کد خبر 1154684
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
لبنان|عقبگرد پرونده تشکیل دولت/ واکنش برادران حریری به حکم متهم پرونده ترور «رفیق حریری»

سعد و بهاء حریری در واکنش به حکم دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان علیه متهم پرونده ترور پدرشان خواستار اجرای این حکم شدند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الجمهوریه منابع آگاه لبنان از روند تشکیل دولت در این کشور خبر دادند که پرونده تشکیل کابینه در وضعیت عقب گرد قرار دارد و «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان همچنان در انتظار پاسخ «سعد حریری» نخست وزیر مکلف این کشور به پیشنهاد وی درباره تجدید نظر در توزیع پست های وزارتی است.

بیشتر بخوانید:

لیبرال‌های لبنانی بدون روتوش +فیلم

این منابع همچنین گزارش دادند، حریری نیز منتظر است تا سعد حریری درباره ساختار مورد نظر وی برای تشکیل دولت نظر قطعی خود را اعلام کنند.

بر این اساس منابع معتقدند که رئیس جمهور و نخست وزیر مکلف لبنان هر دو مواضع ضد و نقیضی درباره روند تشکیل دولت دارند و همچنین اختلاف نظر میان دو طرف در این زمینه پا بر جاست. به این ترتیب محافل سیاسی لبنان خوش بین نیستند که پرونده تشکیل کابینه در این کشور پیش از پایان ۲۰۲۰ به نتیجه برسد.

از سوی دیگر «بهاء حریری»، برادر سعد حریری که چند روز قبل به دلیل اتهامات دروغ علیه حزب الله با شکایت این حزب به دادگاه احضار شده بود درباره پرونده ترور پدرش «رفیق حریری» نخست وزیر فقید لبنان و رای دادگاه بین المللی ویژه برای «سلیم عیاش» عضو وابسته به حزب الله لبنان که به اتهامات ضد و نقیض درگیر این پرونده شده بود، اظهار داشت که ما از دولت لبنان می‌خواهیم برای تحقق عدالت «سلیم عیاش» را دستگیر کنند.

همچنین «سعد حریری» نیز در اظهاراتی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که دادگاه بین المللی حکم خود را درباره پرونده رفیق حریری و همراهان وی صادر کرده و مجازات اعمال شده علیه سلیم عیاش باید اجرا شود.

وی همچنین گفت که مقامات قضایی و امنیتی لبنان نیز باید در این زمینه وظایف خود را انجام دهند.

دادگاه بین المللی ویژه لبنان دیروز جمعه حکم ۵ حبس ابد را برای «سلیم عیاش» متهم پرونده ترور رفیق حریری صادر کرد.

دادگاه بین المللی ویژه لبنان حکم ۵ حبس ابد سلیم عیاش، عضو حزب‌الله لبنان را که به دست داشتن در پرونده ترور رفیق حریری، نخست‌وزیر فقید لبنان متهم شده، صادر کرد.

دیوید ری، قاضی دادگاه بین المللی ویژه لبنان اعلام کرد: چنین جنایت‌هایی خطرناک بوده و باید اشد مجازات برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

لازم است برای هر کدام از پنج جنایت یک حبس ابد درنظر گرفته شود که همه ۵ حکم یکجا اجرا شود.

عیاش اوت گذشته در پرونده ترور رفیق حریری متهم شناخته و محکوم شد.

دادگاه ویژه ترور رفیق حریری، پیشتر سه متهم دیگر یعنی «اسعد صبرا»، «حسین عنیسی» و «حسن حبیب مرعی» را که به صورت غیابی محاکمه شدند، تبرئه کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس