سعد الحریری نمایه

سعد حریری پس از نشست روز گذشته با میشل عون ابراز امیدواری کرد که پرونده تشکیل دولت در این کشور قبل از آغاز سال نو میلادی به نتیجه برسد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری النشره، روز گذشته پس از پایان نشست میان «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور که به منظور از سرگیری رایزنی‌ها در راستای رسیدن به یک نتیجه مطلوب جهت حل پرونده تشکیل دولت برگزار شده بود، حریری اظهار داشت که فضای این جلسه مثبت بود.

بیشتر بخوانید:

«الحریری» از چه می‌هراسد؟

حریری افزود که در این نشست توافق برای برگزاری یک جلسه دیگر با رئیس جمهور حاصل شد که بنا به دلایل امنیتی تاریخ آن اعلام نشده است.

نخست وزیر مامور تشکیل لبنان گفت که قرار است نشست های پی در پی با رئیس جمهور برگزار شود تا در نهایت درباره یک فرمول برای تشکیل دولت قبل از آغاز سال نو میلادی به توافق برسیم.

در همین زمینه منابع ریاست جمهوری لبنان گزارش دادند که نشست میان میشل عون و سعد حریری فضای مثبتی داشت و متفاوت از ۱۲ جلسه قبلی بود. در این نشست دو طرف توافق کردند که رویکرد جدیدی برای تشکیل دولت در پیش بگیرند که بر این اساس درباره ساختار نهایی کابینه با ۱۸ وزیر توافق کردند. رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف لبنان همچنین درباره توزیع پست های حاکمیتی توافق کردند که وزارت دادگستری در اختیار تیم رئیس جمهور و در مقابل وزارت کشور به تیم حریری واگذار شد. اطلاعات نشان می‌دهد گزینه تصدی این پست نیز مشخص شده است.

به گفته منابع با همه این وجود تشکیل دولت در یک روز امکان پذیر نیست و نشست مذکور در واقع فضای مثبت و محتاطانه‌ای داشت که عمدتاً ناشی از وعده‌هایی بود که هر یک از طرفین برای تسهیل پرونده تشکیل دولت داده بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس