حریری: لبنان به دولت فن سالار نیاز دارد/ وجود موانع

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان پس از دیدار با رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا به موضع گیری درباره نتایج دیدار خود در کاخ بعبدا با «عون»، پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، سعد حریری نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان پس از دیدار با میشل عون رئیس جمهور لبنان در کاخ بعبدا به موضع گیری درباره نتایج دیدار خود با عون پرداخت.

وی افزود: هنوز موانعی در برابر تشکیل کابینه جدید وجود دارد.

حریری تاکید کرد: فروپاشی اوضاع در لبنان به دولت فن سالار نیاز دارد. امیدوارم که دولت تشکیل شود اما هنوز پیچیدگی های آشکار وجود دارد و مشکلات سیاسی موجود در کشور مشهود است.

نخست وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان بیان کرد: من خواهان تشکیل دولت فن سالار هستم و بر آن اصرار دارم و میشل عون رئیس جمهور لبنان نیز خواهان تشکیل چنین دولتی است.

سعد حریری اعلام کرد: دست از کار تا زمان تشکیل دولت فن سالار نخواهم کشید.

لبنان اکنون بدترین روزهای خود را سپری می‌کند. بحران اقتصادی و گسترش وسیع کرونا و اختلافات سیاسی و از سوی دیگر فساد مالی و اداری، رانت‌خواری، باندبازی‌ها و بی کفایتی‌ها، لبنان را با بحرانی بزرگ روبرو کرده است.

بدهی‌های خارجی لبنان بیش از ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که برابر با ۱۷۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشور است. مؤسسه اعتبارسنجی «استاندارد و پورز»، لبنان را «بدهکارترین» کشور خوانده است.

تشکیل دولت جدید باید سریع‌تر رخ دهد و دخالت‌های خارجی به ویژه از سوی آمریکا و سعودی‌ها متوقف شود. گروههای غربگرا نباید منتظر باشند تا آمریکا برای آنها کاری انجام بدهد یا اینکه ماکرون بیاید و برای آنها تصمیم بگیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس