کد خبر 1148600
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
نقشه عربستان نمایه آرامکو نمایه

شاهکار و اعتماد بنفس نیروهای یگان موشکی جنبش مقاومت انصارالله وقتی بیشتر به چشم می‌آید که موشک قدس ۲ توانست از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت آمریکایی، کروتال فرانسوی، هاوک. اورلیکن عبورکند

به گزارش مشرق، بامداد روز دوشنبه (سوم آذرماه) رزمندگان یمنی در یک برهه زمانی حساس و مهم با یک حمله حساب شده و غافلگیرانه بار دیگر به عمق امنیتی سعودی حمله کردند.

بیشتر بخوانید:

النجباء: حمایت از رژیم سعودی در جنگ یمن اوج بی‌حیایی است

یگان موشکی جنبش مقاومت انصارالله با شلیک یک فروند موشک بالستیک جدید بالدار «قدس ۲» ا ز عمق خاک یمن به سمت تأسیسات نفتی «آرامکو» در شهر بندری جده در شمال غرب عربستان ثابت کرد، صنعاء همچنان ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست دارد.

بیشتر بخوانید:

الحوثی: موشک شلیک‌شده به آرامکو، ۱۰۰ درصد ساخت یمن بود

موشک قدس ۲ با طی مسافت حداقل ۶۵۰ کیلومتری به صورت دقیق به یکی از ایستگاه‌های توزیع اصلی فرآورده‌های سوختی تأسیسات نفتی آرامکو شهر جده (پایتخت اقتصادی عربستان) اصابت کرد که حداقل به میزان ۱۲۰ هزار بشکه نفت ظرفیت داشت.

فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی دولت نجات ملی یمن در این حمله موشکی موفقیت آمیز با یک تیر دو نشان زدند چرا که در ابتدا هشدارهای روزهای قبل برای هدف قرار دادن رژیم سعودی را عملی کردند و از سویی دیگر این عملیات با برگزاری نشست محرمانه وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ولیعهد سعودی تطبیق داده شد و پیامی آشکار به ائتلاف غربی - عبری - عربی بود که با محاسبات غلط تصمیم گیری نکنند.

این عملیات موشکی در اصل پاسخی قاطع و قدرتمند به ادامه محاصره ظالمانه کشور و ملت یمن بود و همچنین یک واکنش هوشمند هم به رژیم‌های مرتجع منطقه از جمله سعودی‌ها و صهیونیست‌ها بود که به دنبال علنی کردن روابط هستند.

این پایان قدرت نمایی صنعاء نبود و یگان موشکی یمن یک تخفیف ویژه دیگری را هم یه ریاض داد و این حمله دقیق را با سر جنگی ضعیف شده به گونه‌ای ترتیب داد که بیشتر جنبه هشدار داشته باشد و خسارت سنگین برجای نگذارد و در مقابل سعودی‌ها به خوبی متوجه این موضوع شدند که این عملیات می‌توانست با تعداد و قدرت بیشتری موشک صورت گیرد و تمامی مراکز توزیع سوخت تأسیسات نفتی آرامکو را هدف قرا دهد

ببینید:

اولین تصاویر از آرامکو پس از حمله موشکی یمنی‌ها

مقامات یمنی پس از این عملیات اعلام کردند که حامی ملت فلسطین هستند و مقصد بعدی موشک‌های بالستیک قدس ۲ شهر بندری «ایلات» در جنوب سرزمین‌های اشغالی خواهد بود و هیچ نگرانی بابت درگیری با صهیونیست‌ها ندارند.

نیروهای یمنی با نام بردن از شهر ایلات نشان دادند که گزینه منحصر به فرد و ویژه ای را برای هدف قرار دادن انتخاب کرده اند چرا که این شهر مهم و راهبردی در جنوب فلسطین اشغالی یکی از مناطق توریستی و محل واردات نفت خام رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید و این حاوی یک پیام واضح برای صهیونیست‌ها است.

وقایع بامداد دوشنبه گذشته نشان داد زمانی که تک فروند موشک شلیک قدس ۲ به صورت دقیق و بدون هیچ مانعی می‌تواند از رینگ متراکم و پرقدرت سامانه دفاع هوایی رژیم سعودی عبور کند این قابلیت را هم دارد که مسافت هزار کیلومتری دیگر را هم پشت سر بگذارد و مواضع صهیونیست‌ها را در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار دهد.

وقایع بامداد دوشنبه گذشته نشان داد زمانی که تک فروند موشک شلیک قدس ۲ به صورت دقیق و بدون هیچ مانعی می‌تواند از رینگ متراکم و پرقدرت سامانه دفاع هوایی رژیم سعودی عبور کند این قابلیت را هم دارد که مسافت هزار کیلومتری دیگر را هم پشت سر بگذارد و مواضع صهیونیست‌ها را در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار دهد.

شاهکار و اعتماد بنفس نیروهای یگان موشکی جنبش مقاومت انصارالله وقتی بیشتر به چشم می‌آید که موشک قدس ۲ توانست از سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت آمریکایی، کروتال فرانسوی، هاوک. اورلیکن و… عبور کند و این توانایی یک پیام روشن برای ریاض و متحدانش بود.

البته این پایان قدرت نمایی صنعاء نبود و یگان موشکی یمن یک تخفیف ویژه دیگری را هم یه ریاض داد و این حمله دقیق را با سر جنگی ضعیف شده به گونه‌ای ترتیب داد که بیشتر جنبه هشدار داشته باشد و خسارت سنگین برجای نگذارد و در مقابل سعودی‌ها به خوبی متوجه این موضوع شدند که این عملیات می‌توانست با تعداد و قدرت بیشتری موشک صورت گیرد و تمامی مراکز توزیع سوخت تأسیسات نفتی آرامکو را هدف قرا دهد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی نیز که در روزهای گذشته از واکنش در برابر شلیک‌های محدود موشکی رزمندگان مقاومت فلسطین ناتوان مانده بود دریافت موشک قدس ۲ همان گونه که بدون مشکلی از سامانه‌های دفاع هوایی رژیم سعودی عبور کرد می‌تواند سد دفاعی سامانه گنبد آهنین را پشت سر بگذارد.

جمع بندی حمله موشکی دوشنبه شب نشان می‌دهد راهبرد «مقاومت فعال» نیروهای یمنی که از سال ۹۸ و با حمله یگان‌های پهپادی به تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شرق عربستان آغاز شد نه تنها پایان نیافته بلکه وارد مرحله جدیدی شده و فقط به رژیم سعودی خلاصه نمی‌شود و دامنه آن رژیم صهیونیستی را هم در بر می‌گیرد و در مجموع می‌تواند موازنه قدرت را در منطقه غرب آسیا تغییر دهد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    23 3
    یمنی ها هم حالشون خوب نیست بزنند ریاض رو نابود کنند ، جنگ که بچه بازی نیست ، اینهمه انسان بی گناه کشته شدند ، آل سگ تخفیف داره، بزنند پدرشون رو سگ کنند
    • علی خدایی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      16 0
      البته باید به آل سعود یک جزای خوبی بله داده بشه ولی نه مردم اش مراکز نظامی آل سقوط مردمش برادران ما هستند آل سقوط گناه کار است
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    18 0
    بلخره قدس 2 کروزه یا بالستیک به هر حال درود بر انصارالله
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      همون فاتح خودمون هست اسمش عوض شده
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 0
    امیدوارم جشن حمله موفق به عمق صهیونیستهای نجاستر از خون سگ را برگزار کنیم
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    6 0
    این کارا چیه دیگه بزن بابا، جنگ این حرفا سرش نمیشه، این که شما گرگ نخوری دلیلی نمیشه گرگ هم شما رو نخوره، بزن برادر یمنی، تخفیف هم نده الکی
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    جهان با قبول حقوق فلسطینیان از آتش جهنمی که برای خود ساخته شاید بتواند بدون اینهمه سر افکندگی خارج شود واین گویا بعهده ملل متحد است نه سازمان ملل متحد.
  • للی US ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 0
    گاوان شیرده هنوز باورشون نمیشه چه کلاهی سرشون رفتــه!!!
  • CA ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باید امام زمان بیاد باید دعاکنیم اقا بیاد
  • حسن IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    بایدخداقوت ودست مریزاد زیادی به انصارالله یمن گفت.پوزه آل سعودکثیف ومحمدبن سلمان واسراعیل وآمریکای تروریست به خاک سیاه نشاند.خداباحزب الله است.بزودی حرم شریفین مکه ومدینه ازدست نامحرمان وحرامزادگان آزادمیشود.
  • Mjp IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    درودبه شجاعت انصارالله ومجاهدین یمنی.. بعدازیمدت بالاخره خبری خوب وپرغرورشنیدیم.. ای کاش دولت اصلاحاتی روحانی اندک شجاعتی مثل انصارالله داشت این وضع ایران نبود. فقط در عجبم چرامثل ونزولاتحریمش راشکستیم چندتاکشتی آذوقه به یمن نمیفرستادیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس