهیم شهبازی IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    6 0
    انکار خدا و انقلاب و ارزشها هم هیچ نفع و ضرری براتون نداشته فقط سودها و استفاده هایی که کرده اید براتون نافع بوده
  • DE ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    5 0
    محسن هاشمی: انکار هولوکاست هیچ آورده‌ای برای ما نداشت.حتی نمیشه یک " خاطره " هم ازش تعریف کرد . هولوکاستی که برای من نجوشه میخوام صدسال نجوشه !!؟؟
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    5 0
    شما از فردا هلوکاست را تایید کنید، و از باغ های پسته خانوادگیتان به یهودیان خسارت بپردازید
  • حامد IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    4 0
    فرزند هاشمی
  • رضا DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    7 1
    حجتی کرمانی ،مرده های سیاسی دوباره دارند حرف میزنند انقلاب اسلامی خوب بود وخوب هست ناجنس های مثل شما باعث گرفتاری هستید
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 2
    آقای حجت الاسلام حجتی کرمانی ما مردم ایران اولاً جوجه نیستیم به شما پرواز یاد بدیم ما مرد میدان و پیرو حاجی قاسم هستیم؛ شما جامانده هستی و میخواهی با غریبه ها پرواز کنی!؟
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    5 0
    هولوکاست کشتن 200000 مردم عراق بدست ایادی آمریکا برای این طیف از پیروان فکری شیطان مهم نیست .
  • یوسفی IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    4 0
    باسلام. الآن اگر کسی نداند که مشکلات اقتصادی بخاطر فاصله گرفتن از اهداف انقلاب واعتماد بر دشمن مکار حیله گر هست دچار خطا در منطق ودستگاه محاسباتی شده. مگر اینکه بگوید ما باید اسرائیل را به رسمیت بشناسیم که آن سخن دیگری است که در این صورت دیگر نباید گفت انقلاب اسلامی ودیگر معنا نداره هزاران نفر به شهادت برسند وهزاران خانواده داغدار شوند.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    2 0
    آقای محسن هاشمی مردم دارند میگن ضعف مدیریت داریم مثل شورای شهر در طول این ۴ سال برای تهران چکار مثبت انجام دادین به غیر از اینکه سیاسی بازی کردید اسم چندان خیابان بنام افرادی با نظام زاویه داشت عوض کردن تا عقده گشایی کنید؛ خواهرت امروز با سایت انصاف نیوز مصاحبه کرد و گفت اگر ترامپ انتخاب میشد بهتربود بخاطر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران را ازبین می برد خدا وکیلی این خواهرت چرا خجالت نمی کشه
  • کسمزان IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 18
    درود خدا برحجتی کرمانی ومحسن هاشمی رفسنجانی کلامشان حق وحقیقته
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      12 0
      این دولت بی تدبیر از شاهکارهای حجت الاسلام هاشمی است.
  • مرصاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    11 0
    تو فعلا بجای هولوکاست ، به اوضاع شهر برس !!
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
      0 0
      حداقل 1مستراح عمومی درست کن تا شاید صوابش به روح بابات برسه .
  • مرصاد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 2
    برادران حجتی کرمانی ، از ابتدا ، میانه خوبی با انقلاب نداشتند ! آنها نمونه حوزوی هایی هستند ، که دل امام (ره) را خون کردند !!
  • علی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 0
    وقتی یک عده خائن خود فروش و خود فروخته مثل اصلاح طلبان و تازه بدوران رسیده ها و احمق هایی که هیچ اگاهی از تاریخ ندارند فعلا منافع نامشروح خود را در خطر می بینند باید هم حرفهایی بزنند که دشمن شاد کن شوند
  • یاور انقلاب IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    جناب اقازاده لطفا نظرتان را در باره توهین به پیامبر عظیم الشان در رورنامه های فرانسوی بفرمائید ؟ ترا بخدا شرم کنید دانشمندانی در اورپا هولوکاست را قبول ندارند ضمنا در باره کارهائی که به نفع مردم باشد در دوره شورا بفرمائید.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      0 2
      جریان اصلاحات=بانی وضع موجود
  • ضد صهیون IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 0
    ویلیام د. روبنشتاین یهودی صهیونیست دو آتشه‌ی دانشگاه «دیکین» شهر ملبورن در استرالیا، ضمن اعتراف نسبت به نگرانی جدی و شدید یهودی‌ها در قبال انتشار آثار افشا کننده‌ی دروغ هولوکاست، چنین نوشت: «اگر به سایرین نشان داده شود که هولوکاست یک دروغ و نیرنگ است، در آن صورت اسلحة شماره یک زرادخانة تبلیغاتی اسرائیل خنثی و بی‌اثر می‌شود.» این استاد یهودی، چندی بعد نیز اعلام کرد: «اگر معلوم شود هولوکاست یک افسانه‌ی صهیونیستی است، در آن صورت قویترین سلاح موجود زرادخانة تبلیغاتی اسرائیل بی‌اثر شده و از بین می‌رود.»
  • ضد صهیون IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    ویلیام د. روبنشتاین یهودی صهیونیست دو آتشه‌ی دانشگاه «دیکین» شهر ملبورن در استرالیا، ضمن اعتراف نسبت به نگرانی جدی و شدید یهودی‌ها در قبال انتشار آثار افشا کننده‌ی دروغ هولوکاست، چنین نوشت: «اگر به سایرین نشان داده شود که هولوکاست یک دروغ و نیرنگ است، در آن صورت اسلحة شماره یک زرادخانة تبلیغاتی اسرائیل خنثی و بی‌اثر می‌شود.» این استاد یهودی، چندی بعد نیز اعلام کرد: «اگر معلوم شود هولوکاست یک افسانه‌ی صهیونیستی است، در آن صورت قویترین سلاح موجود زرادخانة تبلیغاتی اسرائیل بی‌اثر شده و از بین می‌رود.»
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 1
    اینهم مثل باباش هنوز دنبال)پول،آورده وانباشت اموال)هست!شما پایان انقراض تمام نسل گذشته،حال وآینده تات اموال دارید،نترس!
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 0
    آقا محسن انکار کدامین دروغ و تاریخسازیهای جعلی و اقراروتاییدکدامین حقایق تاریخی برای‌شما مهم ونافع است؟ ولی از ورای افسانه سازی هلوکاست صهیونیستهاست سود فراوانی میبرند اگر اینگونه نبود اینهمه روی آن حساسیت نشان نمی دادند.آیا این سکوت متضمن منافع آنها نیست.
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 0
    خدا هدایت کند خاندان علی اکبر رفسنجانی و اصلاح طلبها را انشاالله
  • سید قدیر غنی زاده زاویه IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 1
    تازمانی که مسند داشت همه چیز گل وبلبل بود و حالا اخ شده ای دنیا طلب حال جوان را دست آویز طمع خود نکن
  • حسين DE ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    4 0
    محسن تو شهامت دارى يكبار صراحتا در مورد اون برادر دزدت موضع گيرى كنى؟كم سواد ميدونى سكوت در برابر اعمال مجرمى كه جرمش ثابت شده و محكوم شده يعنى شريك جرم بودن؟تو نميخواد در مورد هلوكاست اظهار نظر كنى اين حرفها بتو نيومده و سوادشو رو هم ندارى كه بتونى نظر بدى برو بشين سرجات بچه پسر .
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    3 0
    جناب هااااشمی!!!تاییدهولوکاست چه گلی برسرملت زده؟ تاییدکدخدا حامی اصلی صهیونیزم چه تاجی برسرشماکاخ مرمرنشینان زده؟غیرازاین است که آنها ازحضورشماخرسندند؟
  • سیدمحمدمسعودگلمحمدی. IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 2
    احمدی.نزاد.هم.از.شما.بود.با.فیلم.مگر.نگفت.رفسنجانی.دزد.است.رفیق.قافله.بود.شریک.دزد.آره.رفسنجانی.پایه. بدبختی.را.ریخت.ما.که.میدانیم.از.سال.چهل.هست.رفت.بساز.بفروشی.وطرف.دار.شاه.شد.شاید.جوانها.ندانند.ما.می.دانیم.مثل.ثابتی.مقدم.آمد. یک.سازمان.را.تشکیل. دادند.همه.را.لو.داد.شد.همه.کاره.ساواک.ما.از.اول.انقلاب.داد.زدیم.اینها. کی.هستند.ولی.گو.گوش.شنوا.محمد.خاتمی.گفتگو.تمدنها.بازخرید.نیروها.انقلابی.برکنار.کردن.حجتی.کرمانی.می.گویید.انقلاب.نا.به.سامانی.آوردراست.می.گوید.نه.جاده.بود.نه.دخیل. جاها.برق.بود.نه.با.سواد.چندان.داشتیم.تو.رویا.ارتش.قوی.داشتیم.درست.مثل.زمان.رضا.شاه.آقای. حجتی.تو.انقلاب.قرآن. هم.سوره.توبه.آیات. گن. درباره.روحانیان. مثل.تو.گفته.سوره.توبه.حالت. بکش.طبق.قانون.کاپیتولاسیون.ما.از.یک.چی.بگم.کمتر.بودیم.مردم.ویتنام.نه.خدا.را.قبول.داشتند.همین.کره.شمالی.ببین.از.امثال.تو.محمد.خاتمی.رفسنجانی.با.شرفتان. مردم.حاصرند.بمیرند.ولی.شرف.شان.را.از.دست.ندهند.می.شود.چهار.تا.زن.هرزه.پیدا.کرد.پول.درآورد.یا.خیلی.این.کارها.زیبنده.انسان.شریف.نیست.ما.با.خون.خودمان.با.انقلاب.عهد.بستیم.زمان.شاه.مبارزه.کردیم.ولی.خیانت.امثال.تو.ورفسنجانی.در.اینسی.چهار.سال.معلوم.است.حالا.هولوکاست.باشد.نباشد.شما.هولوکاست.اقتصادی.بوجود.آوردید. کدخدا.پرستید.از.کمونیست. بی.شرفترید.کدام.فرزندتان.رفت.بجنگد.به.خدا.کمونیست. سوریه.عراق.واروپا.آمده. بود.داشت.با.تکفیری.میجنگید.امثال.تو.باید.اعدام.شوند.من.در.تعجبم.چرا.دهن.شما.را.خورد.نمیکنند.توهین.به.انقلاب.توهین.به.مقدسات.است.توهین.به.امامت.است.توهین. به.خون.هزار.چهار.صد.سال.مبارزه.شیعه.است.نمانم. می.آیند. امام.خمینی.کبیر.را.آمریکایی. می.گویند.وشعیر.قاضی.جریمه.میکند.به.خدا.امام.خامنه.ای.خیلی.صبر.دارد.اشاره. کند.دودمان. را.به.باد.میدهیم.مرگ.بر.کدخدا.وکدخداپرست.مرگ.بر.ضد.انقلاب.درود.برشی. انقلابی.مرگ. بر.سازش.کار
  • DE ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 3
    كــــــــاســــــه داغ تـــــــــر از آش ما نه سر پیازیم نه ته پیاز هولوکاست برای ملت ما نه نان ونه آب می شد آقازاده ها را مراقب باشید.
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 1
    اگه اون هولوکاست دروغه این یکی که دکترین و تفکر کپک زده تو امثال تو داره مردم رو میکشه که درسته. کرمانی، انقلاب ما عیب نداره، ما مقصریم که چند ساله حکومت واختیار مملکتو دادیم دست شما.
  • ملائی IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 3
    آقای حجتی شما ۵۰ سال درس خوندی ولی آدم نشدی که اینطور توهین میکنی آخر پیری حواستو جمع کن نزدیک جهنم نشی!!!
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      1 0
      بانیان وضع موجود ژست شاکی گرفتند
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    4 0
    جلو فایزو بگیر حرف مفت نزن درباره حاج قاسم اکر حاج قاسم سوریه نمرفت داعش تو کشور ما بود در باره حاج قاسم حرف نزن من بچه شهیدم
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 0
    برو ببین پدر ت چه کرد حالا تو مخواهی پاک کنی
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 1
    جانا سخن از زبان ما میگویی شاهزاده ی ایرانانی .
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
      2 0
      آقای هاشمی اگر ماهم در کاخ های طاغوتیان لم میدادیم و بچه هایمان را بر روی مبلمان آن ها بزرگ میکردیم همین سرنوشت شما را داشتیم که از صهیونیست ها حمایت کنیم ولی نه امام و نه امت چنین خانه هایی را نگزیدند
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 2
    اصلاح طلبان بانی اصلی وضع موجود هستند
  • GB ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    2 0
    گفتن حقیقت همیشه فایده دارد. انکار یک دروغ بزرگ تاریخی باعث بیداری وجدان انسانهای آزاده ی حقطلب میشود. مگر کتمان حقیقت هنر است ؟ فقط یک وجدان خبیث است که از کنار این دروع میگذرد. البته کتمان حقیقت و طرفداری از باطل کار شما خانواده است. از قدیم گفته اند: دزد به دزد که میرسد چوبش را می اندازد. شما هم چوبتان را انداختید.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 2
    آقای حجتی کرمانی بادت میاید درمناظره باعالم مبرز مرحوم آیت الله مصباح یزدی آنقدرضیف بودی که همان روزنامه های زنجیره ای که تورا بایک عالم رودرو کرده بودند بارهاگفتند : تمامش کنید تمامش کنید ...تمامش کنید ! آنروزها هم اول بعضی فکرمیکردند حرف مهمی داری اماواقعا مردم دیدند فرق شمادرحدشاگردواستاد بود . انشایت هم میگوید چندنفررامصداق گرفته ای ا.رافسرده ای برودکتر ...اوضاع خوب نیست ولی ازبهترین قدرت منطقه وجهان اسلام حرف میزنی کشوری که آمریکاهم ازآن میترسد.
  • محمدایوب IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    0 0
    دریک تصادف اتوبوس. همه مسافران کشته شد ه بودند ولی یکی نیمه جانی داشت ولی کسی متوجه نمی شد آن نیمه جان با تمام وجود تلاش کرد تا از عمق وجودش. از پایین بدنش صدایی در کرد که بفهمانند زنده است حال حجتی کرمانی هم که در جمع اصلاح طلبان مرده قراردارد تمام توان خود را جمع کرد و صدایی در کرد که بگوید زنده است درزباله دانی چالش نکنند
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 0
    آقای هاشمی میشه هولوکاست رو هیجی کنی.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
    1 0
    آقای هاشمی میشه هولوکاست رو هیجی کنی.
  • مهدی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
    0 0
    خط فقر تعریف داره با تصویب دلار به ۱۷۵۰۰ کجا می خواهیم برویم چرا این سمت را می خوانید ولی جیب ما را نمی خوانید این بود که اول می گفتید همه چی رایگان است و می شود رایگان که نشد کلا خالی شدیم حقوق را نیز به نرخ روز البته به دلار محاسبه کنید نه اینکه به ما و ملت می رسه فکر نکنید
  • سید IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
    0 0
    جناب محسن خان اورده شما از قبول وعدم انکار هلوکاست چیست بجز غرب پرستی و وادادگی در مقابل دنیای زر وزور و تزویر و در نتیجه دستاوردی چون تمامی مشکلات امروز که جامعه ایرانی بخاطر طرز تفکر منحوس شما وهمفکرانتان با ان دست پنجه نرم میکنند کمی خجالت هم خوب است ادمهای مغرور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس